باری دیگر تاریخ انتشار Persona 5 به تعویق افتاد

VICTORLyNCH

کاربر سایت
#Z262.jpg
شرکت Atlus رسماً اعلام کرد که تاریخ انتشار بازی نقش‌آفرینی ژاپنی مورد انتظارشان، Persona 5، تا روز سه شنبه 15 فروردین 1396 [4 آوریل 2017 میلادی] به تعویق افتاده است. ممکن است این خبر برای عده‌ای که مشتاقانه منتظر تجربه‌ی این بازی هستند ناامید کننده باشد، اما به نظر می‌رسد که دلایلی موجه و خوشایند برای این اقدام وجود دارد. این شرکت ضمن خبر دادن از تاخیر در عرضه‌ی این عنوان، اعلام کرده که این بازی برای اولین بار در این سری دو زبانه خواهد بود؛ به این معنی که صداهای موجود در این بازی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ژاپنی قابل شنیدن هستند.

در این بیانیه که از سوی Atlus برای وب‌سایت IGN ارسال شده، آمده است:" عرضه‌ی بازی Persona 5 در ژاپن بر خلاف انتظارات ما صورت گرفت، به عنوان یک شرکت، ما مدیون تلاش طرفدارانمان مبنی بر بومی‌سازی صحیح بازی Persona 5 هستیم. در عمل، ما پرسش و پاسخ با بازیکنان و بومی‌سازی بازی را دوبرابر کردیم و حتی دیالوگ‌هایی را که قبلاً ضبط نکرده‌ بودیم را در استودیو ضبط کردیم. ما نمی‌خواهیم برای [عرضه‌ی این] بازی عجله کنیم. و این مورد به این معنی‌ست که باید تاریخ انتشار بازی را برای آخرین بار به تعویق بیندازیم."

در هنگام انتشار بازی Persona 5 از طریق خود دیسک بازی زبان انگلیسی قابل دسترسی‌ست؛ با این حال، بازیکنان می‌توانند با دریافت یک بسته‌ی الحاقی رایگان، به زبان ژاپنی و اصلی این بازی نیز دسترسی داشته باشند.

بازی Persona 5 تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است، اما شرکت Atlus اعلام کرده که این بازی نهایتاً روز سه شنبه 15 فروردین 1396 [4 آوریل 2017 میلادی] برای پلتفرم‌های Playstation 3 و Playstation 4 عرضه خواهد شد.

منبع
 
گند تاخیر رو دیگه درآوردن!
ماکان بوکمارک کن، بخاطر همین تاخیر ها بازی یه چیز عجیب غریبی از خوب بودن میشه :دی این تاخیر های یه ماه خیلی خوبه، یعنی واقعا بازی براشون مهم بوده :دی

بعدم زبون جاپون رو رایگان کردن که خودش یه دنیا ارزش داره :دی
 
ماکان بوکمارک کن، بخاطر همین تاخیر ها بازی یه چیز عجیب غریبی از خوب بودن میشه :D این تاخیر های یه ماه خیلی خوبه، یعنی واقعا بازی براشون مهم بوده :D

بعدم زبون جاپون رو رایگان کردن که خودش یه دنیا ارزش داره :D

بازی که قطعا خوب میشه اما انصافی خیلی دارن تاخیر میزنن! نمودن رسما!
 
  • Like
Reactions: Red Ѵ
بازی که قطعا خوب میشه اما انصافی خیلی دارن تاخیر میزنن! نمودن رسما!
اون تاخير هايي كه قبلا بود برأي ساخت بازيه.الان بازي تو ژاپن منتشر شده.اين تاخير براي Localization كردن بازي تو غربه.Localization بازي مثل Persona هم نسبت به بازي هايي ژاپني ديگه مثل Tales و Final Fantasy هم خيلي سخت تره.تازش هم ATLUS USA مثل شركت هاي ژاپني مثل Square Enic و Namco نيستش كه هم شركتش بزرگ باشه و هم مثل اون شركت ها بازي هاش فروش زيادي بكنه

حالا هم يك تاخير يك ماه و نيم هم واقعا بعيد بدونم براي ارزش اين همه كوبوندن شركت رو داشته باشه.The Last Guardian و FFXV بعد از اون همه مدت از زمان معرفيشون و كلي تاخير دارند اخر سر منتشر ميشند.همينا ميتونه ملت رو تا اون موقع كلي سرگرم كنه
 
اون تاخير هايي كه قبلا بود برأي ساخت بازيه.الان بازي تو ژاپن منتشر شده.اين تاخير براي Localization كردن بازي تو غربه.Localization بازي مثل Persona هم نسبت به بازي هايي ژاپني ديگه مثل Tales و Final Fantasy هم خيلي سخت تره.تازش هم ATLUS USA مثل شركت هاي ژاپني مثل Square Enic و Namco نيستش كه هم شركتش بزرگ باشه و هم مثل اون شركت ها بازي هاش فروش زيادي بكنه

حالا هم يك تاخير يك ماه و نيم هم واقعا بعيد بدونم براي ارزش اين همه كوبوندن شركت رو داشته باشه.The Last Guardian و FFXV بعد از اون همه مدت از زمان معرفيشون و كلي تاخير دارند اخر سر منتشر ميشند.همينا ميتونه ملت رو تا اون موقع كلي سرگرم كنه
همه‌ی حرفات درسته ولی به نظرم بهترین کاری که می‌تونستن بکنن این بود که تا وقتی مطمئن نشدن تاریخ عرضه‌ای واسه بازی انتخاب نکنن. انصافا خیلی حس بدیه...همین که می‌خواییم به تاریخ عرضه نزدیک بشیم دوباره تاخیر میخوره. انگار کلا زمان رو نگه داشتن و هر چقدر زور میزنیم بگذره نمیگذره! :D:|
مثل TLG اینا هم نیست که کلا واسه یه مدت طولانی محو بشه و بعد دوباره برگرده... P5 چندین ساله که دور و برمونه و همیشه فکر می‌کردیم که نهایت 1 سال باهاش فاصله داریم ولی همین که میخواد فاصله کم بشه دوباره زیادش میکنن نامردا :|:D
ولی حداقل می‌دونیم که بازی قراره عالی باشه و بترکونه<:-Pمثل بازیایی که مثال زدی نیست که معلوم نیست قراره به چه سرنوشتی دچار شن ! :D
من فقط دارم دعا می‌کنم که حداقل یکی از TLG و FF XV در سطح انتظارات ظاهر بشه! :D
 
همه‌ی حرفات درسته ولی به نظرم بهترین کاری که می‌تونستن بکنن این بود که تا وقتی مطمئن نشدن تاریخ عرضه‌ای واسه بازی انتخاب نکنن. انصافا خیلی حس بدیه...همین که می‌خواییم به تاریخ عرضه نزدیک بشیم دوباره تاخیر میخوره. انگار کلا زمان رو نگه داشتن و هر چقدر زور میزنیم بگذره نمیگذره! :D:|
مثل TLG اینا هم نیست که کلا واسه یه مدت طولانی محو بشه و بعد دوباره برگرده... P5 چندین ساله که دور و برمونه و همیشه فکر می‌کردیم که نهایت 1 سال باهاش فاصله داریم ولی همین که میخواد فاصله کم بشه دوباره زیادش میکنن نامردا :|:D
ولی حداقل می‌دونیم که بازی قراره عالی باشه و بترکونه<:-Pمثل بازیایی که مثال زدی نیست که معلوم نیست قراره به چه سرنوشتی دچار شن ! :D
من فقط دارم دعا می‌کنم که حداقل یکی از TLG و FF XV در سطح انتظارات ظاهر بشه! :D
خوب این تاخیر هایی قبلا میخورده،مشکلاتی غیر منتظره ای بود یک دفعه ای پیش میومد که مجبور شدند بازی رو تاخیر بزنند.نمونش همون تاخیر اول بازی هستش.بازی موقعی که تو پاییز 2013 معرفی شد،کنارش هم P4DAN معرفی شده که قرار بود توسط Dingo ساخته باشه،که بعدا Dingo بی خیال ساخت این بازی شد.ATLUS هم مجبور شد خودش بیاد تنهایی بازی رو بسازه و برای همین پرسونا 5 رو برای اولین بار تاخیر دادند
بقیه ی تاخیرات بازی هم برای عوض کردن خیلی چیز ها تو بازیه.تریلر اول و دوم گیم پلی P5 رو ببینید و از کسایی که P5 رو بازی کردند در موردش سوال کنید،میبینید که خیلی چیز هایی که اون تریلر ها بود تو خود نسخه ی نهایی بازی نیست.یک اتفاقاتی افتاده که لابد ATLUS دیده که اون چیز هایی که تو این تریلر ها بود مناسب بازی نهایی نیست.همین دو تا برای شرکتی مثل ATLUS باعث شده که P5 رو تاخیر بندازه
این تاخیر هم الان فقط تو غربه که به خاطر Localization بهتره.P5 هم بازی هست که نسبت به نسخه های قبلی هم طولانی تره هم دیالوگ و متن بیشتری داری.انصافا برای یک شرکتی مثل ATLUS USA همچین تاخیر براشون لازمه.
البته خوبیش اینه که ATLUS USA از این فرصت تو تاخیر استفاده میکنه.مثلا الان دارند دیالوگ های انگیلیسی بیشتری به بازی اضافه میکنند که تو نسخه ی ژاپنیش بدون صداگذاری بود.البته اگه بیان روی تکسچر های گرافیکی تو نسخه ی غربی بیشتر کار کنند هم عالی میشه:D

واقعا هم این تاخیر یک ماه و نیم در مقابل اون همه مدت که ملت منتظر P5 بودند چیز خاصی نیست.حالا اگه FFXV و The Last Guardian هم به خوبی چیزی که گیمر ها انتظار داشتند،نبود(که واقعا بعید بدونم همچین اتفاقی بی افته)کلی بازی دیگه هستش که فروردین سرگرممون کنه:D
 
  • Like
Reactions: FUTURE
کوبوندن چی آخه؟:دی من ان ساله دارم بازی های این شرکت رو میزنم، خصوصا Persona رو از شماره اول بازی کردم نقدهاش رو برای بازیرایانه مینوشتم. به فن و این حرف ها باشه من از همه شماها بیشتر فن این ژانر و بازی و شرکت هستم. منتهای مراتب تاخیر همیشه رو مخه! حالا چه پرسونا باشه چه XV. وقتی یه شرکت هی تاریخ انتشار میده و هی میندازه عقب نشون میده بی برنامه هست. خدایی این نسل کچل شدیم از بس بازی ها تاخیر خوردن!
 
  • Like
Reactions: orbis
کوبوندن چی آخه؟:D من ان ساله دارم بازی های این شرکت رو میزنم، خصوصا Persona رو از شماره اول بازی کردم نقدهاش رو برای بازیرایانه مینوشتم. به فن و این حرف ها باشه من از همه شماها بیشتر فن این ژانر و بازی و شرکت هستم. منتهای مراتب تاخیر همیشه رو مخه! حالا چه پرسونا باشه چه XV. وقتی یه شرکت هی تاریخ انتشار میده و هی میندازه عقب نشون میده بی برنامه هست. خدایی این نسل کچل شدیم از بس بازی ها تاخیر خوردن!
اره قبول دارم.کوبوندن مناسب همچین جایی نیستش.استفاده کردند از کلمه کوبوندن تو این جا نامردی از من بودش.:Dشرمنده
ولی به نظر من این کار شما گیر الکی و زیاده روی هستش.این که شما میگید تاخیر این بازی نشون میده که P-Studio برنامه ریزی نداره نشونه ی همینه
اولین تاخیر اصلی به خاطر P4 Dancing All Nightه.بازی 2013 معرفی شده بود که توسط Dingo (که تجربه ی زیادی تو سبک بازی های Rhythm داره)با یک مقدار همکاری با ATLUS ساخته شده بود.سال بعد اعلام شده که Dingo کلا بی خیال بازی شده.شرکت P-Studio که هیچ اشنایی با این سبک ندارهه محبور شد به تنهایی بازی رو از اول بسازه.کلا P-Studio بدبخت این وسط چه تقصیری داره که Dingo کلا بی خیال این بازی شده و مجبور شده بازی رو از اول بسازه؟برای بازی هم تا اون موقع کلی هزینه دادند،پس نمیتونستند به همین راحتی بازی رو کنسل کنند.
دوما این که بازی نهایی نسبت تریلر اول و دوم فرق داره،به اون هم نمیشه گفت که بازی "بدون برنامه ریزی".یک چیز هایی سازنده ها از بازی برداشتند و به جاش یک چیز دیگه گفتند.به این میشه گفت "یک مقدار بی دقتی" ولی این گه بگیم سازنده ها برای بازی برنامه ریزی نگذاشتند خیلی زیاده رویه
بازی مراحل ساخت اولیه داشته که سازنده ها میومدند رو چیزایی مثل این که"تم،سبک اهنگ،شخصیت ها،مکانیک گیم پلی و ..." فکر کنند و نتیجه ی همه ی اون ایده های ساخت اولیه بازی، وارد نسخه ی نهایی شد.این کاملا مخالف اینه که بگیم P-Studio برای بازی برنامه نریخته
اگه بهترین نمونه ی برای "برنامه ریزی نداشتند سازنده ها برای بازی هاشون" میخواین،FF Versus XIII بهترین نمونشه.بازی سال 2006 معرفی شده و بعد از 10 سال دارند بازی رو بالاخره منتشر میکنند ولی نسخه ی نهایی بازی با اون چیزی که تو معرفی های بازی نشون میدادند از خیلی نظر با نسخه ای که تو سال 2006 معرفی شد فرق داره.بهترین نمونه برای "بازی که برنامه ریزی نداره" به این بازی میگند نه P5

خودتون که دارید میگید طرفدار پرسونایید پس دیگه برای چی میاین این جوری برای تاخیر بازی همچین عکس العملی نشون میدید؟
سری Persona مثل Final Fantasy و Tales نیستش که دنیای و فرهنگ ساختگی خودش رو داشته باشه و طوری باشه هم همه ی مردم ازش بفهمند.تمام نسخه های این سری تو ژاپن رخ میده و از اونجایی که از Persona 3 به بعد المان های "شبیه سازی زندگی" به نسخه های اصلی این سری اضافه شده، Persona تمرکز شدیدی روی فرهنگ و زبون ژاپن کرده.ترجمه ی ساده خیلی از دیالوگ های این سری به انگیلیسی خیلی بی معنی میشه.
مثل این میمونه که یکی که با فرهنگ ژاپن و انیمه و Otaku و این جور چیزا اشنایی نداره رو بیاریش تا انیمه ی Gintama رو ببینه.مسلما طرف هیچ لذتی از طنز Gintama نمیبره
یک نمونش هم از دیالوگ و فرهنگ ژاپن رو تو خود P5 این جا ببینید
همچین چیزی رو نمیشه به صورت ساده به انگیلیسی ترجمه کرد.باید جوری ترجمه شون کرد تا برای مخاطب های غربی یک مفهومی داشته باشه.
از اون جایی که P5 بازی در رابطه با فاسدی جامعه هست و تو ژاپن هم رخ میده،تمرکز بیشتری نسبت به دو نسخه ی قبلی تو فرهنگ و زبون ژاپن داره.بازی نشون میده مردم چه جوری تو این جامعه بد بختی دارند یا اونایی که تو جامعه قدرت دارند چه طوری از این قدرتشون سو استفاده می کنند.
این چیز هایی که بازی داره با یک ترجمه ی ساده حل نمیشه.یک تیم خیلی قوی Localization میخواد تا بازی رو جوری ترجمه کنند که برای مخاطب های غربی مفهوم کامل رو براشون برسونه.ATLUS USA هم همیشه تو این کارش موفق بود ولی تنها مشکل اینه که نیروشون برای Localization کمه و مجبورند بازی رو به تاخیر بندازند.
البته بگم که منظورم کلا نیستش که از این خبر ناراحت نباشید.منم در رابطه با این خبر ناراحتم
ولی ATLUS USA با این که شرکت موفقیه،موفقیتش به اندازه ی واحد شرکت های ژاپنی تو غرب مثل Square Enix و Namco نیست.ATLUS USA با اون تعداد نیرویی که داره،برای Localization بازی مثل Persona 5 کلی زمان میخواد.
کلا تنها خواسته ی من اینه که به قول خارجی ها برای همچین خبری Overreacting نکنید و این جریان هم از دید ATLUS USA ببینید.خدایی به خاطر یک تاخیر یک ماه و نیم ارزش این همه گیر الکی دادن نداره

در مورد tlg واقعا به ueda و team ico شک دارید ... واقعا ؟ ~X(:D
این بخشی که اول به FFXV و The Last Guardian اشاره کردم برای این بود که بگم بازی های دیگه هم هستش از نظر انتشار و تاخیر که وضعیت بد تر از P5 رو داشتند:Dوقتی تونستید تاخیر هایی مثل FFXV و The Last Guardian رو تحمل کنید،این تاخیر یک ماه و نیمه دیگه P5 تو غرب براتون چیزی نیستش
اون بخشی که گفتم "اگه بازی هم به خوبی چیزی که مردم انتظار داشتند،نبود(و بعید بدونم همچین اتفاقی بی افته)" بیشتر منظورم FFXV بود تا The Last Guardian:D
The Last Guardian که تضمین موفقیتش تو همون زمان معرفیش گرفته بود:D
 
  • Like
Reactions: vaan 2 and orbis

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or