بازی جدید سونی Uncharted جدید؟ یا عنوانی جدید اکشن سوم شخص داستان محور

آیا باید منتظر Uncharted بود یا یک بازی جدید؟

  • نسخه جدید Uncharted

    رای‌ها: 17 45.9%
  • بازی جدید معرفی نشده

    رای‌ها: 20 54.1%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    37

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
900x.jpg

سونی قبلا اعلام کرده که قصد دارد عناوین first-party خود را بیشتر کند و روی این موضوع تمرکز کرده است، تا انحصاری بیشتری برای PlayStation به ارمغان بیاورد.

لیست مشغال جدیدی توسط شعبه سن دیگو سونی ایجاد شده که نشان از توسعه بازی توسط این استدیو دارد.
بخش VASG سونی که قبلا در بحث موشن کپچر در بازی God of War برای PS4 همکاری داشته، بنظر دارای تیم توسعه بازی شده و روی یک پروژه معرفی نشده کار می کند.

از جمله مواردی جالب در این لیست شغلی می توان به این بخش ها اشاره کرد:"
* کاراکتر Artist اصلی: یک Artist با استعداد و رهبری فعال برای فصل جدیدی از بازی با داستان سرایی سینمایی."
*انیماتور گیم پلی ارشد: یه توسعه دهنده با تجربه برای یک بازی کیفیت بالا سوم شخص اکشن ادونچر."
*...
از موارد جالب این لیست شغلی می توان گفت که این پروژه معرفی نشده با همکاری استدیو Naughty. Dog ساخته خواهد شد.
بنظر ساخت یک Uncharted آن هم با همکاری استدیوی که تخصص در موشن کپچر هست و با ND همکاری دارد منطقی به نظر می رسد.

آنان اشاره کرده اند که با بهترین استدیو های صنعت بازی که با سونی همکاری کرده اند در حال توسعه بازی هستند که این بجز استدیوهایی فرست پارتی می تواند شامل Kojima Productions و Insomniac Games نیز باشد.
حتی ممکن است این استدیو در توسعه بازی Spider-man و Death Stranding نیز نقش داشته باشد.

طبق گفته VASG آنان با تیم توسعه جدید با تخصص و هنرهای خود یک بازی high visual را تضمین می کنند. ولی به نظر بعید است که آنان بخاطر کمک در روند توسعه The Last of Us: Part II این لیست شغلی را ایجاد کرده باشند.

از بهترین استدیو های داخلی سونی و سازندگان فرست بازی سونی که از استدیو های کمکی و تکنولوژی cutting-edge استفاده می کنند به می توان از: Naughty. Dog, Kojima Productions, Guerrilla Games, Santa Monica Studios, Sucker Punch Productions, Bend Studio, Japan Studio, Insomniac Games نام برد.

بنظر شما باید منتظر نسخه جدید Uncharted باشیم؟ شاید هم یک بازی جدید؟ یا شاید هم نقش یک استدیو کمکی برای یک بازی دیگر.

منبع
 
آخرین ویرایش:
و در آخر با اینکه میدونم خیلیا مخالفم هستن ولی امیدوارم اگه نسخه ی دیگه ای در کار هم هست نیل روش کار نکنه:D
نیل وقتشو نداره و همون پروژه UC4 هم نیلو بروس نجاتش دادن ، قرار بود تیم تقسیم بشه و بروس روی پروژه خودش کار کنه که دست همه رو گذاشت توی پوست گردو :| . الان نمیدونم نظارت اصلی روی شعبه سن دیگو رو کی انجام میده . اگه بروس بود ...
 
خدایی از مردن کاراکترها نترسید .

اتفاقا اگه درست و به جا با سناریو عالی همراه باشه به اثر اعتبار بسیاری میبخشه و ماندگاری کاراکتر رو هم بهتر میکنه .
الان تو Game Of Thrones انقد کاراکتر میکشن ( بیشتر داخل کتاب ) ، بخصوص اون داستان Red Wedding و Young wolf و ...
خود ناتی هم خوبه تو این زمینه ، تس و دختر جول توی TLOU
مارستون اخر Red Dead نسخه اول

در کل خیلی ماندگار و دراماتیک میشه ، اگه بتونن همچین سناریویی درست کنن ، شاید تنها عاملی که بتونیم ما نیتن رو در پیری دوباره در حال کاوش ببینیم

یا هم اینکه کلا بکوبن از نوع داستان دیگه بسازن
مشکل اینه که اصلا مردن شخصیت‌های مهم با تم آنچارتد جور درنمیاد...مخصوصا مقایسه کردنش با GOT و TLOU غلطه بنظرم. اگه حس و حال آنچارتد ذره‌ای شبیه به اینا بشه، کاملا منحصربفرد بودن خودشو از دست میده.
حساب کن ببین توی این 6 نسخه‌ای که کلا از آنچارتد منتشر شده چندتا از شخصیت‌های مهم مردن؟!
کلا اون دراماتیک شدن بازی که گفتی با آنچارتد جور در نمیاد. واسه TLOU شدیدا به خاطر دنیایی که داره جواب میده ولی آنچارتد نه.
کلا بخوام توی یه چند خط توصیف کنم، آنچارتد دنیایی هست که شخصیت‌هاش از موقعیت‌های بشدت عجیب و غریب و سخت جون سالم به در می‌کنن و بعدش در موردش شوخی می‌کنن ولی TLOU دنیایی هست که بعضا شخصیت‌هاش به طور دراماتیک و شوکه‌کننده می‌میرن و این روی شخصیت‌های دیگه تاثیر جدی می‌زاره و رسما از درون نابودشون می‌کنه.
خلاصه‌تر اینکه توی آنچارتد شخصیت‌ها دنیا رو نابود می‌کنن و توی TLOU دنیا شخصیت‌ها رو نابود می‌کنه.
 
مشکل اینه که اصلا مردن شخصیت‌های مهم با تم آنچارتد جور درنمیاد...مخصوصا مقایسه کردنش با GOT و TLOU غلطه بنظرم. اگه حس و حال آنچارتد ذره‌ای شبیه به اینا بشه، کاملا منحصربفرد بودن خودشو از دست میده.
حساب کن ببین توی این 6 نسخه‌ای که کلا از آنچارتد منتشر شده چندتا از شخصیت‌های مهم مردن؟!
کلا اون دراماتیک شدن بازی که گفتی با آنچارتد جور در نمیاد. واسه TLOU شدیدا به خاطر دنیایی که داره جواب میده ولی آنچارتد نه.
کلا بخوام توی یه چند خط توصیف کنم، آنچارتد دنیایی هست که شخصیت‌هاش از موقعیت‌های بشدت عجیب و غریب و سخت جون سالم به در می‌کنن و بعدش در موردش شوخی می‌کنن ولی TLOU دنیایی هست که بعضا شخصیت‌هاش به طور دراماتیک و شوکه‌کننده می‌میرن و این روی شخصیت‌های دیگه تاثیر جدی می‌زاره و رسما از درون نابودشون می‌کنه.
خلاصه‌تر اینکه توی آنچارتد شخصیت‌ها دنیا رو نابود می‌کنن و توی TLOU دنیا شخصیت‌ها رو نابود می‌کنه.
خیلی خوب شرح دادی ، نمیشد به لایک بسنده کنم .
 
  • Like
Reactions: FUTURE
نههههههه.... امیدوارم هیچوقت چنین کاری نکنند:D
چپتر محبوب خودم تو U4 ؛ البته از همین جنس مراحل بود، At Sea :D ولی این و ماداگاسکار و همین چپتر4ه وقتی خوبن که در کنار بقیه ی مراحل خطی و سینمایی باشن :D
اگر بخوان فقط چندتا مرحله سندباکس اینجوری بسازن برای من که خیلی ناامید کننده میشه! (و شاید به مرحله این بازی دیگه آنچارتد نیست برسیم:-" ، آنچارتد بدون اون همه بخش خطی و سینمایی و ست پیس های خفنش؟:-" )
خب اون بخش های خطی و ست پیس ها هم میشه تو دل همین چپتر ها دراورد. :D یا نهایتا یکی دوتا چپتر جدا داشته باشه.
اما به نظرم مرحله ی بعدی تکامل این سری ۱۰۰ ٪ مراحل سند باکسی بود که تو U4 و TLL تست کردن.
 
عاشق آنچارتدم و خیلی دوست دارم یه جوری ادامه اش بدن که هم بازی میلک نشه و هم اینکه خیییییلی تغییر نکنه
شخصا با اینکه آنچارتد 4 رو بازی خفنی میدونم ولی اصلا حس و حال درست حسابی آنچارتد رو به من نداد... دقیقا برعکس این اتفاقا سر لاست لگسی افتاد و حتی با اینکه خبری از سالی و نیتن نبود ولی بعد از آنچارتد 2 بهترین نسخه بود برام:x
بیخیال زندگی نیتن هم بشن بهتره به نظرم یا حداقل شخصیت اصلی نباشه... نیتن اوج بلوغش رو نشون دادن و خب وقتشه به بازنشستگیش احترام بذاریم:D
و در آخر با اینکه میدونم خیلیا مخالفم هستن ولی امیدوارم اگه نسخه ی دیگه ای در کار هم هست نیل روش کار نکنه:D
با خط آخر موافقم:-" یه جورایی آبم با نیل تو یه جوب نمیره اخیرا:p خیلی تبلیغاتی داره رفتار میکنه و حرف میزنه:دی (یه وقت هست کارت رو میکنی و تو کارت حرفت رو میزنی، یه وقت هست داد میزنی:-" الان نیل کاملا رو حالت دومیه:دی )
از نظر فنی و کاری که میکنه بیسته بیسته! و مشکلم از نظر خود بازی ساختنش نیست:دی

مشکل اینه که اصلا مردن شخصیت‌های مهم با تم آنچارتد جور درنمیاد...مخصوصا مقایسه کردنش با GOT و TLOU غلطه بنظرم. اگه حس و حال آنچارتد ذره‌ای شبیه به اینا بشه، کاملا منحصربفرد بودن خودشو از دست میده.
حساب کن ببین توی این 6 نسخه‌ای که کلا از آنچارتد منتشر شده چندتا از شخصیت‌های مهم مردن؟!
کلا اون دراماتیک شدن بازی که گفتی با آنچارتد جور در نمیاد. واسه TLOU شدیدا به خاطر دنیایی که داره جواب میده ولی آنچارتد نه.
کلا بخوام توی یه چند خط توصیف کنم، آنچارتد دنیایی هست که شخصیت‌هاش از موقعیت‌های بشدت عجیب و غریب و سخت جون سالم به در می‌کنن و بعدش در موردش شوخی می‌کنن ولی TLOU دنیایی هست که بعضا شخصیت‌هاش به طور دراماتیک و شوکه‌کننده می‌میرن و این روی شخصیت‌های دیگه تاثیر جدی می‌زاره و رسما از درون نابودشون می‌کنه.
خلاصه‌تر اینکه توی آنچارتد شخصیت‌ها دنیا رو نابود می‌کنن و توی TLOU دنیا شخصیت‌ها رو نابود می‌کنه.
دقیقا میخواستم همینا رو بیام بگم که گفتی! هرچیزی جای خودش رو داره، اینکه یک جا یه چیز خوبه، دلیل نمیشه همه جا خوب باشه! :-"


خب اون بخش های خطی و ست پیس ها هم میشه تو دل همین چپتر ها دراورد. :D یا نهایتا یکی دوتا چپتر جدا داشته باشه.
اما به نظرم مرحله ی بعدی تکامل این سری ۱۰۰ ٪ مراحل سند باکسی بود که تو U4 و TLL تست کردن.
فعلا که در نیوردن:-"
من با پیشرفت TLL تو ساخت این مراحل نسبت به U4 موافقم! و به نظرم حرکت خوبی هم رفتن! ولی اینکه این بخش بچربه به بخش خطی به نظرم بزرگترین اشتباهیه که میتونند بکنند:دی
البته از نظر فروش...ملت که عشق OW و سند باکس و اینان الان، شاید انتخاب درستی باشه! ولی به طور کلی نع:|
میان حالا RPGشم میکنند:-" :|
 
نیل وقتشو نداره و همون پروژه UC4 هم نیلو بروس نجاتش دادن ، قرار بود تیم تقسیم بشه و بروس روی پروژه خودش کار کنه که دست همه رو گذاشت توی پوست گردو :| . الان نمیدونم نظارت اصلی روی شعبه سن دیگو رو کی انجام میده . اگه بروس بود ...
کاری ندارم که آنچارتد چهار رو کی نجات داد و اصلا منکر زحماتشون نیستم ولی خب آنچارتد چهار اون چیزی که میخواستم اصلا نبود و نشد... البته اینکه کل بازی و صحنه های حساسش رو هم توی تریلرها اسپویل کردن شاید بی تاثیر نبوده:D

با خط آخر موافقم:-" یه جورایی آبم با نیل تو یه جوب نمیره اخیرا:p خیلی تبلیغاتی داره رفتار میکنه و حرف میزنه:D (یه وقت هست کارت رو میکنی و تو کارت حرفت رو میزنی، یه وقت هست داد میزنی:-" الان نیل کاملا رو حالت دومیه:D )
از نظر فنی و کاری که میکنه بیسته بیسته! و مشکلم از نظر خود بازی ساختنش نیست:D
من راستش به کارهای تبلیغاتیش کاری ندارم ولی به نظرم سر آنچارتد 4 چیزی ساخت که آنچارتد نبود... فشار بازی های AAA خیلی زیاده و خب بعد ساختن یه بازی مثل تلو بیای سراغ آنچارتد همچین چیزهایی هم پیش میاد... هرچند باز دم لاست لگسی گرم که آرزو به دلمون نذاشت و یه آنچارتد نسل هشتی خفن تحویل داد:D
 
مشکل اینه که اصلا مردن شخصیت‌های مهم با تم آنچارتد جور درنمیاد...مخصوصا مقایسه کردنش با GOT و TLOU غلطه بنظرم. اگه حس و حال آنچارتد ذره‌ای شبیه به اینا بشه، کاملا منحصربفرد بودن خودشو از دست میده.
حساب کن ببین توی این 6 نسخه‌ای که کلا از آنچارتد منتشر شده چندتا از شخصیت‌های مهم مردن؟!
کلا اون دراماتیک شدن بازی که گفتی با آنچارتد جور در نمیاد. واسه TLOU شدیدا به خاطر دنیایی که داره جواب میده ولی آنچارتد نه.
کلا بخوام توی یه چند خط توصیف کنم، آنچارتد دنیایی هست که شخصیت‌هاش از موقعیت‌های بشدت عجیب و غریب و سخت جون سالم به در می‌کنن و بعدش در موردش شوخی می‌کنن ولی TLOU دنیایی هست که بعضا شخصیت‌هاش به طور دراماتیک و شوکه‌کننده می‌میرن و این روی شخصیت‌های دیگه تاثیر جدی می‌زاره و رسما از درون نابودشون می‌کنه.
خلاصه‌تر اینکه توی آنچارتد شخصیت‌ها دنیا رو نابود می‌کنن و توی TLOU دنیا شخصیت‌ها رو نابود می‌کنه.
همه این حرفا زمانی درسته که ما بخواییم Uncharted رو با همون فرمول قبلی ادامه بدیم ، یعنی بدون تغییر و ...
اما چیزی که من صرفا مثال زدم ، همون جوی بود که قبل اومدن UN4 حاکم بود ، یادتونه ؟ جو‌ تیره و اتمسفر سیاه ، نمیدونم دنیای تاریک ، نیتن دریک میمیره و از این حرفا ،
کاری که میخواستن بکنن تغییر مسیر بازی تا حدودی بود
و یک سری تغییرات هم ایجاد کردن ولی نه در اون حد که گفته میشد و در نهایت همون انچارتد سابق

حالا من میگم ، اگه بخوان یه تغییر تو بازی ایجاد کنن و مثلا بخوان دارک کنن بازی رو ( مثل اون حرفایی که قبل ریلز نسخه ۴ وجود داشت ) به نظرم نباید از مردم کاراکتر ناراحت شد ، اتفاقا برای این تغییرات این موارد ضروری هست
 
همه این حرفا زمانی درسته که ما بخواییم Uncharted رو با همون فرمول قبلی ادامه بدیم ، یعنی بدون تغییر و ...
اما چیزی که من صرفا مثال زدم ، همون جوی بود که قبل اومدن UN4 حاکم بود ، یادتونه ؟ جو‌ تیره و اتمسفر سیاه ، نمیدونم دنیای تاریک ، نیتن دریک میمیره و از این حرفا ،
کاری که میخواستن بکنن تغییر مسیر بازی تا حدودی بود
و یک سری تغییرات هم ایجاد کردن ولی نه در اون حد که گفته میشد و در نهایت همون انچارتد سابق

حالا من میگم ، اگه بخوان یه تغییر تو بازی ایجاد کنن و مثلا بخوان دارک کنن بازی رو ( مثل اون حرفایی که قبل ریلز نسخه ۴ وجود داشت ) به نظرم نباید از مردم کاراکتر ناراحت شد ، اتفاقا برای این تغییرات این موارد ضروری هست
و خیلی خوب شد که اون اتفاقات نیفتاد:D (همون جوی که بود:-")
و خیلی خوب میشه که بازم این اتفاقات نیفته:دی به همون دلایلی که @FUTURE گفت:دی
 
و خیلی خوب شد که اون اتفاقات نیفتاد:D (همون جوی که بود:-")
و خیلی خوب میشه که بازم این اتفاقات نیفته:D به همون دلایلی که @FUTURE گفت:D
امیر جان کلا شما با فلسفه تغییر مشکل داری :D

حالا از بحث سری Uncharted خارج میشم و یه کات میزنم به گذشته که چندبار بحث کردیم .
سر بازی GOW که یادمه ، قشنگ از مخالفین جو حاکم بر تغییر بودی ، کلا این تغییرات به هیچ وجه باهات سازگار نبودن ، حتی اون تیکه ONE SHOT رو هم کلا نابود کردی :D
ولی در نهایت این تغییرات GOW رو نه تنها بهتر از گذشته خودش کرد ، بلکه بهتر از بازی های دورانش کرد ، چه از نظر نمره و نقد ، چه از نظر فروش که فک ها بر زمین کرد و رکورد زد ، گوتی ها هم که داری میبینی .
شاید این تغییرات با فلسفه فکری تو مناسب نباشن ، اما در نهایت خیلی خیلی مثبت شدن . \m/

یا سر Assassins Creed Origins هم یادمه ، کلا رو مود تو نبود ، باز هم ناراضی از تغییرات ، جوری که تو ذوقت خورده باشه و ...

حالا به جزییات ناامیدی هات از تغییر وارد نمیشم که چه چیزایی در مورد دو بازی مذکور میگفتی و در حالت کلی نگرشت کلا منفی بود .

ولی خب همین Assassins Creed هم برای خیلی ها بهترین اساسین نسل هشتم بود . و همینطور اودسی که ادامه اون تغییر هستش .

در کل اره ، خوب شد Uncharted بدون اینکه شامل حال این تغییرات بشه ، اومد و عملکردش بهتر از همیشه شد . و اصلا چه بسا شاید با نسخه جدید باز هم بدون تغییر جلو رفتن و باز هم موفق تر از همیشه فروش کردن و اصلا شاید این دفعه ۲ برابر بهتر عمل کردن ، کسی چه میدونه ، الله داند

منتهی تغییر چیز ترسناکی نیست که شما آنقدر ازش بترسی ، و انقد پافشاری داشته باشی به ریشه ها
 
امیر جان کلا شما با فلسفه تغییر مشکل داری :D

حالا از بحث سری Uncharted خارج میشم و یه کات میزنم به گذشته که چندبار بحث کردیم .
سر بازی GOW که یادمه ، قشنگ از مخالفین جو حاکم بر تغییر بودی ، کلا این تغییرات به هیچ وجه باهات سازگار نبودن ، حتی اون تیکه ONE SHOT رو هم کلا نابود کردی :D
ولی در نهایت این تغییرات GOW رو نه تنها بهتر از گذشته خودش کرد ، بلکه بهتر از بازی های دورانش کرد ، چه از نظر نمره و نقد ، چه از نظر فروش که فک ها بر زمین کرد و رکورد زد ، گوتی ها هم که داری میبینی .
شاید این تغییرات با فلسفه فکری تو مناسب نباشن ، اما در نهایت خیلی خیلی مثبت شدن . \m/

یا سر Assassins Creed Origins هم یادمه ، کلا رو مود تو نبود ، باز هم ناراضی از تغییرات ، جوری که تو ذوقت خورده باشه و ...

حالا به جزییات ناامیدی هات از تغییر وارد نمیشم که چه چیزایی در مورد دو بازی مذکور میگفتی و در حالت کلی نگرشت کلا منفی بود .

ولی خب همین Assassins Creed هم برای خیلی ها بهترین اساسین نسل هشتم بود . و همینطور اودسی که ادامه اون تغییر هستش .

در کل اره ، خوب شد Uncharted بدون اینکه شامل حال این تغییرات بشه ، اومد و عملکردش بهتر از همیشه شد . و اصلا چه بسا شاید با نسخه جدید باز هم بدون تغییر جلو رفتن و باز هم موفق تر از همیشه فروش کردن و اصلا شاید این دفعه ۲ برابر بهتر عمل کردن ، کسی چه میدونه ، الله داند

منتهی تغییر چیز ترسناکی نیست که شما آنقدر ازش بترسی ، و انقد پافشاری داشته باشی به ریشه ها
تا حد زیادی موافقم با حرفت با تغییر مشکل دارم چون قبلا هم گفتم، من فلان چیز رو دوست دارم به فلان دلایل! مثلا ده سال AC خریدم(حالا ده سال که نشد ولی کلا) چون اون موارد رو دوست داشتم و اگر ده سال دیگه هم میدادن باز میخریدم!
چیزی که دوست دارم رو تغییر ندن، میخوان از ریشه بزنند؟ چیزی به نام IP جدید وجود داره! هر غلطی دوست دارن میتونند بکنند! منم حمایت میکنم:D

بعضی وقتا تغییر باعث پیشرفت توی سبکی که هست میشه، بعضی وقتا باعث تیشه به ریشه چیزایی که دوست داشتی میشه!

مثلا همین مراحل سندباکس U4 یک تغییر و پیشرفت عالی بوده! کمک کرده به حس ادونچر بازی، و روند داستانی و ماجراجویی بازی رو با حفظ ارزش های قدیم( :p ) یک قدم برده جلو!(و توی TLL باز این مورد رو بهترش کردن!)
Detroit دارم میزنم الان، تغییر نه...ولی پیشرفت بازی نسبت HR (چون خیلی نزدیک ترن این دوتا بهم رو میگم) کاملا مشخصه! این چیزا خوبه!

در مورد GOW ، من هنوزم فن وان شات گرفتن بازی نیستم یعنی اینجوری نیست بگم واو فلان بازی خفنه چون وان شاته کل بازی! اگر GOW جدید به خاطر این خفنه، GOW III به خاطر هزارتا کات، به خاطر تغییر دید به اول شخص از چشم خود کریتوس یا پوسایدون و ... هم یه عالمه صحنه خفن داشته! یا خیلی چیزای دیگه که با دور شدن دوربین از کریتوس یا تغییر زوایای دوربین صحنات خفنی ایجاد کردن! در کل هر دوتاش خوبه و هیچکدوم برتری نداره به اون یکی!(فقط با کات زدن دستشون بازتر میشه و شاید برای بعضی ها فست تراول رو اعصابشون نمیرفت:-" )
باز در مورد GOW ، من چندان با گیم پلی مشکل نداشتم میگفتم تو نمایش ها مخصوصا اون PGW سی ثانیه ای که فحشش میدادن خفن میزنه، ولی نشون نمیدادن دقیقا چجوری قراره کار کنه! و هیچ توضیحی هم نمیدادن بدبختی! :D
مورد بعدی در مورد GOW دوربین رو شونه بود! این هم باز مثل بالا معلوم نبود چجوری قراره جواب بده، چجوری میشه دشمن های پشت سر رو هندل کرد، دشمن فقط از جلو میخواد حمله کنه؟ اما تو بازی میبینیم درسته چشم برای پشت نداریم اما دو نفر اتفاقات پشت رو بهمون گزارش میدن!(اینا همش به خاطر اینه نمایش درست و کاملی که ملت بازی کنند و بهمون بگن نداشتیم!)

بقیه موارد GOW هم همینه، من یه فرمول جواب گرفته رو میبینم با یک فرمولی که هیچیش معلوم نیست، پس مطمئنا الکی نمیام بگم "چون تغییر دادن و فقط چون تغییر دادن و فقط چون فن زبون نفهمم" پس خوبه:D
گرچه ما بحث تغییر رو قبل از معرفیه GOW هم داشتیم، که یک سری میگفتن اصلا بشه مثل DMC ، و من اون موقع هم میگفتم GOW سبک خودش عالیه:D و همینایی که بعدا به من میگفتن هیتر (=)) ) و اون زمان کنار من میگفتن GOW سبکش خوبه! یهو چون فقط تغییر دیدن گفتن نه تغییر خوبه! همونا احتمالا اگر DMC هم میشد، فقط به خاطر اینکه کاریه که شده، بازم میگفتن خوبه:D
حالا در کنار همه ی این ها، وقتی توی همین GOW جدید به اون وسط بازی میرسی که "اسپویل " (:-") ... میبینی همچینم زمین تا آسمون فرق نکرده وضعیت مبارزات و دقیقا همون حس رو بهت میده فقط با زاویه دوربین جدید (و مقادیری پیشرفت که تو قبلیا هم هر نسخه پیشرفت هایی داشته تو مبارزاتش و عینا کپی پیست نبوده :D )
---
در مورد AC خیلییییی گفتم! ولی برعکس بالا به نظرم قشنگ گند زدن به هرچیه AC که خاصش میکرد! الان تبدیل شده به یه RPG خیلی عادی و به شدت بی هویت! و به نظرم بهترین کار اینه که این RPGشون رو از AC جدا کنند تا هر دو قشر به خواستشون برسن:D
میشینی گیم پلی اودیسه میبینی، فکر میکنی طرف داره بیلیارد بازی میکنه! لگد میزنه مثل توپ شوت میشه، تیرکمون شات گانی میزنه همینطور!
مدت زمان بازی ها نسبت به قبل 2-3برابر شده، بعد انیمیشن های بازی نابود شده! این همه ساعت بازی میکنی همش دوتا انیمیشن تکراری میبینی، اونم یکی از بخش هایی که ACها تو هرچی بد بودن، این یکی حداقل عالی بودن:D
خدایی زیاد در مورد AC گفتم، زیاد از دردهام گفتم و زیاد هیت ورزیدم بهش! که فکر میکنم به عنوان یه فن زبون نفهم سری، حق این همه هیت ورزیدن تو سایت رو بهش داشته باشم:D

و به طور کلی به نظرم یونیتی توی ارائه یک بیس گیم پلی خالص اساسینی یک بازیه به شدت فوق العاده ست و همون جهشی رو که AC2 به AC1 داشت رو برای سری داشته!
مشکلات فنیش، مشکلات داستانیش و محتواییه بازی یک بحث دیگه ست کاملا! :D و هنوزم فکر میکنم ادامه راه Unity رو دادن بهترین انتخاب ممکن برای سری بود!

یک مورد دیگه هم بگم! Origins که اومد با بچه ها زیاد بحث میکردیم که آیا تقلید از ویچر هست یا نه، من میگفتم نه:D (هنوزم میگم نه:D ) خیلی از مواردی که توی این ریبوت یا حالا هرچی هست، توی قبلی ها بوده، ولی هرکدوم یه بخشیش رو داشتن، اما با کنار هم قرار دادن اون موارد که تو نسخه های مختلف بودن، الان کاری شده که بیشتر ویچره تا AC ! (مثال های مورد بحثمونم میتونم بگم اگر حوصلم رو داشته باشید:)) )

---
خلاصه چرت و پرت هام :
توی یک سری شناخته شده که سال ها به دلایلی دوستش دارم، به دنبال پیشرفتم توی چیزی که ارائه میدن! :D و جا برای پیشرفت هم هیچوقت کم نیست:D

اگر نمیتونند پیشرفت بدن و دنبال تغییر کامل بازی هستن، یه چیز جدید خلق کنند! حمایت هم میکنم! همینطور که همیشه میگم دوست دارم فلان استودیو یه IP جدید بسازه و ببینیم چی در میاره با یه عالمه ایده جدید! :x
 
  • Like
Reactions: SPILL
اصلا انچارتد با گروه خونی نیل همخونی نداره، نیل باید بازی‌ای دارک، بازی خودش با سبک و استایل خودش روبسازه، اصلا سبک فان انچارتد بهش سازگار نیست، من تو نسخه آخر قشنگ میتونستم تضادی که بین تمایلات نیل و ماهیت انچارتد وجود داشته رو حس کنم!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SPILL
تا حد زیادی موافقم با حرفت با تغییر مشکل دارم چون قبلا هم گفتم، من فلان چیز رو دوست دارم به فلان دلایل! مثلا ده سال AC خریدم(حالا ده سال که نشد ولی کلا) چون اون موارد رو دوست داشتم و اگر ده سال دیگه هم میدادن باز میخریدم!
چیزی که دوست دارم رو تغییر ندن، میخوان از ریشه بزنند؟ چیزی به نام IP جدید وجود داره! هر غلطی دوست دارن میتونند بکنند! منم حمایت میکنم:D

بعضی وقتا تغییر باعث پیشرفت توی سبکی که هست میشه، بعضی وقتا باعث تیشه به ریشه چیزایی که دوست داشتی میشه!

مثلا همین مراحل سندباکس U4 یک تغییر و پیشرفت عالی بوده! کمک کرده به حس ادونچر بازی، و روند داستانی و ماجراجویی بازی رو با حفظ ارزش های قدیم( :p ) یک قدم برده جلو!(و توی TLL باز این مورد رو بهترش کردن!)
Detroit دارم میزنم الان، تغییر نه...ولی پیشرفت بازی نسبت HR (چون خیلی نزدیک ترن این دوتا بهم رو میگم) کاملا مشخصه! این چیزا خوبه!

در مورد GOW ، من هنوزم فن وان شات گرفتن بازی نیستم یعنی اینجوری نیست بگم واو فلان بازی خفنه چون وان شاته کل بازی! اگر GOW جدید به خاطر این خفنه، GOW III به خاطر هزارتا کات، به خاطر تغییر دید به اول شخص از چشم خود کریتوس یا پوسایدون و ... هم یه عالمه صحنه خفن داشته! یا خیلی چیزای دیگه که با دور شدن دوربین از کریتوس یا تغییر زوایای دوربین صحنات خفنی ایجاد کردن! در کل هر دوتاش خوبه و هیچکدوم برتری نداره به اون یکی!(فقط با کات زدن دستشون بازتر میشه و شاید برای بعضی ها فست تراول رو اعصابشون نمیرفت:-" )
باز در مورد GOW ، من چندان با گیم پلی مشکل نداشتم میگفتم تو نمایش ها مخصوصا اون PGW سی ثانیه ای که فحشش میدادن خفن میزنه، ولی نشون نمیدادن دقیقا چجوری قراره کار کنه! و هیچ توضیحی هم نمیدادن بدبختی! :D
مورد بعدی در مورد GOW دوربین رو شونه بود! این هم باز مثل بالا معلوم نبود چجوری قراره جواب بده، چجوری میشه دشمن های پشت سر رو هندل کرد، دشمن فقط از جلو میخواد حمله کنه؟ اما تو بازی میبینیم درسته چشم برای پشت نداریم اما دو نفر اتفاقات پشت رو بهمون گزارش میدن!(اینا همش به خاطر اینه نمایش درست و کاملی که ملت بازی کنند و بهمون بگن نداشتیم!)

بقیه موارد GOW هم همینه، من یه فرمول جواب گرفته رو میبینم با یک فرمولی که هیچیش معلوم نیست، پس مطمئنا الکی نمیام بگم "چون تغییر دادن و فقط چون تغییر دادن و فقط چون فن زبون نفهمم" پس خوبه:D
گرچه ما بحث تغییر رو قبل از معرفیه GOW هم داشتیم، که یک سری میگفتن اصلا بشه مثل DMC ، و من اون موقع هم میگفتم GOW سبک خودش عالیه:D و همینایی که بعدا به من میگفتن هیتر (=)) ) و اون زمان کنار من میگفتن GOW سبکش خوبه! یهو چون فقط تغییر دیدن گفتن نه تغییر خوبه! همونا احتمالا اگر DMC هم میشد، فقط به خاطر اینکه کاریه که شده، بازم میگفتن خوبه:D
حالا در کنار همه ی این ها، وقتی توی همین GOW جدید به اون وسط بازی میرسی که "اسپویل " (:-") ... میبینی همچینم زمین تا آسمون فرق نکرده وضعیت مبارزات و دقیقا همون حس رو بهت میده فقط با زاویه دوربین جدید (و مقادیری پیشرفت که تو قبلیا هم هر نسخه پیشرفت هایی داشته تو مبارزاتش و عینا کپی پیست نبوده :D )
---
در مورد AC خیلییییی گفتم! ولی برعکس بالا به نظرم قشنگ گند زدن به هرچیه AC که خاصش میکرد! الان تبدیل شده به یه RPG خیلی عادی و به شدت بی هویت! و به نظرم بهترین کار اینه که این RPGشون رو از AC جدا کنند تا هر دو قشر به خواستشون برسن:D
میشینی گیم پلی اودیسه میبینی، فکر میکنی طرف داره بیلیارد بازی میکنه! لگد میزنه مثل توپ شوت میشه، تیرکمون شات گانی میزنه همینطور!
مدت زمان بازی ها نسبت به قبل 2-3برابر شده، بعد انیمیشن های بازی نابود شده! این همه ساعت بازی میکنی همش دوتا انیمیشن تکراری میبینی، اونم یکی از بخش هایی که ACها تو هرچی بد بودن، این یکی حداقل عالی بودن:D
خدایی زیاد در مورد AC گفتم، زیاد از دردهام گفتم و زیاد هیت ورزیدم بهش! که فکر میکنم به عنوان یه فن زبون نفهم سری، حق این همه هیت ورزیدن تو سایت رو بهش داشته باشم:D

و به طور کلی به نظرم یونیتی توی ارائه یک بیس گیم پلی خالص اساسینی یک بازیه به شدت فوق العاده ست و همون جهشی رو که AC2 به AC1 داشت رو برای سری داشته!
مشکلات فنیش، مشکلات داستانیش و محتواییه بازی یک بحث دیگه ست کاملا! :D و هنوزم فکر میکنم ادامه راه Unity رو دادن بهترین انتخاب ممکن برای سری بود!

یک مورد دیگه هم بگم! Origins که اومد با بچه ها زیاد بحث میکردیم که آیا تقلید از ویچر هست یا نه، من میگفتم نه:D (هنوزم میگم نه:D ) خیلی از مواردی که توی این ریبوت یا حالا هرچی هست، توی قبلی ها بوده، ولی هرکدوم یه بخشیش رو داشتن، اما با کنار هم قرار دادن اون موارد که تو نسخه های مختلف بودن، الان کاری شده که بیشتر ویچره تا AC ! (مثال های مورد بحثمونم میتونم بگم اگر حوصلم رو داشته باشید:)) )

---
خلاصه چرت و پرت هام :
توی یک سری شناخته شده که سال ها به دلایلی دوستش دارم، به دنبال پیشرفتم توی چیزی که ارائه میدن! :D و جا برای پیشرفت هم هیچوقت کم نیست:D

اگر نمیتونند پیشرفت بدن و دنبال تغییر کامل بازی هستن، یه چیز جدید خلق کنند! حمایت هم میکنم! همینطور که همیشه میگم دوست دارم فلان استودیو یه IP جدید بسازه و ببینیم چی در میاره با یه عالمه ایده جدید! :x

ببین با مجموع حرفات که نظر شخصیت هست صحبتی و مخالفتی ندارم ، مورد احترام هم هست . خیلی ها همین الانشم با GOW مشکل دارن و به نظر من حق هم دارن ، اصولا با تغییر کنار اومدن با سلیقه هرکس جور نیست .

تا اینجای بحث هم اوکی هست که تو با تغییر مشکل داری و خودت هم قبول داری ولی یه مبحث جدید باز کردی که من قبول ندارم اونم اینه اگه تغییر میخوان ایجاد کنن چه کاریه اصلا IP جدید بزنن .

الان کریتوس 1 دهه شخصیت پردازی و داستان و حماسه پشتش بود رو حذف کنن برن سمت چیزی که صفر هستش ؟ احتمال موفقیت بازی از نظر جذب مخاطب خیلی خیلی میاد پایین .
و همینطور از کجا معلوم ، بتونن در IP جدید یه همچین شخصیتی رو درست کنن ،

بعضی وقت ها برای یه چیزی که یک عمر زحمت کشیدی نمیتونی بندازی کنار ، به فرض مثال یه فرد صنعت گر برای اینکه مغازه خودش رو تغییر بده واقعا الزام هست براش که در مغازه جدیدش ابزار جدید هم بخره ؟ وقتی که خودش ابزار خیلی بهتری داره . و اصلا شاید جنس جدیدش چینی از اب در بیاد :D

من قبلا هم گفتم ، الان ما دو شخصیت با نظر های کاملا مخالف همدیگه هستیم . یعنی انقدری که من عاشق تغییرم فک نکنم کسی باشه . توام که هیچی برعکس 180 درجه ای :D

از تغییرات RE7 و GOW و AC و ... بگیر تا برو به یک سری ارزوهای دیگه دارم که اگه اینجا بگم غوغا میشه ولی خب من دوس دارم :D

و یکی از عواملی که الان یکم با DMCV مشکل دارم همین نبود تغییرات اساسی هست :D

اینارو میگم شاید درک کنی چرا من نمیتونم خیلی قبول کنم این چیزایی که در مورد تغییرات رو میگی .

نکته : وان شوت شدن GOW و اون صحنه ایی که فبلم برداری کردن و اون حالت دوربین برای من مایل ها جلوتر از GOW 3 بود . در این حد که دیگه نمیخوام واقعا چیزی غیر از این از GOW ببینم :D

یک سوال . کدوم بازی دقیقا با تغییر ( در مقیاس GOW ، AC ، RE7 و ... ) اومده و عرضه شده و واقعا خراب کرده به معنای واقعی ؟
من میتونم کلی مثال بزنم که فرمول های همیشگی و تکراری در اکثر مواقع ویران کردند IP هارو . اما شاید تغییر ، اکثرا نتیجه بخش بوده و گاهی نجات دهنده
 
ببین با مجموع حرفات که نظر شخصیت هست صحبتی و مخالفتی ندارم ، مورد احترام هم هست . خیلی ها همین الانشم با GOW مشکل دارن و به نظر من حق هم دارن ، اصولا با تغییر کنار اومدن با سلیقه هرکس جور نیست .

تا اینجای بحث هم اوکی هست که تو با تغییر مشکل داری و خودت هم قبول داری ولی یه مبحث جدید باز کردی که من قبول ندارم اونم اینه اگه تغییر میخوان ایجاد کنن چه کاریه اصلا IP جدید بزنن .

الان کریتوس 1 دهه شخصیت پردازی و داستان و حماسه پشتش بود رو حذف کنن برن سمت چیزی که صفر هستش ؟ احتمال موفقیت بازی از نظر جذب مخاطب خیلی خیلی میاد پایین .
و همینطور از کجا معلوم ، بتونن در IP جدید یه همچین شخصیتی رو درست کنن ،

بعضی وقت ها برای یه چیزی که یک عمر زحمت کشیدی نمیتونی بندازی کنار ، به فرض مثال یه فرد صنعت گر برای اینکه مغازه خودش رو تغییر بده واقعا الزام هست براش که در مغازه جدیدش ابزار جدید هم بخره ؟ وقتی که خودش ابزار خیلی بهتری داره . و اصلا شاید جنس جدیدش چینی از اب در بیاد :D

من قبلا هم گفتم ، الان ما دو شخصیت با نظر های کاملا مخالف همدیگه هستیم . یعنی انقدری که من عاشق تغییرم فک نکنم کسی باشه . توام که هیچی برعکس 180 درجه ای :D

از تغییرات RE7 و GOW و AC و ... بگیر تا برو به یک سری ارزوهای دیگه دارم که اگه اینجا بگم غوغا میشه ولی خب من دوس دارم :D

و یکی از عواملی که الان یکم با DMCV مشکل دارم همین نبود تغییرات اساسی هست :D

اینارو میگم شاید درک کنی چرا من نمیتونم خیلی قبول کنم این چیزایی که در مورد تغییرات رو میگی .

نکته : وان شوت شدن GOW و اون صحنه ایی که فبلم برداری کردن و اون حالت دوربین برای من مایل ها جلوتر از GOW 3 بود . در این حد که دیگه نمیخوام واقعا چیزی غیر از این از GOW ببینم :D

یک سوال . کدوم بازی دقیقا با تغییر ( در مقیاس GOW ، AC ، RE7 و ... ) اومده و عرضه شده و واقعا خراب کرده به معنای واقعی ؟
من میتونم کلی مثال بزنم که فرمول های همیشگی و تکراری در اکثر مواقع ویران کردند IP هارو . اما شاید تغییر ، اکثرا نتیجه بخش بوده و گاهی نجات دهنده
در مورد پاراگراف کریتوس، ND اومد آنچارتد رو گذاشت کنار و TLOU ساخت نسل قبل، نیت یک دهه شخصیت پردازی نداشت، ولی با TLOU کاری کرد که تو همین سایت خودمون بعد از عرضه بازی و موج دوم هم آخر سال، ما هزارتا کاربر جدید با یوزرهای مربوط به جوئل و الی و TLOU داشتیم!
همین RDR2 ، خیلی ها موقع معرفی آرتور میگفتیم "این؟؟؟ این میخواد شخصیت اصلی باشه؟ این جلی یکی مثل جان؟ " ، الان نظر اکثریت در مورد آرتور چیه؟ :D
میشه!
اما خوب کریتوس، این داستانی که گفتن با این کریتوسی که میشناختیم انقدر خفن شد و آره به نظرم اگر کسی GOWهای قبل رو نزده باشه، نمیتونه با این کریتوس اندازه ما همزاد پنداری کنه و ...!
(من یه مشکل داستای که با ادامه خود GOW داشتم این بود که خیلی ضایعه تو هیچ اشاره ای تو دنیای بازی به جاهای دیگه نکنی ولی یهو اینو برداری ببری جای دیگه! هنوزم جوابمون رو درست ندادن ولی قولش رو دادن و اینکه الان دنیا رو به طور کامل تری به تصویر کشیدن و دنیا فقط به یک تمدن و چتدتا خداشون ختم نمیشه! World Buildingی نداشت قبلا جز یونان، ولی الان داریم!)
بحث جذب مخاطب هم بحث مالیه سونی میشه، به خواسته من گیمر ربط نداره این مورد! :D

در مورد سوالت، AC :p من حالیم نیست چی میگید ولی گند خورده بهش الان:-" حالا جدای از شوخی و این مورد:D
یکیش بازی مورد علاقه خودم:D ، POP 2008 ! بازی رسما از اکشن ادونچر تبدیل شد به پلتفرمر! تازه بازیی که قبلا ریبوت کامل رو تجربه کرده بوده! من طرفدار POP 2008م، ولی الا ماشاالله هیتر داره! اکشن ادونچر مورد علاقه ملت رو ازشون بگیری و به جاش پلتفرمر تحویلشون بدی؟

غیر این ، Jak از بازی های مورد علاقه خودم، من چون اول شماره سوم رو زدم طرفدار اون پلتفرمر شوترم و به نظرم بازی فوق العاده ایه! اما متاش همینطور اومده پایین تر!(اینجا نه جامعه بزرگ طرفدار داره بدونم نظرشون چیه و نه اون زمان نتی بوده یا من بودم بحث ها رو ببینم برای همین از متا گفتم:دی )بازی اول پلتفرمر خالص بوده، دومی شوترش خیلی میچربه ، سومی شوتر پلتفرمر(مثل رچت:دی ) کلا برنی تفاوت اولی با دومی از همون ثانیه اول مشخصه!

مثال بعدی، از مثال های معروف این چندسال اخیر! MGS V ، درسته یک سری هنوز طرفدارش هستن و یک سری فن جدید جذب کرد، ولی لازمه در مورد ناامید شدن های ملت بحث کنیم؟ تغییر سبک کاملا رو طراحی مراحل و الی الخصوص داستان و نحوه روایت بازی تاثیر گذاشته!
یه مثال خوب دیگه، چرا انقدر با MGR مشکل دارید؟ :p تغییر همیشه خوبه! اونم به H&S ! (باز خوبه کونامی شعورش رسید MGS:R رو تبدیل کرد به MGR:R و از سری اصلی کشوند بیرون! همینو با AC بکنند و اسم AC رو از روش بردارن رو اعصاب ما نرن:دی )
MG Survive هم هست باز ... :-"

دیگه ، در مورد اینکه خیلی های سری LOS رو بهترینه کسلوانیا نمیدونند زیاد شنیدم! من قبلی ها رو نزدم نظری نمیدم:دی

باز از سری های محبوبم، خیلی ها راحت پیشنهاد میدن KH Chain of Memories رو اسکیپ کنید(کاملا به خاطر گیم پلی!) و فقط کات سین هاش رو ببینید:دی این سری هم شماره اصلی فرعی نداره، همشون اصلین! :دی
دوتا بازی سری رو که خود SE هم حتی ریمستر/ریمیک نکرد حتی و فقط کات سین گذاشت:دی
حالا گفتم KH ، این بهش میگن یه پیشرفت درست حسابی! روح آدم شاد میشه میبینه چیکار کردن :دی
KH 1 ==> KH II ==> KH BBS ==>KH 2.8 ==> KH III
یه سیر تکاملی قشنگ توشون دیده میشه! حالا هستن که هرکی یکی رو بیشتر میپسنده ولی به طور کلی هسته ی یکسان رو پیشرفت دادن در کنار یه سری قابلیت های ریز و درشت که هر نسخه مخصوص خودش داره :دی

یه مورد دیگه هم بگم ، Ni no Kuni 2 ! از اون حالت پوکمونی و گرفتن جک و جونور، تبدیل به یه ARPG عادی شد! متاشون تقریبا یکیه، ولی هایپی که موقع عرضه NnK1 نسل قبل بود رو اصلا و ابدا سر NnK2 ندیدم من! :دی

---
هیلو نزدم، ولی گویا میگن تغییراتی داشته و باب میل نبودن؟ نمیدونم شاید اشتباه شنیدم:دی ، همون مثال هایی که خودم بازی کردم و بهتر واقفم رو بگیر:دی
مرحوم کیلزونم نه در حد بالایی ها که کلا سبک عوض بشه،اما اونقدری بوده که از KZ2 رسید به وضع SF :-"
فراموش نکنیم خود GOW هم توی Ascension اومد با اون barه مسخره تغییراتی بده که... به نظرم اون بود که کلاسیک رو ترکوند و نه جواب ندادن گیم پلی بیس کار! :دی

یه موردم بگم :دی :
من میتونم کلی مثال بزنم که فرمول های همیشگی و تکراری در اکثر مواقع ویران کردند IP هارو .
یک کاری که تموم شده، حتما لازم نیست یقه ش رو بگیری و ادامه بدی:دی GOW III تموم شده بود،ادامه نمیدادن به کسی بر نمیخورد! :دی
الان آنچارتد تقریبا تموم شده(حالا به دلایل زیادی باز مثل GOW III نیست شرایطش!) حتما لازم نیست بگیم نه باید ادامه داده بشه!
همچنان من بحث مالیه شرکت ها رو نمیکنم:دی میدونم اول و آخر تصمیمات اونه، ولی الان با مدیر یوبی که بحث نمیکنم:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or