بررسی کامل Motorola Atrix قویترین گوشی دنیا

sadmanman

کاربر سایت
Jun 18, 2007
660
نام
Saeed
بررسی کامل Motorola Atrix قویترین گوشی دنیا



نقاط قوت : پردازنده ی دو هسته ای و صفحه ی qHD . طراحی زیبا و باریک . دوربین ۵ مگاپیکسلی . دوربین جلو برای ویدئوچت . پورت HDMI

نقاط ضعف : عدم وجود قابلیت پخش و ضبظ 1080p در حال حاضر . نبود قابلیت نصب برنامه ها . ورژن اندروید ۲.۳ نیست


طراحی تلفن های همراه هوشمند خیلی شبیه هم هستند ولی با شباهت هایشان جزئیات طراحی در این گوشی ها بسیار مهم است و باعث ایجاد اختلاف میشود. ضخامت این گوشی 0.4 است که نازکی خوبی به طراحی داده و به راحتی به داخل جیب شلوار جین وارد می شود و گوشی های خمیده احساس خوشی دستی در دستان دارد. البته در مقایسه با آخرین گوشی های موتورولا مثل Droid X و Cliq 2 ساخت خوبی ندارد و احساس عالی بودن نمی دهد.

صفحه ی لمسی خازنی ۴ اینچی qHD quarter high definition است که یک چهارم رزولوشن HD را دارد یعنی رزولوشن 960 در 540 پیکسل که با رزولوشن 960 در 640 آیفون ۴ قابل مقایسه است ولی چون اندازه ی صفحه ی Atrix بزرگتر است فشردگی پیکسل آیفون را ندارد که باعث می شود نوشته ها و تصاویر مثل آیفون شفاف و زیبا نباشد. صفحه ی لمسی به خوبی پاسخگو است چه در ثبت لمس ها چه در تعویض از حالت عمودی به افقی و بالعکس. با توجه به چیپست دوهسته ای Nvidia Tegra 2 اجرای برنامه ها و حتی رفتن به منوی app هم سریعتر از گوشی های دیگر مثل HTC Inspire 4G است که سی پی یوی 1 گیگاهرتزی دارد. زیر صفحه مثل همیشه کلیدهای استاندارد اندروید قرار دارند. سمت راست دکمه های صدا سمت چپ پورت Micro-USB و پورت HDMI قرار دارند. در پشت فلش با دو LED و دوربین و همچنین کلید پاور قرار دارند. اگرچه جای کلید پاور نامناسب است ولی به عنوان اثرانگشت خوان هم برای امنیت بیشتر عمل می کند. به همراه گوشی آداپتور برق . کابل یو اس بی . کابل HDMI و دفترچه ی راهنما قرار دارد. پایه ی لپتاپ و بسته ی دسترسی سرگرمی که شامل کنترل از راه دور . پایه ی مولتی مدیا . کیبورد بلوتوث و ماوس بیسیم می شود به طور جدا فروخته می شود. کیت سرگرمی قیمت 189.99 دلار دارد.

ایتریکس اندروید نسخه ی 2.2 را با واسط Motoblur اجرا می کند. اگرچه واسط کاربری موتورولا در ابتدا مناسب نبود ولی با آمدن گوشی های جدید بهتر شده و کاربردش بیشتر شده. در Atrix هفت صفحه ی خانه دارید که میتوانید با ویجت ها و میانبرهای مختلف پر کنید مثل social network feed . ویجت آب وهوا . مدیاپلیر کوچک و … . موتورولا قابلیت جدیدی اضافه کرده که میتوانید کل صفحه های خانه را به صورت کوچک شده ببینید مثل HTC Leap که انتخاب صفحه ها را بسیار آسان می کند.

البته بهترین قابلیت Atrix 4G پردازنده ی دو هسته ای آن است که چیپست Nvidida Tegra 2 را دارد. اگر اطلا عات فنی می خواهید این پردازنده شامل دو هسته ی ARM Cortex A9 می شود که سرعتی معادل 1GHz دارند به همراه پردازنده ی گرافیکی GeForce GPU بسیار کم مصرف و تمامی اینها با رم 1 گیگابایتی پشتیبانی می شوند. که یعنی باید کارایی سریع تر در مرورگر وب . بازی ها . .. داشته باشد. اختلاف قدرت گوشی در همان ابتدا با گوشی HTC Inspire 4G آنقدر چشمگیر نیست ولی قابل دیدن است. Atrix در اجرای برنامه ها . گشتن در منوها و … همیشه چند ثانیه ای سریعتر است همچنین بازی ها سریعتر لود می شوند و نرم تر اجرا. Atrix همچنین فایل های فلش را بسیار بهتر اجرا می کند.

قابلیت دیگر پردازنده های Nvidia Tegra 2 ضبط و پخش ویدئوهای 1080p از طریق HDMI است که متاسفانه این قابلیت در ابتدای به بازار آمدن در دسترس نخواهد بود و بعدا با آپدیت نرم افزاری اضافه میشود. البته ضبط و پخش 720p میسر است. به غیر از ضبط ویدئوی 720p با دوربین ۵ مگاپیکسلی که فلشی با دو LED دارد. اتوفوکوس و زوم دیجیتال هم از قابلیت های این دوربین است. قابلیت های ویرایش تصاویر در Atrix محدود است. کیفیت تصاویر بسیار عالی و غالبا شفاف. کیفیت فیلم برداری هم بهتر از معمول است و ویدئوها شفاف و بدون نویز هستند.

مموری داخلی ۱۶ گیگابایت است و افزایش مموری تا 32GB با مموری کارت قابل قبول است. مدیا پلیر گوشی فرمت های




بررسی کامل
تصاویر بیشتر
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
خب ظاهرا خيلي گوشي قدرتمندي هست از نظر سخت افزاري !
:d

اما واقعا هيچ گوشي به ظرافت و زيبايي ايفون و آرك سوني اريكسون به عمرم نديدم حقيقتا

اينم بدك نيست
در كل در مقابل گوشي هاي خركي اندرويد موتورولا خيلي ظريفه اين !!
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,394
نام
مهدی یوسفی اصیل
گوشیه خیلی خوبیه من چند ویدئو ازش دیدم ارزش خریدن داره اما با اومدن گوشیه گالکسی اس 2 حرفی برای گفتن نداره چون امکانات اون فوق العاده هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر