بازی شوالیه دیگدار معرفی شد!

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
wwslc3l0ejzpa0wtb3vu.png



سوئ تغذیه یکی از بزرگ و ترسناک ترین بحران های پیش روی بشر در هر دوره ای از تاریخ بوده است. یعنی اینکه همیشه آدم ها میترسند چیزی برای خوردن گیر نیاورده و دست آخر مجبور شوند برای سیر کردن شکم خود به هر شی خوردنی رو زده و یا از بلعیدن چرم کفش هم دریغ نکنند. مثل سربازهای فرانسوی در جنگ جهانی دوم که از گشنگی مجبور شدند جسد فاسد شده آلمان ها را از زیر خاک درآورده و بخوردند. یا جد همین فرانسوی ها در چند صد سال پیش وقتی سحت مشغول انقلاب کردن و نفله کردن دودمان پادشاهان عتیقه خود بودند بخاطر همین مساله سیر کردن شکم از استخوان مردگان آرد درست کرده و نوعی نان (حتما با طعم ارواح) میپختند. با مزه نان ارواحی یا جسد فاسد یک فاشیست آلمانی کار ندارم. قصد بهم زدن حالتان را هم همینطور. فقط منظور نشان دادن اثرات گشنگی و حاد بودن بحران غذا بود. حالا تصور کنید درسط وسط یکی از این بحران های بزرگ کمبود غذا گیر کرده اید اما علت این گشنگی نه جنگ و انقلاب و چیزهایی از این قبیل، بلکه یک عده غول بی شاخ و دم زشت/بامزه هستند! خوب در مواجهه با این مشکل بزرگ چکار خواهید کرد؟ جواب ساده است! هیچکار! چون از بس گشنه مانده اید حسابی نا و رمقتان در آمده و اساسا حس انجام هیچ کاری نیست، چه برسد به مبارزه و خلاصه مجبورید از گشنگی تلف شوید! اما نگران نباشید! خوشبختانه اعضای استدیو متانویا راه حل بسیار مناسبی برای مشکل شما پیدا کرده اند! لازم نیست از جای خود بلند شده و جهت مبارزه با غول ها حرکت انقلابی انجام دهید. نیازی به خوردن جسد دوستانتان و یا نان با طعم استحوان کتف ندارید. فقط کافیست گوشی های مبایلتان را درآورده و بازی شوالیه دیگ دار را انجام دهید!


شوالیه‌ی دیگ‌دار یک بازی ساده‌ برای موبایل، با حال و هوای قصه‌های قدیمی‌ خودمان است! دنیای ِ حسنی و شلمرود و غول‌ها! بازی در سبک ساده (Casual) قرار می‌گیرد اما مثل هر بازی ساده‌ی دیگری نیست. ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی در بازی وجود دارد که در این‌جا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
spzdp97yi7nu758kv7ud.png


شوالیه‌ی دیگ‌دار درباره‌ی آشپزِ خوش‌قلب شهر شلمرود است که با دزدیده‌ شدن غذاهای شهر توسط غول‌ها، رگ غیرتش باد می‌کند، دیگ معروفش را برمی‌دارد و تنهایی به دنبال پس گرفتن غذاها می‌رود.


kxjsl39xbwtsymtazt96.png

آشپز شکمو تنها امید مردم شلمرود برای فرار از سوئ تغذیه!

بازی تنها با یک تَبِ ساده روی صفحه موبایل انجام می‌شود. با هر تب، کاراکتر با دیگش به ردیف پایین می‌پرد، و در اعماق سیاه‌چال‌ها یا دره‌های خوفناک و یا جنگل‌های پرخطرِ غول‌هایِ پلشت پیش می‌رود! اگر به موقع تب کرده باشید و در جای درستی فرود آیید؛ ممکن است غولکی را از پا دراورید یا دیگ‌تان را با کلی غذا پر کنید یا آیتم (Item) ارزشمندی مثل یک زره به‌دردبخور بگیرید که موقتاً شما را قوی تر کند! مدتی که در اعماق پیش بروید؛ تجربه‌ی خوبی کسب می‌کنید و لول‌آپ می‌شوید. می‌توانید از میان چند گزینه یک پرک (perk) انتخاب کنید که برای همیشه شما را قوی‌تر می‌کند! مثلاً یک تیر‌کمان به بساط‌تان اضافه می‌شود که کلی به کار می‌آید!

3okk2smkiocf4quqc3yp.png
90e3armq6jxl5ah5q37r.png

محیط بازی ساده و مینیمال طراحی شده است.

rb2z3mutjni3ct1s3gyi.png

بازی آیتم های خیلی باحالی داره!



بازی‌کردن شوالیه‌ی دیگ‌دار بسیار ساده است اما بازی واقعاً ساده نیست! در واقع در این بازی سراغ یکی از ژانر‌های پیچیده و قدیمی بازی‌ها یعنی سبک rogue-like رفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا آن‌را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطب بازی‌های ساده که احتمالاً رنگ و بوی این بازی‌ها را ندیده‌اند و نچشیده‌اند؛ عرضه کنیم. همه چیز با یک تب ساده پیش می‌رود؛ ولی بازی در مراحلی واقع می‌شود که به صورت کاملاً تصادفی ایجاد می‌شوند، هیچ دوباری از بازی کردن یک مرحله قرار نیست شبیه هم باشد. چیدمان دشمنان و آیتم‌ها و موانع قرار است هر بار مسیر جدیدی را جلوی پای شما قرار دهد. پرک‌ها و آیتم‌های متنوع هر بار رویِ جدیدی از سکه را به بازی‌کن نشان می‌دهند. یک بار شوالیه‌ی ما می‌شود جنگجویی با چکش آهنی و زره فولادی، یک بار جادو و جنبل یاد می‌گیرد و غولک‌ها را تبدیل به غذا می‌کند! یک بار کمان‌دار قهار می‌شود رویِ الاغِ تیز‌پا! خلاصه اصلاً قرار نیست اجازه بدهیم بازی تکراری بشود!
9zwzzmwm18ku7ilu9lyh.png

همیشه همه غول ها زشت نیستن اما شکمو.... چرا!



دنیاهای متعددی در بازی وجود دارند که با پیش‌رفتن بازی‌کن در پی هم می‌آیند. هر کدام از آن‌ها قرار است ما را به قسمتی از دنیاهای قصه‌های شلمرود ببرد. هر دنیای بازی دشمنان و موانع و آیتم‌ها و خلاصه ماجراهای خاص خودش را دارد! این تنوع در کنار تصادفی بودن مراحل قرار است که بتواند ساعت‌های بسیار زیادی بازی‌کن را کنار خودش بنشاند.


15pnxyia758l020y09k6.png

نقشه بازی بسیار بزرگ و زیباست!


شوالیه‌ی دیگ‌دار توسط استودیوی متانویا ساخته می‌شود که اعضایش سابقه‌ی نسبتاً زیادی در تاریخ مختصر گیم‌سازی ایران دارند و در حال حاضر در پلتفرم fundly.ir دارد برای ساخته‌شدنش اندکی پول جمع می‌کند و قرار است که به زودی، یعنی حول و حوش فروردین ۹۵ برای پلتفرم اندروید عرضه شود.

g2t7728c5lxeoam05g87.png

حدس میزنید اینجا کجاست؟ آفرین! ما هم هنوز نمیدونیم!


ویدئوها

[video=aparat;O3XNe]http://www.aparat.com/v/O3XNe[/video]

ویدئو از بیلد آلفا بازی





فاندلی چیست؟

ممکن است کمتر گیمر ایرانی با نام فاندلی آشنا باشد اما حتما در مورد وب سایت Kickstarter و جمع آوری کمک های مردمی برای محقق شدن پروژه های اشخاص چیزهایی شنیده باشد. اساس و مفهوم کار بسیار ساده است. شما فکر میکنید ایده خاصی در ذهنتان نقش بسته که در صورت تامین هزینه میتواند تبدیل به یک پروژه موفق شود. به سادگی در سایت مذکور ایده تان را ثبت کرده و با مخاطبین به اشتراک میگذارید. حال همه چیز به جذابیت افکار شما و سخاوت مخاطبین بستگی دارد. اگر آنها نیز با شما هم عقیده بوده و فکر کنند این ایده در صورت ساخته شدن ممکن است تبدیل به چیز جالبی شود از طریق پرداخت مبلغی پول، شما و ایده تان را حمایت میکنند. به همین سادگی!

سایت فاندلی ورژن فارسی و بومی شده همین ایده Crowdfunding‌ است! یعنی شما نیز میتوانید به صفحه این بازی در سایت فاندلی رفته و تنها با پرداخت مبلغی مختصر (کمتر از یک مزه چیپس و ماست موسیر) از این ایده حمایت کرده و در ساخت یک بازی خوب شریک شوید!


صفحه بازی در فاندلی

bi9toliw7lpfgs1p0bai.png

 
آخرین ویرایش:

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
درود

تو این بازاری که مشخص خیلی ها بخاطر پول به جیب زدن دارن بازی می سازن ( منظورم استدیوهای داخلی ) و بدون هیچ تحقیق و بدون داشتن افراد کارکشته یه بازی رو بدون اصول سر هم می کنن و عرضه می کنن اونم بخاطر درآمد زدایی، دیدن همچین عنوانی واقعاً نشون میده که نه! هنوز هم امیدی هست!

اینکه بازی به این سادگی اینقدر داستان عمیق، فانتزی و در عین حال اساطیری داره و همه مشخص که برای درآوردن داستان ( که خیلی هم برای این بازی مهم نیست ) تحقیق شده و بهترین شکل ممکن خودش رو بدست آورده، رنگ آمیزی عالی و شخصیت های بامزه، گیم پلی هم من دیدم از این بازی که واقعاً به دلم نشست ( ماکان گیم پلی آپارات رو اضافه کن :D ) خلاصه اینکه معلوم این پروژه دست کسایی که عاشق گیم هستن و از این مهمتر کارشون رو بلدن و در حیطه خودشون کار کشته اند.

خلاصه به نظر من اگه دنبال یه بازی خوب ایرانی بودید که ازش حمایت کنید، اون بازی همین پروژه کوچیک ِ که مطمئناً موفق خواهد شد و با حمایت ما مطمئناً در آینده پروژه های بزرگتری را خواهند ساخت.
من حمایت می کنم و حتماً بازی رو زمان عرضه خریداری خواهم کرد. چون این همان بازی که باید ازش به عنوان یک بازی داخلی حمایت بشه.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
عاشق اینجور بازیای گوگولی مگولیم :x ایده باز خیلی جالب میزنه و طراحیش هم واقعا چشم نوازه :bighug: کاشکی باقی سازنده های داخلی هم بجای سعی برای ساختن گرافیکای خفن و فک برانداز روی همچین ایده های خلاقانه ای کار میکردن.
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
آرت استایل بازی معرکس ! بدون دنگ و فنگ ها و پز دادن یه بازی با فلان گرافیک رئال و پر باگ و بدون ایده ای که دوزار نمی ارزه همچین چیزی واقعاً با ارزشه :D تا باشه که عموم بازیسازها با همچین چیزایی درک کنن ایده و گیم پلی خیلی مهم تره و بعد برن سراغ سنگ های بزرگتر :D
 

T7T

کاربر سایت
Sep 26, 2010
703
ماکان خودتی ؟ :D برای من ویدئو قابل دیدن نیست اما ندید میگم عالیه :D ! بدون تعارف چیز بی ارزش معرفی نمیکنی :D
خودت هم جزوی از سازندگان هستی ؟

زاستی یک چیزی بمن گفته بودی یادم رفت بوکمارک کنم از پروفایلم هم پاک شده ولی .....:D
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
انتخاب رنگ رو خیلی خوب انجام داده ، دمش گرم
اگه به جای این رنگها از طیف صورتی استفاده میکرد حتی نگاش هم نمیکردم ، ولی این رنگها مخصوصا رنگ جدول اصلی بازی به دلم نشست

بنظرم ارزش خرید داره
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
تبریک میگم به سازندگانش و امیدوارم موفق بشوند
من چند نفری از سازندگانشون رو میشناسم
آقای حسینیان که استاد بنده بودند مدتی
حسین عزیزی هم همینطور میشناسم کم و بیش و به نظرم در ساختت بازی های گیم جم نسبتا موفق هم هستند

فقط در مورد این پروژه به غیر از آرت زیباش و کیفیت نسبی خوب گیم پلی و ...
نکته ی زیر به نظرم خیلی خوب میتونه باشه :

_badf2pgames.png


راستی، بازیمون قراره‌ رایگان نباشه! دلیلش هم اینه که نمی‌خوایم برای پیشرفت و لذت بردن از بازی دائماً حوصله‌تون رو سر ببریم و ازتون پول بخوایم! یه بار بازی خریداری می‌شه و تا ابد می‌تونید باهاش سرگرم بشید، مثل دوران بازی‌های قدیمی. راستش ما از بازی کردن و ساختن بازی‌های رایگان بدجنس متنفریم!

===================================================================================================================================

به شخصه من به نظرم اگه یک بازی نسخه ی دمو داشته باشه و قشنگ باشه احتمالا نسخه ی اصلی هم قشنگه ! اما این free to play ? نمیخوام بگم کلا مخالفش هستم ها اما یک جورایی فکر کنم در اکثر موارد تجربه ی گیمر رو خراب میکنه ! از اون بدتر وجود micro transition ها داخل بازی پولی ! :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر