جان کارمک به عنوان یکی از تاثیر گذارترین افراد صنعت بازی به شمار می آید اما ماه گذشته
برای همیشه از شرکتی که خود یکی از پایه گذارانش بود (id Software) کنار رفت. او که از
کودکی عاشق سفر به فضا و دنیای های ناشناخته بود اکنون بر روی پروژه های فضایی
مشغول به کار است و در شماره 68 بازی رایانه نگاهی داریم به سرگذشت او تحولی که در
صنعت بازی ایجاد کرد.
بسیار از شما بازیسازهای بزرگ و مشهوری را می شناسید که کارهای به یادماندنی از خود
به جا گذاشته اند، اما این افراد صاحب نام هم روزگاری در گمنامی به سر می برده اند. در
مقاله تقریبا مشهور که در شماره 68 بازی رایانه به چاپ رسیده می خواهیم شما را با
گذشته چند تن از افراد آشنا کنیم. این مقاله در دو قسمت آماده شده که اولین قسمت آن را
در شماره 68 می خوانید.
در سال های اخیر از شرکت اکتیویژن بین بازیبازها خیلی به خوشنامی یاد نمی شود. اما
روزگاری این شرکت باعث تحول بزرگی در صنعت بازی شد و هر عنوانی که منتشر می کرد
کیفیت بالایی داشت. در شماره 68 بازی رایانه می خواهیم به روزگاری برگردیم که چهار
دوست صمیمی در اعتراض به شرایط ناعادلانه کاری خود در آتاری اولین شرکت ثالث (3rd
Party) صنعت بازی یعنی اکتیویژن را تاسیس کردند و بسیاری از خاطره انگیزترین بازی های
دوران را ساختند.
این روزها ساخت فیلم سینمایی از روی بازی های ویدئویی دیگر چیز عجیبی نیست اما
ساخت یک فیلم از روی بازی Need For Speed کمی عجیب به نظر می رسد. درباره فیلم
Need For Speed در شماره 68 بازی رایانه مطلب کاملی به چاپ رسیده است.
نزدیک به 20 سال پیش بازی تکن (TEKKEN) منتشر شد که در زمان خود توانست انقلابی در
بازی های مبارزه ای سه بعدی ایجاد کند و امروز به یکی از پرطرفدار ترین سری بازی های
مبارزه ای جهان (حتی در کشورما ) تبدیل شده است. اما می دانستید این بازی در زمان
ساخت تا مرز منتفی شدن پیشرفت. در شماره 68 بازی رایانه می توانید داستان ساخته
شدن این بازی و افرادی که آن را ساختند بخوانید.