Corrinne Yu برنامه نویس قدرت مند، طی مصاحبه ای با EDGE داشته، از تجارب و زندگی خود گفته; با هم آن هارا مرور میکنیم.
Yu وقتی 12 سال داشت، بازی خلق میکرد. در سنین کمتر، خانواده ی او که از Hong Kong به California مهاجرت کرده بودند، او در آن زمان فقیر بود و بودجه ی لازم برای خرید یک کامپیوتر را نداشت.
وقتی Steve Jobs و Steve Wozniak تعدادی از Apple ll در دهه 80 هدیه دادند، شانس در خانه ی Yu را زد. "از نظر مدرسه من آن کامپیوتر ها چیز بی ارزشی بود; آنها هیچ گونه سوادی در رابطه با کامپیوتر نداشتند، آن را در اختیار من گذاشتند تا استفاده کنم."
Yu، علاقه ی زیادی به مهندسی برق داشت. گاهی وسایل برقی را مورد آزمایش قرار می داد، گاهی برنامه نویسی میکرد یا بازی فوتبال امریکایی خلق میکرد."من نمی دانستم که این ها ویدیو گیم هستند، نمی دانستم که اشخاص و شرکت های دیگر هم این ها را می سازند.من فقط کاری را انجام می دادم که به آن علاقه داشتم.بازی برای دوستانم، برادر هایم و خودم.مثلا خیلی اوقات Dungeons & Dragons بازی می کردم، و این به من انگیزه می داد که dungeon crawler به صورت 3D خلق کنم، مدت زیادی طول نکشید که من فهمیدم شرکت هایی هستند که بازی می سازند.
اگرچه زبان اصلی Yu زبان Cantonese بود، اما او به سرعت یک برنامه نویس قدرتمند شد(برنامه نویسی به زبان انگلیسی نزدیک است).حمایت مدرسه از او شروع شد و شروع به برنامه نویسی برای پیگیری نمرات دانش آموزان کرد. در کنار مدرسه، درآمد زایی می کرد و توانست با مقداری پس انداز یک Apple ll بخرد." در آن زمان هدیه ی Apple زندگی من را تغییر داد."
او به یاد آورد که تمایلش به برنامه نویسی، بیشتر بود نسبت به برق."این(برنامه نویسی) تجربی تر بود. میتوانید نتیجه ی تغییراتتون را به سرعت ببینید. اما او هیچ وقت قصد نداشت این تبدیل به حرفه اصلی او شود." من فکر میکردم باید یک کار با توجه به رشته ام انتخاب کنم و به پیشرفت علم کمک کنم.او گفت:" برنامه نویسی یک مسیر جدی برای من نبود.
اما اشتیاق او در علم از کی شروع شد؟ وقتی در آن سنین نظریه نسبیت انیشین رو مطالعه کرد."این شروع علاقه من نسبت به ریاضیات و فیزیک بود."
در واقع، برنامه نویسی برای او یک تفریح بود، او قصد داشت فیزیکدان هسته ای شود.
یکی از معلمان دبیرستان او، در دانشگاه هم تدریس می کرد.به این وسیله او توانست در سطح بالاتری از سطح مدرسه بیاموزد.در دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا، به عنوان یک انترن دعوت شد برای انجام آزمایشات هسته ای در یک ازمایشگاه ملی. کار نمونه ی خود را به یک شاتل فضایی در کالیفرنیا فرستاد. اما در کنار این ها، Yu علاقه ی خود در بازیسازی را حفظ کرده بود.
"گاهی برای فرار از کار برنامه نویسی میکردم،این به من آرامش می داد."
او بازی های خود را مثل یک راز نگه میداشت، فقط به نزدیکان خود نشان می داد.کم کم به او پیشنهاد هایی از صنعت گیم می شد." من این را مثل یک راز پیش خودم نگه میداشتم چون یک سرگرمی شخصی بود، اما بالاخره مسیر زندگی من به صنعت گیم برخورد کرد."
تصمیم به ترک پروژه های قبلی برای او خیلی سخت بود. "من باید برای این تصمیمم توجیهی داشته بودم. الان که تاثیر بازی در جهان را می بینم، از تصمیمم پشیمان نیستم. میلیون ها انسان از گیمینگ ( حرفه ای که به آن کمک می کنم{اشاره به این که Yu دوست داشت به علم کمک کند}) لذت می برند. شاید این باعث شادابی آنها شود و به پیشرفت جهان کمک کند.
برای Yu; کسی که خالق موتور های گرافیکی Borderlands و Halo 4 است، تکنولوژِی فقط وسیله است. "من می خواهم چیزی بسازم که مردم را به فکر وادار کند، باعث شود راجب چیز هایی بحث کنند که قبلا به آن توجه نکرده اند. اینگونه استعدادم رو در راهی استفاده بکنم که از چیزهای ساده درباره تکنولوژی است مفید تر باشد."
او بر این عقیده است افزایش گرافیک در بازی ها چیزی است که همیشه به حرفه ی او گره خورده است."اگر من بتوانم چیزهای مختلف را به حالت واکنش پذیرتر نسبت به کار هایی که گیمر ها انجام میدهند ارائه دهم، ان وقت به روایت بازی های بهتر کمک کرده ام.اما پیدا کردن یک استودیو که همه ی برنامه نویسان را به یک دید نگاه نکند(که حتی از جنسیت هم مهم تر هست) سخت هست.اکثرا وقتی به مهندسان گرافیکی نگاه میکنند، به فکر محدودت ها میافتند، اما به این که بعضی از برنامه نویسان ممکن هست خلاق و مستعد باشند فکر نمی کنند"
این ناخوشنودی یکی از دلایلی بود که باعث شد Yu به در سال 2013 به ND بپیوندد. در ND همه ی اشخاص ممکن است در طول ساخت یک پروژه در کارها درگیر شوند." دو هفته ی پیش، من مشغول کارهای طراحی بحث و روایت شدم، با وجود این که برنامه نویس هستم.این کمک میکند که من چیزهایی را که دوست دارم به مردم در بازی منتقل کنم، به آن اضافه کنم. فرصتی که برای من خیلی سخت گیر میاد."
با این وجود، Yu باز هم پروژه های شخصی خود را دارد.که در آنها طراح،برنامه نویس و یا ارتیست هست." من نیاز دارم بازی بسازم که در ساخت خودم باشد. در حال حاضر، برای خودم و نزدیکانم بازی های iOS می سازم.من این فعالیت را خیلی وقت پیش شروع کرده ام و هیچ وقت از این کار دست نمی کشم.
اگرچه Yu چه در شاتل فضایی چه در صنعت گیم موفق بوده است، اما او هنوز هم آرزوهایی دارد" من در معماری سخت افزار توانایی دارم، انجین برنامه نویسی خلق کرده ام، بازی هایی ساخته ام که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، اما هنوز هم چیزهایی برای انجام دادن وجود دارد که برای آنها رویا پردازی کنم.اما بین انتخاب هدف و انجام آن مدت زمانی فاصبه است.این یکی از دلایلی هست که من به ND پیوستم. هدف بعدی من همینجا و در همین استودیو هست"
EDGE