این استودیوی همه فن حریف : ۱۰ بازی برتر Insomniac Games از نگاه متاکریتیک

بهترین بازی Insomniac Games از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    69

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

1612070521323.png


Spyro باشد یا Ratchet & Clank فرقی نمی‌کند، Insomniac Games می‌داند چگونه بازی‌های خوب بسازد. حال می‌خواهیم ده بازی برتر این استودیو از نظر متاکریتیک را باهم بررسی کنیم.Insomniac Games برای سال‌ها، توسعه‌دهنده‌ای بزرگ بوده و عناوین محبوبی از جمله Ratchet & Clank و Marvel’s Spider-Man را عرضه نموده است. این کمپانی در سال ۱۹۹۴ توسط Ted Price تاسیس شد و موفقیت بزرگی را به چشم دید.

با وجود اینکه اکثر عناوین این استودیو‌ انحصاری PlayStation بودند، تا قبل از سال ۲۰۱۹ سونی هیچگونه مالکیتی بر این استودیو نداشت.آن‌ها نه تنها بازی‌های خوبی می‌سازند، بلکه مکان خوبی برای کار کردن نیز هستند.

این استودیو تاکنون ۱۲ بار توسط FORTUNE به عنوان بهترین مکان برای کار کردن انتخاب شده است. این لیست به گونه‌ای، گرامی داشتن کاری است که Insomniac Games تاکنون انجام داده و قرار است در آینده انجام دهد.این لیست بر اساس امتیازات متاکریتیک است و در صورت برابر بودن امتیاز دو بازی، نمرات کاربران تعیین کننده بوده است.


193414


۱۰- (Sunset Overdrive (83

تنها بازی لیست که برای PlayStation‌ نیست! Sunset Overdrive یک عنوان جهان‌باز پسا‌آخرالزمانی است که در مورد اسکیت سواری روی ریل‌ها و شلیک کردن به هیولاهای جهش یافته است. ساکنین Sun City‌ به دلیل وجود OverCharge Delirium XT که نام یک نوشیدنی انرژی زا است، جهش پیدا کرده اند و حالا بازیکنان باید از این شهر فرار کنند.

این عنوان، عنوان متوسطی بود و نتوانست برای مدت زیادی در مرکز توجه قرار بگیرد، هرچند می‌توان گفت آنقدر خوب بوده که جزو یکی از بهترین عناوین Insomniac Games باشد. این عنوان، برخلاف سایر عناوین این استودیو تبدیل به یک فرانچایز نشده است. نوستالژی بودن و گیم‌پلی جذاب عناوین بعدی لیست، Sunset Overdrive را در این لیست پشت سر گذاشته است.


193416


۹- (Ratchet & Clank Collection (83

این مجموعه شامل عناوین PlayStation 2 یعنی Ratchet and Clack، Ratchet & Clank: Going Commando و Ratchet & Clank: Up Your Arsenal به صورت ریمستر شده روی PlayStation 3 بود. در این ریمستر بازی‌ها به صورت 720p HD اجرا می‌شدند و همچنین دارای یک کد برای دموی Sly Cooper: Thieves in Time بودند.
این کلکسیون راه خوبی برای طرفداران بود تا زمان بیشتری را با lombox، Ratchet و دوست رباتی او یعنی Clank زمانی که با انواع مختلفی از سلاح‌ها به دشمنان حمله می‌کنند بگذرانند. این کلکسیون بازی‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند ولی عناوین Ratchet & Clank به صورت جداگانه‌ در لیست رتبه‌های بالاتری دارند.


193417


۸- (Ratchet & Clank (85

Ratchet & Clank مدام از یک کنسول به کنسول دیگر می‌پرد! این بازسازی که از نسخه اول بازی انجام شده است، همه ان چیزی است که یک ریمستر باید داشته باشد. این عنوان در اینکه یک بازی از ۱۴ سال گذشته را به زمان حال بیاورد، کاملا موفق است. نه تنها گرافیک بلکه گیم‌پلی بازی نیز بهتر شده است.

این بازسازی همچنین بخش‌های جدید نیز به بازی اضافه می‌کرد. یکی از این بخش‌ها یک full-blown ship battle بود. این عنوان همراه با فیلم Ratchet & Clank منتشر شد.هرچندفیلم خیلی موفق نبود. با امتیاز ۲۲٪ از Rotten Tomatoes می‌توان گفت که بازی خیلی موفق تر از فیلم بود، مثل همیشه!

193418


۷- (Resistance: Fall Of Man (86

حالا بیایید به سراغ شلیک کردن به سر فضایی‌ها با یک AUG برویم! عنوان Resistance: Fall of Man یکی از لانچ‌تایتل‌های PlayStation3 بود و شروعی برای این سر ی بازی. داستان این بازی گروهبان Nathan Hale را در یک جهان موازی دنبال می‌کند، جایی که انسان‌ها مورد حمله فضایی‌هایی به نام Chimera قرار گرفته‌اند. بیشتر شهرت این بازی به سبب استفاده از سلاح‌های تخیلی بود که پیش از این در Ratchet & Clank هم استفاده شده بود.

حتی با تفنگ‌های جذاب نیز Chimera‌ها به سختی کشته می‌شدند و بسیار وحشتناک بودند. Resistance: Fall of Man در اینکه این سری تبدیل به یکی از انحصاری‌های مهم PlayStation شود کمک قابل توجهی کرد، تا قبل از اینکه بعد از سه نسخه، این مجموعه به طور کامل پایان یافت.

193419


۶- (Resistance 2 (87

Resistance 2 اصولا به عنوان بهترین بازی سری شناخته می‌شود، پیشرفت‌های صورت گرفته نسبت به بازی اول باعث می‌شود که تصور کنید نسخه پیشین برای کودکان بوده است! علاوه بر آن، داستان بازی نیز بسیار احساسی تر است و Nathan Hale‌ را در یک مبارزه برای بقا، علیه طاعونی که در حال آلوده کردن بدن اوست قرار می‌دهد.

Resistance 2 با نسخه ی سوم سری ادامه یافت که آن نیز بازی خوبی بود، اما نمره لازم برای بودن در این لیست را به دست نیاورد. این سری همچنین دو Spin-off نیز دارد که یکی از آنها یک بازی برای PlayStation Vita در سال ۲۰۱۲ است. این سری به جرات از عناوین مهم تاریخچه این استودیو بوده و هنوز هم بعضی از طرفداران به دنبال احیای آن هستند.

193420


۵- (Marvel's Spider-Man (87

آخرین بازی منتشر شده که در لیست حضور دارد و این موضوع را که Insomniac Games هنوز هم بازی‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازد به اثبات می‌رساند، این عنوان است. با وجود اتفاقاتی که در سینمای مارول و فیلم‌های Spider-Man می‌افتاد، این انحصاری PlayStation در بهترین زمان ممکن منتشر شد. این بازی نگاهی متفاوت از Spider-Man و شهر New York به ما می‌دهد.

این عنوان جزء یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ بود، هرچند وجود عناوینی مانند Red Dead Redemption 2 وGod of War باعث کمتر دیده شدن موفقیتش شد. همچنین Marvel’s Spider-Man پرفروش ترین بازی ابرقهرمانی هم حساب می‌شود که این موضوع یکی از بزرگترین‌ موفقیت‌های این عنوان است. بعد از انتشار این عنوان، سونی Insomniac Games را تصاحب کرد.

193421


۴- (Ratchet & Clank Future: A Crack In Time (87

ما کمی در لیست از سری Ratchet & Clank دور شدیم ولی حالا عناوین این سری در حال بازگشت قدرمتندانه هستند! تنها یکی از عناوین در لیست از این سری نیست. این عنوان که برای Play Station 3 عرضه شده بود دنباله‌ای برای Tools of Destruction و Quest for Booty به شمار می‌رفت.

این عنوان هفتمین عنوان موجود در سری به شمار می‌رفت و باز هم موفق شد تا با گیم‌پلی همیشگی خود طرفدارن را راضی نگه دارد. حالا Clank بخش و گیم‌پلی مخصوص خود را داشت که شامل پلتفرمینگ‌های زمانی می‌شد. Ratchet & Clank Future: A Crack In Time ثابت کرد که Ratchet & Clank هنوز هم می‌تواند عناوین موفقی را ارائه دهد و اینکه Insomniac یکی از بهترین فرانچایز‌های تاریخ سونی را ساخته است.

193422


۳- (Ratchet & Clank (88

اینجا جایی است که همه چیز شروع شد! موفقیت Ratchet & Clank زمینه‌ را برای یکی از موفق ترین فرانچایز‌های انحصاری PlayStation آماده کرد. این بازی، ترکیبی از پلتفرمینگ، حل کردن معماها و مبارزه با سلاح‌های متنوع این فرانچایز را به نمایش گذاشت..

علاوه بر این ها کاراکترهای مشهوری مانند Chairman Drek، Captian Qwark، Clank و Ratchet نیز در این نسخه معرفی شدند.این نسخه ممکن است یک بازی عالی باشد اما بهترین بازی لیست نیست. هرچند یک فرانچایز عالی را شروع کرده باشد ولی یکی از عناوین بعدی سری، خود را به عنوان نسخه محبوب‌تر و تحسین برانگیزتر اثبات کرده است.


193424


۲- (Spyro: Year Of The Dragon (91

قدیمی‌ترین بازی لیست، یکی از بهترین عناوین لیست نیز هست! این بازی سومین و آخرین نسخه Insomniac از این فرانچایز است قبل از اینکه آن‌ها به سراغ Ratchet & Clank بروند. Spyro شامل اژدهای بنفش معروف می‌شد که کل دنیا را در جست و جوی تخم‌های اژدها سفر می‌کند.

Spyro خود را به عنوان یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی اثبات کرده است. هرچند Year of The Dragon آخرین بازی این سری از سوی Insomniac بود، اما این مجموعه بعد از این با عنوان Spyro: Enter the Dragonfly ادامه یافت که توسط Check Six Studios و Equinoxe Digital Entertainment توسعه یافته بود. نمره Year of The Dragon با بازی اول این لیست برابر بود، اما امتیاز کاربران باعث شد این بازی به رتبه دوم تنزل کند.


193425

۱- (Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (91

هیچ سوپرایزی درکار نیست. یک Ratchet & Clank در جایگاه اول! هرچند Ratchet & Clank بدون شک بهترین فرانچایز Insomniac‌ است، اما عنوان Up Your Arsenal بالاتر از سایر عناوین سری می‌درخشد. این بازی که برای PlayStation 2 منتشر شده بود، اولین عنوان سری بود که دارای بخش چند نفره بود که البته این بخش، به بخش تک نفره ی بازی متصل بود.

همچنین این بازی نشان داد که Insomniac می‌تواند در فاصله‌های زمانی کم نیز عناوین خارق‌العاده‌ای بسازد. قطعا Insomniac یکی از بهترین توسعه‌دهندگان صنعت است و تعدادی از شاخص ترین فرانچایز‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را ساخته است. حالا ما فقط باید برای بازی بعدی آن‌ها صبور باشیم و امیدواریم که بازی بعدی ان ها، یک بازی از Marvel یا سری Resistance باشد.


 
آخرین ویرایش:

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
Ratchet & Clank: Going Commando نیستش چرا؟ متاش ۹۰ه. به نظر من بهترین R&C هم همون Going Commando بود که شماره دوم بازی به حساب میومد که چیزهای جدیدی نسبت به شماره اول به بازی اضافه کرد.
اینم جالبه که چهار شماره اول R&C طی ۴ سال اومدن! یکی از چیزهایی که در دوران PS2 خوب بود همین بود که ساخت بازی‌ها طولانی نبود...
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,583
نام
Alireza
اینسامنیک واقعا تکه توی این صنعت...
صد در صد استدیوهای بهتری داریم که کاراشون تحسین‌برانگیزتره ولی تنها استدیویی که با این همه تنوع توی سبک‌های مختلف بازی می‌سازه و با حفظ کیفیت، سرعت به پایان رسوندن پروژه‌هاش هم بشدت بالاست همین Insomniac هست. من که هنوز باورم نمیشه یه استدیو اواخر 2018 یه پروژه به اون سنگینی و هایپ شدید مثل اسپایدرمن رو منتشر کرده، سال 2020 یه بازی دیگه بده که خیلیا از همون نسخه 2018 هم بهتر می‌دونن + چند ماه دیگه یکی از مهمترین بازیهای نسل نهم رو هم با R&C میخواد منتشر کنه!
شاید از نظر سرعت و حفظ کیفیت فقط بتونم با From Software مقایسه‌شون کنم ولی فرام اون تنوع سبکی اینسامنیک رو نداره و از نظر فنی هم با هم فاصله دارن.
انتخاب بهترین بازیشون خیلی کار سختیه...برای اکثر بازیاشون خیلی احترام قائلم...حتی Sunset Overdrive که به نظرم یکمی آندرریت شد ولی یکی از فان‌ترین بازیهای نسل هشتم بود.
الانم واقعا خوشحالم که هنوزم جا واسه R&C یا حتی آی پی‌های جدید هست و مجبور نشدن که فقط روی اسپایدرمن کار کنن.
تنها استدیویی که توی همه‌ی این سبک و سیاق بازی ساخته: اکشن Open World، شوتر اول شخص، شوتر سوم شخص، پلتفرمر، اکشن ادونچر، VR، مترویدونیا و غیره...مطمئنم بازم هست، الان یادم نیست :D
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,743
نام
علی
تشکر فراوان
واقعا رزیستنس چقدر خوب بود حیف ...
برا من بهترین بازیشون اسپایدرمن و رزیستنس 3 بوده , کلا هر بازی که میسازن به شدت فان هست یعنی فاکتور فان و لذت بخش بودن رو دارن , رچت هم خیلی دوست دارم و شدیدا هایپم براش
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,083
نام
SaSan
برعکس من هیچ وقت Insomniac Games رو استدیو طراز اول و سطح بالایی نمیدونستم
همین Resistance با این که جزو بازی های خاص و انحصاری خوب PS به حساب میاد اما در مقایسه با بازی های با کیفیت این سبک (مثل کیلزون) زیاد حرفی واسه گفتن نداره ولی با این حال خیلی دوست دارم نسخه چهارم رو بسازن

با کیفیت ترین بازی Insomniac رو میشه اسپایدرمن دونست که میتونه یه شروع جدیدی برای این استدیو باشه تا خودش رو جزو استدیوهای طراز اول دنیا قرار بده
 
آخرین ویرایش:

ThePS-Only

کاربر سایت
Aug 14, 2020
46
نام
مصطفی ( Mustapha )
اگه بخوایم لیست TOP 5 بهترین استدیو های فرست پارتی سونی رو نام ببریم , بدون شک Insomniac Games تو لیست قرار میگیره , استدیویی فوق العاده که بنظرم سونی استراتژیک خوبی رو برای خریدش بکار برد.
یک نکته ای رو فراموش کردی , گزینه ی Ratchet & Clank دوتاس اگه نظرسنجی قابل ادیت شدنه , جلوی یک کدومش بنویس Ratchet & Clank 2016.
 
آخرین ویرایش:
  • Love
Reactions: ARTHUR WESKER

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,638
نام
Mehrdad
برای من بهترین بازیشون Resistance 2 بود.. کل سری رو خیلی دوست دارم حتا نسخه اول رو .. و به نظرم با اینکه نسخه سوم بازی خیلی تمیزی بود اما در کل نسخه دوم رو انتخاب میکنم.. یادش بخیر چه دورانی بود با شوتر های PS3.. در کل سری Resistance یکی از نوستالژیک ترین حس هارو بهم میدند و واقعا امیدوارم در اینده برگردند.
اسپایدرمنم هرچی با اون نسخه PSoneاش در کودکی حال میکردم.. و نسخه اینسامنیاک هم با اینکه قبل عرضه خیلی براش هایپ بودم، اما الان دیگه بهم نمیچسبند (حتا مایلز رو که رو PS5 تست کردمم احتمالا دیگه هیچ وقت سراغش نمیرم :-") البته منکر کیفیتشون نمیشم.(کلا سال هاست به غیر از موارد معدودی در مدیا سوپر هیرو زده شدم فکر کنم اینم در ادامه همون باشه)

رچت باز هم نیستم و تقریبا هیچ کدومشون بهم نچسبیدن : ( :-" نسخه PS4 رو فکر کنم سه سال پیش خریدم ولی هنوز نکشیده که جدی بازیش کنم :-" که خب سلیقست..
در حالی که همین الان اگه وقتشو داشتم با کله میرفتم سه تا Resistance رو پشت هم برای بار انم بازی میکردم..(تو یکی دو سال گذشته این کار رو کردم اما در اینده هم حتما این کار رو دوباره انجام میدم)

البته در مورد رچت باید بگم که طبق معمول شایدم در اینده کاملا یهویی باهاش حال کنم و نظرم عوض شه :-" (برام پیش اومده بازی که قبلا جذبم نکرده بعدا عاشقم کرده باشه خصوصا اگه فضای بازی رو بپسندم:-")

ویرایش: Spyro رو یادم رفت بگم :-" ایشونم از زمان PSone خیلی دوست داشتم و دارم :-" یادش بخیر..
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر