بازی ساز تخصصی ترین تارنامه ساخت و طراحی بازی

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
بازی ساز تخصصی ترین تارنمای ساخت و طراحی بازی

تارنمای بازی ساز اهداف زیر را دنبال می کند:
• پیشرفت صنعت توسعه بازی و پویانمایی ایران
• پیشرفت صنعت حقیقت مجازی VR
• جذب نخبگان و استعدادهای جوان برای ایجاد یک گروه مجازی بزرگ از سراسر کشور به منظور گسترش اطلاعات و ترویج دانش توسعه بازی در سرتاسر کشور
• حمایت از صنعت بازی های رایانه ای در ایران
• حمایت مادی و معنوی از دانشجویان، محققین، متخصصان و شرکت های توسعه دهنده بازی در ایران
خدمات تارنمای بازی ساز به جامعه توسعه دهندگان بازی تاکنون به شرح زیر است:
• ارائه آخرین اخبار صنعت توسعه بازی در ایران و دنیا
• ارائه جدیدترین مقالات علمی پیرامون توسعه بازی
• ارائه ده ها محصول متنوع و تخصصی پیرامون ساخت بازی و پویانمایی در فروشگاه
• ارائه جدیدترین مصاحبه ها و رویداهای مربوط به توسعه دهندگان بازی
• ایجاد بزرگترین لینکستان توسعه بازی در ایران
• ایجاد بخش فیلم که در آن جدیدترین و بهترین فیلم ها پیرامون ساخت بازی به نمایش در می آید.
• تخصصی ترین تالار گفتگو پیرامون توسعه بازی
• ایجاد آپلودسنتر اختصاصی با ظرفیت 4 آپلود برای هر فایل تا سقف 4 مگابایت و برای تصویر 2 مگابایت
• ایجاد اتاق چت برای ارتباطات بهتر و سریع تر مابین توسعه دهندگان بازی
• ایجاد گالری تصویر که به شکل اختصاصی و جداگانه نمونه کارهای هر کاربر را نمایش می دهد.
و ده ها خدمات فراوان دیگر که تا چندین ماه دیگر به این لیست افزوده خواهد شد.
تارنامه بازی ساز از تمام متخصصین و محققین پیرامون ساخت بازی دعوت به همکاری می کند. مقالات و مطالب سودمند خودتان را از طریق فرم ارتباط با ما یا رایانامه ما info at bazisaz.com ارسال نمایید. برای کسانی که عضو تارنما بازی ساز شوند و فعالیت های موثر و مفیدی را از خودشان ارائه دهند مزایای ویژه ای در نظر گرفته شده است که در آینده اعلام خواهیم کرد.
برای دیدن تارنامه به آدرس زیر مراجعه کنید.
www.Bazisaz.com
 
آخرین ویرایش:

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
تارنمای بازی ساز از حالت beta خارج شد. از این پس این تارنما را با دامنه www.bazisaz.com بشناسید.
قابلیتهای زیر به این تارنما افزوده شده است.

  1. تالار گفتمان (www.forum.bazisaz.com) : همانطور که وعده داده بودیم تالار گفتمان بازی ساز را راه اندازی کردیم. این تالار گفتمان تخصصی ترین تالار گفتمان پیرامون ساخت بازی می باشد و به زودی به یکی از جامع ترین مراجع بازی سازی تبدیل خواهد شد. در این تالار گفتمان می توانید با انواع اتاق کارها و مطالب و موضوعات علمی آشنا شده بحث کنید سوال بپرسید و ...
  2. فروشگاه بازی ساز (www.shop.bazisaz.com) : باده ها محصول پیرامون توسعه بازی و پویانمایی و با قیمت هایی بسیار نازل. توجه داشته باشید که تمامی این محصول با بسته بندی اختصاصی ارائه می گردد.
  3. آپلودسنتر بازی ساز (www.upload.bazisaz.com) : این آپلود سنتر قادر است تا تصاویر با 2 مگابایت حجم را برای شما آپلود کند.
  4. اتاق چت (www.chat.bazisaz.com) : یک اتاق چت که می توانید در آن عضو شوید و با دوستانتان قرار بگذارید در آنجا یک اتاق گفتگو بسازید یا مستقیماً با او چت کنید. در هر صورت در حال حاظر که گاهی اوقات یاهو مسنجر ف.ی.ل.ت.ر می شود برای توسعه ذهندگان بازی یک همچنین چیزی واجب است.
  5. بخش فیلم (www.video.bazisaz.com) : بخش فیلم تارنمای بازی ساز که البته در گذشته یک نسخه تحت فلش به شکل آزمایشی ساخته شده بود اما ما به این نتیجه رسیدیم که باید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و تحت php برای این بخش استفاده کرده و همچنین از فرمت wmv که یک فرمت فشرده و بسیار عالی تحت وب می باشد استفاده نماییم. و در کل این بخش با تغییرات ساختاری مواجه گردیده است ضمن این که امکان دانلود فیلم هم در این حالت جدید وجود دارد. یک خبر هم از این قسمت بدهم که این قسمت دارای یک شاخه مستند ساز است که هم اکنون در حال عضو گیری برای ایجاد مستندهای علمی پیرامون توسعه بازی می باشد. به زودی اعلامیه همکاری آن را هم در تارنما خواهید دید.
  6. خبرنامه بازی ساز: اگر عضو خبرنامه بازی ساز باشید هر دو هفته یکبار تمامی بروزآوری در این تارنما در تمامی قسمت ها به شکل خبرنامه به رایانامه (email) شما ارسال می گردد.
8 مقاله جدید هم به اضافه شد.
من فقط یک نکته ای به نظرم رسید بگم که خیلی مهمه. من شنیدم برخی از کاربران بازی سنتر به عنوان گروه های آزمایش کننده وارد برخی تیم های توسعه بازی نظیر سازندگان بازی عصر پهلوانان و... شدند من نمی دونم که اونها کی هستند اما اگر این پست را می خوانند از آنها می خواهم که حتماً مقاله مقدمه ای بر آزمایش بازی واقع در اینجا را بخوانند. تکات بسیار مهمی در آن مطرح گردیده است.
 
آخرین ویرایش:

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
دانشنامه بازی ساز با 500 لغت تخصصی برای همه شما عزیزان

http://dic.bazisaz.com

این دانشنامه با 500 لغت تخصصی پیرامون دانش ساخت بازی و پویانمایی اوّلین و جامع ترین دانش نامه ساخت بازی و پویانمایی در ایران می باشد. تمام لغات به پنج موضوع کلی Programming - Graphics - Design - Business - File Format تقسیم می شود. Programming: در این بخش لغات تخصصی پیرامون برنامه نویسی قرار گرفته است. Graphics: در این بخش لغات تخصصی پیرامون هنر و گرافیک قرار گرفته است. Design: در این بخش لغات تخصصی پیرامون طراحی بازی قرار گرفته است. Business: در این بخش لغات تخصصی پیرامون تجارت بازی های رایانه ای قرار گرفته است. File Format: در این بخش انواع فرمت های فایلهای مختلف در ساخت بازی قرار گرفته است.

اینم اوّلین حرکت بخش مستند ساز بازی ساز
ساخته شدن بازی اسپلینتر سل کانوکشن از ابتدا تا انتها با زیر نویس فارسی
http://video.bazisaz.com/The+Making+Of+Splinter+Cell+Conviction+Persian+Subtitle-515.htm
اگر علاقه دارید در این بخش عضو شوید با رایانامه video@bazisaz.com تماس بگیرید.
 
آخرین ویرایش:

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
به لطف خدا بالاخره نسخه babylon این دانشنامه هم منتشر شد. نصبش خیلی ساده است کافیه نسخه 8 babylon (پیشنهاد ما این نسخه است) را از قبل بر روی رایانه تان نصب کنید این فایل را دانلود و آن را اجرا کنید تا به سادگی بر روی babylon نصب شود.
دیگه دورانی که یک نقد، مقاله یا مطلبی را می خواندید و به خاطر بلد نبودن چند لغت تخصصی از خوندنش صرف نظر می کردید تمام شد با این دانشنامه می توانید تخصصی ترین مطالب پیرامون بازی و بازی سازی را ترجمه کنید.

برای دانلود این دانشنامه بر روی اینجا کلیک کنید.

 
  • Like
Reactions: Danteppc

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
به لطف خدا بالاخره نسخه babylon این دانشنامه هم منتشر شد.
بســــــــیار عالی!
فکر کنم این دانشنامه به درد خیلی‌ها توی این سایت بخوره، حتی کسایی که تو کار بازی‌‍‌سازی نیستن (مثل خودم).

حرکت مفیدی بود.
 

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
این هم فیلم مراحل کامل ساخته شدن الن ویک که دومین کار بخش مستند ساز هست
حجمش زیاده ولی ارزش دیدنشو داره چون حرفهای خیلی خوبی سازندگان این بازی از سختی های کار می زنند با زیر نویس فارسی و انگلیسی است
http://video.bazisaz.com/The+Making+Of+Alan+Wake+Persian+Subtitle-517.htm
 
  • Like
Reactions: RoCoCo and Neo

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
این هم خدمت بزرگ و دیگری از تارنمای بازی ساز
کتابخانه آنلاین بازی ساز هم راه اندازی شد با کمترین سرعت اینترنت می توانید تخصصی ترین کتب آموزش ساخت بازی را مطالعه کنید.
http://book.bazisaz.com
 

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
سلام بچه ها DMC3:PCرو خیلی سانسور کردن ولی فیلم هایی که حذف کردن بیرون بازی هست چطور میتونم با برنامه نویسی اینهارو اضافه کنم
 

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
و این هم جدیدترین کار بخش مستند ساز
مراحل کامل ساخته شدن بازی اویل 5 با زیر نویس فارسی از قشنگ ترین کارهایی که برای نخستین بار انجام شده قرارگیری یک دوربین در میان بازیگران با فرم موشن کپچر است که تصاویر را با حرکات یک دوربین حقیقی و در بین شخصیت ها رندر می کند در حقیقت شخصی دوربینی در دست دارد و در حال دویدن در میان بازیگران است اما این دوربین همه چیز را نه به حالت واقعی بلکه در موقعیتی مجازی و مابین عناصر مجازی و به شکل مجازی قرار می دهد و وقتی ما صحنه های پویانمایی شده را می بینیم انگار که واقعا فیلمبرداری شده و تو طبیعی شدن صحنه ها خیلی کمک کرده اونقدر که یکی از عوامل سازنده که بیست سال سابقه تو این کار داشته از اجرای این طرح شگفت زده شده اگر منظور من رو متوجه نشدید و یا علاقه پیدا کردید حتما این فیلم رو ببینید چون چیزای جالبی توش گفته میشه
http://video.bazisaz.com/The+Making+Of+Resident+5+Evil+Persian+Subtitle-518.htm
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر