مشکلی نیست... (البته اینا خلاصشون هست...)
اولی میگه:
گیمر اسکور، مقدار امتیازی است که بازیکن از طریق به دست آوردن اچیومنت ها به دست می آورد.اچیومنت، جایزه ای است که برای انجام یک چالش در بازی داده می شود، مانند رد کردن یک مرحله یا بردن تعداد مشخصی از حریفان در حالت آنلاین.
دومی میگه:
تروفی بر چهار نوع است؛ برنز،نقره،طلا و پلاتینیوم که برای موفقیت های خاص در بازی به بازیکن داده می شود. مانند کامل کردن یک مرحله یا شکست دادن تعداد مشخصی از دشمنان و یا برای رسیدن به رکورد های تعیین شده مانند رسیدن به درجه PRO در حالت آنلاین.
این تعبیری که شما کردی جدا از تفاوتی که داشت ... که حتی همون اول پاراگراف دوم هم مشخصه ... مشخصات و مسائلی که داره ذکر میکنه ..خیلی قبل از نسل هفتم در خیلی بازی ها دیده بودیم ... این حرفیه که تو پست های قبلی هم زده بودم ...
شما همچین تصویری دیده بودی؟؟ تصویر بخش اسکای پایرت بازی فاینال فانتزی 12 که انحصاری ps2 هستش
هر کدوم از این ایتم ها به وسیله همون جملاتی که ترجمه کردید بدست میان مثلا پسری که بالای جعبه ایستاده ... به وسیله 50 تا دزدی موفق میشه گرفتش ... یا دختری که پشتشه بوسیله 1 میلون جیل (پول بازی) و غیره ........ نمونه موثق و موفق قبل از نسل هفتمه
یا عکس زیر چطور ... ؟؟؟
این تصویر بالا چه نا همخوانی با اون جملاتی که ذکر کردید داره ... امیدوارم در اون دوران گیمری کرده باشید که معنی این کلید ها رو بدونید ... بازیهایی که انحصاری سونی بودن .. نمونه زیاد هست که با شرایط جسمی و حوصله من دیگه عنوان نکردم و دنبالشون نگشتم ... حالا اینکه این امتیازات جایزه ها و کلید ها
رو به خودش گرفته نمدونم دم از چه تقلیدی میزنید ... یعنی اینکه سونی جایزه هایی که در گذشته هم در بازی هاش داشته رو واحد کرده و تقریبا روی هر بازی اجباری که باید این جوایز رو داشته باشن این از نظر شما میشه تقلید ... ؟؟
مایکرو کنشولش رو سال 2005 میده بازار و سونی 2006 ... یعنی سونی نمیتونست با همون عرضه کنسول بیاد تقلید کنه ... باید بزاره دو سال و خورده ای بعد ... جالبه ... سونی ازاد گذاشته بود هر بازی که دلش میخواد از این جوایز بزاره هر کی هم میخواد نه ... مشکلی که برای سونی پیش اومد هیچ جایی و واحدی برای ثبت این جوایز نداشت ... و کاربرها که بهش فشار میوردن ... که از الگو های گذشته خودش استفاده کرد
انوقت حتما مایکرو ...الهام الهی بهش رسید و خودش مبتکر این موضوع روی کنسولش شد ... مایکرو از هیچکی تقلید نکرد اصلا همچین چیزی هیجا در دنیا دیده نشده بود ... اصلا از سال 2006 جام میدن به قهرمان ها و تو المپیک مدال میدن ...
اینکه بیام بگیم سونی اومده الگویی رو که بارها تو بازی های انحصاری خودش وجود داشته به شکل های مختلف تقلید کرده چون خود اون اولی معلوم نیست از کجا برداشت کرده ... واقعا خنده اوره ....
سونی موو از چند بخش تشکیل شده است که اگر هر کدام از انها را جدا کنیم ، کارایی به شدت افت میکند یا اصلا کارایی خاصی مشاهده نخواهیم کرد ...
در داخل موو ژیروسکوپ سه محوره ... ، شتاب سنج سه محوره و حس گر میدان مغاطیسی زمین مشاهده میشود ...
بر خلاف تصور عده ای که فکر میکنند "وی موت" و " موو" از فن اوری یکسانی استفاده میکنن باید گفت که خیلی اشتباه فکر میکنند ... وی موت نمیتواند فضای سه بعدی رو تشخیص دهد بلکه با استفاده از حسکر فرو سرخ ارتباط و فاصله مکانی خود را مشخص میکند . اما موو سونی یه دلیل بهره گیری از ps eye میتواند
فاصله دقیق موو تا تلویزیون را مشخص کند و بُعد را تشخیص دهد . به همین دلیل موو از لحاظ دقت و کارایی به مراتب از وی موت بهتر است . همچنین وی موت بدون داشتن موشن پلاس از داشتن ژیروسکوپ محروم است .(که اندکی قبل از عرضه موو هم وارد بازار شد)
در صورتی که به داخل موو نگاه کنیم ... شاهد یک باطری با ظرفیت 1320 میلی امپر خواهیم بود .. (اگه بعضی ها بودن باطری قلمی میاندختن توش ... فرم موو هم میخوره) که میتواند به مدت 10 ساعت شارژدسته را تامین کند . در قسمت پایینی دسته موتور الکتریکی کوچکی تعبیه شده که وظیفه ایجاد شوک را بر عهده دارد ...
سونی موو تقریبا مشابه سیستم های موشن کپچر کار میکند .. نوری که بوسیله یک لامپ دیودی به گلوله پلاستیکی تابیده میشود نقش مهمی را در عمل ایفا میکند . دوربین پلی استیشن این رنگ را تشخیص میدهد و در نتیجه میتواند موقعیت موو را تشخیص دهد .... اگر بیشتر از یک موو استفاده شود زنگ هر موو با دیگری متفاوت خواهد بود ، این گونه دوربین پلی استیشن میتواند انها را از یکدیگر تفکیک کند ... و سرعت بالای این دوربین در کارایی موو تاثیر بسزایی دارد ...
ولی کوچکترین اطلاعی از روی ساختار و تکنولوژی و حتی شکل و توایایی و شیوه کارکرد هر دو دستگاه ندارید و صرفا برای شادی و خوشحالی خودتون از جملاتی که دیگران گفتن ما هم میگیم استفاده میکنید چطور میشه روی باقی ادعا ها و گفته ها تون استناد کرد ...
راستی میتونیم نمرات این کنترل های حرکتی هم تو جایی مثل ویکی پدیا مشاهده کنیم
وقتی بحث تقلید به میون میاریم بهتره به یه تاریخچه که اطلاعی هم بقیه ازش ندارن استفاده کنیم
Ed Fries از طراحان اکس باکس و معاون وقت استودیوهای بازی سازی مایکروسافت
موضوع بعدی بر سر کنترلر کنسول اکس باکس بود. این کنترلر درشت و سنگین، مجموعه ای بود الهام گیری شده از کنترلرهای Playstation Dualshock و Dreamcast. که پس از پایان مراحل ساخت و در آزمایشهای انجام شده نشان داد که باعث خستگی ماهیچههای دست نمی شود.
اینو فن های شاد و خوشحال و بی اطلاع نمیزنن ... حرف منم نیست حرف طراح xbox ه .... البته الهام گیری لفظیه که وقتی بعضی فن ها عزیز و دوستان ما بخوان به کار ببرنش بهش میگم تقلید یا اسکی رفتن ... البته همون طور که ایشون گفتن و نظرشون محترمه مطمئنا همون الهام رو مد نظر قرار میدم ...
وقتی من بخوام از تقلید حرف بزنم از این ویدئو مثال میزنم از چیزی که برای دوستان انقلابه ... ابر نو اوریه ... ولی وقتی اطلاعاتی ندارن دم از این افسانه بافی ها میزنن... از دقیقه 1.43 تا 1.52 ....
http://www.aparat.com/v/X5Tdj
چه انقلابات تکراری که قبلا نمونه هاش بوده ... و بازی هم براش تولید میشده ... ولی چیزی که سونی همون اول هم متوجه شده همچین چیزی کارایی چندانی برای گیمر و کنترل بازی نداره ..
EyeToy - Wikipedia, the free encyclopedia
بله چیزی مثل
پروژه مایلو یه انقلابه بی نظیره ... ولی وقتی در نهایت معلوم بشه برای صنعت گیم EYE TOY ی بیش نبوده و این جور چیزا فقط خالی بندی بوده برای انداختن محصول به مردم ... بیشتر تقلید از برنامه ها و کارهای نیمه کاره دیگران میشه ... که با یه بازار یابی مناسب موفقیت به نظر برسه ... حالا هم زوری به مردم بفروشنش ... (من دارم در مورد گیم حرف میزنم نه چیز دیگه)
کلا با ادعای شما کلا هر کی یه کاری کرد که در محتوا اندک شباهتی داشته باشن مثل کنترل حرکتی و... ولی در عمل و باطن و کاملا متفاوت باشن ... بازم تقلیده .. پس کنسول ساختن مایکرو کلا تقلیده چون قبل از اون کلی شرکت کنسول میساختن و مایکرو از روی تجربیات اونها اسکی رفته ... با توجه به برداشت های شما ..
و مسئله ای هم که برام بیشتر و بیشتر و بیشتر و بیشتر اهمیت داره ... اینه که حتی اگر ادعای تقلیدی درست باشه که نیست ... اینکه بیای یه سیستم بسیار بهتر و کاراتر درست کنی خیلی خیلی بیشتر منو خوشحال میکنه ... درست مثل موو و ویموت و تروفی .. که حد اقل ما میدونیم و میتونیم بفهمه سطح یکی چقدره و چقدر بازی رو 100 درصد کرده ....
هر چند هر ادعایی با سند و مدرک مستدل و محکم مطرح بشه .... نه
وای چه تقلیدی کرده ...