ایندی | معرفی بازی: RimWorld

ToTheMadness

کاربر سایت
Nov 11, 2018
119
RimWorld - 0.jpg
مشخصات
عنوان: RimWorld
استودیو توسعه دهنده: Ludeon Studios
ناشر: Ludeon Studios
تاریخ انتشار: Oct 17, 2018
ژانر: Indie, Base Building, Survival, Strategy, Sandbox, 2D
در استیم
توضیحات
توضیحات سریع
RimWorld، شبیه ساز کلونی (مستعمره) و علمی تخیلی‌ای است که توسط هوش مصنوعی راوی‌ای گردانده می‌شود. الهام گرفته از Dwarf Fortress و Firefly.
ریم ورلد، داستان‌هایی را با شبیه‌سازی فلسفه، اکولوژی (بوم‌شناسی)، گانپلی، نبرد های نزدیک، آب و هوا، بوم‌ها، سیاستمداری، رابطه‌های میان‌فردی، هنر، دارو، داد و ستد و... به وجود می‌آورد.

توضیحات کامل
، شبیه ساز کلونی و علمی تخیلی‌ای است که توسط هوش مصنوعی راوی‌ای گردانده می‌شود. الهام‌گرفته از Dwarf Fortress و Firefly.
جریانات بازی را با سه باقی مانده کشتی شکسته بر روی دنیایی دور شروع می‌کنید.
  • حالات، احتیاجات، زخم‌ها، مریضی‌ها و اعتیاد‌های مستعمره را مدیریت کنید.
  • به ساخت و ساز در جنگل، بیابان، تندرا، و... بپردازید.
  • کلونویست‌ها (مستعمره‌نشین‌ها) را ناظر باشید که با اعضای خانواده، عشاق و همسرهای خود رابطه‌ای را تشکیل داده یا آن را می‌شکنند.
  • اعضای بدن و اندام‌های زخمی شده را با اعضای مصنوعی، بایونیک‌ها، یا قسمت‌های بایولاژیکی که از دیگران برداشت شده‌اند، جایگزین کنید.
  • با دزدان دریایی، قبیله‌ها، حیوانات عصبانی، حشرات غول پیکر و ماشین‌های کشتار کهن، مبارزه کنید.
  • ساختمان‌ها، اسلحه‌ها، و جامه‌هایی از جنس فلز، چوب، سنگ، پارچه، و مواد پیشرو (مربوط به آینده) بسازید.
  • حیوانات دست‌آموز، حیوانات بارآور مزرعه، و جانوران مرگ‌آسیب (دارای آسیب مرگبار) را اهلی کرده و پرورش و تمرین دهید.
  • با کشتی‌های گذرا و کاروان‌ها داد و ستد کنید.
  • کاروان‌هایی را برای تکمیل ماموریت‌ها، داد و ستد، حمله به دسته‌های دیگر، و یا مهاجرت دادن تمامی کلونیتان، تشکیل دهید.
  • از میان برف‌ها، طوفان‌های آب و هوایی، و آتش‌های نبرد راه خود را باز کنید.
  • پناهنده ها یا زندانیان را اسیر کرده و آنها را به طرف خودتان بیاورید یا به بردگی بفروشید.
  • هر دفعه که بازی می‌کنید، به کشف دنیایی تازه‌ساخت (دنیایی که متفاوت از قبلی بوده، و به نحوی به مانند این است که تازه ساخته شده است.) بپردازید.
  • به گشن صد‌ها ماد (Mod) دیوانه‌وار و جذاب در Steam Workshop بپردازید.
  • نحوه بازی کردن را به آسانی با هوش مصنوعی مربی‌ای باهوش و محجوب یاد بگیرید.
ریم‌رولد، یک داستان ساز است. ریم‌ورلد، طراحی شده است تا داستان‌های تراژیک، پیچیده، و پیروزمندانه‌ای را در مورد دزدان دریایی محبوس شده، مستمعره نشینان بیچاره، گرسنگی و بقا تالیف مشترک کند. نحوه‌ی کار این ویژگی با کنترل کردن وقایع «اتفاقی» ای است که دنیا به سوی شما پرت می‌کند. هر طوفان تندری، تاخت و تاز دزدان دریایی و دستفروش مسافری، کارتی است که توسط هوش مصنوعی داستانگو به داستان شما اضافه می‌شود.‌داستانگو های متعددی برای انتخاب وجود دارد. رندی رندوم (اتفاقی) کار های دیوانه‌واری را انجام می دهد، کاساندرا کلاسیک به دنبال بالا بردن بحران ها و کشمکش ها می‌رود، و فیبی چیلکس (ترکیبی از چی و ریلکس به معنی آرامش) دوست دارد در آرامش استراحت کند.

مستعمره‌نشین‌هایتان مهاجر‌هایی حرفه‌ای نیستند – آنها باقی ماندگانی از سقوط سفینه‌ای هستند که در خطوط مسافربری مدار منفجر شده است. ممکن است که کار شما به یک اشراف‌زاده، حسابدار، و یا یک زن خانه‌دار ختم شود. شما به مستعمره‌نشین‌های بیشتری با اسیرکردن در نبردها و آوردنشان به سمت و سوی خودتان، خریدشان در معاملات برده، و یا گرفتن پناهنده، دست خواهید یافت. در نتیجه مستعمره‌نشین‌هایتان همیشه جمعی از افراد مختلط خواهد بود.

پس‌زمینه هر فرد دنبال شده، و در نحوه بازی کردنشان تاثیر خواهد گذاشت. یک اشراف زاده، در مهارت‌های اجتماعی عالی خواهد بود (استخدام زندانی‌ها، چانه‌زنی در قیمت معاملات)، اما از انجام کار فیزیک ممانعت می‌کند. یک کشاورز به واسطه تجربه طولانیش نحوه رشد دادن غذا‌ها را می‌داند، اما نمی‌تواند کارهای تحقیق را انجام دهد. یک دانشمند (نِرد) در تحقیق کردن عالیست، اما اصلا و ابدا نمی‌تواند از پس وظایف اجتماعی بر بیاید. آدمکشی که از مهندسی ژن‌ها به وجود آمده است، کاری جز کشتن نمی‌تواند انجام دهد – اما همین کار را بسیار خوب انجام می دهد.

مستعمره‌نشینان رابطه‌هایی را ساخته – و نابود – می سازند. هر کس، عقیده‌ای راجب دیگری دارد، که این عقیده عاشق بودن، ازدواج کردن، خیانت کردن، و یا جنگیدنشان را مشخص خواهد کرد. احتمالا بهترین دو مستعمره‌نشینتان با شادمانی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند – تا اینکه یکی از آنها عاشق جراح بی‌باکی می‌شود که او را از زخم تیری نجات داده است.

بازی سیاره‌ی کاملی را از قطب تا استوا ایجاد می‌کند. انتخاب اینکه سفینه اضطراریتان در کجا سقوط کند به دست شماست. تندرایی شمالی و سرد، سطح بیابانی‌ای بی آب و علف، جنگلی میانه ای، و یا بارانی و استوایی. مناطق مختلف حیوان‌ها، گیاهان، مریضی‌ها، دما‌ها، باران‌ها، منابع معدنی، و عوارض زمینی مختلفی را دارا هستند. چالش‌های بقا در جنگلی آکنده از مریضی و خفه کننده بسیار متفاوت‌تر است از چالش‌های موجود در کویر‌های برهوط بی آب و علف یا تندرایی یخین که تنها فصلی دو ماهه برای رشد گیاهان دارد.

در سرتاسر سیاره سفر کنید. شما در یک جا گیر نیافتاده‌اید. می‌توانید کاروان‌هایی از مردم، حیوانات، و زندانیان تشکیل دهید. متحدان دزدیده شده‌ی قبلی را از پایگاه‌های دزدان دریایی نجات دهید، در صحبت‌های مصالحه آمیز حضور پیدا کنید، با دسته‌های دیگر به معامله بپردازید، به مستعمره‌نشین‌های دشمن حمله ببرید، و ماموریت‌های دیگر را تکمیل کنید. شما حتی می‌توانید تمامی کلونی خود را جمع کرده و به محلی جدید نقل مکان کنید. می توانید از محفظه هایی قدرت گرفته از راکت برای سریع سفر کردن استفاده کنید.

شما می‌توانید حیوان‌ها را اهلی کرده و تمرین دهید. حیوانات خانگی دوست داشتنی، مستعمره‌نشینان غمگین را از ناراحتی در خواهند آورد. از حیوانات مزرعه می‌توان کار کشید، شیرشان را دوشید و پشمشان را قیچی کرد. موجودات مخصوص حمله را می توان بر سر دشمنانتان ریخت. حیوانات بسیاری وجود دارند – گربه‌ها، سگ‌های شکاری لبرادوری، خرس‌های گریزلی، شترها، یوزپلنگ‌ها، چیچیلاها، مرغ‌ها و شکل‌های حیاتی بیگانه-مانند و نامتعارف.

مردم در ریم‌ورلد به طور مدوام موقعیت و محیط خود را بررسی می کنند تا چگونگی حس خود را در هر لحظه تصمیم بگیرند. آنها به گرسنگی و خستگی واکنش نشان می‌دهند، شاهد مرگ بودن، جسد‌هایی به صورت بی‌حرمتانه دفن نشده، زخمی شدن، تنها ماندن در تاریکی، گیر افتادن در محیط های تنگ، خوابیدن در بیرون یا در اتاقی که بقیه هم از آن استفاده می کنند، و یا بسیاری از موقعیت‌های دیگر. اگر آنها بیش از حد استرس زده شوند، ممکن است که به بقیه حمله برده و یا درهم بشکنند.

زخم‌ها، عفونت‌ها، اعضای مصنوعی، شرایط مزمن همگی ردشان در هر قسمت بدن گرفته شده و روی ظرفیت‌های شخصیت ها اثر می گذارند. زخم چشم باعث سختی شلیک یا جراحی می‌شود. ساق پاهای زخمی مردم را کند می‌کنند، دست‌ها، مغز، دهان، قلب، جگر، کلیه‌ها، معده، پا، انگشتان، و... می توانند زخمی شوند، مریضی بگیرند، یا قطع شوند، و همه تاثیرات منطقی‌ای داخل بازی دارند. گونه‌های دیگر همگی وضعیت بدن خود را دارند – یکی از پاهای گوزنی را بگیرید، و با این وجود او هنوز هم می تواند روی سه تای دیگر به لنگ زدن ادامه دهد. شاخ کرگردنی را بگیرید، و او بسیار کمتر از قبل خطرناک‌تر خواهد بود.

شما می‌توانید اعضای بدن را با قسمت‌هایی مصنوعی از سطوح ابتدایی گرفته تا مافوق و برتر تعمیر کنید. بعد از حادثه‌ای با کرگردن ها، ساق پای چوبینی جوی مستعمره‌نشین را به راه رفتن وا خواهد داشت، اما او هنوز هم به اندازه‌ای کند خواهد بود. سال بعد پای بایونیکی‌ای را از تاجری خریداری کنید، و جو تبدیل به دونده‌ای ابرانسان خواهد شد. شما حتی می‌توانید به استخراج، فروش، خرید و پیوند زدن اعضای درونی بدن بپردازید.

و حتی چیز‌هایی بیشتر از این هم وجود دارد! ماد کردن بازی آسان است و همینطور بازی انجمن ماد فعالی دارد.
در rimwoldgame.com بیشتر بخوانید.

(تمامی ترجمه‌های غیر انگلیسی توسط طرفداران ساخته شده‌اند.)
ویدئوها
تصاویر
Rimworld - 1.jpg Rimworld - 2.jpg Rimworld - 3.jpg Rimworld - 4.jpg Rimworld - 5.jpg Rimworld - 6.jpg Rimworld - 7.jpg Rimworld - 8.jpg Rimworld - 9.jpg Rimworld - 10.jpg Rimworld - 11.jpg Rimworld - 12.jpg Rimworld - 13.jpg Rimworld - 14.jpg Rimworld - 15.jpg Rimworld - 16.jpg Rimworld - 17.jpg Rimworld - 18.jpg Rimworld - 19.jpg Rimworld - 20.jpg Rimworld - 21.jpg Rimworld - 22.jpg Rimworld - 23.jpg Rimworld - 24.jpg Rimworld - 25.jpg
Rimworld_1_e_.jpg
Rimworld_2_e_.jpg
Rimworld_3_e_.jpg
Rimworld_4_e_.jpg
Rimworld_5_e_.jpg
Rimworld_6_e_.jpg
Rimworld_7_e_.jpg
Rimworld_8_e_.jpg
Rimworld_9_e_.jpg
Rimworld_10_e_.jpg
Rimworld_11_e_.jpg
Rimworld_12_e_.jpg
Rimworld_13_e_.jpg
Rimworld_14_e_.jpg
Rimworld_15_e_.jpg
Rimworld_16_e_.jpg
Rimworld_17_e_.jpg
Rimworld_18_e_.jpg
Rimworld_19_e_.jpg
Rimworld_20_e_.jpg
Rimworld_21_e_.jpg
Rimworld_22_e_.jpg
Rimworld_23_e_.jpg
Rimworld_24_e_.jpg
Rimworld_25_e_.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر