بازی Alan Wake II رسما معرفی شد

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
استودیوی رمدی بالاخره پس از انتظار طولانی چندین ساله، رسما از بازی Alan Wake II رونمایی کرد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
بازی Alan Wake II



این رونمایی از طریق انتشار یک تریلر کوتاه CG طی مراسم The Game Awards انجام شد و شامل هیچگونه گیم‌پلی نبود، اما استودیوی Remedy Entertainment تأیید کرده که بازی در سال 2023 منتشر می‌شود و پلتفرم‌های مقصد آن، PC و کنسول‌های نسل نهم خواهد بود. همچنین همان‌طور که شایعه شده بود، آلن ویک 2 با همکاری شرکت Epic Games ساخته می‌شود و این کمپانی وظیفه نشر بازی را بر عهده دارد.

سم لیک، کارگردان و نویسنده بازی اعلام کرده که Alan Wake II بر خلاف نسخه قبلی، یک بازی تماما Survival Horror خواهد بود و رمدی قصد دارد تا برای اولین بار، برداشت خود را از این ژانر ارائه دهد. هر چند نسخه اول آلن ویک شامل المان‌های ترس و بقا بود، اما به‌طور کلی بازی قبلی یک عنوان اکشن ادونچر تلقی می‌شد و رمدی حالا به دنبال این است تا عمیق‌تر از همیشه به سمت خلق تجربه‌ای Survival Horror برود. سم لیک همچنین تأیید کرده که برای لذت بردن از این عنوان، نیازی به بازی کردن نسخه اول نخواهید داشت.

بازی Alan Wake II در سال 2023 برای رایانه‌های شخصی (از طریق استور اپیک گیمز)، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس|اس عرضه خواهد شد. همچنین رمدی به طرفداران وعده داده که در تابسنان سال آینده اطلاعات بیشتری را از بازی به اشتراک خواهد گذاشت.​
 
ایده های بازی چه ربطی به هارد نداشتن ۳۶۰ داره؟
یعنی یه متن فارسی نمیتونی بخونی ؟...نوشتم اپن ورلد بودن بازی رو بخاطر هارد و مشکلات سخت افزاری کنسولهای اون زمان و همینطور ضعف انجین حذف کردن...خب جناب وقتی بازی از حالت اپن ورلد خارج میشه کلی تغییر تو گیم پلی ایجاد میکنه...بازی اولین بار که معرفی شد اپن ورلد بود...
دور از جون شما یک سری فنهای بویهای این کنسولها چنان به ادم حمله ور میشن حالم بهم میخوره...قبلا هم یه بابایی با 40 سال سن از فنهای اون ور که تمام زندگیش شده فن بوی بازی و هنوز هیچی نشده بهم حمله کرد ...من یک لحظه موندم انگار فلان کنسول ارث پدریش یا سهامداره فلان برنده
 
آخرین ویرایش:
من دقیقا یادم نیست بخاطر ضعف سخت افزار بوده یا تصمیم خود استودیو ، ولی اگه این طور بوده ، واقعا توفیق اجباری بود.
بنظرم با این کیفیتی که از رمدی سراغ داریم یا بازی کلا ساخته نمیشد و یا بازی از لحاظ کیفی افت فاحشی میکرد.
اون زمان شایعه امود رو کنسولهای اون زمان نتونسته جواب بده...که یه عده گفتن دروغه...تا نمایش جدید بازی اومد و نشون داد بازی اب رفته
 
آخرین ویرایش:
  • Poker Face
  • Like
Reactions: Eli2000 and Taha75
بنظرم از اون دوران که سازنده ها فکر میکردن باید حتما جهان باز بسازن تا بازیشون دیده بشه دیگه کم کم داریم گذر میکنیم.
یعنی الان زلدا رد دید اسکایریم فال اوت هورایزن زیرو داوون جی تی ای گاست اف سوشیما... برا دیده شدن اپن ورلد شدن؟ خب شماها دوست ندارید ...ما که عاشقشونیم به شرط اینکه جزییات و گرافیک خوب داشته باشن..البته هر کسی حوصله بازی اپن ورلد رو نداره...به هر حال اینها بیشتر از 10 سال رو شماره دو کار کردن و اگر اپن ورلد هم بکنن دقیق میدونن چیکار دارن میکنن...برای اینجور بازییها که نمی یان جی تی ای بسازن یه چیز کوچک و جمع جور درست میکنن مثلا مپ یک جنگل چند تا دهکده یه شهر کوچک و قبرسوتون ...
 
آخرین ویرایش:
یعنی الان زلدا رد دید اسکایریم فال اوت هورایزن زیرو داوون جی تی ای گاست اف سوشیما... برا دیده شدن اپن ورلد شدن؟ خب شماها دوست ندارید ...ما که عاشقشونیم به شرط اینکه جزییات و گرافیک خوب داشته باشن
حالا فکر کنم خودت خوب متنی که نوشته شده رو نمیخونی :))
اتفاقا همین بازیهایی که نام بردی کار برای باقی استودیوها سخت کرده که از این سبک بکشن بیرون وقتی نمیتونن همچین کیفیتی تحویل بدن.

مخصوصا وقتی یک بازی همچین ظرفیتی اصلا نداشته باشه.
بازیی مثل AW همچین ظرفیتی نداشت ،اگر هم جهان باز میساختن بقدری کم محتوا ، خالی و خسته کننده میشد که الان فکر نکنم کسی به فکر ساخت ادامه ای براش میفتاد.
 
یادمه بازی اول قرار بود اپن ورلد باشه ولی به علت ضعف انجین و محدودیت سخت افزار "ارکید هارد نداشت"...نتونستن بازی رو اپن ورلد دربیارن...یعنی کلی ایده رو حذف کردن...امیدوارم اونها رو تو قسمت دوم تزریق کنن و هم بتونن بازی رو یه اپن ورلد جم و جور با جزییات بالا و و نکات فرعی بسازن که بیمانند بشه
البته بازی سال 2010 عرضه شد که اون زمان دیگه کنسول های 360 قابلیت فلش رو داشتن و مشکلی نبود.
حذف حالت جهان باز ربطی به سخت افزار نداشت مستقیما تصمیم خود رمدی بود چون اونها دنبال یک روایت خطی بودن که هیجان رو لحظه ای بالا ببره و جهانباز بودن این رو ازشون میگرفت خودشون هم بارها گفتن معرفی بازی به عنوان یک بازی جهانباز از اول اشتباه بود و بعدا به نتیجه رسیدن برای نحوه روایت داستان بازی، جهان باز بودن به کارشون نمیاد.
اگر برید مصاحبه هاشون بخونید همون زمان هم اشاره کردن که چون ابتدا بازی رو اونطور طراحی کرده بودن بعضی از بخش های بازی کامل رندر میشدن ولی با یک درخت شکسته یا چیزایی مثل این جلوی بازیکن میگرفتن که به اون محیط دسترسی نداشته باشند.

حالا کلا رمدی توی AW همینطوری گیم پلی خسته کننده و خطی ای داشت دیگه اگر بازی رو جهانباز میکرد شکست بدی میخورد و تصمیم درستی گرفت ولی مطلقا تصمیمش ربطی به ضعف کنسول 360 نداشت حتی اگر ضعف سخت افزاری هم بود بر میگرده به عدم توانایی خودشون اینها بعد ها QB رو هم عرضه کردن که هنوز که هنوز روی پیسی با یک کارت گرافیکی معقول نمیتونی مثل آدم اجراش کنی!
 
البته بازی سال 2010 عرضه شد که اون زمان دیگه کنسول های 360 قابلیت فلش رو داشتن و مشکلی نبود.
حذف حالت جهان باز ربطی به سخت افزار نداشت مستقیما تصمیم خود رمدی بود چون اونها دنبال یک روایت خطی بودن که هیجان رو لحظه ای بالا ببره و جهانباز بودن این رو ازشون میگرفت خودشون هم بارها گفتن معرفی بازی به عنوان یک بازی جهانباز از اول اشتباه بود و بعدا به نتیجه رسیدن برای نحوه روایت داستان بازی، جهان باز بودن به کارشون نمیاد.
اگر برید مصاحبه هاشون بخونید همون زمان هم اشاره کردن که چون ابتدا بازی رو اونطور طراحی کرده بودن بعضی از بخش های بازی کامل رندر میشدن ولی با یک درخت شکسته یا چیزایی مثل این جلوی بازیکن میگرفتن که به اون محیط دسترسی نداشته باشند.

حالا کلا رمدی توی AW همینطوری گیم پلی خسته کننده و خطی ای داشت دیگه اگر بازی رو جهانباز میکرد شکست بدی میخورد و تصمیم درستی گرفت ولی مطلقا تصمیمش ربطی به ضعف کنسول 360 نداشت حتی اگر ضعف سخت افزاری هم بود بر میگرده به عدم توانایی خودشون اینها بعد ها QB رو هم عرضه کردن که هنوز که هنوز روی پیسی با یک کارت گرافیکی معقول نمیتونی مثل آدم اجراش کنی!
مشکل فلش یه اپشنه نمیتونی خریدار مجبور کنی فلش مموری بخره...مگه جی تی ای مجبور کرد؟ ولی با فلش بازی بهتر اجرا میشد
شایعه که اون زمان اومد به مشکل تکنیکی خوردن تو اپن ورلد کردن بازی...اولا اومدن تکذیب کردن ولی وقتی بازی معرفی شد تو همه چی دانگرید شده بود ... پس اون تکذیبها و شایعه ها چی بود...راستی یک زمانی یه عده ای سر این بازی قسم میخوردن ... شده بود انجیل مقدس یه جماعتی...حالا شد خسته کننده؟ من خودن از این بازی نتونستن چندان لذت ببرم ...چون رزولوشن فوق العاده پایینی داشت جلو بازیهای دیگه 360 و بازی دچار کمبود رنگ بود و باگ زیاد داشت..کلا یا باید یه تیم برنامه نویسی خفن میاوردن یا بازی رو رو کنسول نمیدادن ..منم منظورم رو بد رسوندم...اصلا نگفتم 360 نمیکشید...360 داره رد دید 1 رو خیلی بهتر از پی اس 3 اجرا میکنه اونم بدون هارد یا اوبلیوین یا یا بایوشاک یا اورنج باکس یا حتی جی تی ای خیلی بهتر از پی اس 3 رو 360 اجرا شدن کلا تو مولتی ها 360 خیلی بهتر ظاهر شد..موضوع اینه تیمی که میخواد بازی بسازه باید لقمه اندازه دهنش برداره بازی سازی برای کنسول اون زمان خیلی سخت بود یک سریشون هارد نداشتن و رمشون هم خیلی کم بود ...الان اینها 10 سال کار کردن رو بازی بیگدار به اب نمیزنن....
یه چیز بیربط بگم: من به یه مرحله ای تو زندگی رسیدم که فن بودن رو گزاشتم کنار هرکسی خوب کار کنه خوبش رو میگم خراب کاری کنه خراب کاریش رو میگم...اگر این شرکتها از سود سهامشون ماهیانه بریزنم به حسابم منم شماره حساب بدم ماهی یه پولی بگیریم بیام از کیانشون دفاع کنم....
 
آخرین ویرایش:
حالا فکر کنم خودت خوب متنی که نوشته شده رو نمیخونی :))
اتفاقا همین بازیهایی که نام بردی کار برای باقی استودیوها سخت کرده که از این سبک بکشن بیرون وقتی نمیتونن همچین کیفیتی تحویل بدن.

مخصوصا وقتی یک بازی همچین ظرفیتی اصلا نداشته باشه.
بازیی مثل AW همچین ظرفیتی نداشت ،اگر هم جهان باز میساختن بقدری کم محتوا ، خالی و خسته کننده میشد که الان فکر نکنم کسی به فکر ساخت ادامه ای براش میفتاد.
ببین من اون چیزی که دوستت ریپلای کرده بود رو جواب دادم . ظاهرا خودت اصلا نخوندی من چی نوشتم همینجوری حو حولی دویدی اول بخون من چی نوشتم بعد میتونی به خودت بخندی :D ....یه عده لنگه خودت از خودت بانمک تر هم میریزن لایکت میکنن
...حالا من موندم تو خودت چند تا بازی ساختی که استادیو مثل رمدی رو میبری زیر سوال...یا اصلا میگی فلان بازی ظرفیت نداره میشه رزومت رو ببینم؟.....پیشنهاد میدم از این به بعد هر وقت خواستی به کسی بخندی یه نگاه به خودت تو اینه بکنی بد نیست :D :D :D :D :D
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: Taha75
مشکل فلش یه اپشنه نمیتونی خریدار مجبور کنی فلش مموری بخره...مگه جی تی ای مجبور کرد؟ ولی با فلش بازی بهتر اجرا میشد
شایعه که اون زمان اومد به مشکل تکنیکی خوردن تو اپن ورلد کردن بازی...اولا اومدن تکذیب کردن ولی وقتی بازی معرفی شد تو همه چی دانگرید شده بود ... پس اون تکذیبها و شایعه ها چی بود...راستی یک زمانی یه عده ای سر این بازی قسم میخوردن ... شده بود انجیل مقدس یه جماعتی...حالا شد خسته کننده؟ من خودن از این بازی نتونستن چندان لذت ببرم ...چون رزولوشن فوق العاده پایینی داشت جلو بازیهای دیگه 360 و بازی دچار کمبود رنگ بود و باگ زیاد داشت..کلا یا باید یه تیم برنامه نویسی خفن میاوردن یا بازی رو رو کنسول نمیدادن ..منم منظورم رو بد رسوندم...اصلا نگفتم 360 نمیکشید...360 داره رد دید 1 رو خیلی بهتر از پی اس 3 اجرا میکنه اونم بدون هارد یا اوبلیوین یا یا بایوشاک یا اورنج باکس یا حتی جی تی ای خیلی بهتر از پی اس 3 رو 360 اجرا شدن کلا تو مولتی ها 360 خیلی بهتر ظاهر شد..موضوع اینه تیمی که میخواد بازی بسازه باید لقمه اندازه دهنش برداره بازی سازی برای کنسول اون زمان خیلی سخت بود یک سریشون هارد نداشتن و رمشون هم خیلی کم بود ...الان اینها 10 سال کار کردن رو بازی بیگدار به اب نمیزنن....
یه چیز بیربط بگم: من به یه مرحله ای تو زندگی رسیدم که فن بودن رو گزاشتم کنار هرکسی خوب کار کنه خوبش رو میگم خراب کاری کنه خراب کاریش رو میگم...اگر این شرکتها از سود سهامشون ماهیانه بریزنم به حسابم منم شماره حساب بدم ماهی یه پولی بگیریم بیام از کیانشون دفاع کنم....
کلا بحث فن بوی نیست این رو اشتباه برداشت میکنید.
عامل اصلی سازنده ها پتانسیل خود بازی بود که بیخیال جهان باز بودن بازی شدن. تو کنفرانس اینتل وقتی معرفی شد کلی صحبت کردن از چرخش روز و شب و اینکه مثلا تو روز تو شهر میگردی تو شب بهت دشمن های بازی حمله میکنند و... ولی واقعا خودشونم برنامه خیلی جدی ای نداشتن که این توی روز گشتن قرار چی بشه؟ چقد پتانسیل داشتن که بتونن؟ چون شخصیت AW که یک سامورایی یا دزد یا پلیس یا چیزایی مثل این نبود یک نویسنده بود برای همین مکانیزم بازی تغییر کرد که واقعا هم عقل کردن.
سخت افزار 360 که واقعا ضعیف بود و مانع خیلی از بازی ها شد ولی تو این مورد قطعا تصمیم اصلی سازنده بود. یادم هست حتی سازنده ی AC موقع عرضه وقتی ازشون میپرسیدن چرا بازی خیلی از نکاتی که توی تریلر E3 2006 نشون دادین رو نداره؟ هی بهونه سخت افزار نبود حافظه توی 360 و نبود رم توی PS3 رو گرفتن ولی بعد ها سر Ac2 بازی بزرگتر و کلی امکانات بود ولی مشکلی هم از این جهت ها نداشتن
 
  • Like
Reactions: lomis and Taha75
یعنی الان زلدا رد دید اسکایریم فال اوت هورایزن زیرو داوون جی تی ای گاست اف سوشیما... برا دیده شدن اپن ورلد شدن؟ خب شماها دوست ندارید ...ما که عاشقشونیم به شرط اینکه جزییات و گرافیک خوب داشته باشن..البته هر کسی حوصله بازی اپن ورلد رو نداره...به هر حال اینها بیشتر از 10 سال رو شماره دو کار کردن و اگر اپن ورلد هم بکنن دقیق میدونن چیکار دارن میکنن...برای اینجور بازییها که نمی یان جی تی ای بسازن یه چیز کوچک و جمع جور درست میکنن مثلا مپ یک جنگل چند تا دهکده یه شهر کوچک و قبرسوتون ...
جهان باز اصولی مشکلی نداره مثل رد دد و هورایزن و ... . بعضی بازی ها و استدیو ها مثل یوبی بازی های جهان باز گیج کننده با نقشه شلوغ و ماموریت های تکراری و آبکی تولید می کنند برای پوشاندن ضعف های بازی . اینها سم هستند و باعث می شوند خیلی ها از بازی جهان باز بدشون بیاد و به بازی های خطی گرایش بیشتری پیدا کنند .
 
شماره اول بازی خاص و جدیدی بود خلاف کلیشه های اون زمان. امیدوارم شماره دوم زیبا باشه (با بازی کنترل و حال و هواش حال نکردم امیدوارم این یکی خوب دربیاد)
خب سبک بازیه یک عده خوششون میاد...کنترل یه مقدار گیم پلیش افسرده بود از دید من ..نمیدونم شاید بخاطر روایت داستان و وقایع... یا رنگ بندی بازی ... که نوع نگرش بازیساز به جهان بازی هست ....باز هم بازی خوبی بود
 
  • Cool
Reactions: Taha75
کلا بحث فن بوی نیست این رو اشتباه برداشت میکنید.
عامل اصلی سازنده ها پتانسیل خود بازی بود که بیخیال جهان باز بودن بازی شدن. تو کنفرانس اینتل وقتی معرفی شد کلی صحبت کردن از چرخش روز و شب و اینکه مثلا تو روز تو شهر میگردی تو شب بهت دشمن های بازی حمله میکنند و... ولی واقعا خودشونم برنامه خیلی جدی ای نداشتن که این توی روز گشتن قرار چی بشه؟ چقد پتانسیل داشتن که بتونن؟ چون شخصیت AW که یک سامورایی یا دزد یا پلیس یا چیزایی مثل این نبود یک نویسنده بود برای همین مکانیزم بازی تغییر کرد که واقعا هم عقل کردن.
سخت افزار 360 که واقعا ضعیف بود و مانع خیلی از بازی ها شد ولی تو این مورد قطعا تصمیم اصلی سازنده بود. یادم هست حتی سازنده ی AC موقع عرضه وقتی ازشون میپرسیدن چرا بازی خیلی از نکاتی که توی تریلر E3 2006 نشون دادین رو نداره؟ هی بهونه سخت افزار نبود حافظه توی 360 و نبود رم توی PS3 رو گرفتن ولی بعد ها سر Ac2 بازی بزرگتر و کلی امکانات بود ولی مشکلی هم از این جهت ها نداشتن
من بخاطر شایعه ها گفتم وگرنه حرف شما متینه ..هر احتمالی هست ولی اینکه تیم برنامه نویسیشون ضعیف بوده شکی نیست اخه اون چه رزولوشنی بود!!!
 
  • Like
Reactions: Assassin's Creed

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or