.:BigBoss:.
کاربر سایت
حالا که گفتی بذار ادامه ی صحبتاتو تکمیل کنم:با توجه به اینکه وسکر تو اول1میمیره و بعد تو ورونیکا دوباره برش میگردونن،من فکر میکنم اویل سازا بعد اولین نسخه اصلا قصدوهدفی نداشتن(من خیلی به این قضیه فکر میکنم).اینا دیدن اویل1 ترکوند اومدن اویل2 رو ساختن.بعد دیدن اویل2حال داد اویل3رو ساختن و گفتن قبل اویل2 اتفاق افتاده و اینقدر هول بودن که توجه نکردن که تو اویل3 همه چی درب و داغونه ولی تو اویل2 مرتبه!این حرفت بسی جای تامل داره
تا حالا این مدلی به قضیه نگاه نکرده بودم حمید محمد راست میگه اگه کپکام سال 98 تو نظرش بوده که تو آینده قراره چیزایی به بازی اضافه کنه پس باید جای خالیشو اون زمان قرار میداد تو بازی تا بازیکن یه خلاء ای احساس کنه و بدونه تو آینده قراره این خلاء ها پر بشه یا اگه کپکام سال 98 نمیخواسته تو بازی خلاء ای درست کنه ولی تو نظرش بوده که تو آینده میخوام چیزی به این نسخه ها اضافه کنم پس باید یه ردپایی یا یه نشونه ای توش میزاشته که طرف میگفته عجب!! این چی بود که اومد و رفت؟ و 1000 تا سوال برای بازیکن بسازه که بتونه بعدا تو آینده بهشون جواب بده تا بازیکن لذت کامل رو ببره
دقیقا حرف محمده الان کپکام از نظر داستانی به یه بن بست بزرگ رسیده و نمیتونه کاملش کنه و از طرفی هم نمیخواد ریبوتش کنه پس داره با این روش یه جورایی کلاه میزاره سره بازیکن های قدیمی که ببینید اینا بوده ها ولی شما ندیدین خوب یکی هم میگه شما میزاشتین ما هم میدیدیم! و از طرفی هم کپکام نمیخواد بازیکن های سبک شوتر فعلی رو که بعد از اویل های 4 و 5 به بازی اومدن رو از دست بده و همین کار ها باعث میشه یه بازیه ضعیف انتشار پیدا کنه شاید گرافیک orc قوی باشه ولی به احتمال خیلی زیاد داستانش ضعیفه حتی اگه حول و حوش کاراکتر های فرعی بچرخه احتمال اینم هست که بعد از انتشار بازی dlc ای اضافه بشه که بتونی با نمسیس بری جلو
داری درست و منطقی میگی عین 1 پازل میمونه وقتی میزاری کنار هم جور در میادحالا که گفتی بذار ادامه ی صحبتاتو تکمیل کنم:با توجه به اینکه وسکر تو اول1میمیره و بعد تو ورونیکا دوباره برش میگردونن،من فکر میکنم اویل سازا بعد اولین نسخه اصلا قصدوهدفی نداشتن(من خیلی به این قضیه فکر میکنم).اینا دیدن اویل1 ترکوند اومدن اویل2 رو ساختن.بعد دیدن اویل2حال داد اویل3رو ساختن و گفتن قبل اویل2 اتفاق افتاده و اینقدر هول بودن که توجه نکردن که تو اویل3 همه چی درب و داغونه ولی تو اویل2 مرتبه!
بعد که دیدن اویل3 ترکونده به فکر افتادن که بیشتر بسازن.ولی اینقدر هول بودن که اون ردپا و خلائی رو که گفتی جا ندادن بلکه بعدا اضافه کردن!مثل یه پرونده ایی که ناقصه و شما مدارکتو بعدا با سنجاق بهش میچسبونی!
واسه همینه که الان به اینجا رسیدن!این نظر منه.مطمئن نیستم که تا چه حد درسته ولی اینو مطمئنم که آینده نگری و دوربینی نزد سازنده های بازی جایی نداره.اگه وجودداشت بهتون قول میدم رزیدنت اویل بازی میشد هزاران مرتبه جذابتر از اینی که ساخته شده!
حمیدجان حق انتخاب داشتن فرق میکنه با اینکه کپکام میاد و هی یه انگولکی به شماره های قبلی میکنه!
یه وقت هست شمابازی رو هرجور که میخوای انجام میدی ولی از یه چارچوب و چارت خاصی خارج نمیشه.ولی الان موضوع اینه که کپکام به جای اینکه رو به جلو بره درجا میزنه!من اگر سازنده ی بازی بودم هیچ وقت نمیومدم شماره های قبلی رو ریمیک کنم و به شعور بازیکن توهین کنم!این نشون میده که واقعااین شرکت به بن بست رسیده و دیگه هیچ ایده و تز جدیدی نداره هی داره دست وپا میزنه.
واقعاکار مسخره اییه که من بیام هی برگردم به عقب و یه چیز اضافه کنم به داستان و به شماها بگم شماها نمیدونید ولی این بوده!!!اینکار واقعا ارزش بازی رو پایین میاره.
میشه به جای اینکارها داستان رو به سمت جلو هل داد.برای پاسخ دادن به مجهولات لازم نیست شما بیای لحاف چهل تیکه درست کنی که!!!امروز میگن لیون تو اویل2دشمنای دیگه هم داشته،فردا میگن راکون سیتی شهربزرگیه و شما یه بخش کوچیکیشو دیدن و...
به نظرمن سازندگان بازی دچارسردرگمی شدن و نمیتونن داستان بازی رو جمع و جور و هدایت کنن!
این حرفت بسی جای تامل داره
تا حالا این مدلی به قضیه نگاه نکرده بودم حمید محمد راست میگه اگه کپکام سال 98 تو نظرش بوده که تو آینده قراره چیزایی به بازی اضافه کنه پس باید جای خالیشو اون زمان قرار میداد تو بازی تا بازیکن یه خلاء ای احساس کنه و بدونه تو آینده قراره این خلاء ها پر بشه یا اگه کپکام سال 98 نمیخواسته تو بازی خلاء ای درست کنه ولی تو نظرش بوده که تو آینده میخوام چیزی به این نسخه ها اضافه کنم پس باید یه ردپایی یا یه نشونه ای توش میزاشته که طرف میگفته عجب!! این چی بود که اومد و رفت؟ و 1000 تا سوال برای بازیکن بسازه که بتونه بعدا تو آینده بهشون جواب بده تا بازیکن لذت کامل رو ببره
دقیقا حرف محمده الان کپکام از نظر داستانی به یه بن بست بزرگ رسیده و نمیتونه کاملش کنه و از طرفی هم نمیخواد ریبوتش کنه پس داره با این روش یه جورایی کلاه میزاره سره بازیکن های قدیمی که ببینید اینا بوده ها ولی شما ندیدین خوب یکی هم میگه شما میزاشتین ما هم میدیدیم! و از طرفی هم کپکام نمیخواد بازیکن های سبک شوتر فعلی رو که بعد از اویل های 4 و 5 به بازی اومدن رو از دست بده و همین کار ها باعث میشه یه بازیه ضعیف انتشار پیدا کنه شاید گرافیک orc قوی باشه ولی به احتمال خیلی زیاد داستانش ضعیفه حتی اگه حول و حوش کاراکتر های فرعی بچرخه
لبته خب چیزی که مسلمه این چیزها تو رزیدنت اویل 2 نبوده و کپکام و اون slant-six خودشون میخوان بگن همچین حوادثی هم بوده منم میدونم که اصلا تو رزیدنت اویل 2 تو اون سال بشر انقد پیشرفت نکرده بوده که بتونه به تگنولوژِی نا مرئی بودن دست پیدا کنه.
دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینالبته خب چیزی که مسلمه این چیزها تو رزیدنت اویل 2 نبوده و کپکام و اون slant-six خودشون میخوان بگن همچین حوادثی هم بوده منم میدونم که اصلا تو رزیدنت اویل 2 تو اون سال بشر انقد پیشرفت نکرده بوده که بتونه به تگنولوژِی نا مرئی بودن دست پیدا کنه.
دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا
من هم از سیاستهای کپکام اصلاً راضی نیستم، اصلاً این شرکت طرفداران واقعی سری رو فراموش کرده و شاهد حذف المانهای جذابی هستیم که باعث جذب این گروه از افراد شده، دیگه تو این نسل شرکتهای سازنده اهمیتی به ریشهها نمیدند و فقط از نام عناوین بزرگشون استفاده میکنند.برای پایداری یک عنوان جلب کردن توجه همه قشر مخاطبی لازمه ولی الآن میبینیم که کپکام اصلاً به این مورد توجه نمیکنه و فقط باب طبع گیمرهای غربی که عاشق عناوین شوتر و بکش برو جلو هستند برنامه ریزی میکنه، خوب از طرفی حق هم داره چون بازار خوبی برای فروش بازیهاش پیدا میکنه.این روزها دیگه سازندگان به این فکر نمیکنند که آیا عناوینشون وفادار به سبک قدیمی خودشون هستند یا نه و تنها دلیلی که باعث میشه گیمرهای قدیمی تر به این عناوین توجه کنند نام آنها هست.(البته این رو هم بگم که در مورد نسخه چهارم اصلاً اینجوری فکر نمیکنم برخلاف خیلی از افراد.)دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا
واسه این که slant-six ساخته این بازی رو حامد جون.نمیدونم چرا کپکام مخالفت نکرده با همچین ایده هایی!
به خاطر اینکه کیفیت رو فدای کمیت کردن وقتی کمیت مهمتر از کیفیت بشه دیگه برای طرف مهم نیست چی به چیه فقط تعداد مهم میشه و اینا دقیقا میخوان بازیهاشون فروش بره نه اینکه کیفیت بازی حفظ بشهمن هم از سیاستهای کپکام اصلاً راضی نیستم، اصلاً این شرکت طرفداران واقعی سری رو فراموش کرده و شاهد حذف المانهای جذابی هستیم که باعث جذب این گروه از افراد شده، دیگه تو این نسل شرکتهای سازنده اهمیتی به ریشهها نمیدند و فقط از نام عناوین بزرگشون استفاده میکنند.برای پایداری یک عنوان جلب کردن توجه همه قشر مخاطبی لازمه ولی الآن میبینیم که کپکام اصلاً به این مورد توجه نمیکنه و فقط باب طبع گیمرهای غربی که عاشق عناوین شوتر و بکش برو جلو هستند برنامه ریزی میکنه، خوب از طرفی حق هم داره چون بازار خوبی برای فروش بازیهاش پیدا میکنه.این روزها دیگه سازندگان به این فکر نمیکنند که آیا عناوینشون وفادار به سبک قدیمی خودشون هستند یا نه و تنها دلیلی که باعث میشه گیمرهای قدیمی تر به این عناوین توجه کنند نام آنها هست.(البته این رو هم بگم که در مورد نسخه چهارم اصلاً اینجوری فکر نمیکنم برخلاف خیلی از افراد.)
داری درست و منطقی میگی عین 1 پازل میمونه وقتی میزاری کنار هم جور در میاد
بچه ها بازار هنوز این اویله که 2 تا نسخه hd شدن رو نیاوردن یعنی چند جا که سر زدم گفتن نداریم حالا یا تموم کردن یا کلا نیاوردنش
به نکته ی خوبی اشاره کردی حامد.دلیل اختلاف امثال من و تو با اویل بازهای جدید اینه که ماها چون با شماره های کلاسیک رشد کردیم یه ذهنیت دیگه داریم.دقیقا مشکل همینه چرا کپکام داره همچین کاری میکنه؟ خب هدفش از این کار چی هست؟ اگه همچین حوادثی بوده خب باید یه چیزاییش تو اون اویل های اولیه دیده میشد وقتی چیزی دیده نبوده چجوری میخوان بسازنش و به زور به خورد ماها که قدیمی ها رو رفتیم بدن؟ اونایی که اویل رو از شماره 4-5 شروع کردن و اصلا 1-2-3 رو نرفتن خب میتونن با این قضیه کنار بیان ولی امثال من نمیتونن چون اون 3 نسخه اولیه یه شکل منسجم از اویل تو ذهنم درست کرده که اصلا نمیتونم با این جدیدا مقایسش کنم چه برسه بیخیالش بشم و برم سراغ اینا
همون اویل 4 و کد ورونیکا که تبدیل به hd شدن برای ps3 و xbox360 میدونم هست ولی برای pc رو نمیدونم من فکر میکردم اومده تو بازار ولی انگار نیاورده بودن طرف گفت بعد از ظهر میارم منم که ساعت 2 بود اونجا بودم نمیتونستم بیام برگردم احتمالا فردا برم دوباره یه جوری تنظیم میکنم دم غروب اونجا باشم تا بتونم بخرمجریان این اویل چیه؟واسه کامپیوتره؟منم میخوام!!!!
به نکته ی خوبی اشاره کردی حامد.دلیل اختلاف امثال من و تو با اویل بازهای جدید اینه که ماها چون با شماره های کلاسیک رشد کردیم یه ذهنیت دیگه داریم.
دلیل کار کپکام هم به نظرم همونه که قبلا گفتم.اینا بیفکر کار میکنن و همینجوری هر دفه میان یه چیزی میسازن.تو کارهاشون اصلا آینده نگری نیست.اگه از همون اویل1 با نگاه به آینده کار میکردن الان یه بازی خفنی درست شده بود که همه ی سبکارو له میکرد.ولی خوب...!شما متال گیر رو ببینید!چرا تو سوژه کم نمیاره؟!چون کارگردانش اینی که میسازه جوری میسازه که واسه دوتا شماره ی بعد بازیکن رو آماده کنه!
مشتی بی خبر میای تهران دیگه!باشه!!!