بحث پیرامون مجله بازیرایانه

Gorgi

کاربر سایت
Aug 26, 2008
191
سلام

این دفعه زیاد عصبی نمی شم :biggrin1: یه بارم هیچی نمی گیم ببینیم کی میاد :biggrin1:

فقط شهریار جان :

1. اگه می شه لطف کن و این لیست بازی های این شماررو بنویش برامون .
2. اگه به اقای سهیل منصوری دسترسی داری . خواهشا بهش بگید اگه امکانش هست در شماره بعد یا توی همین جا بیاد و یه توضیحی راجع به اون نظرشون در رابطه با RE4 بدهند.در اون نظر ایشون فرمودند که : من هرگز نمی توانم کابوسی به نام RE 4 را فراموش کنم ! چون این بازی بدترین سیستم هدف گیری که در طول عمرم دیده ام را داشت !!!!!!!

می خواستم بدونم سیستم هدف گیری که همه عالم و ادم ازش تعریف کردن و هر چی عنوان بزرگ در این نسل هست . از روی اون کپی برداری کرده _ مراجعه شود به عناوینی نظیر Gow و Dead space و ... _ چه جوری برای ایشون تبدیل به کابوس شده !؟

پ.ن : در اون نظراتی که راجع به E3 نوشته می شد . کاملا مشهود بود که بعضی ها می خواستن یه چیزی خلاف همه عالم و حتی خود نویسنده ها بگن تا مثلا با بقیه فرق داشته باشن . تا مثلا اونا حرفه ای باشن و یا .... نمی دونم والا . ولی یکی این نظرشون که گفتم و یکی نظرشون راجع به Dead space که اون رو به cold fear ربط دادند و ... از نظر من همش مربوط به همون قضیه فرق داشتن با بقیه بود ! یعنی ایشون با همه فرق داره و یه جور دیگه به بازی ها نگاه می کنه ! شایدم من اشتباه بکنم . ولی درک خواننده های بازی رایانه خیلی بالاست . اونا هم خیلی راحت می تونن ارزیابی کنن این قضیرو .


موفق باشید
 

BlackCanopus

کاربر ویژه
کاربر سایت
Oct 1, 2007
301
سلام
2. اگه به اقای سهیل منصوری دسترسی داری . خواهشا بهش بگید اگه امکانش هست در شماره بعد یا توی همین جا بیاد و یه توضیحی راجع به اون نظرشون در رابطه با RE4 بدهند.در اون نظر ایشون فرمودند که : من هرگز نمی توانم کابوسی به نام RE 4 را فراموش کنم ! چون این بازی بدترین سیستم هدف گیری که در طول عمرم دیده ام را داشت !!!!!!!

می خواستم بدونم سیستم هدف گیری که همه عالم و ادم ازش تعریف کردن و هر چی عنوان بزرگ در این نسل هست . از روی اون کپی برداری کرده _ مراجعه شود به عناوینی نظیر Gow و Dead space و ... _ چه جوری برای ایشون تبدیل به کابوس شده !؟

در زمینه RE4، اون خلاقیت این بازی که مورد تقلید قرار گرفت سیستم دوربین Over the Shoulder یا OTS این بازی بود که نوع جدیدی از نمای سوم شخص رو معرفی کرد. ولی می دونید که نمای دوربین ربطی به هدف گیری نداره و سیستم هدف گیری این بازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
تو E3 2008 هم از همون سیستم هدف گیری انتقاد شد تا جایی که بعد از E3 تولید کننده بازی اعلام کرد به احتمال قوی سیستم هدف گیری بازی رو عوض می کنه.
http://www.videogaming247.com/2008/09/02/resident-evil-5-to-show-new-gears-like-controls-at-tgs/
شما هدف گیری رو با نمای دوربین اشتباه گرفتید.

پ.ن : در اون نظراتی که راجع به E3 نوشته می شد . کاملا مشهود بود که بعضی ها می خواستن یه چیزی خلاف همه عالم و حتی خود نویسنده ها بگن تا مثلا با بقیه فرق داشته باشن . تا مثلا اونا حرفه ای باشن و یا .... نمی دونم والا . ولی یکی این نظرشون که گفتم و یکی نظرشون راجع به Dead space که اون رو به cold fear ربط دادند و ... از نظر من همش مربوط به همون قضیه فرق داشتن با بقیه بود ! یعنی ایشون با همه فرق داره و یه جور دیگه به بازی ها نگاه می کنه ! شایدم من اشتباه بکنم . ولی درک خواننده های بازی رایانه خیلی بالاست . اونا هم خیلی راحت می تونن ارزیابی کنن این قضیرو .
شما به من تهمت می زنید می خواستم با دادن امتیاز های متفاوت، بگم که فرق دارم و حرفه ای هستم و ... . شاید برای اینکه فکر می کنید وقتی ما می خواستیم به بازی های E3 امتیاز بدیم، همه یک جا جمع شده بودیم. در حالی که ما موقع دادن امتیاز به بازی ها از امتیاز های دوستانمون خبری نداشتیم (البته شاید بعضی از بچه ها با هم تماس گرفته باشن، ولی در مورد من اینطور نبود) و هر کسی تو خونش به بازی ها امتیاز داد و من به نوبه خودم مسافرت بودم. من تا دو هفته پس از منتشر شدن مجله از امتیاز بقیه بچه ها خبر نداشتم؛ پس چطور می تونستم سعی کنم امتیاز های متفاوت بدم؟
علاوه بر این من می دونستم اگه به بعضی از بازی ها مثل Gears of war 2 و RE5 کم بدم خواننده ها از نظر من بدشون میاد و حتی با من دشمن میشن، اما امتیاز هایی که دادم - علیرغم اینکه می دونستم باعث ناراحتی خیلی ها می شه - به دور از محافظه کاری و تلاش برای کسب محبوبیت و حرفه ای گری!!! بوده و نظر واقعی خودمو نوشتم.
در نهایت، ربط دادن DeadSpace به Cold Fear چه ایرادی داره وقتی این بازی به طور مشخص از Cold Fear الگو گرفته؟
در زمینه اینکه خواننده های بازی رایانه فهم بالایی دارند شکی ندارم، ولی خواننده های بازی رایانه هم مثل هر کسی آدم هستند و اشتباه می کنند؛ همونطوری که شما اینجا اشتباه کردی و بر اساس اشتباهت، تهمت هم زدی.
 

Sha7ab

کاربر سایت
Dec 2, 2006
992
نام
شهاب
منم توی این عقیده شاید اشتباه بکنم شایدم نه !
به نظر من کنترل RE4 عالی بود و هیچ نقصی نداشت .
این چیزها به نظرات و طرز فکر هر کسی برمیگرده و نظر هر کسی هم محترمه . چه آقای منصوری و چه هر کس دیگه ای .
 

Only PS3

کاربر سایت
Sep 10, 2008
2,022
نام
Milad
البته RE4 خيلي خوب بود خيلي، سبكي بود كه بايد عادت مي كردي چون {فكر كنم}:confused: اولين بازي بود كه دوربين اينجوري بود OTS
البته اين جا جاش نبود اين حرفو بزنم
 

Gorgi

کاربر سایت
Aug 26, 2008
191
سلام . خیلی خوب شد که خودتون این پست رو جواب دادید و کلا این جا یوزر دادید . ایشالا که با توضیحات شما این قضیه برای من و خیلی ها هضم می شه !
در زمینه RE4، اون خلاقیت این بازی که مورد تقلید قرار گرفت سیستم دوربین Over the Shoulder یا OTS این بازی بود که نوع جدیدی از نمای سوم شخص رو معرفی کرد. ولی می دونید که نمای دوربین ربطی به هدف گیری نداره و سیستم هدف گیری این بازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
و یکی از همون خلاقیت ها سیستم فوق العاده عالی هدف گیری بود . دقیقا هنگامی که دکمه R1 رو فشار می دادید . دوربین به روی شونه لیون می یومد و از این جا سیستم هدف گیری بازی اغاز می شه . و این امر به بهترین حالت ممکن انجام می شد و تعریف من از سیستم هدف گیری همین قضیه هست . شما اگر تعریف دیگه ای از سیستم هدف گیری دارید . این جا شرح بدید و علت اینکه برای شما به یک کابوس تبدیل شده رو هم بگید . در رابطه با همون Re 4 فعلا صحبت می کنیم . ممنون .

شما به من تهمت می زنید می خواستم با دادن امتیاز های متفاوت، بگم که فرق دارم و حرفه ای هستم و ... . شاید برای اینکه فکر می کنید وقتی ما می خواستیم به بازی های E3 امتیاز بدیم، همه یک جا جمع شده بودیم.
نه . به هیچ وجه چنین فکری نکردم . اصلا احتیاجی به دور هم جمع شدن نیست . کاملا مشخصه که وقتی تریلر های بسیار متعددی از Dead space عرضه شده و همرو به تحسین وا داشته . اگر یک نفر بیاد و به اون امتیاز 14 !! رو بده و ساختار کلی بازی رو فوق العاده تکراری قلمداد کنه ! با همه فرق پیدا می کنه . و البته مسلما شما همچنان پای حرفتون هستید و ما می تونیم میانگین نمرات اخذ شده این بازی توسط سایت ها و مجلات معتبر و متن نقد هاشون رو هم بخونیم . بازی که از نظر خیلی از همون سایت ها و مجلات به سلطه رزیدنت ایول بر سبک ترسناک پایان داده از نظر شما ساختاری فوق العاده تکراری داره ! _ شدیدا یاد قضیه سیستم هدف گیری Re 4 می افتم ! _
یا وقتی در مورد Gow 2 می فرمایید که : غیر از صحنه های شلوغ تر بهبود قابل توجهی در ان دیده نمی شود !! _ در حالی که خود این موضوع واقعا جای بحث داره که اون رنگ بندی و نور پردازی بهتر و محیط های گسترده و ... تغییر قابل توجه نیست یا خیر !؟ _ خوب مشخص هست که خود به خود نظر شما با همه عالم و ادم فرق پیدا می کنه .

پس چطور می تونستم سعی کنم امتیاز های متفاوت بدم؟
فکر می کنم در این زمینه همین الان توضیح دادم !

علاوه بر این من می دونستم اگه به بعضی از بازی ها مثل Gears of war 2 و RE5 کم بدم خواننده ها از نظر من بدشون میاد و حتی با من دشمن میشن، اما امتیاز هایی که دادم - علیرغم اینکه می دونستم باعث ناراحتی خیلی ها می شه - به دور از محافظه کاری و تلاش برای کسب محبوبیت و حرفه ای گری!!! بوده و نظر واقعی خودمو نوشتم.
نه تنها به گیرز 2 بلکه به ایول 5 هم هیچ نوع تعصب افراطی ندارم که بخوام به علت نمره کم شما چنین حرف هایی بزنم . متاسفانه مضمون پست های شما طوری بود که انگار بر خلاف این صحبت شما نویسنده مشکل عمده ای با بازی ها دارد و علاوه بر چشم پوشی بر نقاط قوت بازی ها فقط و فقط به منفی گرایی و انتقاد می پردازه !


در نهایت، ربط دادن DeadSpace به Cold Fear چه ایرادی داره وقتی این بازی به طور مشخص از Cold Fear الگو گرفته؟
بازی که در فضا در حال رخ دادن هست و در خیلی از چپتر ها از جو و اتمسفر فضا برای طراحی مراحل و روند بازی استفاده کرده . با ان محیط رعب اور و فوق العاده چه الگوی عمده ای از cold fear گرفته ؟ و حتی "اگر" در نظر بگیریم که این اتفاق افتاده ایا دلیلی بر ضعف سازندگان Ds هست ؟ ایا گیرز که به دلیل علاقه زیاد کلیفی به ایول 4 _ کابوس شما ! _ در خیلی از موارد از اون الگو برداشت و بعدم چاشنی کیل سوییچ بهش اضافه کرده . مشکلی براش پیش اومد ؟ اینارو دارم می گم که دیگه نهایت قضیرو در نظر بگیریم و همه جوره با شما راه بیایم . و ببینیم چرا این چیز ها باید به عنوان نکات منفی بازی توسط شما قلمداد بشه . که بخواد علت نمره 14 !!! بشه .



موفق باشید
 

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
کی نظرشون راجع به Dead space که اون رو به cold fear ربط دادند
ببخشید دخالت میکنم اما تنها فرق مکانیسم کلی گیم پلی Cold Fear و Dead Space نمای دوربینشونه. به نظرتون مقایسه ی این دو بازی منطقی نیست؟
 

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
و یکی از همون خلاقیت ها سیستم فوق العاده عالی هدف گیری بود . دقیقا هنگامی که دکمه R1 رو فشار می دادید . دوربین به روی شونه لیون می یومد و از این جا سیستم هدف گیری بازی اغاز می شه . و این امر به بهترین حالت ممکن انجام می شد و تعریف من از سیستم هدف گیری همین قضیه هست
اینی که شما گفتی به هیچ‌وجه هدف‌گیری نمیشه!

سرعت حرکت کردن نشانگر؛ اینکه کاملا در اختیار شخص بازی‌کننده باشه؛ (که در Evil4 به هیچ وجه نبود و برای اینکه نشونه رو روی مثلا سر یه زامبی نگه داری باید کلی تلاش میکردی آخرشم تیر میخورد به سینش یا از کنار سرش رد میشد) Hit-Detection و خیلی مسائل دیگه هستن که در سیستم هدف‌گیری یه بازی نقش مهمی دارن نه اینکه R1 رو بزنی و زاویه‌ی دوربین به قشنگی عوض بشه و بعد بگیم به به چه سیستم هدف‌گیری قشنگی داره این بازی!

شما هم از آواتارتون کاملا مشخصه که طرفدار چه بازی‌ای هستید و روی چه بازی‌ای تعصب دارید و هر کیم هرچی بگه شما بازم میگی سیستم هدف‌گیری این بازی عالی بوده!

خیلی از بازیهائیم که از سیستم هدف‌گیری این بازی تقلید کردن (که مهم‌ترینشون GOW بوده) خیلی از مشکلات سیستم هدف‌گیری RE4 رو نداشتن. و کلا هم این سیستم چندان چیز شاهکاری و انقلابی‌ای نیست که شما همچین ازش تعریف میکنی

-----

در مورد نظرات بازیهای E3 هم چرا فکر میکنی دیگران باید دلیل نوشته‌هاشونو (که یه مورد کاملا شخصیه و هیچ ارتباطی به کسی نداره رو) برای شما توضیح بدن؟

شما میخوای بدونی چرا فلان نویسنده از فلان بازی فلان ایرادات رو گرفته، در حالی که نظر شخصی دیگران که با توجه به مشاهده‌ی تریلرها نوشته شده هیچ ارتباطی به شما نداره
 

Gorgi

کاربر سایت
Aug 26, 2008
191
ببخشید دخالت میکنم اما تنها فرق مکانیسم کلی گیم پلی Cold Fear و Dead Space نمای دوربینشونه. به نظرتون مقایسه ی این دو بازی منطقی نیست؟
خواهش می کنم . من پاسخ شمارو قبل از اینکه این موضوع رو مطرح کنید دادم . اصلا بحث سر این موضوع نیست و مهم نیست .
اینی که شما گفتی به هیچ‌وجه هدف‌گیری نمیشه!
اینی که من گفتم به هیچ وجه تعریف کل سیستم هدف گیری نبود . بنده عرض کردم با فشردن دکمه R1 دوربین روی شونه کاراکتر می ره و از این جا سیستم هدف گیری اغاز می شه . و این دوربین فوق العاده دید بسیار باز و خوبی رو برای بازیکن فراهم می کرد .
سرعت حرکت کردن نشانگر؛ اینکه کاملا در اختیار شخص بازی‌کننده باشه؛ (که در Evil4 به هیچ وجه نبود و برای اینکه نشونه رو روی مثلا سر یه زامبی نگه داری باید کلی تلاش میکردی آخرشم تیر میخورد به سینش یا از کنار سرش رد میشد)
احتمالا شما نسخه کنسولی بازی رو تجربه نکردید ! شک نکنید ! چون چنین چیزی به هیچ وجه در بازی دیده نشده و اگر همچین چیز وحشتناکی وجود داشت که می خواستی سر دشمن رو هدف بگیری و تیر می خورد به سینش ! دیگه گیم پلی اون بازی باید نمره بالا 2 هم نمی گرفت !
Hit-Detectionو خیلی مسائل دیگه هستن که در سیستم هدف‌گیری یه بازی نقش مهمی دارن نه اینکه R1 رو بزنی و زاویه‌ی دوربین به قشنگی عوض بشه و بعد بگیم به به چه سیستم هدف‌گیری قشنگی داره این بازی!
این موضوع رو برای بار سوم توضیح می دم ! وقتی دکمه R1 رو فشار می دی . دوربین به روی شونه کاراکتر می ره و در بهترین حالت دید برای نشونه گیری و هدف گیری قرار می گیره . و این یک نکته تحسین بر انگیز هست و در ادامه هم مشکلی دیده نمی شه _ چه از دید ما و چه از دید اکثر مجلات و سایت های معتبر _
شما هم از آواتارتون کاملا مشخصه که طرفدار چه بازی‌ای هستید و روی چه بازی‌ای تعصب دارید و هر کیم هرچی بگه شما بازم میگی سیستم هدف‌گیری این بازی عالی بوده!
بله . شما درست می گید . بنده علاوه بر ایول 4 ! بر روی Dead space و gow هم تعصب دارم ! یعنی من از هر نوشته ای مربوط به یک بازی ایراد بگیرم . فن اون بازی هستم !

خیلی از بازیهائیم که از سیستم هدف‌گیری این بازی تقلید کردن (که مهم‌ترینشون GOW بوده) خیلی از مشکلات سیستم هدف‌گیری RE4 رو نداشتن.
کدوم مشکلات رو نداشتند ؟ همون قضیه ای که تیر می خورده به سینشون !؟

و کلا هم این سیستم چندان چیز شاهکاری و انقلابی‌ای نیست که شما همچین ازش تعریف میکنی
بله ! منتهی معلوم نیست چرا هر چی بازی پر فروش و پر سر و صدای سوم شخص در این نسل هست . همگی ازش الگو برداری کردند .

-----

در مورد نظرات بازیهای E3 هم چرا فکر میکنی دیگران باید دلیل نوشته‌هاشونو (که یه مورد کاملا شخصیه و هیچ ارتباطی به کسی نداره رو) برای شما توضیح بدن؟ شما میخوای بدونی چرا فلان نویسنده از فلان بازی فلان ایرادات رو گرفته، در حالی که نظر شخصی دیگران که با توجه به مشاهده‌ی تریلرها نوشته شده هیچ ارتباطی به شما نداره
نظر شخصی !؟ ایشون اعلام کردند که ایول 4 براشون تبدیل به کابوس شد و بنده هم علتش رو پرسیدم و این یک موضوع کاملا طبیعی هست . در غیر این صورت نوشتن نام نویسنده در بالای متن های بی مورد هست . ما این جا کسی رو مجبور نکردیم . فقط نظرشون رو خواستیم . ایشون اگه دلش خواست می تونه بیاد و نظرش رو بگه اگرم نه که هیچی ... و این بیشتر به خود نویسنده بر می گرده که وقتی میاد و چنین حرفی بر خلاف کل ادم و عالم می زنه بیاد و دلیلشم بگه . چون در اون متن اشاره ای به این موضوع نداشتند .




پ.ن : در کل پیشنهادات و انتقادات از متن ها همیشه هست و بایدم باشه . این هم یک انتقاد بود و من نظراتمو گفتم . دوستان دیگه هم نظراتشون رو گفتند و دیگه نه احتیاجی به منحرف کردن تاپیک مجله هست و نه کش دادن موضوع . همه خیلی راحت می تونن از موضوع برداشت خودشون رو بکنن . در پایان هم باید بگم که اگر به اقای منصوری توهینی شد عذر خواهی می کنم ازشون چون اصلا قصدم چنین چیزی نبوده و نخواهد بود !



موفق باشید
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
یک مجله فکر نکنم برای نظرات شخصی درست شده باشد باید واقعیت درش باشد نه نظره شخصی
اتفاقآ همه سایتها و مجلات بر پایه نظرات نویسنده های نقدهاشون , بازیها رو نقد میکنن و چون نظر شخصی نویسنده فلان سایت با اون یکی سایت فرق داره , توی فلان بازی هم نمره 7 میبینیم هم 10 . فلان سایت بازی X رو بهترین بازی سال انتخاب میکنه و اون یکی سایت همون بازی رو ناامیدکننده ترین بازی سال . در همه موارد هم واقعیت رعایت میشه ولی این واقعیت در نظر هرکسی فرق میکنه.
 

BlackCanopus

کاربر ویژه
کاربر سایت
Oct 1, 2007
301
نظر شخصی !؟ ایشون اعلام کردند که ایول 4 براشون تبدیل به کابوس شد و بنده هم علتش رو پرسیدم و این یک موضوع کاملا طبیعی هست . در غیر این صورت نوشتن نام نویسنده در بالای متن های بی مورد هست . ما این جا کسی رو مجبور نکردیم . فقط نظرشون رو خواستیم . ایشون اگه دلش خواست می تونه بیاد و نظرش رو بگه اگرم نه که هیچی ... و این بیشتر به خود نویسنده بر می گرده که وقتی میاد و چنین حرفی بر خلاف کل ادم و عالم می زنه بیاد و دلیلشم بگه . چون در اون متن اشاره ای به این موضوع نداشتند .
و من هم جوابتون رو دادم ولی شما ظاهراً دارید موضوع رو کش می دید.

اولاً توصیه می کنم یک نگاهی به پست اولتون بکنید، بعد پست های بعدیتون. نظر شما در مورد سیستم هدف گیری یهو 180 درجه عوض شده (اول که روی دوربین مانور می دادید و چطور GoW و دیگران ازش تقلید کرده بودند؛ حالا رفتید رو R2 و هدف گیری) که این خود دلیلی بر اطلاعات زیاد نویسنده پست در مورد این موضوعیه که داره دربارش صحبت می کنه!
می خواستم بدونم سیستم هدف گیری که همه عالم و ادم ازش تعریف کردن و هر چی عنوان بزرگ در این نسل هست . از روی اون کپی برداری کرده _ مراجعه شود به عناوینی نظیر Gow و Dead space و ... _ چه جوری برای ایشون تبدیل به کابوس شده !؟
دقیقا هنگامی که دکمه R1 رو فشار می دادید . دوربین به روی شونه لیون می یومد و از این جا سیستم هدف گیری بازی اغاز می شه . و این امر به بهترین حالت ممکن انجام می شد و تعریف من از سیستم هدف گیری همین قضیه هست
یکی از بزرگ ترین ایراد های هدف گیری RE4 این بود که شما هنگام هدف گیری باید کاملاً وای میستادی، دکمه هدف گیری رو نگه می داشتی و بعد دوربین رو (که هر بار به وسط صفحه بر می گشت) دوباره روی هدف تنظیم می کردی. یک سیستم فوق العاده کند. که تازه تو PC زجر آور بود، چون از کی برد-ماوس پشتیبانی نمی کرد و یا باید کلاً با کی برد بازی می کرد (که دیگه بد تر از این نمی شد) و یا با گیم پد که باز هم بد بود. تو بازی هایی مثل GoW و Dead Space شما در حال حرکت هدف گیری می کنی و این کار سرعت بازی رو کم نمی کنه، در حالی که تو RE4 باید هر بار ترمز می زدی تا شلیک کنی.
شما ظاهراً به اون لینکی که من دادم توجه نکردید، چون اگه می خوندید می دید نوشته به دلیل انتقاد زیاد از سیستم کنترل بازی، سیستم هدف گیری جدید RE5 شبیه GoW خواهد بود.
وقتی این همه منتقد میان از سیستم هدف گیری بازی انتقاد می کنند؛ بعد سازنده بازی میاد رسماً اعلام می کنه این نقص در سیستم بازی رو بر طرف می کنیم؛ حرفای شما... اصولاً کاسه های داغ تر از آش و دایه های مهربان تر از مادر تو این فروم زیاد هستند؛ جوابشون هم که مشخصه. حالا شما چطور از سازنده بازی که خودش اعتراف میکنه سیستم هدف گیری بازیش بده، متعصب تر هستید... من نمی دونم.
در زمینه این که بازی Dead Space مور تحسین قرار گرفت، تنهایی این نتیجه رو گرفتید یا دوستاتون هم کمک کردند؟ چون من غیر از سایت های طرفدار بازی های ترسناک و افراد علاقمند به خشونت، این تحسین ها رو ندیدم. این بازی که شما به اسم Dead Space می شناسی، قرار بود System Shock 3 باشه که تولید کننده از پس ساختنش بر نیومد و دید بازی نهایی خیلی متفاوت با System Shock های قبلی در اومد، اسم بازی و بعضی ویژگی هاشو عوض کرد و به اسم Dead Space بیرون داد. فکر نمی کنم امتیاز بازی ها هم -مخصوصاً در این نسل و امتیاز بازی های EA که دیگه همه می دونن قضیه اش چیه- ملاکی برای خوب بودن و خلاقانه بودن و ... بازی باشه، نمونش بازی Spore که امتیاز های نجومی گرفت ولی...
امتیاز 14 یعنی 70% هم (که تازه امتیاز خوبیه، چون 50% متوسط محسوب میشه) که من به این بازی دادم به دلیل تقلید از System Shock 2، Doom 3، The Suffering، Cold Fear و ساختار تکراری بازی بوده که اگه تو همین فروم هم یک نگاهی به تاپیک بازی بکنید، می بینید بچه ها از اینکه باید یک موجود رو به دفعات بکش گلایه دارن، ضمن اینکه محیط های بازی تکراریه.
در هر صورت من دیگه دلیلی نمی بینم در زمینه لذت بردن یا لذت نبردن از بازی برای شما توضیح بدم، همونطوری که شما و هیچکس دیگه مجبور نیست در زمینه اینکه چرا از یک بازی خوشش یا بدش اومده توضیحی بده. هر کسی نظری برای خودش داره، نظر هر کسی هم محترمه و بهتون قول می دم من برای خوش خوشان شما نظرم رو در باره بازی محبوبتون عوض نمی کنم و شما هم همینطور. حالا دنبال چی هستید و از کجا کوک شدید؛ من نمی دونم. بعد از این هم جوابی برای پست های شما ندارم؛ چون یا دنبال برنامه هایی هستید که من ازش بی اطلاع هستم، یا می خواهید نظر پر از تعصب خودتون رو در باره بازی محبوبتون به من تحمیل کنید که نتیجه نمی گیرید.
یک قولی هم به شما می دم. اگه می خواهید مجله بازی رایانه بخونید، از این به بعد قراره نظرای «بد» و «نادرست» و «غیر حرفه ای» من رو زیاد بخونید، پس حتماً به پزشک متخصص بیماری های قلبی مراجعه کنید تا خدای نکرده سکته ای... چیزی...
 

Red_Yashar

کاربر سایت
Feb 23, 2008
822
نام
یاشار
یک مجله فکر نکنم برای نظرات شخصی درست شده باشد باید واقعیت درش باشد نه نظره شخصی
مجله واقعا هم جای نظرات شخصی نیست. برای همین در نقد ها و سایر مقاله و امتیازاتشون، همه چیز مورد بازبینی و بررسی قرار میگیره و در صورت نیاز حتی تغییراتی در مقالات ایجاد می شه و یا با نویسنده صحبت می شه.

بخش بازی های محبوب E3، آشکارا برای ابراز عقیده ی صرف طراحی شده و نوعی گردآوری نظرات نویسنده های مجله بود. اگر کسی نظر خود رو نگه و بره از دیگران تقلید کنه بهتره؟
بعد هم در همون بحث حرفه ای هم اختلاف نظر وحشتناکه.
شما بهترین بازی E3 رو در نظر بگیر: GameSpot به Fable 2 میده. GameTrailers به Resident Evil 5 میده. G4 به LittleBigPlanet میده. IGN به Fallout 3 میده و GameSpy به Spore.
فکر نمی کنم این سایت های خیلی غیر حرفه ای باشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر