باشگاه منچستر سیتی اولین استادیوم فوتبال در دنیای متاورس را با همکاری سونی خواهد ساخت

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
l518981_.jpg

اولین استادیوم فوتبال در متاورس توسط منچسترسیتی ، قهرمان فعلی EPL ، با کمک کارشناسان واقعیت مجازی (VR) سونی ساخته می‌شود.

طی یک قرارداد سه ساله ، باشگاه منچستر سیتی با شرکت ژاپنی سونی شریک شده و در حالی که این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است ، تیم ‌هایی از کارشناسان این شرکت قبلا از استادیوم اتحاد بازدید کرده ‌اند تا به صورت دیجیتالی از آن نقشه برداری کنند و یک نسخه واقعیت مجازی از آن ایجاد کنند. آواتار بازیکنان باشگاه فوتبال به نقطه کانونی من سیتی در دنیای واقعیت مجازی با استفاده از تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری ردیابی اسکلتی که توسط تکنولوژی Hawk-Eye سونی، یکی از شرکت ‌های تابعه شرکت فناوری و سرگرمی توسعه یافته ، تبدیل خواهد شد.

مقامات منچسترسیتی که روی این پروژه کار می کنند پیش بینی می کنند که ورزشگاه مجازی اتحاد چندین برابر پر خواهد شد و به هواداران در سراسر جهان اجازه می دهد تا بازی های زنده را از خانه خود تماشا کنند. موارد دیگری که مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از اینکه طرفداران می توانند با سایر گیمر ها در متاورس ملاقات کنند ، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مواردی را خریداری کنند که در دنیای واقعی در دسترس نیستند.

"تمام نکته ای که ما می توانیم از داشتن یک دنیای متاورس تصور کنیم این است که شما می توانید یک بازی را دوباره بسازید ، می توانید بازی را به صورت زنده تماشا کنید ، از زوایای مختلف بخشی از بازی هستید و می توانید ورزشگاه را تا آنجا که می خواهید پر کنید. چرا که ظرفیت آن نامحدود و کاملا مجازی است. من فکر می ‌کنم تصویر سنتی کسی که روی مبل نشسته و در حال تماشای صفحه‌ نمایش است ، چیزی است که نمی ‌توانیم تصور کنیم که هنوز حتی در 10 سال آینده ، شاید در پنج سال دیگر ، به این گونه باشد. همه چیز خیلی سریعتر از آنچه ما فکر می کنیم پیش می رود."

- نوریا تاره، مدیر بازاریابی و تعامل با هواداران گروه فوتبال منچستر سیتی

توشیموتو میتومو (Toshimoto Mitomo) ، مسئول پلتفرم مالکیت معنوی و کسب و کار در سونی ، اضافه کرد: "از طریق این PoC (سیستم مبتنی بر اثبات مفهومی) ، سونی از منچستر سیتی برای افزایش ارزش محتوا و تعامل با طرفدارانش در سراسر جهان حمایت خواهد کرد. هدف سونی ایجاد یک پلتفرم تعامل آنلاین با هواداران است که باشگاه و هواداران جهانی آن را به هم نزدیک ‌تر می ‌کند و تعهد ما را به تجارت سرگرمی ورزشی و حمایت از شرکای خود در جستجوی فرصت ‌های جدید نشان می‌دهد".

اگر ایده فوتبال در دنیای متاورس موفقیت آمیز باشد ، این پتانسیل را دارد که نحوه توزیع حقوق تلویزیونی را تغییر دهد.

در حال حاضر ، آنها به عنوان بخشی از یک بسته در سطح لیگ برتر به پخش کنندگان فروخته می شوند ، اما تیم ها اکنون به چشم انداز فروش مستقیم آنها به هواداران ، شاید از طریق متاورس های خودشان ، نگاهی داشته باشند.

منبع 1

منبع 2
 

FPS Eager

کاربر سایت
Jan 27, 2013
1,333
نام
امیرعلی
یکی از بزرگترین تاثیرهایی که متاورس میتونه روی زندگیمون بذاره همین متحول کردن ورزش‌ها و کنسرت‌ها و امثالهم هست. شخصا برای ۱۰سال آینده خیلی هیجان زده‌ام!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر