بازی Dark Souls سخت ترین گیمی است که در تمام عمر بازی کرده اید!!

ترجیح می دین یک بازی چطور باشه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    156

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
آقای Kristan Reed ادیتور سابق Eurogamer، گفته اند که بازی Dark Souls نه تنها از بازی پیشین خود یعنی Demon’s Souls سخت تر است، بلکه از هر چیز دیگری که ایشان در تمام زندگی شان بازی کرده اند سخت تر بوده!!




جملات زیر نظرات ایشان در مورد این بازی است [طولانیه، ولی جالبه]:

"بازی Dark Souls مثل یک پادگان آموزش گیم است! انگار این بازی رو ساختند تا گیمر قوی از ضعیف، بازیکن حرفه ای و متعهد از بازیکن غیرجدی، و آدم وسواسی از آدم متعادل درش تشخیص داده شود! این بازی، با اختلاف زیاد، مشکل ترین بازیه که در تمام عمرم بازی کردم، و حتی از بازی قبلی سازنده اش، یعنی Demon’s Souls هم سخت تره! بله، درست خوندید!

وقتی کارگردان بازی Hidetaka Miyazaki دیوانه وار اعلام کرد که می خواهد Dark Souls را حتی از بازی سال 2009 خودشان هم سخت تر بسازد، خیلی ها فکر کردند که ایشان دارد اغراق می کند تا بازیش رو در صفحه اول سایت ها و مجله ها قرار بدهد! آخه چرا کسی ممکن است با گفتن این که این دفعه قراره تجربه ای وحشتناک تر و اعصاب خرد کن تر نسبت به قبل داشته باشید، مردم را فراری بدهد؟

ولی وقتی شما شروع به بازی می کنید، بعد از یک ساعت اول بازی که نسبتا عادی و معمولی است، Boss (غول) دوم بازی که هیولای تبر به دست معروف یا همون Taurus Demon است، به سر شما که با هیجان و آب و تاب حمله کرده بودید در عرض چند ثانیه چنان بلایی می آورد که از ناتوانی و بیچارگی خودتون خنده تان می گیرد! بعد هم بازی شما رو کلی به عقب بر می گرداند تا با تمام دشمنان سخت جانی که قبلا نابود کرده بودید دوباره وارد نبرد شوید، و اگر در این کار شکست بخورید تمام روح های به دست آمده تون رو از دست می دهید.

تا اینجای کار برای کسانی که بازی قبلی یعنی Demon’s Souls رو بازی کرده بودند شناخته شده است. پس چه چیزی فرق کرده؟ در این بازی حتی دشمن های معمولی شما هم واقعا یک مشت حروم زاده هستند که گروه گروه به شما حمله می کنند، رهاتون نمی کنند، و از کوچک ترین اشتباه تون حداکثر استفاده رو می برند. خراب کردن در این بازی نباید شما رو عصبانی کند! شما یا باید به مردن به عنوان یک نکته مثبت و یاد گرفتن یه چیز جدید نگاه کنید، یا گریه کنان به سمت یه بازی آسون تر پناه ببرید! من سعی کردم به بالا بردن درجه (Level) کاراکتر بازی پناه ببرم، ولی حتی این کار هم فایده زیادی به حالم نکرد!

اگر پشتکار کافی داشته باشید به مرور متوجه نقطه ضعف های کوچک دشمنان خود در هنگام حمله هایشان می شوید. فرصت های کوچک هنگامی که آنها حمله می کنند. غلت زدن در بین پاهای آنها و رفتن به پشت سرشان و زدن شان. آنها بارها و بارها نابودتان می کنند و دسته شما پشت سر هم [از عصبانیت] به این ور و آن ور اتاق پرت می شود! ولی در کنار تمام این سختی ها پیشرفت کند شما، کمی به شما روحیه می دهد!

مرگ در این بازی بدترین بلایی نیست که بر سر شما می آید! به زودی متوجه چیزی وحشتناک تر به نام "نفرین" می شوید که باعث از دست رفتن نصف خط جان (Health) شما می شود! اگر باز هم نفرین شوید یک نصفه دیگر از دست می رود، تا جایی که دیگر گیم قابل بازی کردن نباشد...

برای این که اعصاب خرد شده من بیشتر شده و به حد جنون برسد، بعد از حدود 35 ساعت بازی، در حالی که برای نجات از سیو شدن بازی بعد از نفرین شدنم سیم برق دستگاه را بیرون کشیده بودم، فایل سیوم خراب شد و حالا مجبورم کل بازی را از اول بازی کنم!! [
7g55dtp4i83pi0balag.gif
]

ولی جالب اینجاست که من چون بار دومم است که بازی می کنم، می دانم که چطور این 35 ساعت را در 10 ساعت تمام کنم، و می دانم که فقط باید آمادگی شکست را داشته باشم، و شجاع تر از هر زمان دیگری در طول تاریخ گیم باز بودنم باشم.

من تازه فقط حدود یک چهارم بازی را رفته بودم، و دوستان Reviewer (بررسی کننده) دیگر من هم به من گفته اند که از اینجا به بعد بازی تازه سخت تر و سخت تر می شود، ولی من بی صبرانه منتظر ادامه دادن بازی هستم"!


بازی هفته بعد برای PS3 و XBOX 360 منتشر می شود [توضیح: تعدادی از دوستان در ایران بازی رو از الان دارند].


منبع: vg247
 
آخرین ویرایش:

mohsen67

کاربر سایت
Dec 6, 2006
519
من که Demon`s Souls رو بازی نکردم و کلآ به این سبک علاقه ای ندارم ولی باید دید درجه سختی از چه نظر این طوریه ! اگه مثلآ با هر ضربه ، نصف جون آدم کم میشه یا تآثیر ضربات ما روی دشمن خیلی ناچیز هست ، این کار رو منم که هیچ سر رشته ای توی بازیسازی ندارم میتونم انجام بدم ! :D ولی اگه هوش مصنوعیشون خیلی بالا هست جای تقدیر داره !
میزان دمیج در DS دقیقا بستگی به موقیتت و ضربه داشت . مثلا اگر از پشت به طرف ضربه میزدی دمیج زیادی میزد .
 

imankazami

کاربر سایت
May 31, 2007
1,368
نام
eman
چجوری بازی‌ای که هنوز نیومده. شما دو ساعت بازی کردید؟!
فکر کنم اشتب کردی جابجا گفتی;)

دوست عزیز من الان 1 هفته هست بازی دستم هست اگر خواستی یه تیکه از بازی رو برات بگم

---------- نوشته در 11:10 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:07 AM ارسال شده بود ----------

نمیدونم چرا اسرار دارن بگن که بازیمون خیلی سخته:d

اخه واقعا سخت هست فقط یه چیزش از دیمون سولز راحتر شده اینم چک پوینت و خونی که داخل بازی بهت میده و گرنه بقیش گریه ادمو در میاره
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,516
نام
میلاد
چیزی که اینجا هیچکی متوجهش نیست ارزش بهاییه که میدی تا پاداش بگیری!
قرار نیست همه بازیها مثل بازیه آبگوشتی و بکش بورو جلویی مثل سری COD باشه که سرجمع تو 5 ساعت تمومش کنی و بعدش کلیم حال کنی که ایول تمومش کردم!
یه بازیه مثل دمون سلز اعصاب قوی و روحیه بالا و پشت کار بزرگی میخواد که مطمئنا هر کسی ندارتش!قصد توهین ندارم و واقعیته....
خب حالا اگر این آپشن ها رو داری و یا میخوای داشته باشی بسم الله این بازی برای تو ساخته شده و قراره یکی از بهترین تفریحات این چند سالت باشه در غیر این صورت نیاز نیست حتی تستشم کنی چون فقط برات یه خاطره بد میمونه (حداقلش اینه که حتی نصفشم نمیتونی بری جلو!)
پس اگر جزو دسته دوم هستین خواهشا بازی رو نکوبونین که بگین من این کارم ولی بازیش مال نیست!!!
فروش و امتیازات نسخه اول و همچنین فروش هفته اول این بازی تو زاپن و نمره 9 ign برای شروع میگه که بازی در چه سطحیه....
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
چیزی که اینجا هیچکی متوجهش نیست ارزش بهاییه که میدی تا پاداش بگیری!
قرار نیست همه بازیها مثل بازیه آبگوشتی و بکش بورو جلویی مثل سری COD باشه که سرجمع تو 5 ساعت تمومش کنی و بعدش کلیم حال کنی که ایول تمومش کردم!
یه بازیه مثل دمون سلز اعصاب قوی و روحیه بالا و پشت کار بزرگی میخواد که مطمئنا هر کسی ندارتش!قصد توهین ندارم و واقعیته....
خب حالا اگر این آپشن ها رو داری و یا میخوای داشته باشی بسم الله این بازی برای تو ساخته شده و قراره یکی از بهترین تفریحات این چند سالت باشه در غیر این صورت نیاز نیست حتی تستشم کنی چون فقط برات یه خاطره بد میمونه (حداقلش اینه که حتی نصفشم نمیتونی بری جلو!)
پس اگر جزو دسته دوم هستین خواهشا بازی رو نکوبونین که بگین من این کارم ولی بازیش مال نیست!!!
فروش و امتیازات نسخه اول و همچنین فروش هفته اول این بازی تو زاپن و نمره 9 ign برای شروع میگه که بازی در چه سطحیه....

سختي اي که با سيستم درب و داغونه سيو شدنه بازي بوجود بياد لذت بخش نيست . براي من که اينطور هست
 

Quantic Dream

کاربر سایت
May 31, 2010
1,432
بازی Dark Souls مسخره ترین گیمی است که در تمام عمرم دیده ام. با کوچکترین دمیجی 99% ـه Health Bar خالی میشه. این رویه بازی رو احمقانه میکنه و تاثیری روی سختی و اینا نداره.
اگه یه همچین اتفاقی ممکنه بیفته از اونطرف هم بازی یه امکان فوق العاده به شما میده که یه دشمن سگ جون که اگه بخواید باهاش رودررو بجنگید شاید 2 دقیقه طول بکشه رو توی یک ثانیه با یه حرکت هوشمندانه از بین ببرید! من توی نسخه قبلی با قابلیت Parry بموقع حمله دشمن رو جاخالی میدادم و با یه حمله کل Health Barـــش رو خالی میکردم! بستگی به کلاسی داره که برای بازی انتخاب میکنید این مسائلش، در ضمن اینم بگم که این یه بازی متفاوت و خاصه و نباید انتظار داشته باشید یه رویه تکراری مثل بقیه بازی ها توش ببینید! توی همین BC یه تعداد معدودی راحت بازی قبلی رو تموم کردن پس یعنی این بازی قابل انجام هست فقط باید یکم طرز نگاه و تفکرتون رو برای این بازی تغییر بدید.
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
هدف از ساخت این بازی اذیت کردن گیمر ها نیست و یا اینکه ثابت کنن ما سخت ترین بازی رو ساختیم بلکه هدف اصلی همون هدفی هست که بقیه بازی دارن اونم سرگرم کردن بازی کننده هست ولی این بازی از روش متفاوتی استفاده می کنه ، امتحان صبر و استقامت گیمر
یعنی هر چی بیشتر توی این بازی صبر داشته باشی و به اعصابت مسلط باشی سریع تر توش پیشروی می کنی و به جای ناله و نفرین و شکوه با صبر و حوصله به شکل کاملا حساب شده و با استراتژی موفق تر می تونی عمل می کنی . مثلا پیدا کردن ضعف های دشمن فوق العاده توی مبارزات راهگشا هست در کنار انتخاب سلاح و زره مناسب و آپگرید های صیحیح. باید با این موضوع کنار بیای که توی این بازی قرار هست زیاد بمیری پس بعد از هر بار مردن با وجود اینکه همه سول هات هم از بین میره نباید عصبانی بشی بلکه باید با صبر دوباره تلاش بکنی. این مسئله به قدری تکرار می شه که بعد از کشتن یه غول و سیو شدن بازی احساس یک پیروزی بزرگ بهت دست میده و این احساس همون هدفی هست که این بازی برای اون خلق شده. پیروزی بعد از یک تلاش طاقت فرسا پیروزیی که واقعا طعم پیروزی میده و برای همیشه توی ذهنت نقش می بنده. فکر نمی کنم توی هیچ بازی دیگه ای حس کشتن یه باس اینقدر لذت بخش باشه
دیگه خودتون حساب کنید که یه جزوه 250 صفحه ای مربوط به نحوه صحیح بازی کردن این بازی از طرف تیم سازنده منتشر شد که به نحوه پیشروی و مبارزه به شکل صحیح پرداخته بود و استراتژِی مبارزه با تک تک دشمنا توش شرح داده شده بود!
گیم پلی توی این بازی به حدی پیچیده و در عین حال حساب شده کار شده که فکر نمی کنم توی هیچ رقم بازیی توی این نسل چنین سیستمی پیاده شده باشه. همه چی توی این بازی مهم هست و بهم ربط داره و گره خورده.
یه مثال ساده ; سلاحی که تو هر جفت دستت گرفتی و زرهی که به تن کردی و مجیک و آیتم انتخاب شده همه توی برد در مبارزات تاثیر اساسی و مستقیم داره. هر کدوم از اینا باید کاملا دقیق و حساب شده انتخاب بشه مثلا سلاحت یا زرهت در برابر یه دشمن سریع نباید سنگین باشه که حرکت و جا خالی دادنت رو کند کنه( بعضی موقع ها کار به جایی می رسید که اگه با زیرپوش به جنگ یه غول می رفتم!) اسلحت باید مناسب اون دشمن باشه. جزییات آیتم ها و اسلحه ها دیوونه کننده هست. مثلا یه شمشیر هست که توی ضربات به شکل عمودی خوب عمل می کنه و یکی دیگه توی ضربات به حالت مستقیم و رو به جلو ( سوراخ کردن!) مثل نیزه. در کنار اینها،جزییات مثل مقدار دمیجی که هر سلاح وارد می کنه و درصد سالم بودن و وزنش و بقیه چیزا که توی همه بازی های نقش آفرینی میشه نظیرش رو دیدهم هست . ولی این بازی پا رو فراتر میزاره و علاوه بر اینها که گفتم محل قرار گیری سلاح در دست چپ یا راست و یا هر دو دست رو هم توی قدرت ضربات و نحوه دفاع موثرمی دونه! هر دشمنی هم رو هر مدل حالت ضربه زدن با شمشیر خاص یه مقدار مشخص از جونش میره که اگه اسلحه درستی انتخاب بشه بیشتره یعنی مثلا یه اسلحه مثل یه شمشیر نمی تونه روی پوست زخیم یه سری از جک و جونور های بازی تاثیر خاصی بزاره و پوستشون رو زخمی کنه بلکه باید از یه سلاح سوراخ کننده مثل نیزه برای مبارزه با این افراد استفاده کرد. به علاوه همه اینها، اندازه فاصله شخصیت اصلی و دشمن هم مهمه یعنی هر چی بیشتر نزدیک باشی ضربه هات مهلک تره.
در مورد سختی بازی اصلا و به هیچ وجه این سختی الکی نیست بلکه واقعی و کامل حساب شده است. اگرم کسی می گه نیست مطمئنا با نحوه بازی کردن توی این بازی آشنا نیست و به نظرم اون جزوه خیلی می تونه کمک کنه
زیاد بحث از هوش مصنوعی نیست چون دشمنا حرکت خاصی انجام نمی دن بلکه یه حرکت رو به شکل لوپ تکرار می کنن( مثل دشمنای GOW) و لحظه ای راحتت نمی زارن به شکلی که همیشه باید در حال گارد گرفتن توی محیط حرکت کنی و همیشه آماده باشی. تنها تفاوتشون نوع حمله و ضربشون هست که باعث میشه هر کدوم مقدار مشخصی از جونت رو کم کنن. تنها راه زنده موندن توی این دنیا احتیاط و گارد گرفتن و استفاده از استراتژی درست در برابر دشمنه. مثلا اگه دشمن جدیدی می بینی اول امتحانی برو جلو فقط برای فهمیدن نوع ضربش و حرکاتش تا ضعفش رو تشخیص بدی و اگه جونت کم شد سریع فرار کن و بعد دوباره با جون کافی و استراتژی صحیح سراغش برو
همون جور که باس فایت ها کشنده هستن 3تا از دشمن های مرحله اول هم که با دو تا ضربه شمشیر می میرن اگه باهم بهت حمله کنن می تونن با 3 تا ضربه مهلک کارت رو بسازن و همه تلاش هاتون حروم بشه ولی این رو هم نباید فراموش کرد که توی این بازی نباید از مردن ترسید.

دیمون سولز مثل زندگی می مونه که نباید از شکست هاش نا امید شد بلکه باید ازشون درس گرفت و اینقدر تلاش کرد تا به هدف نهایی رسید.

اگرم توی تاپیک ها سازنده این بازی رو مسخره کردم بیشتر از سر مزاح و خنده بوده و اینکه زورم به بازی نمی رسید چون وقت کافی هم نداشتم که بخوام روش بزارم ولی مطمئنا یه روز وقت میزارم وتمومش می کنم
 

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
بازی کردن DS درست مثل رانندگی کردن میموند ,اگر اتفاقی برات میوفتاد 90% موارد همیشه اشتباه فردی راننده بوده!در عمرم هیچ بازی رو تا این حد متعادل ندیدم!سازنده هرچیزی رو که به تو داده به دشمنت هم داده و یا شاید بهترش رو! و این به خود شخص برمیگرده که آیا میتونه این باس رو شکست بده و از زره و شمیشرش استفاده کنه یا عقب میشکه و سریع بازی دیگه ای رو داخل کنسول میزاره؟
بارها شده بود در بازی در حالی که میدونم دشمن قراره دقیقا چه حرکتی رو انجام بده ولی با اعتماد بسیار زیاد بهش بی مهابا حمله کردم و اون هم ضربه شصتی رو بهم نشون داد که تا هیچ وقت فراموش نکنم این بازی مانند یک زندگی واقعیه!و کارکتر بازی هم هیچ قدرت غیر طبیعی در اختیار نداره! اولین باری که در یک بازی احساس ضعف و حقارت میکردم دقیقا همین بازی بود ولی بجای اینکه سازنده رو بکوبم احد بستم که تو تابستون بلاخره تمومش کنم و موفق هم شدم.
حالا هم با ریلیز DARK SOUL مطمئنا تا تابستون سال بعد میزارمش تو کشوی کامپیوتر!تابستون طاقت فرسا و بدون بازی بهترین زمان برای تموم کردن این اثر بیادموندنیه.
 

.:ab:.

کاربر سایت
Mar 29, 2011
1,486
نام
محمد
من که به هیچ وجه از سختی این بازی خوشم نیومد حتی اگه این سختی منطقیم بود چون هدف ما از بازی کردن سرگرم شدنه و اینکه بتونیم تو اون چند ساعتی که بازی میکنیم فارغ از مشکلات موجود زندگی به خودمون استراحت بدیم حداقل هدف خود من از بازی کردن اینه در حالی که تو این بازی به جای اینکه به خدمون استراحت بدیم و چند ساعتی پای کنسولمون لذت ببریم حرص میخوردیم و اذیت میشدیم خود من که واقعا از دست سیستم چک پوینت بازی دیوونه شده بودم و اصلا برام جالب نبود البته مشخص که بازی بازیه خوبی بود اما تحمل کردنش و لذت بردن ازش اعصاب درست و حسابی میخواست
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
ولی دوستان اگه تجربه هارد بازی کردن نینجا گایدن 2 (:x) رو داشته باشید واقعا فازه رد کردن هر مرحلش غیر قابل توصیفه
فقط میتونم بگم وقتی از درون وحشی میشی میتونی باس هاش رو رد کنی ، باید دندونات رو به هم فشار بدی و خودت رو در معرض مرگ ببینی اونوقت موفق میشی
وای آدرنالینه که سرایز میشه تو رگ و ریشه هات :weightlift:
اگه سخت باشه فقط فازه همین و بس
 

amirhosein s.a

کاربر سایت
Oct 10, 2010
785
نام
experimental man
خوب از همین اول به گیمرهای ایرانی بگم مثل dxنرن باسر پولشونو خرج کنن بعد بگن بازی بدی بود یک گیمر هاردکور میره اینو میخره نه گیمر معمولی که همش سرش توی شوترها است پس برید یک مقدار قبل از خرید بازی فکر کنید ایا من گیمر هاردکورم بعد بازی بخرید :|
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
اگه برای pc عرضه می شد حتما تا اخر میرفتم ولی رو کنسول نمیتونم.اصلا رو کنسول بازی نقش افرینی بهم حال نمیده.ولی خوشم میاد از بازی هایی که روی اعصاب بازیکننده تاثیر میذاره.
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
خوب از همین اول به گیمرهای ایرانی بگم مثل dxنرن باسر پولشونو خرج کنن بعد بگن بازی بدی بود یک گیمر هاردکور میره اینو میخره نه گیمر معمولی که همش سرش توی شوترها است پس برید یک مقدار قبل از خرید بازی فکر کنید ایا من گیمر
هاردکورم بعد بازی بخرید :|
درسته تقریبا
من خودم از COD 3 به این ور همرو Veteran بالاترین درجه سختی ممکنه رفتم
Veteran = سرباز کهنه کار و آب دیده
 
آخرین ویرایش:

amirhosein s.a

کاربر سایت
Oct 10, 2010
785
نام
experimental man
درسته تقریبا
من خودم از COD 3 به این ور همرو Veteran بالاترین درجه سختی ممکنه رفتم
Veteran = سرباز کهنه کار و آب دیده
اره منم همینطور ولی این بازی احتمالا آرپی جی از اونجایی که فن آر پی جی نیستم در مورد این بازی قضاوت نمیکنم ولی عنوان مثل deus exخیلی تاکتیکی بود خیلی سخت بود ولی وقتی از یک گیمر معمولی یا casualپرسیدم نظرت چیه اینو شنیدم
آشغال
چون نمیتونن بازی کنن در صورتی که عنوان عالی بود من این عنوانم قبول دارم امتیازهای بالایی میگیرد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر