بازی Forza Horizon 5 با 10 میلیون بازیکن به بزرگ‌ترین لانچ تاریخ Xbox تبدیل شد

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
سازندگان با انتشار توئیتی اعلام کرده‌اند که بازی Forza Horizon 5 با بیش از 10 میلیون بازیکن در هفته اول عرضه خود، بزرگ‌ترین لانچ تاریخ ایکس باکس و همچنین سرویس Xbox Game Pass را تجربه کرده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
بازی Forza Horizon 5



چند روزی از عرضه آخرین ساخته استودیوی Playground Games می‌گذرد و هر چند این عنوان ریسینگ در روز عرضه نیز شروع بسیار قدرت‌مندی داشت، اما اکنون موفق شده تا رکورد بزرگ‌ترین لانچ در میان استودیوهای بازی‌سازی فرست پارتی ایکس باکس و سرویس Xbox Game Pass را از آن خود کند. صفحه رسمی بازی ساعاتی پیش با انتشار توئیتی تأیید کرد که تاکنون بیش از 10 میلیون بازیکن Forza Horizon 5 را تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که تعداد بازیکنان نسخه قبلی سری، در فاصله 9 ماه پس از عرضه به چنین آماری رسیده بود. به هر حال، انتشار Forza Horizon 5 با تعریف و تمجیدهای فراوانی همراه بود و شکستن چنین رکوردی نیز بدون شک برای سازندگان یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

بازی Forza Horizon 5 برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و همچنین سرویس Xbox Game Pass در دسترس است. شما می‌توانید بررسی این عنوان را هم‌اکنون از بازی‌سنتر مطالعه کنید.​
 
آخرین ویرایش:
ممکنه بازی به ۲۰ میلیون پلیر هم برسه ، چون براشون تقریبا رایگانه! خیلی واضحه.
وقتی از قبل ی جماعتی پول یه سرویس رو دادن و بازیایی که روش میاد رو دانلود میکنن بازی میکنن خیلی کار شاقی اتفاق نیفتاده که چقدر بازیکن داره.
در واقع ی بار خوشحال میشن برای آمار ۲۰ میلیونی گیم پس ، یه بار هم خوشحال میشن برای اینکه اون ۲۰ میلیون همه بازی میکنن؟! وات د فاز؟ :D
در واقع ارزش دلاری این لانچ خیلی ناچیزه ، اما ارزش کامیونیتی که بهم زده قابل توجه.
اینکه گیم پس بستر خیلی مناسبی برای شناسوندن بازی ها به جمعیت خیلی بیشتریه توش حرفی نیس ، اما واقعا وقتی این بازی ها ترکوندن که بگیم مثلا فورزا و هیلو باعث شدن مشترکین گیم پس به ۳۰ میلیون نفر برسه.
این میشه برد واقعی...
 
ممکنه بازی به ۲۰ میلیون پلیر هم برسه ، چون براشون تقریبا رایگانه! خیلی واضحه.
وقتی از قبل ی جماعتی پول یه سرویس رو دادن و بازیایی که روش میاد رو دانلود میکنن بازی میکنن خیلی کار شاقی اتفاق نیفتاده که چقدر بازیکن داره.
در واقع ی بار خوشحال میشن برای آمار ۲۰ میلیونی گیم پس ، یه بار هم خوشحال میشن برای اینکه اون ۲۰ میلیون همه بازی میکنن؟! وات د فاز؟ :D
در واقع ارزش دلاری این لانچ خیلی ناچیزه ، اما ارزش کامیونیتی که بهم زده قابل توجه.
اینکه گیم پس بستر خیلی مناسبی برای شناسوندن بازی ها به جمعیت خیلی بیشتریه توش حرفی نیس ، اما واقعا وقتی این بازی ها ترکوندن که بگیم مثلا فورزا و هیلو باعث شدن مشترکین گیم پس به ۳۰ میلیون نفر برسه.
این میشه برد واقعی...

از 6 تا تاپ سلرهای این هفته اکس‌باکس سه تاشون FH5 بودن. نسخه‌های 60،50 و 100 دلاریش. توی استیم هم تاپ سلر بود.
کمِ کم، 3-4 میلیون نسخه فروش داشته.
 
