بررسی استیم از نگاه آماری در سال 2020

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
2021-01-13_22-31-50.jpg

2020 و کرونا، عاملی که باعث شد صنعت گیم رکوردهای زیادی را جابجا کند و استیم نیز بی نصیب نماند.

2021-01-13_22-33-02.jpg

کاربران فعال استیم در هر ماه به رقم 120 میلیون نفر میرسد. کاربران فعال استیم در هر روز به 62.6 میلیون نفر میرسید و نرخ بالاترین کاربر همزمان نیز 24.8 میلیون نفر بود
2.6 میلیون خریدار جدید (اولین خرید) هر ماه در استیم خرید کردند و میزان خریدها 21.4 درصد نسبت به 2019 افزایش نشان میداد و 31.3 بیلیون ساعت بازی در استیم انجام شد

2021-01-13_22-42-06.jpg

در فستیوالهای بهاره، تابستانه و پاییزه استیم بترتیب 559 هزار ،3.1 میلیون و 5.1 میلیون دمو در استیم فعال شدند

2021-01-13_22-44-19.jpg

در steam lab شانزده میلیون نفر شرکت داشتند و 98 هزار آیتم در فروشگاه در حال حاضر وجود دارد و 99 میلیون آیتم خریداری شده است و 7 میلیون جایزه اعطا شد

2021-01-13_22-51-24.jpg

رشد 71 درصدی درآمد در بخش VR ، قطعا وجود half life alyx بی تاثیر نبوده است و 1.7 میلیون نفر یوزر جدید به این بخش افزوده شد . 104 میلیون session (هر session حدود 32 دقیقه است) بازی شده که رشد 30 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.

2021-01-13_22-57-32.jpg

46.6 میلیون کاربر از کنترلر استفاده کرده اند درسال قبل این رقم 31.8 میلیون بوده است. مدت استفاده 66 درصد افزایش داشته و از 1.01 به 1.68 رسیده است.
استفاده از steam input از 232 میلیون session به 452 میلیون رسیده است.

2021-01-13_23-06-09.jpg

و دیتای منتقل شده در استیم در سال 2020 حدود 25.2 اگزا بایت بود
به بیان ساده 25.2*1048576 ترابایت
در زمان پریلود بازی سایبر پانک میزان ترافیک منتقل شده به 26 ترابایت در هر ثانیه میرسید و بعد از عرضه به رکورد 52 ترابایت رسیدند.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر