بایوشاک بعدی ; چه جهانی ؟

Changed_Man 50

کاربر سایت
فک کنم همه فن های بایوشاک میدونن ، که تو این سری محیط و اتمسفر نقش اصلی رو بازی میکنه...
حالا سوال اینه که چه جور رویایی برای آینده این سری دارید ، ایده هاتون رو بگید و نیاز نیست فقط یکی باشه .



نظر خودم :
بایوشاک چند بار تو اعماق دریا بوده و یک بار تو آسمون :D این دفعه بیاد رو زمین ، اونم با تم آمریکای دهه شصت ، باند های مافیایی ، ماشین های استایل دهه شصت و مقادیر وسیعی از کلاه شاپو و تامی گان :D ، البته و صد البته که آمیزه ای از تخیل استیم پانک هم داخلش باشه ، خلاصه یک Lore عظیم رو از صفر شروع کنن بسازن ولی با روح بایوشاک ...


در ضمن تو این تاپیک غر زدن و نا امیدی راجع به اینکه ای بابا بایوشاک که دیگه تموم شده کن لوین نمیسازه و ... ممنوعه ، در گذشته داشتیم مواردی که تیم جدیدی آیپی رو بدست گرفته و خوب عمل کرده : Halo 4 ، God of war reboot یا همین بایوشاک 2 که اگه در حد شاهکار نبود عالی بود .
 
من با تمام نسخه هاش خاطره دارم و سری بایوشاک از بهترین تجربه های عمرم بوده.اما این خاطراتم بابت طراحی محیط،اتمسفر،صداگذاری فوق العاده مو تن سیخ کن و داستان به شدت گیرا هست.من از مبارزات و گیم پلی هیچ کدوم از نسخه ها حال نکردم.
نسخه ی بعدی اگر در کار باشه و کن لوین کارگردانش باشه من چشم بسته قبولش دارم حالا محیط و تاریخ داستانیش هرچی میخواد باشه فقط امیدوارم یه استاد طراح گیم پلی مبارزات در گیم پلی استخدام کنن که به صورت بنیادی این بخش رو ارتقا بده.
پ.ن: اخر من نفهمیدم کاگردان بازی swat 4 کن لوین بود یا نه ولی اگر بود امیدوارم نسخه ی پنجم این بازی هم ساخته شه.
 
من با تمام نسخه هاش خاطره دارم و سری بایوشاک از بهترین تجربه های عمرم بوده.اما این خاطراتم بابت طراحی محیط،اتمسفر،صداگذاری فوق العاده مو تن سیخ کن و داستان به شدت گیرا هست.من از مبارزات و گیم پلی هیچ کدوم از نسخه ها حال نکردم.
نسخه ی بعدی اگر در کار باشه و کن لوین کارگردانش باشه من چشم بسته قبولش دارم حالا محیط و تاریخ داستانیش هرچی میخواد باشه فقط امیدوارم یه استاد طراح گیم پلی مبارزات در گیم پلی استخدام کنن که به صورت بنیادی این بخش رو ارتقا بده.
پ.ن: اخر من نفهمیدم کاگردان بازی swat 4 کن لوین بود یا نه ولی اگر بود امیدوارم نسخه ی پنجم این بازی هم ساخته شه.

سلام ، گیمپلی نسخه اول در زمان خودش بسیار خلاقانه و جذاب بود : تعداد زیادی پلازمید قابل ارتقا به اضافه تعداد زیادی اسلحه و پرک ( تونیک )
نسخه دوم صرفا همون گیمپلی قبلی بود بهمراه کمی گسترش بیشتر و بهبود فیزیک و سنگینی شلیک کردن... ، میشه گفت در سال 2010 میتونستن گیمپلی بهتری ارائه بدن .
اینفینیت از لحاظ گان پلی کمی عقب تر و ساده تر از زمان خودش بود اما در عوض جادو ها (Vigors ) بسیار در این نسخه جذاب شده بودن و معلوم بود خیلی روی ظاهر و حسی که میدادن کار شده بود ، چیزی که ممکنه بعضی بازیکن ها متوجهش نشن قابلیت های جادو ها بود
مثل ترکیب کردنشون ( مثلا ترکیب Bucking bronco و کلاغ های مرگ خیلی جذاب و کشنده میشد ) و همچنین امکان تله گذاری بود که پتانسیل خوبی برای بازی کردن باهوش و استراتژی بوجود اورده بود . ( البته این امکانات عموما در نسخه های قبل هم بود )
اما در کل همونطور که گفتید بایوشاک مجموعه ای داستان و اتمسفر محور هست و کسی انتظار این رو نداره گیمپلی ای در حد شوتر های بتزدا و
:-? دیگه چه کمپانی شوتر اول شخص خوب میسازه ؟ :-Bفقط همون بتزدا فک کنم :))
داشته باشه .

در ضمن بایوشاک بعد رو کن لوین و تیم سابق Irrational نخواهند ساخت و خیلی بعیده کن لوین حتی نظارت سطحی هم روی تیم سازنده داشته باشه ، چون کاملا از 2K جدا شده و بهمراه تعدادی از اعضای قدیم ایرشنال استودیو مستقلی به اسم گوست استوری تاسیس کردند ( منتظر آیپی جدیدشون هستیم اگر زنده بودیم :) )
 
آخرین ویرایش:
سلام ، گیمپلی نسخه اول در زمان خودش بسیار خلاقانه و جذاب بود : تعداد زیادی پلازمید قابل ارتقا به اضافه تعداد زیادی اسلحه و پرک ( تونیک )
نسخه دوم صرفا همون گیمپلی قبلی بود بهمراه کمی گسترش بیشتر و بهبود فیزیک و سنگینی شلیک کردن... ، میشه گفت در سال 2010 میتونستن گیمپلی بهتری ارائه بدن .
اینفینیت از لحاظ گان پلی کمی عقب تر و ساده تر از زمان خودش بود اما در عوض جادو ها (Vigors ) بسیار در این نسخه جذاب شده بودن و معلوم بود خیلی روی ظاهر و حسی که میدادن کار شده بود ، چیزی که ممکنه بعضی بازیکن ها متوجهش نشن قابلیت های جادو ها بود
مثل ترکیب کردنشون ( مثلا ترکیب Bucking bronco و کلاغ های مرگ خیلی جذاب و کشنده میشد ) و همچنین امکان تله گذاری بود که پتانسیل خوبی برای بازی کردن باهوش و استراتژی بوجود اورده بود . ( البته این امکانات عموما در نسخه های قبل هم بود )
اما در کل همونطور که گفتید بایوشاک مجموعه ای داستان و اتمسفر محور هست و کسی انتظار این رو نداره گیمپلی ای در حد شوتر های بتزدا و
:-? دیگه چه کمپانی شوتر اول شخص خوب میسازه ؟ :-Bفقط همون بتزدا فک کنم :))
داشته باشه .

در ضمن بایوشاک بعد رو کن لوین و تیم سابق Irrational نخواهند ساخت و خیلی بعیده کن لوین حتی نظارت سطحی هم روی تیم سازنده داشته باشه ، چون کاملا از 2K جدا شده و بهمراه تعدادی از اعضای قدیم ایرشنال استودیو مستقلی به اسم گوست استوری تاسیس کردند ( منتظر آیپی جدیدشون هستیم اگر زنده بودیم :) )
در نبود بایوشاک در حال حاظر به بازی we happy few امید دارم.نمیدونم موفق میشه یا کلا شکست خواهد خورد ! تاریخ انتشارشم دو روز دیگست و الان با تخفیف ۹ دلاری یعنی 51 دلار میشه پیش خریدش کرد.
 
گیمپلی این سری کلا ایراد داره و overpowered هست بازیباز. مثلا انگار کلاس mage بازیهای rpg رو وارد یه بازی شوتر کنن!! =)) که متعاقبش استامینا و آپگرید و ... هم وارد میشه.

توی infinite با clunky کردن اسلحه ها و محدود کردن ammo سعی شده بود تعادلی برقرار باشه ولی بازم حس overpowered بودن منتقل میشد.

شوتر واقعی با آتمسفر خفن فقط سری S.T.A.L.K.E.R که در عین داشتن المان های rpg خودشو قاطی این جنگولک بازیهای کلاس mage نمیکنه و واقعا چالش برانگیز هست. :Laughing:
 
دیالوگایی که آرمین شیمرمن میگه دنیارو میلرزونه! اگرم باشه من بازیی ندیدم خفنیه دیالوگایه نسخه ی یکو داشته باشه!
یعنی اون مونولوگ اولش نابود میفرمایند! حالا با موجیم بحث میکردم ولی به نظرم به کل این بازی بهونه اییه برا داستان سرایی و گفتن دیالوگایه استخون ترکون! دست کم یکش که این بود برا من! امیدوارم بدون مخی مثه کن بتونن یه چیز درخور بدن!
فضا نمیانده ی خوبی نی؟ رو ماهی؟ مریخی؟ جایی؟:دی
 
ترجیحا مثل همون 1 باشه..یکش بنظر من از همه بهتره بعدم مثل 2 انلاین داشته باشه..امیدوارم که گند نزنن به کل سری..
 
با احترام به نظر دوستان امیدوارم هیج جا ساخته نشه چون از نظر من فوق العاده مضخرف بودن همه نسخه هاش

این که بنظرت مضخرف بودن چه ربطی به ساخته نشدن داره :D مثلا برای منم بازی های هیلو اصلا قابل تحمل نیست ولی نمیام راجبش نظر بدم چون حتما چیزی هست که تو دایره سلیقه من نیست و درکش نمیکنم .

به جای این که برن تو آسمون یا برن زیر آب بیان تو همین تهران خودمون به عنوان شهر تو دود.:D

اندرو رایان/ کامستاکم داریم خودمون O:-)
 
  • Like
Reactions: Milad_HW
بایوشاک همیشه تم استیم پانک داشته ( تکنولوژی های جدید در زمان قدیم با استایل قدیم ) بخاطر همین واقعا تصورش سخته بتونن بازی ای تو فضا بسازن بدون اینکه هویت خودش رو از دست بده و شبیه Prey و ... بشه . اگه برن تو فضا یا کاملا خراب میکنن ( از نظر حفظ هویت ) یا خیلی شاهکار بدیعی در میاد که دست نیافتنی و غیر قابل انتظاره.
شایدم اصن یکی دیگه تو هوا بسازن :D

خوشتیپ بشر 50 سال پیش روی ماه نشست! اینا قشنگ میتونن تو فضا هم تم استیم پانک رو حفظ کنن.

اتفاقا بنظر من اومدن به زمین با روح بایوشاک مغایرت داره. چون عادت داریم که با این سری مناطق و شهرهای exotic رو تجربه کردیم. نیویورک یا شیکاگو دهه 60 که نشد بایوشاک! اینجوری میشه مافیا و پدرخوانده. :D

====================
راستی از لحاظ گیمپلی یادم رفت قدرت های مافوق بشری و خدایی الیزابت رو بگم که دیگه رسما گند زده بود به چالش بازی. تو بازیهای rpg هم هیچ کاراکتری ندیدم چنین قدرت هایی داشته باشه. =))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or