از 6 تا تاپ سلرهای این هفته اکس‌باکس سه تاشون FH5 بودن. نسخه‌های 60،50 و 100 دلاریش. توی استیم هم تاپ سلر بود.
کمِ کم، 3-4 میلیون نسخه فروش داشته.
این شد حرف حساب
لانچ قوی و لانچ ضعیف رو با ارزش پول در گردش اون قضیه میشه فهمید نه تعداد بازیکن که اکثرشون رایگان به بازی دسترسی دارن.منم گفتم ناچیز منظورم همین بود که از اون ۱۰ میلیون شاید ۲-۳ میلیون نفر پول کامل دادن پای بازی.
این مدل خبر دقیقا مثل اینه که الان سونی بیاد بگه بلاد بورنی که روی ps5 plus collection هست ۱۴ میلیون پلیر داره.
خب چیکار کنیم؟ :D
هر کی رو ps5 ی پلاس خریده باشه بازی براش رایگانه دیگه هنر کردین مگه آقای سونی
 
حالا همه اینا به کنار برا من این سواله که الان بازی مثل فورزا که کلی طرفدار داره و سازندگانش هم کلی براش زحمت کشیدن وضعیت درآمدشون و سودشون بر چه اساسه؟
بازیهای اینچنینی اگه مستقل عرضه بشن سودش برا سازنده بیشتر نیست؟انگیزه کارکنان یه استودیو رو هم سود و زیان تحت شعاع قرار میده دیگه ولی الان بر چه اساس از ماکروسافت دستمزد میگیرن؟
همین بحثی که دوستمون گفتن که این ۱۰ میلیون پلیر رو الزاما نمیتونیم جزو خریدار جماعت قرار بدیم،پس ماکرو چه جوری این دو تا رو تفکیک میکنه؟
من خودم از قبل هم با چنین سرویس های اشتراکی موافق نبودم و یه جور حس کومونیسم تو صنعت گیم رو القا میکنه
 
ممکنه بازی به ۲۰ میلیون پلیر هم برسه ، چون براشون تقریبا رایگانه! خیلی واضحه.
وقتی از قبل ی جماعتی پول یه سرویس رو دادن و بازیایی که روش میاد رو دانلود میکنن بازی میکنن خیلی کار شاقی اتفاق نیفتاده که چقدر بازیکن داره.
در واقع ی بار خوشحال میشن برای آمار ۲۰ میلیونی گیم پس ، یه بار هم خوشحال میشن برای اینکه اون ۲۰ میلیون همه بازی میکنن؟! وات د فاز؟ :D
در واقع ارزش دلاری این لانچ خیلی ناچیزه ، اما ارزش کامیونیتی که بهم زده قابل توجه.
اینکه گیم پس بستر خیلی مناسبی برای شناسوندن بازی ها به جمعیت خیلی بیشتریه توش حرفی نیس ، اما واقعا وقتی این بازی ها ترکوندن که بگیم مثلا فورزا و هیلو باعث شدن مشترکین گیم پس به ۳۰ میلیون نفر برسه.
این میشه برد واقعی...
شما اگه یک بازی رو عرضه کنید/بذارید روی سرویس و ۱۰ میلیون نفر حاضر باشن تا هفته اول دانلودش کنن، بخرنش یا کلا بازیش کنن، قطعا برد کردی. :D میدونم که خیلیا هزینه اضافه بابتش پرداخت نکردنا... ولی بالاخره یه تعداد عظیمی متقاعد شدن که بازی رو تجربه کنن و کلا فارغ از اینکه چند درصد پلیرها بازیو با گیم پس بازی کردن یا رفتن آلتیمیت ادیشن خریدن، دستیابی به چنین اعداد و ارقامی چیز بزرگیه.

اون ۲۰ میلیون رو هم جوری میگید انگار ۲۰ نفره! :D باور کنید اونقدرا هم کشکی نیست این تعداد آدم بریزن تو یه بازی. :D
 
آقا اینایی که اشتراک نتفلیکس دارن و فیلم و سریال نگاه میکنن هیچ سودی به نتفلیکس نمیرسونن چون عملا رایگان هست براشون.
حتما باید برن بلوری فیزیکی و ۲۰۰ دلاری رو بخرن تا حساب باشه،فقط با خرید نسخه بلوری بازیگرا و عوامل دخیل در ساخت فیلم از لحاظ روحی ارضا میشن
 
حالا همه اینا به کنار برا من این سواله که الان بازی مثل فورزا که کلی طرفدار داره و سازندگانش هم کلی براش زحمت کشیدن وضعیت درآمدشون و سودشون بر چه اساسه؟
بازیهای اینچنینی اگه مستقل عرضه بشن سودش برا سازنده بیشتر نیست؟انگیزه کارکنان یه استودیو رو هم سود و زیان تحت شعاع قرار میده دیگه ولی الان بر چه اساس از ماکروسافت دستمزد میگیرن؟
همین بحثی که دوستمون گفتن که این ۱۰ میلیون پلیر رو الزاما نمیتونیم جزو خریدار جماعت قرار بدیم،پس ماکرو چه جوری این دو تا رو تفکیک میکنه؟
پلی گراند استودیو مستقل نیست که بازیش بیشتر فروش کنه و بیشتر سود بکنه و .... . زیرمجموعه ست و صرفا از مايکروسافت حقوق + bonus میگیره.
و اینکه برای بازیسازها چیزی مهمتر از این نیست که تعداد افراد بیشتری بازیشون رو تجربه کنند.
من خودم از قبل هم با چنین سرویس های اشتراکی موافق نبودم و یه جور حس کومونیسم تو صنعت گیم رو القا میکنه
View attachment XiaoYing_Video_1590309960110_HD.mp4
 
شما اگه یک بازی رو عرضه کنید/بذارید روی سرویس و ۱۰ میلیون نفر حاضر باشن تا هفته اول دانلودش کنن، بخرنش یا کلا بازیش کنن، قطعا برد کردی. :D میدونم که خیلیا هزینه اضافه بابتش پرداخت نکردنا... ولی بالاخره یه تعداد عظیمی متقاعد شدن که بازی رو تجربه کنن و کلا فارغ از اینکه چند درصد پلیرها بازیو با گیم پس بازی کردن یا رفتن آلتیمیت ادیشن خریدن، دستیابی به چنین اعداد و ارقامی چیز بزرگیه.

اون ۲۰ میلیون رو هم جوری میگید انگار ۲۰ نفره! :D باور کنید اونقدرا هم کشکی نیست این تعداد آدم بریزن تو یه بازی. :D

جدای اینا بازی قبل عرضه رسمی حدود 2 میلیون فکر کنم پلیر داشت. یعنی 2 میلیون نسخه حداقل premium بازیو خریده بودن که یا 100 دلاره (برای استیم و غیر گیمپس) و یا باندل add-ons ـشو خریدن با قیمت 45 دلار

از این افرادی که تو لانچ اضافه شدن هم ابدا همه با گیمپس و مفتی نیومدن. برای بازی مثل فورتزا خیلی از مردم در طولانی مدت add-ons bundleشو میخرن. و یا car pack ها و ...

در کل جدای درامدی که از gamepass بهشون میرسه (که همینش خیلی زیاده قطعا)، فروش که خود بازی و محتوای درون برنامه ایش هم بسیار قابل توجهه.
 
شما اگه یک بازی رو عرضه کنید/بذارید روی سرویس و ۱۰ میلیون نفر حاضر باشن تا هفته اول دانلودش کنن، بخرنش یا کلا بازیش کنن، قطعا برد کردی. :D میدونم که خیلیا هزینه اضافه بابتش پرداخت نکردنا... ولی بالاخره یه تعداد عظیمی متقاعد شدن که بازی رو تجربه کنن و کلا فارغ از اینکه چند درصد پلیرها بازیو با گیم پس بازی کردن یا رفتن آلتیمیت ادیشن خریدن، دستیابی به چنین اعداد و ارقامی چیز بزرگیه.

اون ۲۰ میلیون رو هم جوری میگید انگار ۲۰ نفره! :D باور کنید اونقدرا هم کشکی نیست این تعداد آدم بریزن تو یه بازی. :D
من بلاد بورن ps Plus collection رو برات مثال زدم.ملت پای اون سرویس هم پول دادن دیگه درسته؟
حالا سونی بیاد بگه 10 میلیون پلیر بر روی ps5 به بلاد بورن لاگین کردن بعد بگه واو لانچ دوباره خفن این بازی و ترکوندیم و اینا؟ :D
خب خیلی واضحه که همه نیومدن برای اون بازی سرویس رو بخرن ، حالا هر کی سرویس رو داره و بازی هم که دم دستشه و بازی خوبی هم هست ، خب میگه دانش کنم پلی بدم.
دیگه اینکه تو ی هفته رسیدیم به تعداد ۹ ماهه بازیکنان شماره قبل ، خبرو مسخره ترشم می‌کنه
 
  • Like
Reactions: Mreza_Dex
آقا اینایی که اشتراک نتفلیکس دارن و فیلم و سریال نگاه میکنن هیچ سودی به نتفلیکس نمیرسونن چون عملا رایگان هست براشون.
حتما باید برن بلوری فیزیکی و ۲۰۰ دلاری رو بخرن تا حساب باشه،فقط با خرید نسخه بلوری بازیگرا و عوامل دخیل در ساخت فیلم از لحاظ روحی ارضا میشن
نگرفتی مهندس.دارم میگم چه جوری تفکیک میکنن و به استودیو دستمزد میدن.الان horizon5 و MLB هر دوتا برا گیم پس رایگانه ولی همه میدونن کدومش پرطرفداره.اصلا فرض کن مخارج ساخت دو تا بازی هم یکیه
 
نگرفتی مهندس.دارم میگم چه جوری تفکیک میکنن و به استودیو دستمزد میدن.الان horizon5 و MLB هر دوتا برا گیم پس رایگانه ولی همه میدونن کدومش پرطرفداره.اصلا فرض کن مخارج ساخت دو تا بازی هم یکیه
اون استودیوی که زیر مجموعه مایکروسافته مثل playground که مایکروسافت کامل حقوق کارمندا و رییس استودیو رو میده و همچنین هزینه ساخت بازی
وقتی هم خوب عمل کنن توی فروش بازی یا آمار بازیکنای بیشتر طبیعتا پاداش های سنگین و محیط کاری مناسبتر براشون فراهم میکنه.
اون بازی ترد پارتی که برای گیم پس منتشر میشه و زیر مجموعه مایکروسافت نیست به این صورته که مایکروسافت یه قرارداد با ناشر بازی میبنده که مثلا بازی ۶ ماه رو گیم پس باشه در ازای مثلا ۲۰۰ میلیون دلار،ممکنه توی قرارداد ذکر کنن که اگه آمار بازیکنای بازی روی گیم پس از یه حدی فراتر بره مثلا ۳۰ میلیون دلار دیگه هم بهتون میدیم
دیگه ساده تر از این نمیتونم توضیح بدم
 
حالا همه اینا به کنار برا من این سواله که الان بازی مثل فورزا که کلی طرفدار داره و سازندگانش هم کلی براش زحمت کشیدن وضعیت درآمدشون و سودشون بر چه اساسه؟
بازیهای اینچنینی اگه مستقل عرضه بشن سودش برا سازنده بیشتر نیست؟انگیزه کارکنان یه استودیو رو هم سود و زیان تحت شعاع قرار میده دیگه ولی الان بر چه اساس از ماکروسافت دستمزد میگیرن؟
همین بحثی که دوستمون گفتن که این ۱۰ میلیون پلیر رو الزاما نمیتونیم جزو خریدار جماعت قرار بدیم،پس ماکرو چه جوری این دو تا رو تفکیک میکنه؟
من خودم از قبل هم با چنین سرویس های اشتراکی موافق نبودم و یه جور حس کومونیسم تو صنعت گیم رو القا میکنه

فکر نکنم خیلی مهم باشه
عین این 10 میلیون نفر دارن پول به مایکروسافت تزریق می کنن و چون PG عملا تو اکوسیستم کمپانی مایکروسافته عملا این پوله تو یه جریانی برمیگرده سمت خود PG
بقاشون تضمینیه

اگه خارج از این اکوسیستم عرضه می شد کلی مجهول دیگه پیش میومد.
اصن می شد بدون حمایت مایکروسافت (و انجین Turn 10) همچین بازی ای ساخت؟
خارج از سایه مایکروسافت، کمپین تبلیغاتی بازی عمل می کرد اصن؟
و در نتیجه میتونست تو مدت مشابه به همچین میزان مخاطبی رسید؟

اگه همه اینا جوابش آره است که خب اون جوری حرفت درسته. میشه مشابه سناریوی 11 میلیون فروش Animal Crossing: New Horizons تو دو هفته اول اش که تبدیلش کرد به یکی از درآمدزا ترین بازی های کل تاریخ ویدیو گیم. مسئله اینه همچین چیزی برای خود نینتندو هم هر ده سال یه بار اتفاق می افته :دی واسه همین کلا مقایسه درستی نیست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or