بازی شوالیه دیگدار معرفی شد!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
wwslc3l0ejzpa0wtb3vu.png



سوئ تغذیه یکی از بزرگ و ترسناک ترین بحران های پیش روی بشر در هر دوره ای از تاریخ بوده است. یعنی اینکه همیشه آدم ها میترسند چیزی برای خوردن گیر نیاورده و دست آخر مجبور شوند برای سیر کردن شکم خود به هر شی خوردنی رو زده و یا از بلعیدن چرم کفش هم دریغ نکنند. مثل سربازهای فرانسوی در جنگ جهانی دوم که از گشنگی مجبور شدند جسد فاسد شده آلمان ها را از زیر خاک درآورده و بخوردند. یا جد همین فرانسوی ها در چند صد سال پیش وقتی سحت مشغول انقلاب کردن و نفله کردن دودمان پادشاهان عتیقه خود بودند بخاطر همین مساله سیر کردن شکم از استخوان مردگان آرد درست کرده و نوعی نان (حتما با طعم ارواح) میپختند. با مزه نان ارواحی یا جسد فاسد یک فاشیست آلمانی کار ندارم. قصد بهم زدن حالتان را هم همینطور. فقط منظور نشان دادن اثرات گشنگی و حاد بودن بحران غذا بود. حالا تصور کنید درسط وسط یکی از این بحران های بزرگ کمبود غذا گیر کرده اید اما علت این گشنگی نه جنگ و انقلاب و چیزهایی از این قبیل، بلکه یک عده غول بی شاخ و دم زشت/بامزه هستند! خوب در مواجهه با این مشکل بزرگ چکار خواهید کرد؟ جواب ساده است! هیچکار! چون از بس گشنه مانده اید حسابی نا و رمقتان در آمده و اساسا حس انجام هیچ کاری نیست، چه برسد به مبارزه و خلاصه مجبورید از گشنگی تلف شوید! اما نگران نباشید! خوشبختانه اعضای استدیو متانویا راه حل بسیار مناسبی برای مشکل شما پیدا کرده اند! لازم نیست از جای خود بلند شده و جهت مبارزه با غول ها حرکت انقلابی انجام دهید. نیازی به خوردن جسد دوستانتان و یا نان با طعم استحوان کتف ندارید. فقط کافیست گوشی های مبایلتان را درآورده و بازی شوالیه دیگ دار را انجام دهید!


شوالیه‌ی دیگ‌دار یک بازی ساده‌ برای موبایل، با حال و هوای قصه‌های قدیمی‌ خودمان است! دنیای ِ حسنی و شلمرود و غول‌ها! بازی در سبک ساده (Casual) قرار می‌گیرد اما مثل هر بازی ساده‌ی دیگری نیست. ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی در بازی وجود دارد که در این‌جا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
spzdp97yi7nu758kv7ud.png


شوالیه‌ی دیگ‌دار درباره‌ی آشپزِ خوش‌قلب شهر شلمرود است که با دزدیده‌ شدن غذاهای شهر توسط غول‌ها، رگ غیرتش باد می‌کند، دیگ معروفش را برمی‌دارد و تنهایی به دنبال پس گرفتن غذاها می‌رود.


kxjsl39xbwtsymtazt96.png

آشپز شکمو تنها امید مردم شلمرود برای فرار از سوئ تغذیه!

بازی تنها با یک تَبِ ساده روی صفحه موبایل انجام می‌شود. با هر تب، کاراکتر با دیگش به ردیف پایین می‌پرد، و در اعماق سیاه‌چال‌ها یا دره‌های خوفناک و یا جنگل‌های پرخطرِ غول‌هایِ پلشت پیش می‌رود! اگر به موقع تب کرده باشید و در جای درستی فرود آیید؛ ممکن است غولکی را از پا دراورید یا دیگ‌تان را با کلی غذا پر کنید یا آیتم (Item) ارزشمندی مثل یک زره به‌دردبخور بگیرید که موقتاً شما را قوی تر کند! مدتی که در اعماق پیش بروید؛ تجربه‌ی خوبی کسب می‌کنید و لول‌آپ می‌شوید. می‌توانید از میان چند گزینه یک پرک (perk) انتخاب کنید که برای همیشه شما را قوی‌تر می‌کند! مثلاً یک تیر‌کمان به بساط‌تان اضافه می‌شود که کلی به کار می‌آید!

3okk2smkiocf4quqc3yp.png
90e3armq6jxl5ah5q37r.png

محیط بازی ساده و مینیمال طراحی شده است.

rb2z3mutjni3ct1s3gyi.png

بازی آیتم های خیلی باحالی داره!



بازی‌کردن شوالیه‌ی دیگ‌دار بسیار ساده است اما بازی واقعاً ساده نیست! در واقع در این بازی سراغ یکی از ژانر‌های پیچیده و قدیمی بازی‌ها یعنی سبک rogue-like رفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا آن‌را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطب بازی‌های ساده که احتمالاً رنگ و بوی این بازی‌ها را ندیده‌اند و نچشیده‌اند؛ عرضه کنیم. همه چیز با یک تب ساده پیش می‌رود؛ ولی بازی در مراحلی واقع می‌شود که به صورت کاملاً تصادفی ایجاد می‌شوند، هیچ دوباری از بازی کردن یک مرحله قرار نیست شبیه هم باشد. چیدمان دشمنان و آیتم‌ها و موانع قرار است هر بار مسیر جدیدی را جلوی پای شما قرار دهد. پرک‌ها و آیتم‌های متنوع هر بار رویِ جدیدی از سکه را به بازی‌کن نشان می‌دهند. یک بار شوالیه‌ی ما می‌شود جنگجویی با چکش آهنی و زره فولادی، یک بار جادو و جنبل یاد می‌گیرد و غولک‌ها را تبدیل به غذا می‌کند! یک بار کمان‌دار قهار می‌شود رویِ الاغِ تیز‌پا! خلاصه اصلاً قرار نیست اجازه بدهیم بازی تکراری بشود!
9zwzzmwm18ku7ilu9lyh.png

همیشه همه غول ها زشت نیستن اما شکمو.... چرا!



دنیاهای متعددی در بازی وجود دارند که با پیش‌رفتن بازی‌کن در پی هم می‌آیند. هر کدام از آن‌ها قرار است ما را به قسمتی از دنیاهای قصه‌های شلمرود ببرد. هر دنیای بازی دشمنان و موانع و آیتم‌ها و خلاصه ماجراهای خاص خودش را دارد! این تنوع در کنار تصادفی بودن مراحل قرار است که بتواند ساعت‌های بسیار زیادی بازی‌کن را کنار خودش بنشاند.


15pnxyia758l020y09k6.png

نقشه بازی بسیار بزرگ و زیباست!


شوالیه‌ی دیگ‌دار توسط استودیوی متانویا ساخته می‌شود که اعضایش سابقه‌ی نسبتاً زیادی در تاریخ مختصر گیم‌سازی ایران دارند و در حال حاضر در پلتفرم fundly.ir دارد برای ساخته‌شدنش اندکی پول جمع می‌کند و قرار است که به زودی، یعنی حول و حوش فروردین ۹۵ برای پلتفرم اندروید عرضه شود.

g2t7728c5lxeoam05g87.png

حدس میزنید اینجا کجاست؟ آفرین! ما هم هنوز نمیدونیم!


ویدئوها

[video=aparat;O3XNe]http://www.aparat.com/v/O3XNe[/video]

ویدئو از بیلد آلفا بازی





فاندلی چیست؟

ممکن است کمتر گیمر ایرانی با نام فاندلی آشنا باشد اما حتما در مورد وب سایت Kickstarter و جمع آوری کمک های مردمی برای محقق شدن پروژه های اشخاص چیزهایی شنیده باشد. اساس و مفهوم کار بسیار ساده است. شما فکر میکنید ایده خاصی در ذهنتان نقش بسته که در صورت تامین هزینه میتواند تبدیل به یک پروژه موفق شود. به سادگی در سایت مذکور ایده تان را ثبت کرده و با مخاطبین به اشتراک میگذارید. حال همه چیز به جذابیت افکار شما و سخاوت مخاطبین بستگی دارد. اگر آنها نیز با شما هم عقیده بوده و فکر کنند این ایده در صورت ساخته شدن ممکن است تبدیل به چیز جالبی شود از طریق پرداخت مبلغی پول، شما و ایده تان را حمایت میکنند. به همین سادگی!

سایت فاندلی ورژن فارسی و بومی شده همین ایده Crowdfunding‌ است! یعنی شما نیز میتوانید به صفحه این بازی در سایت فاندلی رفته و تنها با پرداخت مبلغی مختصر (کمتر از یک مزه چیپس و ماست موسیر) از این ایده حمایت کرده و در ساخت یک بازی خوب شریک شوید!


صفحه بازی در فاندلی

bi9toliw7lpfgs1p0bai.png

 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
درمورد خود بازی که چیزی نمیتونم بگم چون نه تریلری دیدم و نه امتحانش کردم.
ولی از توضیحات پست اول، کاملا مشخص هست که گروهی که پشت بازی هستن کانلا خام(حداقل از نظر فکری) هستن!
به عنوان نمونه یکی اینکه اشاره میکنن به اینکه بازی مربوط به داستانهای کهن ایرانیه و از اون ور میگن "شوالیه"!
و خام دستانه ترین نکته، مربوط میشه به بخشی از توضیحات، با این تیتر فرا احمقانه: "مرگ بر بازیهای رایگان بدجنس"!
جدا از همه ی اینها، فقط امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاد و فقط جهت یک راهنمایی: توی ایران، به هیچ وجه نباید بازیِ موبایل پولی ساخت. با اینکه این قضیه درمورد کل دنیا صادقه، ولی توی ایران تحت هیچ شرایطی نباید بازیِ پولی ساخت.
با کمی جامعه شناسی، متوجه دلیل این قضیه خواهید شد.
جناب جامعه شناس شما بهتره ی سر به بازار بزنی آمار دانلود نرم افزارهای پولی رو ببینی دیگه حرف از بازی رایگان نمیزنی بعدم نکنه انتظار داری تو کشوری که هیچ بهایی برای این صنعت قاعل نیستن بازی رایگان عرضه بشه ؟ بیاد اگه خوب باشه میخریم ونوش جون سازندش ...
پ.ن : گروه خام رو هم فهمیدیم ینی چی ...
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,489
نام
Ali
تنها بنظرم دو مورد وجود داره ، اول اینکه لول دیزاین و گیم پلی مخاطب رو با خودش همراه کنه و تکرار مکررات نشه بعد از یک مدت . و مورد دوم که بنظرم حتما باید تغییر کنه نام بازی هست ! " شوالیه " ـش خوبه ولی اون دیگدارش به نظرم نافرمه و حتماً تغییرش بدید :D این دو مورد رعایت بشن بسیار هم عالی ...
 

PeaCe

کاربر سایت
Jul 7, 2006
207
نام
حسین حسینیان
اول اینکه تشکر میکنم از بازی قشنگی که دارید روش کار میکنید آرت بازی تازست و ایدشم خوبه میتونه موفق باشه. باید بازی منتشر بشه تا قضاوت نهایی رو انجام بدیم.

اما شما گویا جای خریدار بازیهای ایرانی نبودین نفهمیدین چه اوضاع فلاکت باری این صنعت داره. همه قصد کپی برداری از بازیهای بزرگ رو دارن، پروژه بزرگ معرفی میکنن کنسل میشه ( بازی شبیه ساز "زندگی سارا") درحالی که یه عالمه جوایز درو میکنه، سی دی های بیکیفت با کاوری که بعد یه مدت از بین میره، مدلهای معمولی که تو خود انجین هست، دروغ هایی که گفته میشه و ...


اگه انتظار دارید مشتریا ادبیات نقدکردنشون رو بهتر کن، اول انتظار میره بازیسازها کارشونو درست انجام بدن بعد چشم ما هم ادبیاتمونو بهتر میکنیم. هر خبری هر نقل قولی راجب بازیهای ایرانی از داخل اومده جز سرافکندگی و شرمندگی چیزی برای ما ایرانیا نذاشته. البته قصد جسارت به شمارو نداشتم، شما دیگه خودتون باید در جریان باشید احتمالا.

با تشکر.
همه بازی‌سازها رو که نباید با یه چوب زد.
یه سر به این سایت بزنید. من روی یه سری از این پروژه‌ها کار کردم، به نظرتون نمی‌اد که ما داریم رشد می‌کنیم؟
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
جناب جامعه شناس شما بهتره ی سر به بازار بزنی آمار دانلود نرم افزارهای پولی رو ببینی دیگه حرف از بازی رایگان نمیزنی بعدم نکنه انتظار داری تو کشوری که هیچ بهایی برای این صنعت قاعل نیستن بازی رایگان عرضه بشه ؟ بیاد اگه خوب باشه میخریم ونوش جون سازندش ...
پ.ن : گروه خام رو هم فهمیدیم ینی چی ...

توی همون بازار شما یه نگاه به آمار دانلودهای پرداخت درونوبرنامه ای بنداز.
کاری به اینکه 90% پولی ها، برنامه هستن نه بازی، نداریم. ولی چطور شما 2000 دانلود رو بالاتر از حداقل 200,000 دانلود میدونید؟
بعد هم منظور از رایگان، پرداخت درون برنانه ای هست نه بازیهای 100% رایگان.
بعد هم یکی از بزرگترین نشانه های خامی، اینه که سیاستهای شرکتتو همه جا جار بزنی! کاری که اینا به بدترین شکل ممکنش توی همون تیتری که مثال زدم، انجام دادن.
 

PeaCe

کاربر سایت
Jul 7, 2006
207
نام
حسین حسینیان
درمورد خود بازی که چیزی نمیتونم بگم چون نه تریلری دیدم و نه امتحانش کردم.
ولی از توضیحات پست اول، کاملا مشخص هست که گروهی که پشت بازی هستن کانلا خام(حداقل از نظر فکری) هستن!
به عنوان نمونه یکی اینکه اشاره میکنن به اینکه بازی مربوط به داستانهای کهن ایرانیه و از اون ور میگن "شوالیه"!
و خام دستانه ترین نکته، مربوط میشه به بخشی از توضیحات، با این تیتر فرا احمقانه: "مرگ بر بازیهای رایگان بدجنس"!
جدا از همه ی اینها، فقط امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاد و فقط جهت یک راهنمایی: توی ایران، به هیچ وجه نباید بازیِ موبایل پولی ساخت. با اینکه این قضیه درمورد کل دنیا صادقه، ولی توی ایران تحت هیچ شرایطی نباید بازیِ پولی ساخت.
با کمی جامعه شناسی، متوجه دلیل این قضیه خواهید شد.

من از شما هم تشکر می‌کنم بابت نقدتون. ولی باز هم خواهش می‌کنم از ادبیات نقد برای نقد کردن استفاده کنید. و اثر رو نقد کنید نه صاحب اثر رو.
در مورد قصه، فضا و اسم بازی حتما مجدد فکر می‌کنیم و سعی می‌کنیم یه دست‌تر و بیشتر توی چارچوب باشن. توضیحی که الان می‌تونم بدم اینه که اساسا چون بازی کژوال هست و قرار نیست قصه محور باشه خیلی عمیق به این مورد فکر نکردیم. و اینکه در ابتدا تولید بازی برای بازار بیرون از ایران شروع شد و با یه code name یعنی Food Knight (که احتمالا ترجمش می‌شه شوالیه‌ی غذا)، چون قرارمون با تیم از اولش این بود که درصد قابل توجهی از درآمد رو اختصاص بدیم به «برنامه جهانی غذا». رو همین حساب وقتی پول‌مون تموم شد و سعی کردیم بازی رو انطباق بدیم با بازار ایران، اینجوری شد که می‌بینین. ولی همون‌طور که گفتم حتما دوباره رو این موضوع فکر می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهتر کنیم این ماجرا رو.

در مورد «بازی‌های رایگان بدجنس» هم چون تجربه ساخت چند عنوان این شکلی رو داشتم، اطلاعات نسبتا خوبی دارم در موردش. خیالتون راحت که این کار رو با چشم باز انجام دادیم و واقعا متنفریم از بازی‌هایی که سعی می‌کنن با کند کردن و Frustration پول از گیمر بگیرن، چیزی که بر خلاف اصل اولیه‌ی «تجربه‌ی گیمر» محور بودن بازی‌هاست و سعی ما برای ساختن یه تجربه‌ی خوب. با وجود بازی‌های خوب رایگان غیر بدجنسی مثل Dota2 یا Hearth Stone، راههایی برای انجام درست این کار وجود داره. ولی مدل درست ساخت بازی‌های رایگان خوب برای همه‌ی ژانرها نیست.
در آخر نظرت رو جلب می‌کنم به این سخنرانی از Jonathan Blow سازنده‌ی بازی Braid و Witness.
 
آخرین ویرایش:

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
[MENTION=1903]PeaCe[/MENTION]
کمتر دیدم تو بازی ساز های ایرانی اینقدر خونسرد به انتقاد پاسخ بدن، چه برسه یه همچین انتقادای تندی، ایول داری>:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر