بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

بهترین کار به نظر من اینه که بازی رو بده به استدیو پلاتینیوم گیمز که میکامی و کامیا هستن اونا بسازن هر چی نباشه بنیانگذار بازی خود میکامی بود . از همه بهتر این بازی رو میشناسه .
گرچه بعید میدونم این کارو بکنن چون حسابی توپیدن به هم .
 
این حرفت بسی جای تامل داره
تا حالا این مدلی به قضیه نگاه نکرده بودم حمید محمد راست میگه اگه کپکام سال 98 تو نظرش بوده که تو آینده قراره چیزایی به بازی اضافه کنه پس باید جای خالیشو اون زمان قرار میداد تو بازی تا بازیکن یه خلاء ای احساس کنه و بدونه تو آینده قراره این خلاء ها پر بشه یا اگه کپکام سال 98 نمیخواسته تو بازی خلاء ای درست کنه ولی تو نظرش بوده که تو آینده میخوام چیزی به این نسخه ها اضافه کنم پس باید یه ردپایی یا یه نشونه ای توش میزاشته که طرف میگفته عجب!! این چی بود که اومد و رفت؟ و 1000 تا سوال برای بازیکن بسازه که بتونه بعدا تو آینده بهشون جواب بده تا بازیکن لذت کامل رو ببره
دقیقا حرف محمده الان کپکام از نظر داستانی به یه بن بست بزرگ رسیده و نمیتونه کاملش کنه و از طرفی هم نمیخواد ریبوتش کنه پس داره با این روش یه جورایی کلاه میزاره سره بازیکن های قدیمی که ببینید اینا بوده ها ولی شما ندیدین خوب یکی هم میگه شما میزاشتین ما هم میدیدیم! و از طرفی هم کپکام نمیخواد بازیکن های سبک شوتر فعلی رو که بعد از اویل های 4 و 5 به بازی اومدن رو از دست بده و همین کار ها باعث میشه یه بازیه ضعیف انتشار پیدا کنه شاید گرافیک orc قوی باشه ولی به احتمال خیلی زیاد داستانش ضعیفه حتی اگه حول و حوش کاراکتر های فرعی بچرخه احتمال اینم هست که بعد از انتشار بازی dlc ای اضافه بشه که بتونی با نمسیس بری جلو:))
حالا که گفتی بذار ادامه ی صحبتاتو تکمیل کنم:با توجه به اینکه وسکر تو اول1میمیره و بعد تو ورونیکا دوباره برش میگردونن،من فکر میکنم اویل سازا بعد اولین نسخه اصلا قصدوهدفی نداشتن(من خیلی به این قضیه فکر میکنم).اینا دیدن اویل1 ترکوند اومدن اویل2 رو ساختن.بعد دیدن اویل2حال داد اویل3رو ساختن و گفتن قبل اویل2 اتفاق افتاده و اینقدر هول بودن که توجه نکردن که تو اویل3 همه چی درب و داغونه ولی تو اویل2 مرتبه!
بعد که دیدن اویل3 ترکونده به فکر افتادن که بیشتر بسازن.ولی اینقدر هول بودن که اون ردپا و خلائی رو که گفتی جا ندادن بلکه بعدا اضافه کردن!مثل یه پرونده ایی که ناقصه و شما مدارکتو بعدا با سنجاق بهش میچسبونی!
واسه همینه که الان به اینجا رسیدن!این نظر منه.مطمئن نیستم که تا چه حد درسته ولی اینو مطمئنم که آینده نگری و دوربینی نزد سازنده های بازی جایی نداره.اگه وجودداشت بهتون قول میدم رزیدنت اویل بازی میشد هزاران مرتبه جذابتر از اینی که ساخته شده!
 
حالا که گفتی بذار ادامه ی صحبتاتو تکمیل کنم:با توجه به اینکه وسکر تو اول1میمیره و بعد تو ورونیکا دوباره برش میگردونن،من فکر میکنم اویل سازا بعد اولین نسخه اصلا قصدوهدفی نداشتن(من خیلی به این قضیه فکر میکنم).اینا دیدن اویل1 ترکوند اومدن اویل2 رو ساختن.بعد دیدن اویل2حال داد اویل3رو ساختن و گفتن قبل اویل2 اتفاق افتاده و اینقدر هول بودن که توجه نکردن که تو اویل3 همه چی درب و داغونه ولی تو اویل2 مرتبه!
بعد که دیدن اویل3 ترکونده به فکر افتادن که بیشتر بسازن.ولی اینقدر هول بودن که اون ردپا و خلائی رو که گفتی جا ندادن بلکه بعدا اضافه کردن!مثل یه پرونده ایی که ناقصه و شما مدارکتو بعدا با سنجاق بهش میچسبونی!
واسه همینه که الان به اینجا رسیدن!این نظر منه.مطمئن نیستم که تا چه حد درسته ولی اینو مطمئنم که آینده نگری و دوربینی نزد سازنده های بازی جایی نداره.اگه وجودداشت بهتون قول میدم رزیدنت اویل بازی میشد هزاران مرتبه جذابتر از اینی که ساخته شده!
داری درست و منطقی میگی عین 1 پازل میمونه وقتی میزاری کنار هم جور در میاد
بچه ها بازار هنوز این اویله که 2 تا نسخه hd شدن رو نیاوردن یعنی چند جا که سر زدم گفتن نداریم حالا یا تموم کردن یا کلا نیاوردنش
 
حمیدجان حق انتخاب داشتن فرق میکنه با اینکه کپکام میاد و هی یه انگولکی به شماره های قبلی میکنه!
یه وقت هست شمابازی رو هرجور که میخوای انجام میدی ولی از یه چارچوب و چارت خاصی خارج نمیشه.ولی الان موضوع اینه که کپکام به جای اینکه رو به جلو بره درجا میزنه!من اگر سازنده ی بازی بودم هیچ وقت نمیومدم شماره های قبلی رو ریمیک کنم و به شعور بازیکن توهین کنم!این نشون میده که واقعااین شرکت به بن بست رسیده و دیگه هیچ ایده و تز جدیدی نداره هی داره دست وپا میزنه.
واقعاکار مسخره اییه که من بیام هی برگردم به عقب و یه چیز اضافه کنم به داستان و به شماها بگم شماها نمیدونید ولی این بوده!!!اینکار واقعا ارزش بازی رو پایین میاره.
میشه به جای اینکارها داستان رو به سمت جلو هل داد.برای پاسخ دادن به مجهولات لازم نیست شما بیای لحاف چهل تیکه درست کنی که!!!امروز میگن لیون تو اویل2دشمنای دیگه هم داشته،فردا میگن راکون سیتی شهربزرگیه و شما یه بخش کوچیکیشو دیدن و...
به نظرمن سازندگان بازی دچارسردرگمی شدن و نمیتونن داستان بازی رو جمع و جور و هدایت کنن!

این حرفت بسی جای تامل داره
تا حالا این مدلی به قضیه نگاه نکرده بودم حمید محمد راست میگه اگه کپکام سال 98 تو نظرش بوده که تو آینده قراره چیزایی به بازی اضافه کنه پس باید جای خالیشو اون زمان قرار میداد تو بازی تا بازیکن یه خلاء ای احساس کنه و بدونه تو آینده قراره این خلاء ها پر بشه یا اگه کپکام سال 98 نمیخواسته تو بازی خلاء ای درست کنه ولی تو نظرش بوده که تو آینده میخوام چیزی به این نسخه ها اضافه کنم پس باید یه ردپایی یا یه نشونه ای توش میزاشته که طرف میگفته عجب!! این چی بود که اومد و رفت؟ و 1000 تا سوال برای بازیکن بسازه که بتونه بعدا تو آینده بهشون جواب بده تا بازیکن لذت کامل رو ببره
دقیقا حرف محمده الان کپکام از نظر داستانی به یه بن بست بزرگ رسیده و نمیتونه کاملش کنه و از طرفی هم نمیخواد ریبوتش کنه پس داره با این روش یه جورایی کلاه میزاره سره بازیکن های قدیمی که ببینید اینا بوده ها ولی شما ندیدین خوب یکی هم میگه شما میزاشتین ما هم میدیدیم! و از طرفی هم کپکام نمیخواد بازیکن های سبک شوتر فعلی رو که بعد از اویل های 4 و 5 به بازی اومدن رو از دست بده و همین کار ها باعث میشه یه بازیه ضعیف انتشار پیدا کنه شاید گرافیک orc قوی باشه ولی به احتمال خیلی زیاد داستانش ضعیفه حتی اگه حول و حوش کاراکتر های فرعی بچرخه

آخر صحبت های من رو هم خوندین دوستان گلم ؟ ! من که نمیگم این اتفاقات رو کپکام از زمان رزیدنت اویل 2 پیش بینی کرده خب معلومه که اینارو خودشون اضافه کرند اصلا کپکام من فکر نکنم نقش زیادی تو پروژه داشته این slant-six بوده که دلش میخواد ما فرض کنیم همچین اتفاقاتی تو رزیدنت اویل 2 یا 3 بوده اما ما ندیدیم.کپکام انقد دیگه ضایع بازی در نمیاره آدم نامرئی کجا بوده تو رزیدنت اویل ! اینا همش ایده های slant-six بوده و هست.
لبته خب چیزی که مسلمه این چیزها تو رزیدنت اویل 2 نبوده و کپکام و اون slant-six خودشون میخوان بگن همچین حوادثی هم بوده منم میدونم که اصلا تو رزیدنت اویل 2 تو اون سال بشر انقد پیشرفت نکرده بوده که بتونه به تگنولوژِی نا مرئی بودن دست پیدا کنه.
 
لبته خب چیزی که مسلمه این چیزها تو رزیدنت اویل 2 نبوده و کپکام و اون slant-six خودشون میخوان بگن همچین حوادثی هم بوده منم میدونم که اصلا تو رزیدنت اویل 2 تو اون سال بشر انقد پیشرفت نکرده بوده که بتونه به تگنولوژِی نا مرئی بودن دست پیدا کنه.
دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا
 
  • Like
Reactions: Heart Broken
دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا

واسه این که slant-six ساخته این بازی رو حامد جون.نمیدونم چرا کپکام مخالفت نکرده با همچین ایده هایی!
 
دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا
من هم از سیاست‌های کپکام اصلاً راضی نیستم، اصلاً این شرکت طرفداران واقعی سری رو فراموش کرده و شاهد حذف المانهای جذابی هستیم که باعث جذب این گروه از افراد شده، دیگه تو این نسل شرکت‌های سازنده اهمیتی به ریشه‌ها نمیدند و فقط از نام عناوین بزرگشون استفاده می‌کنند.برای پایداری یک عنوان جلب کردن توجه همه قشر مخاطبی لازمه ولی الآن میبینیم که کپکام اصلاً به این مورد توجه نمیکنه و فقط باب طبع گیمرهای غربی که عاشق عناوین شوتر و بکش برو جلو هستند برنامه ریزی میکنه، خوب از طرفی حق هم داره چون بازار خوبی برای فروش بازی‌هاش پیدا میکنه.این روزها دیگه سازندگان به این فکر نمیکنند که آیا عناوینشون وفادار به سبک قدیمی خودشون هستند یا نه و تنها دلیلی که باعث می‌شه گیمرهای قدیمی تر به این عناوین توجه کنند نام آنها هست.(البته این رو هم بگم که در مورد نسخه چهارم اصلاً اینجوری فکر نمیکنم برخلاف خیلی از افراد.)
 
واسه این که slant-six ساخته این بازی رو حامد جون.نمیدونم چرا کپکام مخالفت نکرده با همچین ایده هایی!
من هم از سیاست‌های کپکام اصلاً راضی نیستم، اصلاً این شرکت طرفداران واقعی سری رو فراموش کرده و شاهد حذف المانهای جذابی هستیم که باعث جذب این گروه از افراد شده، دیگه تو این نسل شرکت‌های سازنده اهمیتی به ریشه‌ها نمیدند و فقط از نام عناوین بزرگشون استفاده می‌کنند.برای پایداری یک عنوان جلب کردن توجه همه قشر مخاطبی لازمه ولی الآن میبینیم که کپکام اصلاً به این مورد توجه نمیکنه و فقط باب طبع گیمرهای غربی که عاشق عناوین شوتر و بکش برو جلو هستند برنامه ریزی میکنه، خوب از طرفی حق هم داره چون بازار خوبی برای فروش بازی‌هاش پیدا میکنه.این روزها دیگه سازندگان به این فکر نمیکنند که آیا عناوینشون وفادار به سبک قدیمی خودشون هستند یا نه و تنها دلیلی که باعث می‌شه گیمرهای قدیمی تر به این عناوین توجه کنند نام آنها هست.(البته این رو هم بگم که در مورد نسخه چهارم اصلاً اینجوری فکر نمیکنم برخلاف خیلی از افراد.)
به خاطر اینکه کیفیت رو فدای کمیت کردن وقتی کمیت مهمتر از کیفیت بشه دیگه برای طرف مهم نیست چی به چیه فقط تعداد مهم میشه و اینا دقیقا میخوان بازیهاشون فروش بره نه اینکه کیفیت بازی حفظ بشه
 
داری درست و منطقی میگی عین 1 پازل میمونه وقتی میزاری کنار هم جور در میاد
بچه ها بازار هنوز این اویله که 2 تا نسخه hd شدن رو نیاوردن یعنی چند جا که سر زدم گفتن نداریم حالا یا تموم کردن یا کلا نیاوردنش

جریان این اویل چیه؟واسه کامپیوتره؟منم میخوام!!!!

دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا
به نکته ی خوبی اشاره کردی حامد.دلیل اختلاف امثال من و تو با اویل بازهای جدید اینه که ماها چون با شماره های کلاسیک رشد کردیم یه ذهنیت دیگه داریم.
دلیل کار کپکام هم به نظرم همونه که قبلا گفتم.اینا بیفکر کار میکنن و همینجوری هر دفه میان یه چیزی میسازن.تو کارهاشون اصلا آینده نگری نیست.اگه از همون اویل1 با نگاه به آینده کار میکردن الان یه بازی خفنی درست شده بود که همه ی سبکارو له میکرد.ولی خوب...!شما متال گیر رو ببینید!چرا تو سوژه کم نمیاره؟!چون کارگردانش اینی که میسازه جوری میسازه که واسه دوتا شماره ی بعد بازیکن رو آماده کنه!
 
جریان این اویل چیه؟واسه کامپیوتره؟منم میخوام!!!!


به نکته ی خوبی اشاره کردی حامد.دلیل اختلاف امثال من و تو با اویل بازهای جدید اینه که ماها چون با شماره های کلاسیک رشد کردیم یه ذهنیت دیگه داریم.
دلیل کار کپکام هم به نظرم همونه که قبلا گفتم.اینا بیفکر کار میکنن و همینجوری هر دفه میان یه چیزی میسازن.تو کارهاشون اصلا آینده نگری نیست.اگه از همون اویل1 با نگاه به آینده کار میکردن الان یه بازی خفنی درست شده بود که همه ی سبکارو له میکرد.ولی خوب...!شما متال گیر رو ببینید!چرا تو سوژه کم نمیاره؟!چون کارگردانش اینی که میسازه جوری میسازه که واسه دوتا شماره ی بعد بازیکن رو آماده کنه!
همون اویل 4 و کد ورونیکا که تبدیل به hd شدن برای ps3 و xbox360 میدونم هست ولی برای pc رو نمیدونم من فکر میکردم اومده تو بازار ولی انگار نیاورده بودن طرف گفت بعد از ظهر میارم منم که ساعت 2 بود اونجا بودم نمیتونستم بیام برگردم احتمالا فردا برم دوباره یه جوری تنظیم میکنم دم غروب اونجا باشم تا بتونم بخرم
==============
محمد حرفت درسته و حرف درست جواب نداره
 
بچه های بزرگ شده راکون سیتی، ببینید رشته اقتصاد تا حدودی این ماجرای کپ کام رو شفاف میکنه:
کپ کام پیش خودش گفته دیگه اونایی که RE1,2,3 رو بازی کردن الان زن و بچه دارن و دنبال ادامه دادن بازی نیستن (اینجانب هم اکنون 25سال سن دارم، یک گیمر)! منظورم اینه که دیگه دنبال گیمری نیستن و یا درصد کمتری از پلیرها رو تشکیل میدن! اوکی؟!
از طرفی چیزی هم که عامه پلیرهای امروزه میطلبن اکشنه (این حرفم هم از روی موفقیت سری Call Of Duty میزنم، همونطور که زمان من بازی اویل 2 بود، Medal Of Honor هم بود، ولی اویل بازار رو ترکوند! حالا 2سال پیش که اویل 5 اومد کال هم اومد، کی بازار رو ترکوند؟ Call Of Duty) همینه! چون سلیقه پلیرهای این نسل عوض شده! Sad But true
ببینید این کپ کام دیگه بسته به شرایط بازار داره بازی میسازه، بازار چی میطلبه؟! اکشنه؟ عیبی نداره، اویل رو مایه اکشنش رو زیاد میکنیم میدیم دست مردم! به همین سادگی! که از نظر اقتصادی تا حدود زیادی منطقی بنظر میاد. ولی اخلاقی...
 
کات سکنس اول از Re6

اتاق تاریک هست. صدای چکه آب با ملایمت به گوش میرسه. چشم های خسته که در اثر داروی بیهوشی به خواب رفته به صورت تار و محو باز میشه و چند قطره آب روی صورت زخمی *ریخته میشه. چند ثانیه بعد درب اتاق باز میشه و صدای خنده چندش آوری به گوش میرسه و نور غلیظی به چشماش میتابه. مرد گردن کلفتی به طرفش میاد و بعد از چند ضربه لگد به بدنش میگه : "Ms. wong: so smart you think? Do a little time. Death or life. The decision is with you" !*

کات سکنس دوم از Re6

سالن دانشگاه پر از دانشجوهایی هست که تازه از کلاس خارج شده اند دختری با موهای طلایی و مانتوی کوتاه خاکسری در حال خروج از سالن دانشگاه به محوطه آن هست که در یک لحظه مرد جوانی جلوی او را میگیرد. دختر با یک نگاه سرد از کنار مرد جوان رد میشود. ولی مرد یه بار دیگه به سرعت جلوی او را گرفته و به او میگوید : صبر کنید خواهش میکنم خانم Birkin... دوباره دختر بی توجه حرکت میکند تا اینکه مرد جوان کلمه آمبرلا را به زبان می آورد... دختر یکباره می ایستد و رو به مرد جوان میکند... مرد جوان فرصت حرف زدن به دختر را نداده به سرعت میگوید : من gabriel Trevor هستم.من در مورد عموم و خانواده اش تحقیق میکنم. میدونم خیلی سخته و شما دوست ندارید در این مورد حرف بزنید میدونم یاد آوری خاطرات گذشته شما رو زجر میده ولی ... لطفا به من کمک کنید...*
 
  • Like
Reactions: {The Phenom}

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or