بازی شوالیه دیگدار معرفی شد!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
wwslc3l0ejzpa0wtb3vu.png



سوئ تغذیه یکی از بزرگ و ترسناک ترین بحران های پیش روی بشر در هر دوره ای از تاریخ بوده است. یعنی اینکه همیشه آدم ها میترسند چیزی برای خوردن گیر نیاورده و دست آخر مجبور شوند برای سیر کردن شکم خود به هر شی خوردنی رو زده و یا از بلعیدن چرم کفش هم دریغ نکنند. مثل سربازهای فرانسوی در جنگ جهانی دوم که از گشنگی مجبور شدند جسد فاسد شده آلمان ها را از زیر خاک درآورده و بخوردند. یا جد همین فرانسوی ها در چند صد سال پیش وقتی سحت مشغول انقلاب کردن و نفله کردن دودمان پادشاهان عتیقه خود بودند بخاطر همین مساله سیر کردن شکم از استخوان مردگان آرد درست کرده و نوعی نان (حتما با طعم ارواح) میپختند. با مزه نان ارواحی یا جسد فاسد یک فاشیست آلمانی کار ندارم. قصد بهم زدن حالتان را هم همینطور. فقط منظور نشان دادن اثرات گشنگی و حاد بودن بحران غذا بود. حالا تصور کنید درسط وسط یکی از این بحران های بزرگ کمبود غذا گیر کرده اید اما علت این گشنگی نه جنگ و انقلاب و چیزهایی از این قبیل، بلکه یک عده غول بی شاخ و دم زشت/بامزه هستند! خوب در مواجهه با این مشکل بزرگ چکار خواهید کرد؟ جواب ساده است! هیچکار! چون از بس گشنه مانده اید حسابی نا و رمقتان در آمده و اساسا حس انجام هیچ کاری نیست، چه برسد به مبارزه و خلاصه مجبورید از گشنگی تلف شوید! اما نگران نباشید! خوشبختانه اعضای استدیو متانویا راه حل بسیار مناسبی برای مشکل شما پیدا کرده اند! لازم نیست از جای خود بلند شده و جهت مبارزه با غول ها حرکت انقلابی انجام دهید. نیازی به خوردن جسد دوستانتان و یا نان با طعم استحوان کتف ندارید. فقط کافیست گوشی های مبایلتان را درآورده و بازی شوالیه دیگ دار را انجام دهید!


شوالیه‌ی دیگ‌دار یک بازی ساده‌ برای موبایل، با حال و هوای قصه‌های قدیمی‌ خودمان است! دنیای ِ حسنی و شلمرود و غول‌ها! بازی در سبک ساده (Casual) قرار می‌گیرد اما مثل هر بازی ساده‌ی دیگری نیست. ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی در بازی وجود دارد که در این‌جا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
spzdp97yi7nu758kv7ud.png


شوالیه‌ی دیگ‌دار درباره‌ی آشپزِ خوش‌قلب شهر شلمرود است که با دزدیده‌ شدن غذاهای شهر توسط غول‌ها، رگ غیرتش باد می‌کند، دیگ معروفش را برمی‌دارد و تنهایی به دنبال پس گرفتن غذاها می‌رود.


kxjsl39xbwtsymtazt96.png

آشپز شکمو تنها امید مردم شلمرود برای فرار از سوئ تغذیه!

بازی تنها با یک تَبِ ساده روی صفحه موبایل انجام می‌شود. با هر تب، کاراکتر با دیگش به ردیف پایین می‌پرد، و در اعماق سیاه‌چال‌ها یا دره‌های خوفناک و یا جنگل‌های پرخطرِ غول‌هایِ پلشت پیش می‌رود! اگر به موقع تب کرده باشید و در جای درستی فرود آیید؛ ممکن است غولکی را از پا دراورید یا دیگ‌تان را با کلی غذا پر کنید یا آیتم (Item) ارزشمندی مثل یک زره به‌دردبخور بگیرید که موقتاً شما را قوی تر کند! مدتی که در اعماق پیش بروید؛ تجربه‌ی خوبی کسب می‌کنید و لول‌آپ می‌شوید. می‌توانید از میان چند گزینه یک پرک (perk) انتخاب کنید که برای همیشه شما را قوی‌تر می‌کند! مثلاً یک تیر‌کمان به بساط‌تان اضافه می‌شود که کلی به کار می‌آید!

3okk2smkiocf4quqc3yp.png
90e3armq6jxl5ah5q37r.png

محیط بازی ساده و مینیمال طراحی شده است.

rb2z3mutjni3ct1s3gyi.png

بازی آیتم های خیلی باحالی داره!



بازی‌کردن شوالیه‌ی دیگ‌دار بسیار ساده است اما بازی واقعاً ساده نیست! در واقع در این بازی سراغ یکی از ژانر‌های پیچیده و قدیمی بازی‌ها یعنی سبک rogue-like رفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا آن‌را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطب بازی‌های ساده که احتمالاً رنگ و بوی این بازی‌ها را ندیده‌اند و نچشیده‌اند؛ عرضه کنیم. همه چیز با یک تب ساده پیش می‌رود؛ ولی بازی در مراحلی واقع می‌شود که به صورت کاملاً تصادفی ایجاد می‌شوند، هیچ دوباری از بازی کردن یک مرحله قرار نیست شبیه هم باشد. چیدمان دشمنان و آیتم‌ها و موانع قرار است هر بار مسیر جدیدی را جلوی پای شما قرار دهد. پرک‌ها و آیتم‌های متنوع هر بار رویِ جدیدی از سکه را به بازی‌کن نشان می‌دهند. یک بار شوالیه‌ی ما می‌شود جنگجویی با چکش آهنی و زره فولادی، یک بار جادو و جنبل یاد می‌گیرد و غولک‌ها را تبدیل به غذا می‌کند! یک بار کمان‌دار قهار می‌شود رویِ الاغِ تیز‌پا! خلاصه اصلاً قرار نیست اجازه بدهیم بازی تکراری بشود!
9zwzzmwm18ku7ilu9lyh.png

همیشه همه غول ها زشت نیستن اما شکمو.... چرا!



دنیاهای متعددی در بازی وجود دارند که با پیش‌رفتن بازی‌کن در پی هم می‌آیند. هر کدام از آن‌ها قرار است ما را به قسمتی از دنیاهای قصه‌های شلمرود ببرد. هر دنیای بازی دشمنان و موانع و آیتم‌ها و خلاصه ماجراهای خاص خودش را دارد! این تنوع در کنار تصادفی بودن مراحل قرار است که بتواند ساعت‌های بسیار زیادی بازی‌کن را کنار خودش بنشاند.


15pnxyia758l020y09k6.png

نقشه بازی بسیار بزرگ و زیباست!


شوالیه‌ی دیگ‌دار توسط استودیوی متانویا ساخته می‌شود که اعضایش سابقه‌ی نسبتاً زیادی در تاریخ مختصر گیم‌سازی ایران دارند و در حال حاضر در پلتفرم fundly.ir دارد برای ساخته‌شدنش اندکی پول جمع می‌کند و قرار است که به زودی، یعنی حول و حوش فروردین ۹۵ برای پلتفرم اندروید عرضه شود.

g2t7728c5lxeoam05g87.png

حدس میزنید اینجا کجاست؟ آفرین! ما هم هنوز نمیدونیم!


ویدئوها

[video=aparat;O3XNe]http://www.aparat.com/v/O3XNe[/video]

ویدئو از بیلد آلفا بازی





فاندلی چیست؟

ممکن است کمتر گیمر ایرانی با نام فاندلی آشنا باشد اما حتما در مورد وب سایت Kickstarter و جمع آوری کمک های مردمی برای محقق شدن پروژه های اشخاص چیزهایی شنیده باشد. اساس و مفهوم کار بسیار ساده است. شما فکر میکنید ایده خاصی در ذهنتان نقش بسته که در صورت تامین هزینه میتواند تبدیل به یک پروژه موفق شود. به سادگی در سایت مذکور ایده تان را ثبت کرده و با مخاطبین به اشتراک میگذارید. حال همه چیز به جذابیت افکار شما و سخاوت مخاطبین بستگی دارد. اگر آنها نیز با شما هم عقیده بوده و فکر کنند این ایده در صورت ساخته شدن ممکن است تبدیل به چیز جالبی شود از طریق پرداخت مبلغی پول، شما و ایده تان را حمایت میکنند. به همین سادگی!

سایت فاندلی ورژن فارسی و بومی شده همین ایده Crowdfunding‌ است! یعنی شما نیز میتوانید به صفحه این بازی در سایت فاندلی رفته و تنها با پرداخت مبلغی مختصر (کمتر از یک مزه چیپس و ماست موسیر) از این ایده حمایت کرده و در ساخت یک بازی خوب شریک شوید!


صفحه بازی در فاندلی

bi9toliw7lpfgs1p0bai.png

 
آخرین ویرایش:

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,694
نام
علی
به نظر بازی جالبی میاد
اینم که رایگان نیست خوب به هر حال هزینه ساختشون باید از یه جایی در بیاد دیگه.مخصوصا تو ایران که هیچ پشتیبانی خاصی از بازیساز صورت نمیگیره
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
خوبه آفرین
ایرانی ها با توجه به نبود سرمایه و امکانات باید اینجور بازی های خلاقانه رو درست کنن نه اینکه بخوان برن چا پای COD و GOW و ... بگزارن و فاجعه به بار بیارن
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,250
نام
امیرحسین
فارغ از کیفیت و سطح بازی های ایرانی واقعا این اسم گذاری بازی ها فاجعه اس! خاله قزی و دیگ دار و حسن کچل و ... واقعا اسم های بهتری برای انتخاب کردن وجود نداره؟
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
فارغ از کیفیت و سطح بازی های ایرانی واقعا این اسم گذاری بازی ها فاجعه اس! خاله قزی و دیگ دار و حسن کچل و ... واقعا اسم های بهتری برای انتخاب کردن وجود نداره؟

وقتی کل بازی ها رو بچسبونن به داستان و افسانه و تاریخ و .... ، چه انتظاری دارید
بازی سازی یک عنصر مهم می خواد به نام خلاقیت که ایرانی جماعت کلا توش تعطیله
همین الان بازی ساختن ارتش های فرازمینی ، کپی برداری محض از Halo و Killzone، حالا این خوبشه
وای به حال بازی هایی مثل کریم خان زند و مبارزه در خلیج عدن و ...

اسم یک عنوان هم دیدن Shovel Knight گذاشتن و کارش گرفته، ایده ناب شوالیه دیگدار هم به ذهن طراح محترم رسیده :)
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
در عین سادگی جالب هستش. بازی خدارو شکر یه بازی دیدیم که داستانش اساطیری بود...

باس آخر این بازی تَه دیگ‌ـه؟ :d
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
ايده قشنگ و جالبه و در اصل بايد استارت بازي هاي ايراني با همچين چيزهاي خورده بشه نه اين كه بيان اونقدر يه پروژه رو سنگين بردارن كه اخرش بشه كپي برداري از بازي هاي ديگه يه بازي ديگه ايراني هم همين چند وقت پيش ديدم كه متاسفانه حتي طاحي لوكيشن و مكان هاش هم كپي Mass Effect بود


ولي برآورده كردن 20 ميليون تومن با كمك ديگرون خيلي زياده يه جورايي فكر نكنم بهش برسن ولي دم اونهايي كه حدود يك و نيم ميليون بهشون كمك كردن گرم ! خصوصاً اين كه توي ايران هنوز اين چيزها جا نيفتاده به جز عده ايي كه با اين موارد سر و كار دارن
منم شايد رفتم يكي از غذاهاشون رو خريدم :|:d
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
جالب به نظر میاد :D طراحی ها که قشنگ هستن، اگه درجه سختی مناسبی داشته باشه و بتونه در عین چالش بر انگیز بودن، اعصاب خرد کن نباشه، قطعا عنوان موفقی میشه.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
قیافه بازی و توضیحاتش که خیلی جالبه! :D دقیقاً از اون جور بازی هایی هست که به نظرم توی ایران باید بیشتر سراغ اون ها برن.
اگه المان های roguelike بدون مشکل توی بازی پیاده سازی بشه در کنار این گرافیک هنری بامزه ارزشش رو خیلی بالا میبره! :D
 

PeaCe

کاربر سایت
Jul 7, 2006
207
نام
حسین حسینیان
وقتی کل بازی ها رو بچسبونن به داستان و افسانه و تاریخ و .... ، چه انتظاری دارید
بازی سازی یک عنصر مهم می خواد به نام خلاقیت که ایرانی جماعت کلا توش تعطیله
همین الان بازی ساختن ارتش های فرازمینی ، کپی برداری محض از Halo و Killzone، حالا این خوبشه
وای به حال بازی هایی مثل کریم خان زند و مبارزه در خلیج عدن و ...

اسم یک عنوان هم دیدن Shovel Knight گذاشتن و کارش گرفته، ایده ناب شوالیه دیگدار هم به ذهن طراح محترم رسیده :)

مرسی از دوستانی که لطف دارن و تعریف کردن.
و بیشتر تشکر از شما، به خاطر این‌که انتقاد کردید. این اسم موقت هست و حتما با توجه به فیدبک‌هایی شبیه فیدبک شما قطعا روی اسم مجدد فکر خواهیم کرد.

فقط اگر لطف کنید و ادبیات نقد کردن رو هم موقع انتقاد رعایت کنید حتما موثرتر خواهد بود و کسی هم ناراحت نمی‌شه.
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
مرسی از دوستانی که لطف دارن و تعریف کردن.
و بیشتر تشکر از شما، به خاطر این‌که انتقاد کردید. این اسم موقت هست و حتما با توجه به فیدبک‌هایی شبیه فیدبک شما قطعا روی اسم مجدد فکر خواهیم کرد.

فقط اگر لطف کنید و ادبیات نقد کردن رو هم موقع انتقاد رعایت کنید حتما موثرتر خواهد بود و کسی هم ناراحت نمی‌شه.


اول اینکه تشکر میکنم از بازی قشنگی که دارید روش کار میکنید آرت بازی تازست و ایدشم خوبه میتونه موفق باشه. باید بازی منتشر بشه تا قضاوت نهایی رو انجام بدیم.

اما شما گویا جای خریدار بازیهای ایرانی نبودین نفهمیدین چه اوضاع فلاکت باری این صنعت داره. همه قصد کپی برداری از بازیهای بزرگ رو دارن، پروژه بزرگ معرفی میکنن کنسل میشه ( بازی شبیه ساز "زندگی سارا") درحالی که یه عالمه جوایز درو میکنه، سی دی های بیکیفت با کاوری که بعد یه مدت از بین میره، مدلهای معمولی که تو خود انجین هست، دروغ هایی که گفته میشه و ...


اگه انتظار دارید مشتریا ادبیات نقدکردنشون رو بهتر کن، اول انتظار میره بازیسازها کارشونو درست انجام بدن بعد چشم ما هم ادبیاتمونو بهتر میکنیم. هر خبری هر نقل قولی راجب بازیهای ایرانی از داخل اومده جز سرافکندگی و شرمندگی چیزی برای ما ایرانیا نذاشته. البته قصد جسارت به شمارو نداشتم، شما دیگه خودتون باید در جریان باشید احتمالا.

با تشکر.
 

LORD SKY

کاربر سایت
May 6, 2014
451
نام
حسین
اول اینکه تشکر میکنم از بازی قشنگی که دارید روش کار میکنید آرت بازی تازست و ایدشم خوبه میتونه موفق باشه. باید بازی منتشر بشه تا قضاوت نهایی رو انجام بدیم.

اما شما گویا جای خریدار بازیهای ایرانی نبودین نفهمیدین چه اوضاع فلاکت باری این صنعت داره. همه قصد کپی برداری از بازیهای بزرگ رو دارن، پروژه بزرگ معرفی میکنن کنسل میشه ( بازی شبیه ساز "زندگی سارا") درحالی که یه عالمه جوایز درو میکنه، سی دی های بیکیفت با کاوری که بعد یه مدت از بین میره، مدلهای معمولی که تو خود انجین هست، دروغ هایی که گفته میشه و ...

با تشکر.
زندگی سارا طرفدارای زیادی برای خودش پیدا کرد. ولی خب کم لطفی زیاد بود. ایده هایی این بازی داشت که در نوع خودش می تونست فوق العاده باشه
--------------
اوضاع گیمر ایران فلاکت باره. راستش رو بگم اگه پارتی نداشته باشید، اصلاً پیشرفت نمی کنید. در نهایتش باید ایدتون رو برای شرکت های خارجی رو کنید. کاری که خودم کردم. حداقلش اینه که بازخوردشون نسبت به بنیاد(که فقط بلده روی یه دونه توافقنامه با بقال و چقال امضا کنه و بسته های فرهنگی بده) بهتره. اون هم اگه بجایی برسه و اون بازی نامه یا ایده ای که دارید، به عبارتی ایندی و کم خرچ باشه
----
در کل! بازی ایده های خوبی رو داره. حتماً حمایت خواهم کرد. حداقل برای رواج این اصل(حمایت از ساخت بازی از جانب خود سازندگان)
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
درمورد خود بازی که چیزی نمیتونم بگم چون نه تریلری دیدم و نه امتحانش کردم.
ولی از توضیحات پست اول، کاملا مشخص هست که گروهی که پشت بازی هستن کانلا خام(حداقل از نظر فکری) هستن!
به عنوان نمونه یکی اینکه اشاره میکنن به اینکه بازی مربوط به داستانهای کهن ایرانیه و از اون ور میگن "شوالیه"!
و خام دستانه ترین نکته، مربوط میشه به بخشی از توضیحات، با این تیتر فرا احمقانه: "مرگ بر بازیهای رایگان بدجنس"!
جدا از همه ی اینها، فقط امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاد و فقط جهت یک راهنمایی: توی ایران، به هیچ وجه نباید بازیِ موبایل پولی ساخت. با اینکه این قضیه درمورد کل دنیا صادقه، ولی توی ایران تحت هیچ شرایطی نباید بازیِ پولی ساخت.
با کمی جامعه شناسی، متوجه دلیل این قضیه خواهید شد.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
ولی از توضیحات پست اول، کاملا مشخص هست که گروهی که پشت بازی هستن کانلا خام(حداقل از نظر فکری) هستن!

البته دیزاینر این بازی حسین حسینیان هست که تقریبا 10 ساله کارش دیزاین هست و رو بازی های زیادی کار کرده. فکر کنم اصلا مهدی خودت میشناسیش.

در مورد صحبت هم دو مقوله وجود دارهو اول ارتباط داستان و فضای فولکلوریک داستان با آرت استایل هست و دومی اسامی و نام بازی. در مورد آرت استایل مشکلی نمیتونه وجود داشته باشه چون شلمرود اساسا یه مکان فانتزی و میتونه طراح تا حدودی آزاد باشه. دوم هم مساله اسمه که اشاره کردی. انتخاب اسم یه بازی هم خودش سیستم خاصی داره و برای انتخاب یه اسم خوب باید فاکتورهای زیادی رو در نظر گرفت و روی یه ایده به توافق رسید. خوبی اینجور تاپیک ها فیدبک گرفتن از مخاطبینه. یعنی قطعا تیم سازنده این پست هارو میخونن و انتقادات در نظر میگیرن. فقط مساله باقی مونده ادبیات انتقاد کردنه. البته منظورم مهدی تو نیستی و کلی میگم. بنظرم خوبه همه ملایم هر انتقادی دارن رو بگن چون انتقاد درست بیشتر از تعریف کردن به درد سازنده یه بازی میخوره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر