بحث پیرامون مجله بازیرایانه

highergraphic

کاربر سایت
Jul 18, 2007
292
من نمیتونم برم تو سایت بازی رایانه:(( نمیدونم چرا بعضی وقتا اینجوری میشه و بعد از یه مدتی درست میشه فکر کنم اشکال از سایت بازی رایانه باشه.
اگه میشه محتویات مجله و دی وی دی اون رو بگین ممنون میشم.
 

gavelock

کاربر سایت
Dec 23, 2005
242
الان 4 شنبه هست منم هر روز رفتم والا نبود شما كجا گرفتي!:eek:
من از یکی از نمایندگیهاشون تو آریا شهر گرفتم(صادقیه)مغازه ای تو طبقه همکف یه پاساژ که فکر کنم اسمش لاله بود.
 

MBC PERSIA

کاربر سایت
Aug 14, 2008
307
نام
آرش
سلام دوستان هر کسی خواست با این شماره تماس بگیره چون این طرف اولین کسی است که مجله به دستش میرسه.33923048 فروشگاه دیانا توی میدان امام خمینی یا همون توپ خانه سابق وقتی زنگ زدید بگید که با علیرضا یا ناصر کاردارم چون مسئولش این 2 نفر هستند........:love:
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
خوشحالم میبینم دوستان بحث رو منطقی دنبال می‌کنن. در مورد تاخیرات که صدالبته در کیفیت نهایی تاثیر خودشو داره ولیکن عواقب بدی هم داره که مشخصه. مثل قدیمی شدن مطالب و غیره... .
وجود بعضی ایرادات در بازیرایانه انکار نکردنی هستش. مجله فکر میکنم منتشر شده باشه ولی بازم با تاخیرات فراوان. این مبحث دیر کرد همین اول بگم که به نویسندگان یا همون تحریریه بازیرایانه مربوط نیست. اونها کار خودشون رو میکنن. از طرفی باید حجم مطالب نوشته شده به یک درصد معین برسه که نتیجه صفحه پر کنی نشه و مجله حتی اگر مطالبش قدیمی هست لااقل پربار باشه و کیفیت خودشو حفظ کنه.
بعد قضیه چاپ و نشر هستش که متاسفانه بازیرایانه در این مبحث ضعف اساسی داره و با توجه به اینکه کیفیت مجله هم بالا هستش, هنوز نتونسته از نظر چاپ و نشر به سرعت قابل قبولی برسه که دلایل خاص خودشو داره.
من منکر ضعف‌ها نیستم ولیکن بازیرایانه از اول همین سیر رو طی کرده و این چیز جدیدی نیست که هربار به این تاپیک سر زده میشه با انبوهی از جملات خالی از ادبیات مواجه بشیم.
امیدوارم دوستان خوبی نظیر سعید (MRGAME) که همیشه لطف داشتن, ‌الگوی بقیه دوستان قرار بگیرند (صد البته نه فقط بخاطر لطفشون!:love: بلکه بخاطر نوع گفتار و برخوردشون) هرچند مطمئن هستم همینطور که در حال حاضر میبینیم چندین برابر دوستانی که مرتکب خطا شده و میشن, کاربران خوب و حرفه‌ای در اینجا حضور دارند. حالا کل فروم بماند. ولیکن بخاطر پربار تر و سنگین‌تر بودن کمتر خودشون رو در دید با این شیوه‌ةای نامناسب قرار میدن که جا داره ازشون تشکر کنم... .
 

MILOOO

کاربر سایت
Dec 19, 2008
229
:cursing::cursing::cursing::cursing::cursing::cursing:
آقا این DVD تون که خرابه :angry::angry: من فقط همون تریلر اول که آلن ویک بود رو تونستم ببینم !!! بقیه رو چه تو PC و چه تو 360 نشون نمیده :angry::angry::angry:
االحمدلله که هیچی هم توش نیست غیر از تریلر که اونا رو هم نشون نمیده !!!!! :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,834
نام
علی متالیکا
چند تا نکته ی منفی وجود داشت که عبارتند از:biggrin1:: به جز اینا همش + بود:biggrin1:
1.این نویسنده ها جدید خیلی کارشون خوبه فقط یه مشکل کوچیک داشتند. مثلآ در نقد resistance 2 یک کلمه هم از بخش ONLINE حرف نزدن به جز یک اشاره به 60 نفره بودن این بخش .
2.draw distance بازی PURE رو از motorstorm2 برتر شمردن که (به نظرم من) کاملآ اشتباه کلآ گفته گرافیک PURE بهتر ازMS2 -صفحه 107 ستون سوم پاراگراف آخر:biggrin1:-
3.بعد تو GOW2 به ticker ها گفته tricker -تریکر-
ببینید اگه من این اشتباهات رو گرفتم فقط بخواطر این بود که این مجله بازی رایانست وگرنه هرچی دیگه بود ازش توقع نداشتم اصلآ مجله های دیگه ارزش خوندن ندارن
درکل مجله خیلی عالی بود شاید بهترین شماره بین تمامه شماره ها بود
موفق باشید
 

Barry Burton

کاربر سایت
Jan 16, 2009
33
سلام بر دوستان

خوب من هم این شماره رو تهیه کردم . 2 تا مطلب خوندم . 2 تا هم انتقاد راجع به همون مطلب ها دارم . البته فقط در حد انتقاد و تبادل نظر و ... هست . و این هم فقط نظر یکی از خواننده های بازی رایانه هست و بس !


1. مطلب RE 5 :

به نظر من وقتی یک مطلبی در مورد سری بازی محبوب و دنباله داری همچون RE نوشته می شه . حتما نویسنده اون مطلب باید اطلاعات کلی و بسیار بالایی از سری قبلی های این بازی در حد 90 درصد رو داشته باشه . اینطوری می تونه ارتباط خیلی خوبی با فن های قدیمی اون سری بازی برقرار کنه و کلا مطلب خیلی بهتری هم از اب در میاد و اطلاعات غلطی توی اون مطلب پیدا نمی شه . در مطلبی که از RE 5 نوشته شده کاملا مشخصه که نویسنده خیلی از نسخه های RE رو بازی نکرده و اطلاعات کافی ازشون نداره . در همون ابتدا حدسیاتی در مورد داستان نسخه پنجم زده می شه و نویسنده چند بار احتمال می ده که امبرلا در خط داستانی این نسخه نقش داره و این شرکت دوباره می خواد اوج بگیره و نمی دونم با یه شرکت دیگه همکاری کنه و ...
همونطور که همه فن های قدیمی این سری بازی می دونن . در نسخه Umbrella Chronicles با شهادتی که یک فرد ناشناس ( وسکر ) علیه اسپنسر به دادگاه ارائه می کنه . این شرکت محکوم می شه و سهامش سقوط می کنه . از هم می پاشه و فقط مقداری لاشه ازش باقی می مونه . کدوم شرکت امبرلا قراره در این نسخه حضور داشته باشه !!!!!؟ شرکت امبرلایی وجود نداره . متاسفانه این مورد رو حتی بدون انجام بازی و به گفته مسئولین کپکام هم می شد فهمید و خودشون رسما اعلام کردند که خبری از امبرلا نیست .
نکته بعدی در هنگام معرفی شخصیت اکسلا هست . نویسنده اعلام کرده حدس هایی زده می شه که ایشون ادا هست و ... . تا اونجایی که من می دونم اکثر فن های بازی حدس زدند که ایشون همون جیل هست نه ادا ! البته این موضوع اصلا مهم نیست که کدومشون باشه . هر کسی می تونه هر حدسی بزنه . ولی اگه قرار بر انتقال حرف فن های بازی هست که اکثرشون حدس زدند اون جیل هست . نه ادا !
نکته بعدی : نویسنده به سیستم استپ کردن و شلیک کردن در مکانیزم بازی ایراد گرفته !! این ویژگی از سال 1996 در سری بازی های RE بوده . چرا باید تغییر کنه ؟ در ژانر های ترسناک و دلهره اور گیم پلی بازی که بتونه با اعصاب بازیکن بازی کنه خیلی مهم و خوب هست . چرا باید این سیستم تغییر کنه و سنت چندین ساله این سری بازی شکسته بشه ؟
یک قسمت هم در مورد تلفظ اسم Leon هست . این اسم رو فکر نکنم کسی لیان !! تلفظ کنه . این مورد هم زیاد جالب نبود .

2. PES 09 :

قضیه اطلاعات کلی در مورد یک سری بازی در مورد PES هم صدق می کنه . نویسنده این مطلب داره از این موضوع ایراد می گیره که گیم پلی بازی تغییر نداره !! وقتی یک شرکت به قاعده ای کلی و جذاب می رسه . چرا باید در اون قاعده تغییر ایجاد کنه ؟ گیم پلی این سری بازی از قدیم تا به حال خیلی تغییر انچنانی درش ایجاد نمی شده . بر عکس سری بازی فیفا اونقدر در این بخش مشکل داشته که هر شماره خودشو به همین گیم پلی pes نزدیک می کرده . ( فکر نکنم کسی با این موضوع مخالفتی داشته باشه ) این گیم پلی که شرکت رقیب رو هم به سمت خودش کشونده چرا باید تغییر کنه ؟
مورد دیگه در مورد انیمیشن هاست . دیگه همه می دونن که از لحاظ انیمیشن و روان تر بودن اون ها سری pes و حتی همین نسخه اخر هم بهتر از فیفا هست . انیمشن ها واقعا روان تر هستند . چه جوری ازش ایراد گرفته شده ؟
نکته بعدی در مورد موضوعاتی هست از قبیل : بد دفاع کردن مدافعین و خود به خود از دست دادن توپ ! جمع شدن بازیکن ها دور توپ و ... . کدوم pes بازی این مورد رو قبول می کنه ؟ دیگه همه می دونن بازی بدون توپ بازیکن ها در این نسخه خیلی خوب انجام می شه . دفاع هم مشکلی نداره و چون نویسنده زیاد گل می خورده یا در دفاع کردن مشکل داشته . طوری اون رو می بره زیر سوال که خدایی نکرده همه فکر می کنن با یک بازی در حد 4 نسل قبل روبرو هستند . نویسنده درهمین مطلب اعلام کرده سنگین بودن بازیکن ها مهم نیست و قد و وزن و .. هم مهم نیست وتاثیری در بازی نداره . نمی تونن با هم درگیر بشن ! واقعا چنین نکته هایی در بازی وجود داره ؟ در هر صورت در این مطلب به نظر می رسه نویسنده خیلی از قلم خودش استفاده نکرده و خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر نقد های پاک ! و بدون مشکل سایت های خارجی قرار گرفته.

با تشکر از زحمات تمامی مسئولین مجله بازی رایانه
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
خب من DVD رو توی PC نمیتونم استفاده کنم چون هیچ چی نشون نمیده:D ولی توی DVD Player نشون میده.
حالا یکی بیاد بگه به جز دموی RE 5 و تریلر ها چی هست توی DVD ؟
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
سلام به همه دوستان
جناب Barry Burton
ممنون به خاطر نکاتی که بیان کردید
مطالبی که در خصوص pes گفتید بعضا درسته البته نظر آقای ازهاریان فر هم قابل احترام و تامل هست
با اجازه می خواستم چند مورد رو در اینجا اضافه کنم
همانطور که همه pes بازهای حرفه ای می دونن گیم پلی حرف اول رو تو این بازی می زنه و به نظر من (که حدود 11 سال سابقه بازی کردن با عناوینی همچون goal storm,wining eleven و pes رودارم) متاسفانه وضعیت تو این نسل کاملا بر عکس شده و عوض اینکه کونامی به فکر ارتقاء سیستم گیم پلی توام با گرافیک بالاتر و مابقی عناصر موجود تو بازی باشه سعی داشته تا بازی رو فیفا نزدیک کنه.
این نکته رو به سه دلیل عنوان کردم:
اول اینکه اون چیزی که من تو این بازی دیدم (افت شدید گیم پلی ) تقریبا با نکاتی که آقای ازهاریان نوشتن منطبقه (با توجه به سابقه 11 ساله فکر کنم صلاحیت نظر دادن نسبت به بازی مورد علاقم رو داشته باشم ضمن اینکه از طرفدارای دو آتیشه این بازی هم هستم)
دوم اینکه نظر لا اقل 5 تا از دوستان که واقعا تو این بازی حرفه ای هستن (و کلی جام رو بالای سر بردن) رو پرسیدم اونها هم همین رو گفتن البته با آقا شهریار هم در این مورد صحبت کردم
سوم اینکه خود مسئولین کونامی (اگه اشتباه کنم Shingo 'Seabass' Takatsuka سازنده و خالق بازی که الان دقیقا یادم نیست تو کدوم سایت گفته شد)شدیدا نسبت به بازی فیفا(البته به لحاظ گرافیک چهره ها و انیمیشنها )ابراز علاقه کردن و گفتن ایکاش این موتور در اختیار ما بود(اینم آخرو عاقبت طرفداری از کونامی)
به این سه دلیل که گفتم(البته شاید برای خودم معتبر باشه) متاسفانه کونامی بازی رو به طور کلی زیر سوال برده و امیدوارم که یه فکر اساسی در مورد این بازی بشه تا دیگه شاهد فجایعی همچون pes2008 نباشیم(البته pes2009 یه کم اوضاعش بهتره)
ضمناٌ اگه دوست داشتید می تونیم این بحث رو از دیدگاه فنی ( به طور مجزا و مستقیم) دنبال کنیم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر