بحث پیرامون مجله بازیرایانه

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
دوست عزیزم Barry Burton مطالبی که راجع به Re5 فرمودی درست، ولی مشکل اینجاست که اگه یه نفر فن نباشه چی؟ مطلب باید طوری نوشته بشه که تمام افراد(فن و غیر فن) بتونن باهاش رابطه برقرار کنن...
راجع به بحث Umbrella Chronicles هم باید بگم به دلیل اینکه این نسخه از بازی دنباله ی اصلی محسوب نمیشه و اصطلاحاً Spinoff هست پس نمیشه انتظار داشته باشیم که همه این نسخه رو بازی کرده باشن و حتی اگر هم بازی کرده باشن چون ادامه ی رسمی داستان نیست پس نویسنده هیچ برداشتی نمی تونه از داستان و اتفاقات داشته باشه...
و راجع به صحبت های سازندگان نسبت به آمبرلا و بقیه ی مسائل نویسنده طبیعتاً برداشت شخصی از بازی رو مینویسه نه ترجمه ی صحبت های سازندگان!
و مطمئناً بازی که هنوز منتشر نشده نظر قطعی راجع بهش نمیشه داد.
و نکته ی پایانی اینکه یکی از بزرگترین ایرادهایی که سال های اخیر از RE گرفته میشد همین عدم امکان شلیک در حرکت بود...تصور میکردم به عنوان فن بازی این مسئله رو بدونین...
به هر حال انتقاد همیشه سازنده اس;)
 

Barry Burton

کاربر سایت
Jan 16, 2009
33
سلام
این نکته رو به سه دلیل عنوان کردم:
اول اینکه اون چیزی که من تو این بازی دیدم (افت شدید گیم پلی ) تقریبا با نکاتی که آقای ازهاریان نوشتن منطبقه
اخه مشکل اینجاست . همونطور که شما به عنوان یه pes باز حرفه ای می دونین . این سری بازی همیشه تغییرات انچنانی در بخش گیم پلی بازی ایجاد نمی کرده و شماره جدید نسبت به شماره قبل تفاوت چندانی نداشته . الان فرق نسخه قبلی با این نسخه بسیار کم هست . همینطور فرق نسخه 08 با نسخه 07 و ... پس فکر کنم این موضوع که یک نفر یهو بیاد از نسخه 09 ایراد بگیره و بگه دیگه با گیم پلی این بازی حال نمی کنم و افت داشته و ... صحنه جالبی رو ایجاد نمی کنه ! چون تغییر چندانی در این گیم پلی دیده نمی شه .

دوم اینکه نظر لا اقل 5 تا از دوستان که واقعا تو این بازی حرفه ای هستن (و کلی جام رو بالای سر بردن) رو پرسیدم اونها هم همین رو گفتن البته با آقا شهریار هم در این مورد صحبت کردم
سوم اینکه خود مسئولین کونامی (اگه اشتباه کنم Shingo 'Seabass' Takatsuka سازنده و خالق بازی که الان دقیقا یادم نیست تو کدوم سایت گفته شد)شدیدا نسبت به بازی فیفا(البته به لحاظ گرافیک چهره ها و انیمیشنها )ابراز علاقه کردن و گفتن ایکاش این موتور در اختیار ما بود(اینم آخرو عاقبت طرفداری از کونامی)
اون انیمیشن هایی که فرمودید توسط همین تیم سازنده مورد تحسین قرار گرفته . در ادامه صحبت های همون ها از نوع مدلینگ ها ایراد گرفته شده و به نوعی اون ها رو بد سلیقه خواندند !

نکته دیگه ای که باعث برتری سری بازی pes نسبت به فیفا می شه . در مورد چگونگی عملکرد بازی ها بر روی پلتفرم های مختلف هست . تقریبا همه می دونن دیگه انجام یک بازی خوب فیفا بر روی pc به یک امر غیر ممکن تبدیل شده ! بر عکس چنین چیزی در سری pes وجود نداره . این موضوع اینقدر ازار دهنده هست که یاشار جان هم اخرش مجبور شد قید نقد نسخه pc فیفا رو بزنه و بره سراغ ps3 :biggrin1:. واسه سری بازی که خواستگاهش pc بوده ( فیفا ) این مشکل بسیار بزرگی به حساب میاد . اوایل صحبت هاتون هم اشاره کردید به این موضوع که pes خودشو به فیفا نزدیک کرده !! خوشحال می شم این موضوع رو باز کنید .

پ.ن : در مطلب اقای ازهاریان فر نوشته شده بود قد و وزن و ... تاثیری در بازی نداره و بازیکن ها با هم درگیر نمی شن . دفاع ها خود به خود توپ از دست می دن و ... چنینی چیزی رو به عنوان یک pes باز قبول دارید !؟

دوست عزیزم Barry Burton مطالبی که راجع به Re5 فرمودی درست، ولی مشکل اینجاست که اگه یه نفر فن نباشه چی؟ مطلب باید طوری نوشته بشه که تمام افراد(فن و غیر فن) بتونن باهاش رابطه برقرار کنن...
راجع به بحث Umbrella Chronicles هم باید بگم به دلیل اینکه این نسخه از بازی دنباله ی اصلی محسوب نمیشه و اصطلاحاً Spinoff هست پس نمیشه انتظار داشته باشیم که همه این نسخه رو بازی کرده باشن و حتی اگر هم بازی کرده باشن چون ادامه ی رسمی داستان نیست پس نویسنده هیچ برداشتی نمی تونه از داستان و اتفاقات داشته باشه...
و راجع به صحبت های سازندگان نسبت به آمبرلا و بقیه ی مسائل نویسنده طبیعتاً برداشت شخصی از بازی رو مینویسه نه ترجمه ی صحبت های سازندگان!
و مطمئناً بازی که هنوز منتشر نشده نظر قطعی راجع بهش نمیشه داد.
و نکته ی پایانی اینکه یکی از بزرگترین ایرادهایی که سال های اخیر از RE گرفته میشد همین عدم امکان شلیک در حرکت بود...تصور میکردم به عنوان فن بازی این مسئله رو بدونین...
به هر حال انتقاد همیشه سازنده اس;)
عرض کردم . اگه فن نباشه و اطلاعات زیادی در مورد اون سری بازی نداشته باشه . اونموقع باعث انتقال اطلاعات غلط می شه . شما نسخه Umbrella Chronicles بازی هم نمی کردی می تونستی با یه سرچ ساده متوجه این موضوع بشی که امبرلایی وجود نداره . که بخواد جزو حدسیات شما در مورد داستان قرار بگیره و ...
در مورد اون عدم امکان شلیک در حرکت هم فقط به خاطر فن بودنم هست که دارم از این موضوع دفاع می کنم . مسلما شینجی میکامی ( در نسخه چهارم ) و تاکئوچی و تیمش در نسخه پنجم حد اقل اندازه من و شما قدرت درک دارن که بتونن چنین چیزی رو اگه بد هست و مشکل داره رو در بازی قرار ندن. ولی این کار رو نمی کنن . چون این اصل از سال 1996 دست نخورده باقی مونده و خواهد موند .
با این حال ممنون از پاسختون محمد جان . موفق باشی .
 

shahryaraz

کاربر سایت
Sep 27, 2005
314
نام
شهريار ازه�
2. PES 09 :

قضیه اطلاعات کلی در مورد یک سری بازی در مورد PES هم صدق می کنه . نویسنده این مطلب داره از این موضوع ایراد می گیره که گیم پلی بازی تغییر نداره !! وقتی یک شرکت به قاعده ای کلی و جذاب می رسه . چرا باید در اون قاعده تغییر ایجاد کنه ؟ گیم پلی این سری بازی از قدیم تا به حال خیلی تغییر انچنانی درش ایجاد نمی شده . بر عکس سری بازی فیفا اونقدر در این بخش مشکل داشته که هر شماره خودشو به همین گیم پلی pes نزدیک می کرده . ( فکر نکنم کسی با این موضوع مخالفتی داشته باشه ) این گیم پلی که شرکت رقیب رو هم به سمت خودش کشونده چرا باید تغییر کنه ؟
مورد دیگه در مورد انیمیشن هاست . دیگه همه می دونن که از لحاظ انیمیشن و روان تر بودن اون ها سری pes و حتی همین نسخه اخر هم بهتر از فیفا هست . انیمشن ها واقعا روان تر هستند . چه جوری ازش ایراد گرفته شده ؟
نکته بعدی در مورد موضوعاتی هست از قبیل : بد دفاع کردن مدافعین و خود به خود از دست دادن توپ ! جمع شدن بازیکن ها دور توپ و ... . کدوم pes بازی این مورد رو قبول می کنه ؟ دیگه همه می دونن بازی بدون توپ بازیکن ها در این نسخه خیلی خوب انجام می شه . دفاع هم مشکلی نداره و چون نویسنده زیاد گل می خورده یا در دفاع کردن مشکل داشته . طوری اون رو می بره زیر سوال که خدایی نکرده همه فکر می کنن با یک بازی در حد 4 نسل قبل روبرو هستند . نویسنده درهمین مطلب اعلام کرده سنگین بودن بازیکن ها مهم نیست و قد و وزن و .. هم مهم نیست وتاثیری در بازی نداره . نمی تونن با هم درگیر بشن ! واقعا چنین نکته هایی در بازی وجود داره ؟ در هر صورت در این مطلب به نظر می رسه نویسنده خیلی از قلم خودش استفاده نکرده و خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر نقد های پاک ! و بدون مشکل سایت های خارجی قرار گرفته.

با تشکر از زحمات تمامی مسئولین مجله بازی رایانه

با سلام خدمت شما دوست گرامي.
در مورد نقد Pes 2008 بايد بگم كه من تمامي نسخه‌هاي اين بازي رو به صورت بسيار دقيقي آناليز كردم و به نوشته‌هام ايمان دارم. با نگاه ساده‌اي كه در همان دقايق ابتدايي به بازي بياندازيد خواهيد فهميد كه تغييرات خاصي نسبت به نسخه‌هي پيشين به وجود نيامده؟! و سوالي كه من از شما دارم اين هست كه چرا نبايد در نسل جديد تغييرات حاص بشه؟ وقتي نسخه‌اي جديد مي‌ياد در پي اون بايد حتما تغييرات هم حاصل بشه و عدم تغييرات نشانه ضعف هست. توجه داشته باشيد كه ما نسخه‌ي كنسول‌هاي نسل جديد رو مورد انتقاد قرار داديم و انتظار داشتيم كه تغييراتي حاصل شود. همان طور كه فيفا 09 در دو كنسول 360 و پي اس 3 به خوبي تغييرات را به وجود آورد و ملاك ما نقد كنسول‌هاي نسل جديد بود. متاسفانه PES در اين نسخه بد عمل كرد و هيچ كس نمي‌تونه منكر اين قضيه بشه. ساختار دفاعي اين بازي مشكل داره و سازمان دهي كافي رو به هيچ عنوان نمي‌تونه داشته باشه. در عوض فيفا 09 بسيار منسجم‌تر و حداقل معقول‌تر عمل مي‌كنه. كجاي دنيا ديديد كه وقتي حريف توپ رو به كناره‌ها مي‌بره سه چار تا از بازيكن‌هاي خودي دور اون حلقه بزنن كه در پي اون ساختار‌هاي دفاعي به هم مي‌خوره و انسجام تيمي شكسته مي‌شه. اين در حاليست كه معمولا در فيفا با دفاع‌هاي خطي و بسيار محكمي روبرو هستيم كه فقط به درخواست شما حركت مي‌كنند. قد ، وزن در فيفا 09 كاملا وارد شده و اگر دقت كنيد اين موضوع به شدت ديده مي‌شه، اين در حاليست كه فشار و قد و وزن در PES محسوس نيست. انيميشن‌ها واقعا در فيفا بهتر هستند و بايد الگويي براي سازندگان PES قرار بگيره . حركات بازيكنان در اين بازي خطي و خشك هست كه بايد ترميم بشه.
 

Barry Burton

کاربر سایت
Jan 16, 2009
33
با سلام خدمت شما دوست گرامي.
سلام
در مورد نقد Pes 2008 بايد بگم كه من تمامي نسخه‌هاي اين بازي رو به صورت بسيار دقيقي آناليز كردم و به نوشته‌هام ايمان دارم. با نگاه ساده‌اي كه در همان دقايق ابتدايي به بازي بياندازيد خواهيد فهميد كه تغييرات خاصي نسبت به نسخه‌هي پيشين به وجود نيامده؟! و سوالي كه من از شما دارم اين هست كه چرا نبايد در نسل جديد تغييرات حاص بشه؟ وقتي نسخه‌اي جديد مي‌ياد در پي اون بايد حتما تغييرات هم حاصل بشه و عدم تغييرات نشانه ضعف هست.
شهریار جان در مورد به وجود نیومدن تغییر من هم با شما موافقم و خودمم در اول صحبتم به این موضوع اشاره کردم و جواب سوالی که الان از من پرسیدید رو هم دادم . وقتی شرکتی به یک قاعده کلی و جذاب می رسه . تا جایی که تنها رقیب خودش رو مجبور به اطاعت و پیروی از اون المان ها و سبک می کنه . چرا باید در اون مکانیزم تغییر ایجاد کنه ؟ چرا وقتی گیم پلی یک بازی کاملا می تونه المان های جذاب و سرعتی یک مسابقه فوتبال رو به نمایش بذاره در اون تغییر ایجاد کنه و با این کارش ثابت کنه که دارای ضعف نیست !؟ تغییر رو در هنگامی جرا می کنن که با ضعف یا مشکلی مواجه باشند . وقتی با ساختاری روبرو هستیم که شرکت رقیب به تقلید از اون بر امده چه دلیلی بر ایجاد تغییر هست !؟ بر عکس سری بازی فیفا که هر نوع پیشرفتی داشته به دلیل تقلید از این سری بازی و نزدیک شدن به اون بوده . من فکر می کنم دلیل تغییر نکردن مکانیزم سری بازی pes برای خیلی ها هنوز به طور کامل جا نیفتاده باشه . البته خدایی نکرده سو ء تفاهم نشه .
توجه داشته باشيد كه ما نسخه‌ي كنسول‌هاي نسل جديد رو مورد انتقاد قرار داديم و انتظار داشتيم كه تغييراتي حاصل شود. همان طور كه فيفا 09 در دو كنسول 360 و پي اس 3 به خوبي تغييرات را به وجود آورد و ملاك ما نقد كنسول‌هاي نسل جديد بود.
و البته لازم به ذکر هست که بگیم : تغییراتی که بر گرفته از همین گیم پلی بدون تغییر pes بوده.
متاسفانه PES در اين نسخه بد عمل كرد و هيچ كس نمي‌تونه منكر اين قضيه بشه.
به نظر من تمامی pes باز ها که سالیان سال هست می دونن از گیم پلی این بازی چی می خوان منکر خواهند شد .
ساختار دفاعي اين بازي مشكل داره و سازمان دهي كافي رو به هيچ عنوان نمي‌تونه داشته باشه. در عوض فيفا 09 بسيار منسجم‌تر و حداقل معقول‌تر عمل مي‌كنه. كجاي دنيا ديديد كه وقتي حريف توپ رو به كناره‌ها مي‌بره سه چار تا از بازيكن‌هاي خودي دور اون حلقه بزنن كه در پي اون ساختار‌هاي دفاعي به هم مي‌خوره و انسجام تيمي شكسته مي‌شه. اين در حاليست كه معمولا در فيفا با دفاع‌هاي خطي و بسيار محكمي روبرو هستيم كه فقط به درخواست شما حركت مي‌كنند. قد ، وزن در فيفا 09 كاملا وارد شده و اگر دقت كنيد اين موضوع به شدت ديده مي‌شه، اين در حاليست كه فشار و قد و وزن در PES محسوس نيست. انيميشن‌ها واقعا در فيفا بهتر هستند و بايد الگويي براي سازندگان PES قرار بگيره . حركات بازيكنان در اين بازي خطي و خشك هست كه بايد ترميم بشه.
ساختار دفاعی تیم بسته بر چینش بازیکن در مهره ها مشکل دار می شه ! شما کجای بازی pes دیدی وقتی یک نفر توپ رو می بره لب خط 4 تا بازیکن دور اون حلقه می زنن !!؟ این موضوع کاملا بستگی به دستورات شما به بازیکن داره . اون فیفایی که شما از انسجام دفاعیش تعریف می کنی . تقریبا احتیاجی به انسجام دفاعی نداره ! چون وقتی در یک بازی با رفلکس بسیار پایین و کند از بازیکن ها روبرو هستیم . تا جایی که سرعت پاس کاری ها و ابعاد حرکاتی بازیکن ها رو بسیار کند و بی روح می کنه . نیازی به دفاع دیده نمی شه ! بازیکن ها از یک چرخش سریع و سانتر سریع عاجز هستند ! تقریبا حرکت با سرعت زیاد و برگشت سریع بازیکن به عقب به خاطر رفلکس پایین اون ها به یک امر غیر ممکن تبدیل می شه . در مورد وزن و ... هم که باز کاملا با شما مخالفم . خوشحال میشم با حضور شما ! 100 بار کنترل روبینیوی پا به توپ را در اختیار شما بگذارم و با فردیناند بیام سراغش ! عین 100 بار به دلیل پاور و قدرت بدنی بیشتر فردیناند در هنگام برخورد فیزیکی توپ رو فردیناند می گیره . در مورد انیمشن ها هم که به نحوه طراحی و مدلینگ و .. کاری ندارم . از لحاظ روان بودن انیمیشن ها در نوع حرکات و .. .برتری غیر قابل انکار pes واقعا محسوس هست . با این حال هر کسی نظری داره و نظر دیگران رو نمی شه تغییر داد . ولی من کلا نظرات مخالفم در مورد این مطلب شما رو بیان کردم . ممنون شهریار جان .
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
با سلام
دوست عزیز جناب Barry Burton
نظر شما در خصوص بسیاری از بخش های pes درسته به طور مثال:

این سری بازی همیشه تغییرات انچنانی در بخش گیم پلی بازی ایجاد نمی کرده و شماره جدید نسبت به شماره قبل تفاوت چندانی نداشته .
و:
الان فرق نسخه قبلی با این نسخه بسیار کم هست .
که من هم با هردو موافقم ولی مشکل دقیقا از جمله دوم شروع میشه شما فرمودید فرق این نسخه با نسخه قبلی کمه.مسئله مهم و اساسی اینه که مشکل بازی 2009 نیست بلکه مشکل درست از 2008 شروع میشه جائیکه pes2008 به عنوان اولین نسخه از این بازی برای کنسولهای نسل جدید وارد بازار میشه.

برای اینکه موضوع تا حدی روشن بشه(هر چند که مطمئنم شما هم در این زمینه اطلاعات خوبی دارید) تاریخ رو به عقب تر برمی گردونم و سیر تکامل we رو تا حدودی توضیح میدم.
قطعاً we 3 پرطرفدارترین قسمت از این سری بازی ها در کشورمون هست که شامل گیم پلی روان و منحصر به فردی بود که تا آن زمان نظیر نداشت ولی دارای مشکلاتی هم بود به طور مثال تو همین بازی شما به راحتی می تونستید گل بزنید (یادش به خیر نتایجی که با یکی از دوستان کسب می کردیم 14-14،12-13 و ...)از طرفی قد و وزن بازیکنان و عوامل فیزیکی که دوست عزیزم شهریار در خصوص مزیتهاش در fifa 09 توضیح دادن حدودا 10 سال قبل به طور کامل و گسترده در we3 مورد استفاده قرار گرفته بود:
مثال:شما اگر تیم نروژ یا منتخب اروپا رو برمی داشتید بدون تردید می تونستید 99 درصد توپهای ارسالی از جناحین رو توسط توره آندرو فلو ( با 194 سانتی متر قد) به گل تبدیل کنید همین مورد برای اولیور بیرهوف(با 191 سانتی متر قد) هم صادق بود.شوتهای روبرتو کارلوس مرگبار بود و اگر با زوایه درست به توپ ضربه می زدید هیچ دروازه بانی نمی تونست توپ کارلوس رو دفع کنه(گرفتن پیش کش) سرعت روبرت یارنی و همین کارلوس و ابراهیم با غیر قابل کنترل بود .باتیستوتا ،آلن بوکسیچ و ... اگر شوت می زدن دروازه بان با توپ می رفتن تو گل.به طور یقین تمام کسائی که از فوتبال اطلاعاتی دارن می دونن که در فوتبال واقعی هم همه این موارد صادق بود.از این مثالها می تونم بی نهایت براتون بیارم.تاکتیک تو بازی نقش مهمی داشت و شما با کمی آگاهی از علم فوتبال می تونستید هر رقیبی رو شکست بدید.جالبه که در همان زمان در بازی فیفا 99 هر بازیکنی توانائی استفاده از تکنیکهائی نظیر انداختن توپ از بالای سر حریفان ( یا همون پله) و .... رو داشت حتی اگر بازیکنی مثل استاد اسدی توپ رو حمل می کرد!!!!

نمی دونم که شما wining eleven 2000 یا (همون we 4) رو به خاطر دارید یا نه.کونامی از این نسخه به بعد بود که گیم پلی بازی رو متحول کرد به نحوی که از نظر گیم پلی نزدیک به فوتبال واقعی شده بود (و این سیستم تا به امروز پا برجا مانده و پایه و اساس بازی pes امروزی است)جالبه که این مهم تو همون نسل اتفاق افتاد (ps1).دیگه گل زدن با هد به راحتی گذشته نبود و اضافه شدن یک سری المانها جذابیت اون رو افزایش داد البته به شرط اینکه کیفیت و سطح کاربرها هم متناسب با اون افزایش پیدا می کرد در نتیجه کاربرها می تونستن از قابلیتهای اون به نحو شایسته استفاده کنن(یه چیز تو مایه های ناشناخته بودن ps3 برای سازندگان )
با اومدن نسل ششم (ps2-xbx ,gc) گرافیک بازی و انیمیشنها افزایش چشمگیری پیدا کرد.ابعاد زمین نسبت به قبل بزرگتر شد(با توجه به زاویه دوربینها) در نتیجه تکنیک جای خودش رو به تاکتیک داد. دیگه کاربر نمی تونست با استفاده از تکنیک صرف و بدون هیچ طرح و برنامه ای به برد دست پیدا کنه از طرفی قابلیتهای تاکتیکی بی نظیری به بازی افزوده شد که شامل هزاران طرح تاکتیکی در فوتبال از جمله حمله ،دفاع و حتی حفظ توپ و نتیجه میشد(جالبه که در این سالها EA همچنان در دهه نود سیر می کرد و سازندگان بازی FIFA همچنان در حال و هوای سال 94 بودن.) البته به قابلیتها فردی هم خیلی تکیه شده بود ولی این موارد به اندازه we3 نبود.
این چرخه تکامل تا pes6 ادامه پیدا کرد .به طور حتم شما pes 6 رو کاملا به خاطر دارید که به عقیده من و خیلی از دوستان در نسل گذشته (و شایدهم تاریخ)تکامل یافته ترین بازی فوتبال بود(چه فیفا دوستان قبول داشته باشند چه نداشته باشند)
این بازی اختلاف فاحشی به لحاظ گیم پلی با نسخه 2008 داره و واقعاً یک سر و گردن بالاتر از نسخه جدیدشه.البته این بازی هم مشکلات خاص خودش رو داشت از جمله بالانس نبودن داوری ؟(که نوعی ترفند از جانب کونامی برای طبیعی جلوه داده شدن بازی هست)یکی مثل آبخوردن هر بازیکنی رو با کارت قرمز بدرقه میکه و دیگری حتی خطاهای مسلم و مستحق کارت قرمز رو هم نمی گیره.(راستی ملاک خطا گرفتن در بازی Fifaچیه؟) یکی از نکات مثبت تو بازی pes اینه که شما به راحتی می تونید حدس بزنید که جریمه خطا توسط یک داور (البته از نوع عادلش) چیه و جالبتر اینه که بعضی مواقع حدس شما کاملا اشتباهه و داور شما رو کاملا سر کار می گذاره (که اینهم تعمدا توسط کونامی مورد استفاده قرار گرفته و بعضی مواقع اعصاب کاربر رو به هم میریزه) که حاصلش یک درگیری جانانه مابین کاربرانه.
اما اگر کسی به شکل کامل بازی pes رو درک نکنه نمی تونه اختلاف این بازی رو با فیفا متوجه بشه.
حالا میرسیم به pes2008-9:
ساختار pes 2008 کاملا مشکل داره و خیلی ساده می شه این ادعا رو ثابت کرد.به طور مثال تو بازی pes4 شما وقتی یاپ استام رو از تیم میلان حذف کنید دفاع این تیم به راحتی متزلزل میشه و میشه با حداقل زحمت به این تیم گل زد (یادش بخیر وقتی یاپ استام از میلان رفت چقدر خوشحال شدم و برادرم ناراحت چون با نبود اون به راحتی می تونستم برادرم رو شکست بدم) از طرفی عوض کردن سیستم تیم و اضافه کردن تاکتیک zone press یا man mark قدرت تهاجمی حریف رو فلج می کرد و شما می تونستید به راحتی با یک یا دو تعویض شکاف دفاعتون رو ترمیم کنید ولی این مشکل در pes2008 کاملا به چشم می خوره و به هیچ عنوان نمی تونید مشکل دفاع رو برطرف کنید(به نظر من این مشکل به خاطر باگ یا تعویض سیستم بازی می تونسته حاصل بشه) دیگه بازیکنها مثل قبل تاثیر گذار نیستن و حتی کارهای تاکتیکی هم با مشکل روبرو هستن.
به همین خاطر هم هست که میانگین امتیازات این بازی افت شدیدی کرده و سایتی مثل گیم اسپات هم به این بازی 6 داده که به نظر من خیلی هم زیاد بوده.
pes2009 اوضاع بهتری داره.هر چند مشکلات ساختار دفاعی تا حدودی به جای خود باقی مونده
ولی در مجموع پیشرفت محسوسی نسبت به pes2008 داشته
با بررسی که بر روی نسخه ps3 ,pc انجام دادم به این نتیجه رسیدم که نسخه ps3 به مراتب بهتر از نسخه pc هست ولی در مجموع بازهم اختلاف زیادی با نسخه pes2006 داره.
دو مشکل عمده هم در زمینه گرافیک و طراحی به چشم می خوره:
اول اینکه پیشرفت گرافیکی اصلا قابل قبول نیست و در حد کنسولهای این نسل نیست برای اینکه به صحت حرفهای من برسید پیشنهاد می کنم که nba 2k9 رو بازی کنید درسته که این یه بازی بسکتباله ولی از نظر گرافیکی در سطح فوق العاده ای قرار داره علاوه بر اون تعداد تماشاگران زیادی هم داره که با کیفیت بسیار بالائی طراحی شدند و هر کدوم رفتار های خاص خودشون رو دارن که باعث می شه حس مسابقات nba به درستی منتقل بشه در مجموع جزئیات زیادی در گرافیک بازی دیده میشه که امیدوارم سازندگان اون یه دروه طراحی برای سازندگان کونامی بگذارن
انیمیشنهای حرکت کاراکترها در بازی pes2008-9 خیلی مسخره و غیر قابل باور کار شدن و اگر کمی دقت کنید در هنگام دویدن کاراکترها تناسبی مابین دستها و پاهای اون دیده نمیشه و به نظر می رسه نیم تنه بالائی و پائینی با هم در تضاد هستن یکی از دوستان تشبیه جالبی کرد و گفت که مثل این می مونه که 22 دو تا معتاد دارن فوتبال بازی می کنن که همزمان من رو به یاد فیفا 99 انداخت چون این مسئله در فیفا 2009 هم وجود داشت در مجموع به نظر می رسه که کونامی خیلی علاقه داشته سیستم گرافیکی فیفا رو به کارببره منتها طراحان این شرکت فراموش کردن که الان سال 2009 هست نه سال 1999
مشکلاتی که شهریار در خصوص از دست دادن توپ توسط کاراکترها بهش اشاره کرده واقعا حقیقت داره و من بارها با این مشکل برخورد کردم و به نظر می رسه که سیستم گیم پلی pes2009 بسیار متزلزله و ناپایداره این مشکل رو در بخش آنلاین هم به وفور دیدم و باگهای متعدد دیگری هم وجودداره که مجال گفتن اونها نیست.به طور کلی ارتباط بر قرار کردن با این دو نسخه خیلی سخته حتی اگر شما سالها با نسخه قبلی این دو بازی سروکله زده باشید.ولی من هنوز هم همون نسخه pes2006 رو ترجیح میدم و با همون بازی می کنم.
در مجموع به نظر من در این نسل بازی pes پسرفت زیادی کرده ولی با تمام این وجود من هنوز از طرفدارای پرو چا قرص این بازی هستم و امیدوارم که مشکلات بازی در نسخه بعدی به حداقل برسه(هر چند که با توجه به سیاست کونامی در خصوص تغییرات جزئی در هر شماره به بهتر شدن اوضاع امیدی نیست)
با تشکر از شما که به مطالب من توجه کردید.
 
آخرین ویرایش:

Thomas_Anders

کاربر سایت
Dec 2, 2008
1,395
نام
حمید
سلام خدمت Shahriaraz
درسته سری PES چندان پیشرفتی نداشته....و لی فیفا بعد از مدت ها یه پیشرفتی داشته
ولی این باز هم اینو به اثبات نمیرسونه که گیم پلی فیفا بهتر از pes هست...درسته از جهاتی فیفا بهتره ولی در کل بازی کردن با PES همیشه لذت بخش بوده و هست...
در ضمن تعجب میکنم میگید انمیشن فیفا بهتره...بازیکنان فیفا که شبیه معتادا حرکت میکنن
بازی کردن با فیفا محدوده و خسته کنندس...ولی pes همیشه سرگرم کنندس
تو مسابقات جام جهانی و گیم نت ها هنوز از این بازی استفاده میشه
:cheesygri
 

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
در ضمن تعجب میکنم میگید انمیشن فیفا بهتره...بازیکنان فیفا که شبیه معتادا حرکت میکنن
دوست من صحبت شما بیشتر سلیقه ای هست...
به قول خودت اگه همه اینجوری فکر میکردن که فروش جهانی فیفا از PES بیشتر نمیشد...
شهریار هم بیشتر به عدم تغییر و پیشرفت بازی نسبت به نسخه ی قبلی که واقعاً از فقر گیم پلی رنج می برد ایراد گرفته...

 

whistle song

کاربر سایت
Dec 24, 2008
137
سلام خدمت Shahriaraz
درسته سری PES چندان پیشرفتی نداشته....و لی فیفا بعد از مدت ها یه پیشرفتی داشته
ولی این باز هم اینو به اثبات نمیرسونه که گیم پلی فیفا بهتر از pes هست...درسته از جهاتی فیفا بهتره ولی در کل بازی کردن با PES همیشه لذت بخش بوده و هست...
در ضمن تعجب میکنم میگید انمیشن فیفا بهتره...بازیکنان فیفا که شبیه معتادا حرکت میکنن
بازی کردن با فیفا محدوده و خسته کنندس...ولی pes همیشه سرگرم کنندس
تو مسابقات جام جهانی و گیم نت ها هنوز از این بازی استفاده میشه:cheesygri
به جون خودم داری اشتباه میکنی:biggrin1:بزرگترین نقطه عطف فیفا همین انیمیشناشه که اصلا حاله ادمو جا میاره:blushing:
همین که طرفداران پروپاقرص پرو به سمت فیفا رفتن رشد فیفا و پسرفت پرو رو نشون میده.
یا حق
 

Thomas_Anders

کاربر سایت
Dec 2, 2008
1,395
نام
حمید
داینم سلیقه ای هستش دوستان...
ولی با یه بار بهتر بودن فیفا اونم نه در گیم پلی تنها در چند تا المان مثله گرافیک نباید با اصالت ترین بازی فوتبال رو مسخره کرد
:(
 

Barry Burton

کاربر سایت
Jan 16, 2009
33
با سلام
دوست عزیز جناب Barry Burton
نظر شما در خصوص بسیاری از بخش های pes درسته به طور مثال:

این سری بازی همیشه تغییرات انچنانی در بخش گیم پلی بازی ایجاد نمی کرده و شماره جدید نسبت به شماره قبل تفاوت چندانی نداشته .
و:
الان فرق نسخه قبلی با این نسخه بسیار کم هست .
که من هم با هردو موافقم ولی مشکل دقیقا از جمله دوم شروع میشه شما فرمودید فرق این نسخه با نسخه قبلی کمه.مسئله مهم و اساسی اینه که مشکل بازی 2009 نیست بلکه مشکل درست از 2008 شروع میشه جائیکه pes2008 به عنوان اولین نسخه از این بازی برای کنسولهای نسل جدید وارد بازار میشه.

برای اینکه موضوع تا حدی روشن بشه(هر چند که مطمئنم شما هم در این زمینه اطلاعات خوبی دارید) تاریخ رو به عقب تر برمی گردونم و سیر تکامل we رو تا حدودی توضیح میدم.
قطعاً we 3 پرطرفدارترین قسمت از این سری بازی ها در کشورمون هست که شامل گیم پلی روان و منحصر به فردی بود که تا آن زمان نظیر نداشت ولی دارای مشکلاتی هم بود به طور مثال تو همین بازی شما به راحتی می تونستید گل بزنید (یادش به خیر نتایجی که با یکی از دوستان کسب می کردیم 14-14،12-13 و ...)از طرفی قد و وزن بازیکنان و عوامل فیزیکی که دوست عزیزم شهریار در خصوص مزیتهاش در fifa 09 توضیح دادن حدودا 10 سال قبل به طور کامل و گسترده در we3 مورد استفاده قرار گرفته بود:
مثال:شما اگر تیم نروژ یا منتخب اروپا رو برمی داشتید بدون تردید می تونستید 99 درصد توپهای ارسالی از جناحین رو توسط توره آندرو فلو ( با 194 سانتی متر قد) به گل تبدیل کنید همین مورد برای اولیور بیرهوف(با 191 سانتی متر قد) هم صادق بود.شوتهای روبرتو کارلوس مرگبار بود و اگر با زوایه درست به توپ ضربه می زدید هیچ دروازه بانی نمی تونست توپ کارلوس رو دفع کنه(گرفتن پیش کش) سرعت روبرت یارنی و همین کارلوس و ابراهیم با غیر قابل کنترل بود .باتیستوتا ،آلن بوکسیچ و ... اگر شوت می زدن دروازه بان با توپ می رفتن تو گل.به طور یقین تمام کسائی که از فوتبال اطلاعاتی دارن می دونن که در فوتبال واقعی هم همه این موارد صادق بود.از این مثالها می تونم بی نهایت براتون بیارم.تاکتیک تو بازی نقش مهمی داشت و شما با کمی آگاهی از علم فوتبال می تونستید هر رقیبی رو شکست بدید.جالبه که در همان زمان در بازی فیفا 99 هر بازیکنی توانائی استفاده از تکنیکهائی نظیر انداختن توپ از بالای سر حریفان ( یا همون پله) و .... رو داشت حتی اگر بازیکنی مثل استاد اسدی توپ رو حمل می کرد!!!!

نمی دونم که شما wining eleven 2000 یا (همون we 4) رو به خاطر دارید یا نه.کونامی از این نسخه به بعد بود که گیم پلی بازی رو متحول کرد به نحوی که از نظر گیم پلی نزدیک به فوتبال واقعی شده بود (و این سیستم تا به امروز پا برجا مانده و پایه و اساس بازی pes امروزی است)جالبه که این مهم تو همون نسل اتفاق افتاد (ps1).دیگه گل زدن با هد به راحتی گذشته نبود و اضافه شدن یک سری المانها جذابیت اون رو افزایش داد البته به شرط اینکه کیفیت و سطح کاربرها هم متناسب با اون افزایش پیدا می کرد در نتیجه کاربرها می تونستن از قابلیتهای اون به نحو شایسته استفاده کنن(یه چیز تو مایه های ناشناخته بودن ps3 برای سازندگان )
با اومدن نسل ششم (ps2-xbx ,gc) گرافیک بازی و انیمیشنها افزایش چشمگیری پیدا کرد.ابعاد زمین نسبت به قبل بزرگتر شد(با توجه به زاویه دوربینها) در نتیجه تکنیک جای خودش رو به تاکتیک داد. دیگه کاربر نمی تونست با استفاده از تکنیک صرف و بدون هیچ طرح و برنامه ای به برد دست پیدا کنه از طرفی قابلیتهای تاکتیکی بی نظیری به بازی افزوده شد که شامل هزاران طرح تاکتیکی در فوتبال از جمله حمله ،دفاع و حتی حفظ توپ و نتیجه میشد(جالبه که در این سالها EA همچنان در دهه نود سیر می کرد و سازندگان بازی FIFA همچنان در حال و هوای سال 94 بودن.) البته به قابلیتها فردی هم خیلی تکیه شده بود ولی این موارد به اندازه we3 نبود.
این چرخه تکامل تا pes6 ادامه پیدا کرد .به طور حتم شما pes 6 رو کاملا به خاطر دارید که به عقیده من و خیلی از دوستان در نسل گذشته (و شایدهم تاریخ)تکامل یافته ترین بازی فوتبال بود(چه فیفا دوستان قبول داشته باشند چه نداشته باشند)
این بازی اختلاف فاحشی به لحاظ گیم پلی با نسخه 2008 داره و واقعاً یک سر و گردن بالاتر از نسخه جدیدشه.البته این بازی هم مشکلات خاص خودش رو داشت از جمله بالانس نبودن داوری ؟(که نوعی ترفند از جانب کونامی برای طبیعی جلوه داده شدن بازی هست)یکی مثل آبخوردن هر بازیکنی رو با کارت قرمز بدرقه میکه و دیگری حتی خطاهای مسلم و مستحق کارت قرمز رو هم نمی گیره.(راستی ملاک خطا گرفتن در بازی Fifaچیه؟) یکی از نکات مثبت تو بازی pes اینه که شما به راحتی می تونید حدس بزنید که جریمه خطا توسط یک داور (البته از نوع عادلش) چیه و جالبتر اینه که بعضی مواقع حدس شما کاملا اشتباهه و داور شما رو کاملا سر کار می گذاره (که اینهم تعمدا توسط کونامی مورد استفاده قرار گرفته و بعضی مواقع اعصاب کاربر رو به هم میریزه) که حاصلش یک درگیری جانانه مابین کاربرانه.
اما اگر کسی به شکل کامل بازی pes رو درک نکنه نمی تونه اختلاف این بازی رو با فیفا متوجه بشه.
حالا میرسیم به pes2008-9:
ساختار pes 2008 کاملا مشکل داره و خیلی ساده می شه این ادعا رو ثابت کرد.به طور مثال تو بازی pes4 شما وقتی یاپ استام رو از تیم میلان حذف کنید دفاع این تیم به راحتی متزلزل میشه و میشه با حداقل زحمت به این تیم گل زد (یادش بخیر وقتی یاپ استام از میلان رفت چقدر خوشحال شدم و برادرم ناراحت چون با نبود اون به راحتی می تونستم برادرم رو شکست بدم) از طرفی عوض کردن سیستم تیم و اضافه کردن تاکتیک zone press یا man mark قدرت تهاجمی حریف رو فلج می کرد و شما می تونستید به راحتی با یک یا دو تعویض شکاف دفاعتون رو ترمیم کنید ولی این مشکل در pes2008 کاملا به چشم می خوره و به هیچ عنوان نمی تونید مشکل دفاع رو برطرف کنید(به نظر من این مشکل به خاطر باگ یا تعویض سیستم بازی می تونسته حاصل بشه) دیگه بازیکنها مثل قبل تاثیر گذار نیستن و حتی کارهای تاکتیکی هم با مشکل روبرو هستن.
به همین خاطر هم هست که میانگین امتیازات این بازی افت شدیدی کرده و سایتی مثل گیم اسپات هم به این بازی 6 داده که به نظر من خیلی هم زیاد بوده.
pes2009 اوضاع بهتری داره.هر چند مشکلات ساختار دفاعی تا حدودی به جای خود باقی مونده
ولی در مجموع پیشرفت محسوسی نسبت به pes2008 داشته
با بررسی که بر روی نسخه ps3 ,pc انجام دادم به این نتیجه رسیدم که نسخه ps3 به مراتب بهتر از نسخه pc هست ولی در مجموع بازهم اختلاف زیادی با نسخه pes2006 داره.
دو مشکل عمده هم در زمینه گرافیک و طراحی به چشم می خوره:
اول اینکه پیشرفت گرافیکی اصلا قابل قبول نیست و در حد کنسولهای این نسل نیست برای اینکه به صحت حرفهای من برسید پیشنهاد می کنم که nba 2k9 رو بازی کنید درسته که این یه بازی بسکتباله ولی از نظر گرافیکی در سطح فوق العاده ای قرار داره علاوه بر اون تعداد تماشاگران زیادی هم داره که با کیفیت بسیار بالائی طراحی شدند و هر کدوم رفتار های خاص خودشون رو دارن که باعث می شه حس مسابقات nba به درستی منتقل بشه در مجموع جزئیات زیادی در گرافیک بازی دیده میشه که امیدوارم سازندگان اون یه دروه طراحی برای سازندگان کونامی بگذارن
انیمیشنهای حرکت کاراکترها در بازی pes2008-9 خیلی مسخره و غیر قابل باور کار شدن و اگر کمی دقت کنید در هنگام دویدن کاراکترها تناسبی مابین دستها و پاهای اون دیده نمیشه و به نظر می رسه نیم تنه بالائی و پائینی با هم در تضاد هستن یکی از دوستان تشبیه جالبی کرد و گفت که مثل این می مونه که 22 دو تا معتاد دارن فوتبال بازی می کنن که همزمان من رو به یاد فیفا 99 انداخت چون این مسئله در فیفا 2009 هم وجود داشت در مجموع به نظر می رسه که کونامی خیلی علاقه داشته سیستم گرافیکی فیفا رو به کارببره منتها طراحان این شرکت فراموش کردن که الان سال 2009 هست نه سال 1999
مشکلاتی که شهریار در خصوص از دست دادن توپ توسط کاراکترها بهش اشاره کرده واقعا حقیقت داره و من بارها با این مشکل برخورد کردم و به نظر می رسه که سیستم گیم پلی pes2009 بسیار متزلزله و ناپایداره این مشکل رو در بخش آنلاین هم به وفور دیدم و باگهای متعدد دیگری هم وجودداره که مجال گفتن اونها نیست.به طور کلی ارتباط بر قرار کردن با این دو نسخه خیلی سخته حتی اگر شما سالها با نسخه قبلی این دو بازی سروکله زده باشید.ولی من هنوز هم همون نسخه pes2006 رو ترجیح میدم و با همون بازی می کنم.
در مجموع به نظر من در این نسل بازی pes پسرفت زیادی کرده ولی با تمام این وجود من هنوز از طرفدارای پرو چا قرص این بازی هستم و امیدوارم که مشکلات بازی در نسخه بعدی به حداقل برسه(هر چند که با توجه به سیاست کونامی در خصوص تغییرات جزئی در هر شماره به بهتر شدن اوضاع امیدی نیست)
با تشکر از شما که به مطالب من توجه کردید.
دوست من چه بهتر که همیشه سعی کنید موقع کامنت گذاشتن کمی هم مراعات حال خواننده رو بکنین و به خاطر یک بحث در موردpes 09 هزاران خط نوشته شامل خاطرات و گذشته ها ننویسید. تنها نکته قابل بحث و مربوط به مبحث ما عرایضتون در مورد بازی pes 09 بود . که دقیقا تمامی نکاتی که بهش اشاره کردید همانند شهریار جان از صحبت های گیم اسپات و چند تا سایت امریکایی فوتبال نشناس ! دیگه گرفته شده بود . نویسنده گیم اسپات احتمالا 2 تا فوتبال هم تو عمرش ندیده که به داور بازی pes 09 ایراد می گیره و می گه بیخودی کارت و اخطار می ده ! ( چیزی که توی نقد بازی رایانه هم بود ) تکلی که بدون برخورد با توپ به برخورد با پای بازیکن منتهی می شه . اگه به بازیکن خاطی کارت ندن . پس احتمالا باید 2 بسته ماکارونی با طعم هلو البالو به بازیکن بدن ! این چیزایی که شما می گی را به عینه مشاهده نمی کنیم . بلکه فقط به دلیل پاک بودن گیم اسپات و ... و صد البته EA این نمرات زیبا رو می بینیم . شما امتیاز 6 رو هم برای این بازی زیاد می دونی :laughing: پس چه دلیلی داره که طرفدار پر و پا قرص بازی باشی که لایق امتیاز 6 هم نیست :laughing: من فکر کنم تمامی موضوعات مطرح شده در پست قبلی من جواب داده شده بهشون .
به قول خودت اگه همه اینجوری فکر میکردن که فروش جهانی فیفا از PES بیشتر نمیشد...

و البته نیازی به تذکر نداره که وقتی ناشر قدرتمندی همچون EA پشتیبان یک بازی هست . به راحتی می شه تشخیص داد که علت فروش بیشتر بازی به چه دلیل هست .
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
منم مجله رو رگرفتم.:biggrin1:
يكي از پربارترين شماره هاي چند سال اخيره. توش كلي نقد و پيش نمايش باحال داره.
فعلا فوق العاده رو خوندم. :biggrin1:
اين گزارش از نمايشگاه بازي خاورميانه هم فوق العاده جالبه.:love:
 

whistle song

کاربر سایت
Dec 24, 2008
137
داینم سلیقه ای هستش دوستان...
ولی با یه بار بهتر بودن فیفا اونم نه در گیم پلی تنها در چند تا المان مثله گرافیک نباید با اصالت ترین بازی فوتبال رو مسخره کرد:(
قربونت برم بحث ما اصلا گرافیکش نیست چون چیزه کاملا واضحیه..بحث بچه ها گیم پلیشه که تونسته بعد از سالیان دراز سلطهء پرو رو به خاک بکشه.اونم چه خاکی:biggrin1:
یا حق
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر