خبر رسمی بازی Cyberpunk 2 به دنبال خلق واقع‌گرایانه‌ترین جمعیت در تاریخ بازی‌های ویدیویی است.

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000008115.jpg

دنباله‌ی بازی Cyberpunk 2077 در پی «واقع‌گرایانه‌ترین سیستم جمعیت در میان تمام بازی‌ها» است

از قراری Cyberpunk 2، در زمینه‌ی فناوری هوش مصنوعی جمعیت، جاه‌طلبی‌های بزرگی دارد،

آگهی‌های شغلی مرتبط با دنباله‌ی Cyberpunk 2077 نشان می‌دهد که استودیوی CD Projekt Red قصد دارد «واقع‌گرایانه‌ترین و پویا‌ترین سیستم جمعیت» را که تاکنون در یک بازی ویدیویی دیده شده، ارائه دهد.

این شرکت اخیراً مجموعه‌ای از فرصت‌های شغلی برای این عناوین نقش‌آفرینی در دست توسعه منتشر کرده که نخستین نشانه‌ها از مقیاس و بلندپروازی این پروژه را آشکار می‌سازد.

هرچند آگهی‌های شغلی همواره انعکاسی دقیق از محصول نهایی نیستند، اما در شرح وظایف مربوط به طراح ارشد برخوردها (Lead Encounter Designer) به یکی از اهداف کلیدی استودیو در طول فرایند توسعه اشاره شده است.

بر اساس این آگهی، از داوطلبان پذیرفته‌شده انتظار می‌رود که «در همکاری نزدیک با تیم طراحی سیستم‌ها، واقع‌گرایانه‌ترین و واکنش‌پذیرترین سیستم جمعیت را که تاکنون در دنیای بازی‌های ویدیویی دیده شده، خلق کنند.»

هنوز مشخص نیست که این فناوری به سیستمی مشابه مکانیسم مکالمه‌ی Red Dead Redemption 2 اشاره دارد، که در آن هر NPC قابل تعامل و گفت‌وگو بود، یا اینکه استودیو صرفاً در پی ایجاد واکنش‌های طبیعی‌تر و ملموس‌تر از سوی جمعیت نسبت به اعمال بازیکن است.
 
من بازی رو جویدم نزدیک 200 ساعت و عاشقش شدم اصلا یک چیز عجیبی ولی باور کن بی اهمیت ترین چیز برام داخلش همین شلوغی شهر و پویایی و نمیدونم رانندگی و پلیس شهر و خلاصه GTA یی بودنش بود .
فقط لازم بود وارد یه ساختمون بشم برای یه ماموریت همون که 4 تا شخصیت اون Quest دیالوگ های پشم ریزون و داستان خفن برای تعریف کردن داشتن در کنار اتمسفر فوق خفن سایبرپانکی و شوتینگ و گیم پلی محشرش ، برام کافی بود که غرق بشم تو دنیاش و دنبال گ..ز گم کرده نباشم که الان چرا اون پلیسه کنار خیابون دستش تو دماغش نیست و پویا نیست .
بازی AA که نیست بگی این بخشش میتونه Half-baked بمونه تمرکز کنیم روی بقیه بخشای مهم ترش چون بودجه و تایم کافی نداریم!

ما هنوز تا ویچر 4 ـم فاصله داریم این حداقل 4-5 سال بعد اون ریلیز میشه شاید بره واسه 2031 به بعد ینی 6 سال بعد GTA VI، اگه به قول تو پلیساش دستشون تو دماغشون نباشه همین دارو دسته یوتوبر و ردیتور و ... نمیان ویدیو مقایسه بزارن و شروع کنن به کوبیدن گیم؟
حالا اونم نه، تا اون موقع 13 سال از ریلیز RDR2 خواهد گذشت، ینی یک بازی اپن ورد AAA جدید که صد ها میلیون روش هزینه شده نباید از یک بازی 13 سال پیش تو زمینه فنی از همه نظر قوی تر باشه؟

همه اینا به کنار دنیا داره با Ai متحول میشه، انتظاری که من دارم اینه که حتی تا اون موقع بشه با تک تک NPC های شهر هم حرف زد چه برسه به این چیزای ساده :دی (همین الان با یک ماد واسه اسکایریم قابل انجامه!)
 
آخرین ویرایش:
من بازی رو جویدم نزدیک 200 ساعت و عاشقش شدم اصلا یک چیز عجیبی ولی باور کن بی اهمیت ترین چیز برام داخلش همین شلوغی شهر و پویایی و نمیدونم رانندگی و پلیس شهر و خلاصه GTA یی بودنش بود .
فقط لازم بود وارد یه ساختمون بشم برای یه ماموریت همون که 4 تا شخصیت اون Quest دیالوگ های پشم ریزون و داستان خفن برای تعریف کردن داشتن در کنار اتمسفر فوق خفن سایبرپانکی و شوتینگ و گیم پلی محشرش ، برام کافی بود که غرق بشم تو دنیاش و دنبال گ..ز گم کرده نباشم که الان چرا اون پلیسه کنار خیابون دستش تو دماغش نیست و پویا نیست .
بازیش شبیه gta هستش؟ چون من زیاد از gta خوشم نمیاد تا حالا هم بازی نکردم
 
بازی AA که نیست بگی این بخشش میتونه Half-baked بمونه تمرکز کنیم روی بقیه بخشای مهم ترش چون بودجه و تایم کافی نداریم!

ما هنوز تا ویچر 4 ـم فاصله داریم این حداقل 4-5 سال بعد اون ریلیز میشه شاید بره واسه 2031 به بعد ینی 6 سال بعد GTA VI، اگه به قول تو پلیساش دستشون تو دماغشون نباشه همین دارو دسته یوتوبر و ردیتور و ... نمیان ویدیو مقایسه بزارن و شروع کنن به کوبیدن گیم؟
حالا اونم نه، تا اون موقع 13 سال از ریلیز RDR2 خواهد گذشت، ینی یک بازی اپن ورد AAA جدید که صد ها میلیون روش هزینه شده نباید از یک بازی 13 سال پیش تو زمینه فنی از همه نظر قوی تر باشه؟

همه اینا به کنار دنیا داره با Ai متحول میشه، انتظاری که من دارم اینه که حتی تا اون موقع بشه با تک تک NPC های شهر هم حرف زد چه برسه به این چیزای ساده :دی (همین الان با یک ماد واسه اسکایریم قابل انجامه!)
دو تا استودیو جداگانه دارن میسازن و این تو آمریکا ساخته میشه و وارد توسعه کامل شده، به احتمال زیاد 2028 میبینیمش
از اواخر 2022 وارد pre production شده
Cyberpunk 2 sequel Project Orion entering development soon, dev team to double across next year
 
بازی AA که نیست بگی این بخشش میتونه Half-baked بمونه تمرکز کنیم روی بقیه بخشای مهم ترش چون بودجه و تایم کافی نداریم!

ما هنوز تا ویچر 4 ـم فاصله داریم این حداقل 4-5 سال بعد اون ریلیز میشه شاید بره واسه 2031 به بعد ینی 6 سال بعد GTA VI، اگه به قول تو پلیساش دستشون تو دماغشون نباشه همین دارو دسته یوتوبر و ردیتور و ... نمیان ویدیو مقایسه بزارن و شروع کنن به کوبیدن گیم؟
حالا اونم نه، تا اون موقع 13 سال از ریلیز RDR2 خواهد گذشت، ینی یک بازی اپن ورد AAA جدید که صد ها میلیون روش هزینه شده نباید از یک بازی 13 سال پیش تو زمینه فنی از همه نظر قوی تر باشه؟

همه اینا به کنار دنیا داره با Ai متحول میشه، انتظاری که من دارم اینه که حتی تا اون موقع بشه با تک تک NPC های شهر هم حرف زد چه برسه به این چیزای ساده :دی (همین الان با یک ماد واسه اسکایریم قابل انجامه!)
ویچر نهایتا تا سه سال دیگه منتشر میشه.
شاید هم خیلی زودتر.
به لطف آنریل پروسه توسه بازیها خیلی زودتر انجام میشه.
 

بازیش شبیه gta هستش؟ چون من زیاد از gta خوشم نمیاد تا حالا هم بازی نکردم
باور کن هیچ ربطی به Gta و اینا نداره بازی RPG ـه نمیدونم چرا همه گیر دادن با GTA و رد دد مقایسش میکنن .
میشه به GTA و Red Dead ایراد گرفت که چرا بازی دیالوگ آپشن نداره و نمیشه با تک تک NPC ها حرف زد و حق انتخاب و این چیزا که تو سایبر پانک یا بالدورز گیت هست رو نداره و هی بهش گیر داد ؟ نمیشه چون سبکشون متفاوته .
 
متاسفانه سونی دیگه چون رقیبی نداره فن های سونی همه جا جولون میدن و همه رو مسخره میکنن :-??
سایبرپانک شده یک بازی تقریبا خوب !
سایبرپانک الان واقعا در حد عالی و فوق العاده دسته بندی میشه اینو از میزان طرفدار ها و ترند بودن این بازی توی همه شبکه های اجتماعی میشه فهمید
تازه فکر کن لانچش اونقدر افتضاح بود اینجوری شده اگه روز اول لانچ مثل الان بود میتونست یه نیمچه رقیبی برای GTA باشه

به هر حال این وضعیت واقعا آزار دهندست
ربطش رو‌ فن سونی بودن متوجه نمیشم واقعا !
اصلا مگه انحصاریه بازی ؟ یعنی کسی حق انتقاد به وضعیت فاجعه بازی موقع عرضه رو نداره ؟
الانم بهتره وارد حاشیه نشن تمرکزشون رو‌بزارن روی بازی
فشار الکی به استودیو وارد می کنن بعد سر عرضه به مشکل میخورن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MyJinx
فعلا بزرگترین چالشی که اینا پیش رو دارن UE ـه :دی هنوز ما سازنده درست حسابی AAA ساز ندیدیم که بازی تماما OW با UE بسازه و همه از این موتور تو زمینه OW دارن مینالن. هیچ رقمه نمیشه پیش بینی کرد CDPR میتونه اونجوری که میخواد از پس این موتور بر بیاد یا نه .

یـ بحثی جالبی که چند وقتی میبینم تو فضای مجازی شکل گرفته مقایسه UE5 با CryEngine و ریلیز KCD 2 ـه. یکی از بهترین و زیبا ترین بازیای OW (بدون استفاده از هزار تا تکنیک گرافیکی عجیب غریب) با کلی سیستم RPG و یـ عالمه NPC پویا که هر کدوم روتین شبانه روزی مخصوص به خودشون رو دارن (نزدیک ترین چیزی که به جهان باز RDR2 میرسه) داره مثل هولو رو کنسولا اجرا میشه . CryEngine موتوری بود که باهاش بیشتر شوکیس گرافیکی ساخته شده بود و این حد پیشرفتش به شدت قابل تحصین ـه .

تقریبا یک سال پیش همین کارگردان KCD 2 یـ مصحابه کرد و گفت تو UE چهار تا منبع نوری بزاره داخل OW قشنگ سنگوب میکنه حالا بخوای به این المان های OW و کلی NPC اضافه کنی کامل فیوز میپرونه !! تو مراحل پیش تولید ویچر 4 هم شینده هنوز کار خاصی واسه OW نکردن و فعلا چهار تا محیط خالی ساختن (احتمالا واسه کانسپت) CDPR قعطا انجین رو کاستومایز میکنه و سیستم Streaming ـش رو بهبود میده ولی خوب هیچ تضمینی وجود نداره که اینا بدون داشتن هیچگونه تجربه ریلیزی با UE دوباره موتور پاشنه آشیلشون نشه مخصوصا رو کنسولا !!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or