برترین ساندترک های صنعت بازی های ویدیویی از نگاه کاربران بازی سنتر

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
معمولا شما وقتی از یک بازی خاص لذت می‌برید، اولین چیزی که در مورد سازندگان آن می‌گویید، اسم شرکت یا استودیو سازنده‌اش می باشد، اما مطمئنا وجود افراد بزرگ و زحمتکش در این استودیوها، عامل اصلی موفقیت یک پروژه است!
در پشت صحنه موفقیت بسیاری از بازی‌های بزرگ، افراد زیادی قرار دارند که حضور تک‌تک آن‌ها در نهایت منجر به ایجاد یک عنوان موفق شده است.
با این وجود، نقش بعضی از افراد در ساخت بازی بسیار پررنگ‌تر از دیگران است!


یکی از محبوب ترین ملاک های ما در زندگی انتخاب سبک های مختلف موسیقی برای گوش دادن است و ما لحظات زیادی از زندگی مان را در حال گوش دادن به موسیقی هستیم و درواقع یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگیمان است.
از جمله کلیدی‌ترین بخش‌های یک بازیِ ویدیویی که اهمیت وافری دارد، موسیقی متن آن محسوب می‌شود که گاهی بسیار بهتر و حتی ماندگار‌تر از گیم پلی آن بازی در یاد و خاطرتان باقی میماند
بر همین اساس در طول تاریخ گیمینگ بازی‌های متعددی را می‌توانیم برشمریم که از نظر موسیقی متن خود سنگ تمام گذاشته‌اند؛ به شکلی که حتی در برخی از موارد بازی ویدیویی مورد نظر را با موسیقی آن به یاد می‌آوریم!!


1.jpg 2.jpg
(چهره ی تعدادی از آهنگسازان برتر ویدیو گیم)

بعضی از این آهنگ‌ها آنقدر خاطره برانگیزند که برای خودشان هویت مستقل پیدا کرده‌اند.
در چند دهه ی اخیر اثار آهنگسازانی چون میچیرو اوشیما، گوستاوو سانتائولا، آکیرا یامائوکا، موتوی ساکورابا، گِرِک ادمونسون، جسپرکید، بِر مک‌کرری، وودکید، آستین وینتوری، کوجی کوندو، وودی جکسون، نوبوو اوئماتسو، پتری آلانکو، یوکو شیمومورا، مارتین اودونل و... رو در بازی ها شنیدیم و این آثار ناب باعث شد تا آن تجربه برایمان به یک بازی جاودانه تبدیل شود.

به عنوان مثال کار یونیک موتوی ساکورابا در Firelink Shrine در سولز 1 که از همان بدو ورود موسیقی سوزناکی را می‌شنوید، در لوکیشنی ویران شده که بنظر می‌رسد روزگاری به صورت کاخ بوده که شدیدا وجودتان را فرا می‌گیرد و تا ابد در خاطرتان باقی می ماند
و بلعکس، گاهی نیز استفاده نادرست از موسیقی در محیط بازی، باعث از بین رفتن اتمسفر حاکم بر محیط می‌شود!
به هر حال از ان جایی که بحث «ترین‌ها» همیشه در هر عرصه‌ای بین طرفداران داغ بوده است و بازی‌های ویدئویی نیز از این قضیه مستثنی نیستند، قراره در این تاپیک در موردش به بحث و گفتگو بپردازیم



پ.ن:مشابهه تاپیک های گذشت، اینجا هم قانون خاصی نداریم به غیر از اینکه به همدیگه توهین نفرمایید

توجه:
در صورت ایجاد شدن نظر سنجی فقط 5 ساندترک اول لیستتون به عنوان انتخاب های شما محسوب شده و مابقی در آرای نظرسنجی تاثیری نخواهند داشت
پس لطفا بعد از معرفی n ساندترک محبوب (یا منتخب تون) و توضیحاتتون راجب این انتخاب ها ، حتما 5 تای برتر رو با عدد مشخص کنید
تا در زمان جمع اوری آرا اشتباهی پیش نیاد و کمکی به تسریع روند شمارش کرده باشین

ضمنا پیشنهاد میشه جهت سهولت کار سایر عزیزان، در کنار معرفی لیست منتخبتون، لینک ساندتراک ها رو (یوتیوب/آپارات/...) در تگ اسپویلری قرار دهید تا کاربران حین مطالعه ی نظراتتون به موسیقی ها نیز گوش فرا دهند

گاد بلس آس [-o<:D
 
Splinter Double Agent
فوق العاده اس این ساندترک ?
یوبی اون روزها چه شاهکارهایی میساخت
دو صحنه از بازی رو هیچوقت فراموش نمی کنم، یکیش ابتدای بازی که برای آزمودن باید به همکار خودت شلیک می کردی و شوکه کننده بود، یکی هم اگه اشتباه نکنم تبلیغ گوشی نوکیا تو ماشین همکارش :D
 
آخرین ویرایش:
Splinter Double Agent
فوق العاده اس این ساندترک ?
یوبی اون روزها چه شاهکارهایی میساخت

دقیقا
از سال 2000 تا میشه گفت 2010 دوران طلایی یوبی سافت بود میشه گفت محبوبترین شرکت بازی سازیم بود اون زمونا.. ولی الان بدترین و منفورترین شرکت واسم همین یوبی سافته


دو صحنه از بازی رو هیچوقت فراموش نمی کنم، یکیش ابتدای بازی که برای آزمودن باید به همکار خودت شلیک می کردی و شوکه کننده بود، یکی هم تبلیغ گوشی نوکیا تو ماشین همکارش :D

هممممممم.. یادش بخیر .. تو شماره دوم pandora tomorrow هم تبلیغ سونی اریکسون بود
 
دو صحنه از بازی رو هیچوقت فراموش نمی کنم، یکیش ابتدای بازی که برای آزمودن باید به همکار خودت شلیک می کردی و شوکه کننده بود، یکی هم اگه اشتباه نکنم تبلیغ گوشی نوکیا تو ماشین همکارش :D
امیر حتما یادته اون سیستم حق انتخاب پیوسته ای که در طول همه مراحل بازی اختیار اینو داشتی بین سازمان NSA و تشکیلات تروریستی JBA یکیو انتخاب کنی که واسه کدوم کار کنی یا به اون یکی خیانت کنی واقعا چیز نو و خفنی بود که همین الانشم تو بازیها نیست.
مثلا تو یکی از مراحل که داخل یه کشتی تفریحی بزرگ هست مجموعه ای از کارها هست که با انجام دادن یا ندادنشون نوار مربوط به سازمان NSA یا JBA کم و زیاد میشه و در آخر میتونی اون مرحله رو با منفجر کردن کشتی یا نکردنش تموم کنی بدون اینکه بازی ازت بخواد مرحله رو دوباره تکرار کنی.
داشتن چندین پایان واسه بازی با اینکه سبک بازی تعاملی هم نبود مزید بر این علت هست که چه اثر خوبی بود .
نکات جالبی از بازی هم گفتی . واسه من اون دختره تو تشکیلات JBA جالب بود که مخشو زدیم و دست آخر در رو باز کرد که بریم اون بمب هسته ای رو هک کنیم و اگر از قبل رو مخش کار نمیکردی برای اینکه به اون بمب دسترسی پیدا کنی کارهای سخت زیادی باید انجام میدادیم.

17288.jpg x1080.jpeg 759086-926934_20061017_002.jpg



پستم هم اپدیت کردم با یه سری ساندترک فوق العاده دیگه که یادم اومد:
برترین ساندترک های صنعت بازی های ویدیویی از نگاه کاربران بازی سنتر
 
آخرین ویرایش:
دم همتون گرم :D چه تاپیکی شد :D
اقا منم چند تا یادم اومد و حیفم میاد مستقیم بهشون اشاره نشه :D

اول از همه بازهم یک عدد قدیمی :D

یادش بخیر .. دوران استراتژی.. یه زمانی مدرسه تموم میشد با سرعت میرفتم خونه ناهار که بعدش برم گیم نت و عشق و حال :D با هر 4 نژاد بازی میکردم و عاشق تمام ساندترک هاشونم اکثرشونم هنوز تو ذهنمه.. ولی انتخاب اصلیم همیشه اندد بود و این تم رو از همه بیشتر دوست داشتم :D

ایشونم خیلی دوست دارم.. کلا به نظرم موسیقی هرچی وهم الود تر.. بهتر ..

ایشونم که نیاز به تعریف نداره.. جاش تو تاپیک خالی بود..

جی تی هم که همیشه منو ساندترک های خفنی داشت.. اسپورت هم مثل قبلی ها.. ساده و حرفه ای.. مثل خود بازی..

ایشونم به نظرم بهترین ترک تو سایلنت هیل هاست..

ایشونم بهترین ترک از بهترین dlc تاریخ :D البته تمام ترک هاش خوبن..

اینم به نظرم بهترین ترک Grand Theft Auto V
Flying Music Theme

یک نوستالژی دیگر :D

و به عنوان اخرین.. چند ترک از فال اوت.. مین تم نسخه 3 یکی از خفن ترین تم های جنگی/فال اوتی هست که تا حالا شنیدم.. به بهترین حالت قدرت نابود کننده ی جنگ رو القا میکنه.. 2 نسخه اول فال اوت هم ساندترک های بسیار خفنی دارند.. تو همشون به خوبی حالت بحرانی رو حس میکنی.. این که هیچ چیز در جای درست خودش قرار نداره..
War.... War Never Changes
 
آخرین ویرایش:
تا اینجای کار مرسی از رفقا بابت اشتراک گذاشتن موسیقی های فوریتشون که همگی از تاپ های این چند دهه ی گیمینگ بودن<:-P
تاپیک به شکلی دراومده که با پلی کردن موزیک ها به راحتی چندساعتی میشه در خاطرات سفر کرد:D
در همین زمینه یکی دو ساعت پیش IGN یه مطلبی جالبی راجب حضرات نوبوو اوئماتسو و ساکاگوچی قرار داد که خوندنش خالی از لطف نیست:D

یه مقدر آف تاپیکه ولی بزرگوار ساکاگوچی دیروز اعلام کردن که احتمالا بعد از پایان ساخت این بازی بازنشست شن :((

Final Fantasy Creator Hironobu Sakaguchi Says Latest Project Could Be His Last
 
  • Sad
Reactions: voldmort

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or