برتری تکنیکی نسخه pc درBatman Arkham City شامل DX11 tessellation و غیر

hosein me

کاربر سایت
6adh25xmi3ll4ixr81xl.jpg






درود بر همه

نسخه pcبازی Batman Arkham City اندکی بعد از نسخه کنسول روانه بازارخواهد شد .

دلیل صبر کرد ن برای این تاخیر باارزش چیست !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟

pcgameshardware این شانس را پیدا کرده تا با کارگردان تکنیکی استودیو Rocksteady مصاحبه ای داشته باشد .او به ما جزییاتی درباره امتیازت نسخه pcبازی می دهد .

همانطور که ممکن هست بدانید نسخه pcبازی زمانی اندکی بعد از نسخه کنسول منتشر می شود .چیزی که Rocksteady احتیاج دارد فقط چند هفته زمان بیشتر برای optimiz کردن نسخه pcبوده هست
این صبر کردن باارزش به چه دلیل هست ؟؟؟؟؟

ما می دانیم که بتمن از قدرت gpuبر مبنای فیزیک و DX11 tessellation, HDAO, soft shadows و همچنین تکسچر های با رزولیشن بالا و جزییات مدلینگ بیشتر در سری کارت های انودیا سود می برد .

Ben Wyatt گارگردان تکنیکی بازی برای ما بعضی از جزییات تکنیکی بازی را بازگو می کند


PCGH:ایا نسخه pcبازی Arkham Cityهمانند نسخه قبلی از انودیا فیزیک بر روی gpuها سود می برد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Ben Wyatt :بله مانند نسخه قبلی نسخه pcبازی هم از جزییاتی مانند دود .برگ ها و همینطور کاغذ ها توسط فیزیک gpuسود می برد .

PCGH:چه فرقی بین APEX modulesکه شما استفاده کرده اید (Apex Clothing/Particles (Destruction/Turbulence for fluids)در این موارد هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ می تونید یک مختصر توضیحی راجب APEX استفاده شده در این بازی به ما بدهید ؟؟؟؟؟؟؟

Ben Wyatt: فیزیک تخری پذیری که در نسخه pcاستفاده شده برای عناصر شکننده در بازی که شامل دیوارها شکننده و ابجکت ها که درطول مبارزه تخریب می شوند می باشد .فیزیک لباس ها درچندین شخصیت بازی در نسخه pc وهمچنین افکت های ماننده کاغذ و برگ ها نیز استفاده شده است .همین فیزیک لباس ها در بسیاری از cutscenes ها در تمامی پلتفورم ها قابل مشاهده هست .


PCGH:چه تفاوتی بین پرداش فیزیک توسط cpuوgpu می باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Ben Wyatt: فیزیک اضافه بر میزان استفاده شده در نسخه pc به بازی بعد دیگری از گیم پلی واقعی را بخشیده هست .وقتی که با بتمن یا کت ومن در حال مبارزه هستید شما شکسته شدن دیوارها را و همچنین حرکت کاغذ ها و باقی مانده دیوارهای شکسته شده و همچنین پاسخ واقع گرایانه دود را نسب به حرکات خود در مبارزه خواهید دید


PCGH: ایا کسانی که کارت های انودیا ندارند ویژگی های زیادی را در این باز ی از دست می دهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه ویژگی های تکنیکی توسط cpuبرای پردازش فیزیک درک نمی شود !


Ben Wyatt: تمام فیزیک و ویژگی های apex هم روی cpuویا روی NVIDIA GPU قابل اجرا هست اما هنگامی که فیزیک اضافه شده به بازی فعال شود شما می تونید انتظار داشته باشید که بازی بدون کارت های انودیا کندتر اجرا شده .داشتن یک کارت انودیا برای اجرای تمام ویژگی های فیزیک توصیه می شود


PCGH: ایا طرحی برای استفاده از اخرین فیزیک SDK 3 دارید ؟کدام یک را در این بازی در مقایسه با شماره قبل استفاده کده اید


Ben Wyatt: بتمن ارخام سینی از نسخه فیزیک 2.8.4 استفاده کرده .


PCGH:نسخه pcبازی چه قابلیت های از dx11 را همچنان داراست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


Ben Wyatt: بله همچنین قابلیت های همراه با ساپورت انودیا 3d که شامل cut-scenes فول اچ تی 3d رو هر دو نسخه dx11وهمچنین 9dx می باشد .


PCGH : ایا تصمیم دارید در استفاده از dx11از Shader Model 5 استفاده کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Ben Wyatt: دایرکس 11 بهبودی قابل توجه ای را برای ویژوال و پرفورمنس به ارمغان می اورد(موارد زیر توضیح مختصری از به کارگیری این جزییات می باشد )


1. DX11 tessellation. Smoothing and/or displacement mapping have been manually added by artists to a number of game assets throughout the game. This provides higher visual quality and richer environments to the game.
2. Texture arrays (available since DX10) are used to simplify and accelerate the rendering of the Multi-View Soft Shadows cast by the player-controlled character (Batman or Catwoman). This algorithm could have been implemented using DX9 with a texture atlas, but that would have been complicated and slower.
3. DX11 Compute shaders. The original built-in SSAO algorithm has been enhanced in DX11 by performing some additional rendering work. DX11 compute shaders are used to accelerate the AO-generation and blur passes by caching the samples in group-shared memory to reduce the number of texture fetches, significantly improving the speed and final quality.


1. More geometric detail on tessellated objects, such as architectural details, vines and other organic shapes. The main difference will be no visible triangles and additional displacement-mapping detail. The difference will be mostly noticeable at to object's silhouettes, as well as playing the game with 3D Vision (which makes the displacement-mapping detail much more obvious).

2. A more pronounced contact occlusion due to the DX11 SSAO (especially noticeable on the PhysX debris, leaves, and paper), which makes certain objects look more in contact with the ground (as opposed to floating above the ground).

3. Contact-hardening soft shadows for the dynamic shadows cast by the player-controlled character (either Batman or Catwoman). On DX9, this dynamic shadow does not harden on contact, which looks less realistic.


منبع
 
برای batman arkham asylum دو تا کارت gtx 260 sli کردم . چون برام خیلی مهم بود ببینیم که این physx که میگن چی هست. اگه یادت باشه این عنوان جزو اولین عناوینی بود که از physx بهره میبرد. خودت میدونی تا از حرفی مطمئن نباشم و لااقل تجربه ش نکرده باشم در موردش حرفی نمیزنم.باور کن من اصلا چیز خاصی تو نسخه ی قبلی ندیدم برعکس mafia 2 که بخوام در موردش بیام صحبت کنم.شما میگی در هنگام ضربه قشنگ سنگینی رو حس میشد کرد. اما بازم من چیزی حس نکردم. بنظرت بازی که بخوای چشاتو تیز کنی و حواس 6 گانتو متوجه ش کنی که کجا چی میشه که ذره ای physx رو حس کنی بیشتر به شعار شبیه نیست و جنبه تبلیغاتی نداره؟
حمید جان چون شماره قبلی رامثال زدی این هارا ببین وقتی گزیته فیزیک فعال بود به این شکل تو بازی دیده می شد
تو تصویر اجر ها دقت کن سر اون باس اگه فیزیک روشن بود تمام اجر ها به هوا بلند می شدند یا مثلا تو این یکی از تصویر تفاوت کاملا مشخص هست



  • عکس های با فیزیک روشن این شماره هم که صابر زحمتشو کشید می تونی مقایسه کنید ;)
مرسی حسین جان . والا شماره قبلی بازی رو اجرا نکردم ولی این باید جالب باشه
فرهاد قبلی که گذشت ولی این از دست نده یکی از بهترین ها هست
 
مرسی حسین
یکی از خبرهای کاربردی این روزها رو زدی :d
والله من قبلا میگفتم کی بتمن بازیم کینه و فلان و این حرفا !
اما وقتی بازی کردم نظرم به کل عوض شد !
این شماره هم با توجه به خصوصیات جدیدش بسیار جالب توجه هست !
 
دوستانی که با فیزیک بازی آشنا نیستم میتونن تصاویر زیر رو ببینن (Batman Arkham City )
3lovpl7z7vibmpgyofkk.jpg
kaftx9fqfxqz46ini0n.jpg
oyviisjlup0qpo82j82e.jpg
cznw3jhq8ltkzyspnhm5.jpg
e2koaeabxlyxz1gkoeof.jpg
تخریب پزیری به این میگن . فیزیک به این میگن . بدون اینا بازی کردن معنی نداره . من از کودکی عاشق بتمن بودم . ای کاش به جای بتمن بتلفیلد تاخیر میخورد و بتمن چند روز اینده میامد .
 
خوب تریلر فیزیک بازی هم همین الان منتشر شد رسما کف کردیم

Batman: Arkham City a correr na NVIDIA GeForce
تریلر رو دیدم جالب هم اینجاست که اون طرف که فیزیک خاموشه یه 8800بکار رفته نه از سری ati/amdکه dx11رو ساپورت میکنه ولی اون طرف که فیزیک روشنه 560بود.
حالا دو حالت پیش میاد اولن این افکت دود وکاغذها براحتی روی cpuهم قابل اجرائه وبا یه cpuچهار هستهایی براحتی رندر میشه .
دوم معلوم نبود این افکت دود اصلا رو dx10قابل اجرا باشه یا نه .

واقعا این مسخره بازیهای این دو شرکت تمومی نداره یکی mlaaرو انحصاری میکنه یکی دیگه پول میده افکت رو انحصاری میکنه.این اصلا درست نیست چون pcبا کنسول فرق داره وفقط میشه در حین بازی از یه نوع کارت برای رندر استفاده کرد یا انویدیا یا ای تی ای واقعا این دیگه اخر مسخره بازیه.
 
خوب تریلر فیزیک بازی هم همین الان منتشر شد رسما کف کردیم

Batman: Arkham City a correr na NVIDIA GeForce************************
*ایول با یه 560,8800 عجب فریمی می داد با 560tiدیگه میترکونیمش
من اینجا رسما اعلام میکنم بدون فیزیک و روی کنسول بازی کردن رسما حرامه دوستان فقط کافی تریلر رو بدانلودید
 
درود خدا بر تو باد
حمید رضا نسخه قبلی را با فیزیک انودیا اجرا کردی !!!!!!!!!!!!!!
فکر نکنم وگرنه این حرف نمی زدی !!!!!!!!!!!!!!;)
احتمالا با atiاجراش کردی !
تو شماره قبلی اگه فیزیک را روشن می کردی موقع ضربه و درگیری تمام سنگ ها و کاشی ها و سرامیک می شکست همچنین یک سری پرچم و غیربهش اضافه می شد که بدون فیزیک انودیا نمی تونستی ببینی این چیز ها را
این شماره که جای خود دارد >:d

میگم داداش حسین این فیزیک انویدیا رو چطور میشه تو بازی فعال کرد؟
 
تریلر رو دیدم جالب هم اینجاست که اون طرف که فیزیک خاموشه یه 8800بکار رفته نه از سری ati/amdکه dx11رو ساپورت میکنه ولی اون طرف که فیزیک روشنه 560بود.
حالا دو حالت پیش میاد اولن این افکت دود وکاغذها براحتی روی cpuهم قابل اجرائه وبا یه cpuچهار هستهایی براحتی رندر میشه .
دوم معلوم نبود این افکت دود اصلا رو dx10قابل اجرا باشه یا نه .

واقعا این مسخره بازیهای این دو شرکت تمومی نداره یکی mlaaرو انحصاری میکنه یکی دیگه پول میده افکت رو انحصاری میکنه.این اصلا درست نیست چون pcبا کنسول فرق داره وفقط میشه در حین بازی از یه نوع کارت برای رندر استفاده کرد یا انویدیا یا ای تی ای واقعا این دیگه اخر مسخره بازیه.
بدم نمی گه ایشون...بیشتر افکت های نور و دود و جزئیات بیشتر بود منم تریلر رو دیدم اون قسمت که پول ها روی زمین بود خیلی باحال بود ولی من برداشتم از فیزیک بازی مثل red faction هست تو این فقط افکت و جزئیات بیشتر بود.
 
بچه ها من ati دارم و 120 تومن پول کارتو دادم و دایرکت 11 رو هم ساپورت میکنه حالا شما میگید کارت 8800 انویدیا بازی رو با دایرکت پایین تر بهتر رندر میکنه و من با کارت 120 تومنی نمیتونم افکت دود و ... رو داشته باشم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or