شایعه بررسی 2 شایعه آخر مربوط به کنسول نسل بعد XBOX 720

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
Xbox-720-Logo-600x300.jpg


شایعه اول : پردازنده Xbox 720 قدرتمند تراست یا پردازنده Wii U ؟!


خوب چیزی که مشخصه ، نینتندو هنوز اطلاعاتی راجع به میزان کلاک هسته و دیگر مشخصات WII U اعلام نکرده . اما قطعا پردازنده این کنسول نسل جدید ، با پردازنده کنسولهای نسل بعدی سونی و مایکروسافت سنجیده خواهدشد . البته خبر بد برای WII U این است که شاید قدرت کنسول WII U به شدت از X720 کمتر باشد . مثلا X720 طبق شایعات و اخبار غیر رسمی احتمالا از آخرین چیپ های گرافیکی سری HD 8000 شرکت AMD استفاده کند ودر برخی منابع 7000 اعلام شده ! ( البته شاید سری HD چون مخصوص موبایل است بدینگونه معرفی شده اند ) این در حالی است که WII U اصلا از چنین چیپی استفاده نمیکند . ( درواقع نوع چیپ گرافیکی WII U فقط مقداری از چیپ های این نسل قویتر است ) . البته باتوجه به کاتالوگی که چند وقت پیش از طرف AMD به بیرون درز کرد ، آنها در حال کار روی توسعه بازی ، یعنی کنسول نسل جدید هستند که قدرت بسیار زیادی در پردازش محتوا دارد . ( در واقع بهتر است بگوییم WII U کنسولی بین نسلی است تا یک کنسول نسل جدید ) . این کاتالوگ با اسم زیر منتشر شد که معانی مختلفی میتواند داشته باشد :

“AMD Radeon Leads the way in Gaming”

مثلا در این کاتالوگ توضیحاتی راجع به تکنولوژی جدید گرافیک کنسولی آمده که به صورت انتخابی در کنسولهای بازی قابل استفاده است . طبق این لیست کارت های گرافیک جدید حاوی چیپی مخصوص برای پردازش بازی هستند . در واقع نوعی APU قدرتمند برای صرفه جویی دربرق مصرف ، فضای کمتر ، پهنای باندبیشتر ، قدرت آدرس دهی بیشتر بر پایه معماریهای جدید سخت افزاری و ... است . از طرفی شایعه شده که این چیپ پرسرعت نوع مخصوصی از چیپ های Radeon 8000M سری موبایل هستند و در کنار کارت گرافیک اصلی قرار خواهند گرفت . از طرفی توضیح داده شده که تعداد هستههای CPU کنسول X720 تعداد 16 هسته با قابلیت پشتبانی کامل از 3D است .

( نکته اینجاست که برای پشتیبانی از بازی های 3D 1080P نیاز به فریم ریت بیشتری داریم و موضوع این کار رو برای بازی سازی و مخصوصا سازنده مشکل میکنه . شاید علت 8GB رم و یا 16 هسته همین باشه . البته تکنلوژی استفاده از کارت گرافیک موبایل در کنار کارتگرافیک مادر هم شاید دلیلش نیاز به پهنای باند زیاد برای بازی های 60 فریم با 1080P و بازیهای 3D باشه ) . اما مشخص نیست این تکنولوژی برای Xbox 720 است یا PlayStation 4 یا هر دو ! شاید هم برای بازار یابی باشد . هنوز برای تحلیلگران سوال است که آیا این چیپ ها ، مقصد نهایی کنسولهای بعدی هستند یاخیر ؟! البته فعلا این شایعات ازطرف مایکروسافت و AMD تایید نشده اند . حال خود شما میتوانید تصمیم بگیرید کدام محصول از قدرت بیشتری بر خوردار است !



شایعه دوم : کیت برنامه نویسی جدید X720 با اسم رمزKryptos به بازیسازان داده شد !

طبق این شایعات code-name ای جدید برای X720 از طرف مایکروسافت در نظر گرفته شده . این موضوع نشان دهنده این است که قطعا آنونس های تبلیغاتی این کنسول نزدیک است . زمانی که شایعات پیرامون نسل جدید شروع شد ، از کنسول X720 با اسم رمز Durango نام برده میشد . این اسمی بود که مایکروسافت هنگام فرستادن کیت های توسعه تست بازی برای کنسول نسل بعدش به بازیسان از آن استفاده کرد . حال مایکروسافت از اسم رمز دیگری برای کنسول خود استفاده کرده که نشان دهنده یک چیز است : " این موضوع نشان دهنده آن است که قرار است مایکروسافت ورژن beta کنسول خود را به زودی رونمایی کندتا بتواند پیش زمینه خرید آن را تضمین کند " . مایکروسافت زرنگ است و قصد دارد نسخه آلفا کنسول خود را رونمایی کند تا در صورت نیاز و در مرحله بتا بتواند در صورت لزوم سخت افزار آن راتغییر دهد . اما چیزی که مشخص است این است که اگر نسخه بتا کنسول معرفی شود ، تقریبا همان چیزی است که قرار است به بازار های تجاری بیاید .

نام رمز کنسول جدید مایکروسافتدر حال حاضر Kryptos است و از تکنولوژی Kinect 2.0 نیز استفاده میکند . ( احتمالا همره کنسوله ) . SuperDAE ( احتمالا کیت بازی سازی کینکت 2 هست ) که مخصوص Kinect 2.0 میباشد وقبلا به بیرون درز پیدا کرده . بسیاری از توئیت های در رابطه با این موضوع را میتوانید در Twitter مشاهده کنید . البته بسیاری از این توئیت های به اصطلاح رمزی ، حذف شده اند . اما کاربران فروم NeoGAF ( که چند وقتپ پیش پروژکت فانتوم یا متال گیر سولد 5 را رمز گشایی کرده اند ) توانستند عکسهای زیادی از این توئیتها بگیرند .

موضوع بعدی کیت برنامه نویسی کنسول X720 با نام Kryptos است که طبق خبرهایی غیر رسمی از طرف کسانی که کیت جدید را دریافت کرده اند ، اعلام شده X720 دارای درایور نوری Blu-Ray است و از 8GB RAM استفاده میکند ، دارای هارد داخلی به مقدار نامعلوم همراه با Kinect 2.0 و از تکنولوژیهای جدید AMD CPU/GPU یا همان APU استفاده میکند . همچنین طبق این شایعات X720 در E3 2013 به نمایش در خواهد آمد و فروش آن به طوررسمی از پاییز 2013 آغاز خواهدشد .



اما به عنوان نتیجیه گیری آخرمیتونم به ضرب المثلی اشاره کنم که میگه : " تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیزها " . وقتی شایعات قوت میگیره ، یعنی منبع شایعات خود مایکروسافته و به نوعی همین شایعات و کنجکاوی باعث میشه کاربران وب به دنبال اطلاعات این کنسول باشن و به نوعی ( تشنه اطلاعات باشن ) . اینترفند میتونه باعث پیش خرید کنسول درزمانی بشه که اصلا کنسولی وجود نداره !



در آخر هم میتونید چند تصویر تخیلی از X720 رو ببینید :



xbox_720_3_3-e1321569409198.jpg

دسته دوم X720

7397f_xbox720concept.jpg

مدل پریمیوم !

datel-xbox-controller.jpg

دسته اصلی !

Xbox-720-Mockup.jpg

کنسول احتمالی !


منبع
 
آخرین ویرایش:

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
یکی از بهترین راه حل های ممکن برای تبلیغ کنسول نسل بعد خودشون
این جوری همه دنبال شایعات میگین و منتظر میمونند تا هر بار این شایعات توسط مایکروسافت تایید بشه و البته مردم هر بار مشتاق تر به سراغ این شایعات و خبرهای پیرامون نسل بعد میرن که بهترین و رایگانترین نوع تبلیغ هم هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر