بازی Forza Horizon 5 با 10 میلیون بازیکن به بزرگ‌ترین لانچ تاریخ Xbox تبدیل شد

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
سازندگان با انتشار توئیتی اعلام کرده‌اند که بازی Forza Horizon 5 با بیش از 10 میلیون بازیکن در هفته اول عرضه خود، بزرگ‌ترین لانچ تاریخ ایکس باکس و همچنین سرویس Xbox Game Pass را تجربه کرده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
بازی Forza Horizon 5



چند روزی از عرضه آخرین ساخته استودیوی Playground Games می‌گذرد و هر چند این عنوان ریسینگ در روز عرضه نیز شروع بسیار قدرت‌مندی داشت، اما اکنون موفق شده تا رکورد بزرگ‌ترین لانچ در میان استودیوهای بازی‌سازی فرست پارتی ایکس باکس و سرویس Xbox Game Pass را از آن خود کند. صفحه رسمی بازی ساعاتی پیش با انتشار توئیتی تأیید کرد که تاکنون بیش از 10 میلیون بازیکن Forza Horizon 5 را تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که تعداد بازیکنان نسخه قبلی سری، در فاصله 9 ماه پس از عرضه به چنین آماری رسیده بود. به هر حال، انتشار Forza Horizon 5 با تعریف و تمجیدهای فراوانی همراه بود و شکستن چنین رکوردی نیز بدون شک برای سازندگان یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

بازی Forza Horizon 5 برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و همچنین سرویس Xbox Game Pass در دسترس است. شما می‌توانید بررسی این عنوان را هم‌اکنون از بازی‌سنتر مطالعه کنید.​
 
آخرین ویرایش:
حالا همه اینا به کنار برا من این سواله که الان بازی مثل فورزا که کلی طرفدار داره و سازندگانش هم کلی براش زحمت کشیدن وضعیت درآمدشون و سودشون بر چه اساسه؟
بازیهای اینچنینی اگه مستقل عرضه بشن سودش برا سازنده بیشتر نیست؟انگیزه کارکنان یه استودیو رو هم سود و زیان تحت شعاع قرار میده دیگه ولی الان بر چه اساس از ماکروسافت دستمزد میگیرن؟
همین بحثی که دوستمون گفتن که این ۱۰ میلیون پلیر رو الزاما نمیتونیم جزو خریدار جماعت قرار بدیم،پس ماکرو چه جوری این دو تا رو تفکیک میکنه؟
من خودم از قبل هم با چنین سرویس های اشتراکی موافق نبودم و یه جور حس کومونیسم تو صنعت گیم رو القا میکنه
پس با کنسول ها هم موافق نباش چون اونا هم حس کمونیستی دارن!
 
من بلاد بورن ps Plus collection رو برات مثال زدم.ملت پای اون سرویس هم پول دادن دیگه درسته؟
حالا سونی بیاد بگه 10 میلیون پلیر بر روی ps5 به بلاد بورن لاگین کردن بعد بگه واو لانچ دوباره خفن این بازی و ترکوندیم و اینا؟ :D
خب خیلی واضحه که همه نیومدن برای اون بازی سرویس رو بخرن ، حالا هر کی سرویس رو داره و بازی هم که دم دستشه و بازی خوبی هم هست ، خب میگه دانش کنم پلی بدم.
دیگه اینکه تو ی هفته رسیدیم به تعداد ۹ ماهه بازیکنان شماره قبل ، خبرو مسخره ترشم می‌کنه
خب بلادبورنی که مثال میزنید از روز اول روی سرویسی لانچ نشده کلا داستانش یه چیز دیگست، سونی هم که خیلی وقته اسمی ازش نبرده کاری بهش نداریم. ولی تو بحث جذب پلیر، اتفاقا همین چند وقت پیش بود که اعلام شد 37 میلیون نفر آنچارتد ۴ رو بازی کردن که اونم خودش برای یه بازی که تمرکز اصلیش روی بخش داستانی خطیه، دستاورد بزرگی محسوب میشه. حالا یه بخش بزرگی از اون 37 میلیون نفر جزو مشترکای پلی استیشن پلاس هستن، ولی دلیل نمیشه چنبن عددی رو کلا نادیده بگیریم که. :D
 
ممکنه بازی به ۲۰ میلیون پلیر هم برسه ، چون براشون تقریبا رایگانه! خیلی واضحه.
وقتی از قبل ی جماعتی پول یه سرویس رو دادن و بازیایی که روش میاد رو دانلود میکنن بازی میکنن خیلی کار شاقی اتفاق نیفتاده که چقدر بازیکن داره.
در واقع ی بار خوشحال میشن برای آمار ۲۰ میلیونی گیم پس ، یه بار هم خوشحال میشن برای اینکه اون ۲۰ میلیون همه بازی میکنن؟! وات د فاز؟ :D
در واقع ارزش دلاری این لانچ خیلی ناچیزه ، اما ارزش کامیونیتی که بهم زده قابل توجه.
اینکه گیم پس بستر خیلی مناسبی برای شناسوندن بازی ها به جمعیت خیلی بیشتریه توش حرفی نیس ، اما واقعا وقتی این بازی ها ترکوندن که بگیم مثلا فورزا و هیلو باعث شدن مشترکین گیم پس به ۳۰ میلیون نفر برسه.
این میشه برد واقعی...
جسارتا خبر داری که کلی بازی روز اول اومدن و حتی به نصف اینم نرسیدن؟ :))))

خودم هنوز بازی نکردم چون فرصتش رو ندارم. حداقل FH4 رو ۳۰۰ ساعت بازی کردم. نیم نگاهی هم به امتیازاتش بنداز. گیم پس شاید علتی باشه ولی همه چیز نیست!
 
چی شده، واقعا جای تشویق داره این مدل تحلیلا، میگم این تحلیلا رو حتما بفرستین ماکروسافت که اسپنسر رو بندازن، شما برید جاش. چون واقعا ماکروسافت نمیدونه که اسپنسر آتیش زده به مالشون و داره رایگان بازی میده.
_____________
فورزا 4 با گیم پس 2 میلیون کاربر هفته اول.
فورزا 5 نسخه التیمیت و باندل التیمیت قبل از ریلیز رسمی، بیش از یک میلیون ، کاربر هفته اول 10 میلیون گیمر.
فکر کنم رشد رو نشون میده.حالا یه مقایسه . ایکس باکس کلی پول داد دی وان بازی آورد + پلیرهای سایر پلتفرمها

2021-11-19_12-42-44.jpg

3.5 میلیون پلیر، گیم پسیهای کنسول میتونستن بگیرن، فورزا تونست 10 تا رو هفته اول بزنه
____________________
پس میبینی ماکرو هزینه های هنگفتی هم کرده و نتونسته به این آمار برسه. پس رسیدنش براش موفقیته.
اگه هم میدونید داره ایکس باکس و ماکرو ضرر میکنه، الان فرصت خوبیه، برید زیر آب فیل رو جلو ماکرو بزنید، گیم پس تقریبا رایگانو جمع کنید و خودتون تو ماکرو مشغول به کار بشید.
 
اینا مهم نیست مهم اینه که سرویس اشتراکی قرار بود گند بزنه به صنعت گیم و کمیت رو جایگزین کیفیت کنه.
اینکه 10 میلیون نفر میتونن بازی با متای 92 رو با چندر غاز پول اشتراک سرویس دی وان تجربه کنن انگار به مذاق بعضیا خوش نیومده باید حتما برن تو تاپیکا بگردن و ثابت کنن که این آمارا کشکم نیست تا موقعی 70 دلار پاش بدی :D
 
آخرین ویرایش:
یجور میگید رایگان دارن بازی می‌کنن انگار این ۱۰ میلیون نفر با صفر دلار هزینه دارن بازی رو تجربه می‌کنن.


فورزا هورایزن نمونه یه بازی هست که مخاطب رو وسوسه میکنه به خرید. الان دوتا اپشن در اختیار گیمر قرار داره. یا بازی رو فول پرایس بخره و مادام العمر صاحب اون اثر بشه یا وارد سرویس گیم‌پس بشه در کنار این بازی به کلی بازی خوب دیگه هم دسترسی داشته باشه منتها اینجا شما مادامی که بخوای این بازی رو تجربه کنی باید مشترک گیم‌پس باقی بمونی و این یعنی شما باید ماهیانه بین ۱۰تا۱۵ دلار (گیم پس عادی ۱۰دلار گیم پس التیمیت ۱۵دلار) هزینه اشتراک به مایکروسافت بدی در حالی که مالکیتی بر روی اون بازی نداری و داری از مایکروسافت اونو اجاره می‌کنی. یعنی در یک بازه‌ی یکساله ممکنه شما ۱۸۰ دلار خرج گیم پس بکنی تا بتونی فورزا هورایزن و در کنار اون بازی های دیگه‌ای انجام بدی در حالی که اصلا اون بازی رو نخریدی.


هزینه ماهیانه گیم پس بین ۱۰ تا ۱۵ دلار هست. کسی برای یه سرویس به درد نخور این مقدار هزینه نخواهد کرد قطعا. شما باید به مخاطبت سرویس درست حسابی بدی که اون مخاطب بیاد اشتراک تو رو بخره. در زمینه گیمینگ زمانی این سرویس قابل ارزش میشه که بازی‌ خوب براش تولید کنی.

واسه همینه مایکروسافت میره ۷.۵ میلیارد دلار پول میده زنیمکس رو میخره و اضافه می‌کنه به سرویس.

واسه همینه که با تردپارتی ها قرارداد میبنده که بازی‌هاشون دی وان و یا بعد از یه مدتی وارد این سرویس بشن که من گیمر ترغیب بشم هی اون اشتراک رو تمدید کنم.

حکایت این ده میلیون پلیر انلاین فورتزا هم همینه! کسی به خاطر چارتا بازی ایندی گیم‌پس رو نخریده که بگه عه یه بازی به اسم فورتزا هم اومده و بریم دانلودش کنیم ببینیم چی هست اصن! اتفاقا فورتزا هورایزن یکی از دلایل اصلی عضو شدن توی همچین سرویسی هست.

این دیگه بستگی به نگرش خود آدم داره. این یه معامله دو سر برد هست از نظر من. به شخصه مشکلی با اینکه من مالک اون بازی توی اشتراک گیم پس نیستم ندارم و مادامی که مایکروسافت همینجوری عالی از این سرویس پشتیبانی کنه منم عضویتم رو لغو نمیکنم. اونی هم که میخواد بازی رو بخره کاری به اشتراک نداره و میره میخره مث همین امار فروش وحشتناک فورتزا روی استیم و استور xbox.
 
حالا همه اینا به کنار برا من این سواله که الان بازی مثل فورزا که کلی طرفدار داره و سازندگانش هم کلی براش زحمت کشیدن وضعیت درآمدشون و سودشون بر چه اساسه؟
بازیهای اینچنینی اگه مستقل عرضه بشن سودش برا سازنده بیشتر نیست؟انگیزه کارکنان یه استودیو رو هم سود و زیان تحت شعاع قرار میده دیگه ولی الان بر چه اساس از ماکروسافت دستمزد میگیرن؟
همین بحثی که دوستمون گفتن که این ۱۰ میلیون پلیر رو الزاما نمیتونیم جزو خریدار جماعت قرار بدیم،پس ماکرو چه جوری این دو تا رو تفکیک میکنه؟
من خودم از قبل هم با چنین سرویس های اشتراکی موافق نبودم و یه جور حس کومونیسم تو صنعت گیم رو القا میکنه
ای بابا تا دیروز که مایکرو نماینده نظام سرمایه دار جهان خوار بود که! :D الان یه دفعه ای شد پیشرو در اشاعه ایدئولوژی منحط کمونیسم؟ :D=))
چند تا کامنت با ارزش در مورد بحثمون تو تاپیک زده شده.بشینید اونارو بخونید و یاد بگیرید.دیگه vs مرد،برید دنبال زندگی عادیتون
یکی از عجایب این سایت اینه که سونی فن ها میان تو تاپیک های مایکرو ترول هاشون رو انجام میدن بعد که جواب میگیرن میگن تاپیک VS مرد برید به زندگیتون برسید :D دوربین مخفیه؟ :D
 
آخرین ویرایش:
ای بابا تا دیروز که مایکرو نماینده نظام سرمایه دار جهان خوار بود که! :D الان یه دفعه ای شد پیشرو در اشاعه ایدئولوژی منحط کمونیسم؟ :D=))
چند تا کامنت با ارزش در مورد بحثمون تو تاپیک زده شده.بشینید اونارو بخونید و یاد بگیرید.دیگه vs مرد،برید دنبال زندگی عادیتون
 
مایکروسافت سیاست بسیار کار امد و درستی پیش میبره . اینقدری هم ثروتمند هست که بتونه حقوق کامل اعضا پلی گراند هفت نسل بعدشونو براحتی پرداخت کنه
سود حاصله از فروش بازی فعلا در اولویت اخر مایکروسافت قرار داره

تمام تمرکز مایکروسافت روی هرچه بزرگ تر شدن اکوسیستم و کامیونتی. معروفیت و تبلیغات بیشتر و همچنین تولید بازیها با کیفیت بالاس .. این رویه چندین سال ادامه پیدا کنه به هدف اصلی خودش میرسه بخش عظیمی از صنعت گیم تحت تسلط خودش قرار میده

هرچقدر تعداد پلیر ها بالاتر باشه به همون اندازه توسعه دهنده بازی نقدها پیشنهادات بیشتری دریافت میکنه . کیفیت بازیهاش بیشتر میشه
ده میلیون پلیر داخل اکوسیستم شوخی نداره عظماس

نه اینکه یه بازی انحصاری محدود به یه کنسول کنه بعد یه سال دوباره همون بازی با همون قیمت رو PC بفروشه .
 
آخرین ویرایش:
حالا همه اینا به کنار برا من این سواله که الان بازی مثل فورزا که کلی طرفدار داره و سازندگانش هم کلی براش زحمت کشیدن وضعیت درآمدشون و سودشون بر چه اساسه؟
بازیهای اینچنینی اگه مستقل عرضه بشن سودش برا سازنده بیشتر نیست؟انگیزه کارکنان یه استودیو رو هم سود و زیان تحت شعاع قرار میده دیگه ولی الان بر چه اساس از ماکروسافت دستمزد میگیرن؟
همین بحثی که دوستمون گفتن که این ۱۰ میلیون پلیر رو الزاما نمیتونیم جزو خریدار جماعت قرار بدیم،پس ماکرو چه جوری این دو تا رو تفکیک میکنه؟
من خودم از قبل هم با چنین سرویس های اشتراکی موافق نبودم و یه جور حس کومونیسم تو صنعت گیم رو القا میکنه
برای سازنده های Spiderman و GOW که کلی طرفدار داره و کلی براش زحمت کشیدن سوال نشده برات قبلا؟ چون سازنده هاش دقیقا همین شرایط رو دارن. من حتی یادمه سر خرید Insomniac سونی فنها برای مفت بری سونی با قیمت پایین کلی رضایت داشتن همینجا هم یسری ذوق کردن که چقدر سونی برد کرد با این خرید. اگه اونموقع هم یه جور حس کومونیسم بهت القا شد بهت حق میدم الانم نگران وضعیت پلیگراند باشی...
پلیگراند هم دیگه یه استودیو مستقل نیست و قبلا مالکین و سهام دارانش یه پول کلفتی بابت فروش شرکتشون دریافت کردن و پلیگراند هم این موفقیت الانش رو ممکن بود بدون مایکروسافت و Turn10 بدست نیاره. پلیگراند در کنار مایکروسافت رشد کرد و بزرگ شد و الان هم هرچی موفقیتش بیشتر بشه و واسه مایکروسافت مفید تر باشه اعضای استودیو هم حقوق و bonus بیشتری دریافت میکنن. استودیوشون هم که هر سال جایزه بهترین مکان برای کار کردن رو میگیره و از این نظر هم جای نگرانی نیست.

مایکروسافت شرکتی بود که حتی زمان بالمر به بانجی اجازه مستقل شدنشون رو داد!!!
زمانی که مدیران استودیو بانجی طمع کردن چون فکر کردن با عرضه مولتی پلتفرم بازیشون سود بیشتری نسیبشون میشه که خب نتیجه اش رو هم دیدن با انتخاب اشتباهشون. و الان هم از همیشه به مایکروسافت نزدیکترن و حتی شایعات دوباره خریداری شدنشون هم هست.
میخوام بگم موفقیت های اینچنینی به راحتی بدست نمیاد.
 
من روی pc نسخه پریمیوم گرفتم و الان بعد از حدود 70 ساعت بازی تنها چیزی که می تونم بگم اینه که پلی گراند ی شاهکار تحویل داده
برای من که "ریس باز" نبودم اینقدر جذابیت داره که هرجوری شده طی شبانه روزی ی تایمی رو باید بازیش کنم
جدا از گرافیک بی نظیرش گیم پلی اعتیاد آوری داره

سود و زیان رو هم نمی دونم چرا اینجوری حساب می کنن دوستان پلی گراند فرست پارتی مایکروسافته نه شریکش
سود و زیان رو آخر سال مالی بر اساس درامد و هزینه کرد کلی محاسبه میکنن نه دونه دونه یا بازی به بازی

خلاصه بگم تا پایان این نسل فورزا هورایزن 5 وزنه سنگینی برای اکوسیستم مایکروسافت خواهد بود
خودمم به زودی با خریدن یک فروند سری ایکس نسل رو تکمیل می کنم (هرچند که مدتهاس ps5 رو روشن هم نکردم :D) شاید تا رگناروک هم روشن نشده دیگه
 
ممکنه بازی به ۲۰ میلیون پلیر هم برسه ، چون براشون تقریبا رایگانه! خیلی واضحه.
وقتی از قبل ی جماعتی پول یه سرویس رو دادن و بازیایی که روش میاد رو دانلود میکنن بازی میکنن خیلی کار شاقی اتفاق نیفتاده که چقدر بازیکن داره.
در واقع ی بار خوشحال میشن برای آمار ۲۰ میلیونی گیم پس ، یه بار هم خوشحال میشن برای اینکه اون ۲۰ میلیون همه بازی میکنن؟! وات د فاز؟ :D
در واقع ارزش دلاری این لانچ خیلی ناچیزه ، اما ارزش کامیونیتی که بهم زده قابل توجه.
اینکه گیم پس بستر خیلی مناسبی برای شناسوندن بازی ها به جمعیت خیلی بیشتریه توش حرفی نیس ، اما واقعا وقتی این بازی ها ترکوندن که بگیم مثلا فورزا و هیلو باعث شدن مشترکین گیم پس به ۳۰ میلیون نفر برسه.
این میشه برد واقعی...
ارزش دلاری اتفاقا سهمناکی داره میدونید چه عده ای التیمت میگیرن برای خیلی از این لانچ ها ۲۰میلیون ۱۰دلار یا ۱۵ دلار ماهانه رقم بسیار قابل توجهی است و تازه اونموقع شگفت انگیز میشه که استارفیلد یا الدر یا بازی بعدی idیا فالوت بیان روز یک لانچ در گیم پس فکر میکنم تو همون ماه اول هزنیه تولید بازی رو دربیارن اگر اینجور مرتب عنوان عظیم بیاد گیم پس و لانچ ها اینجور عظیم باشه که خواهد هم بود چون بخش تک نفره هیلو هم همینطور خواهد بود .
 
  • Like
Reactions: ravi and omid0
مایکروسافت شرکتی بود که حتی زمان بالمر به بانجی اجازه مستقل شدنشون رو داد!!!
زمانی که مدیران استودیو بانجی طمع کردن چون فکر کردن با عرضه مولتی پلتفرم بازیشون سود بیشتری نسیبشون میشه که خب نتیجه اش رو هم دیدن با انتخاب اشتباهشون. و الان هم از همیشه به مایکروسافت نزدیکترن و حتی شایعات دوباره خریداری شدنشون هم هست.
میخوام بگم موفقیت های اینچنینی به راحتی بدست نمیاد.
کاری به حرفهای تاپیک ندارم چون اصلا معلوم نیست فاز چیه
اما این مورد اتفاقا از وقتی جدا شدن هم کلی رکرود زد هم تو زمینه درآمد زایی فوقالعاده عمل کرد بانجی
Destiny قشنگ مثل چاه نفت براشون هر چند خود مولتی پلتفرم شدنش تاثیر زیادی داشته
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or