اینتل و ویژگی های برجسته نسل چهارم اولترابوک ها

win4win6

کاربر سایت
Sep 14, 2012
514
نام
مهدی

کمپانی های زیادی را نمی توان نام برد که قادر باشند یک سمت و سوی جدید برای کل صنعت کامپیوتر تعریف کنند. شاید بتوان 3 مورد را یاد کرد: سازندگان پی سی با مارش نظامی مایکروسافت رژه می روند، خیلی ها از سبک طراحی اپل تقلید می کنند و در پشت پرده نمایش، این اینتل است که بازار را با پردازنده های قوی تر و کمپین های تبلیغات هجومی خود تحت تأثیر قرار می دهد؛ در سال 2011 اینتل به تمامی سازندگان پی سی گفت که باید جوابی درخور برای مک بوک ایر اپل تدارک ببینند و 300 میلیون دلار به علاوه مزایای دیگر را وسط گذاشت تا به تولیدکنندگان کمک کند طراحی های جدید را توسعه داده و بازاریابی کنند.

نامی که اینتل برای این رده از محصول برگزید، اولترابوک بود که الزامات آن باریکی، سرعت عمل و عمر باتری مناسب هستند. کمپانی ها به خواست اینتل گردن نهادند و برخی از آنها هم با فروش مناسب دستگاه هایی شبه-اولترابوک که البته الزامات در آنها به طور کامل رعایت نشده بود، به موفقیت هایی دست یافتند.

اینک برای اولین بار پس از جوانه زدن این بذر، اینتل در حال سوق دادن مفهوم اولترابوک به ورای آن چیزی است که از اپل الهام گرفته بود. چیپ Haswell در اواخر 2013 از راه می رسد، اینتل امر کرده اولترابوک ها لمسی شوند، WiDi که تکنولوژی به اشتراک گذاری بی سیم تصاویر است گسترده می شود و اینتل قول داده که عمر باتری دستگاه های جدید کفاف یک روز کار کامل را بدهد. تازه این، همه ماجرا نیست. "استندبای متصل" قرار است به برنامه ها امکان اتصال به اینترنت در زمان چرت زدن دستگاه را هم بدهد.

با این ویژگی های جدیدی که ذکر شد، اینتل دارد آینده لپ تاپ های رده بالا را زیر نظر خود به شکلی جدید در می آورد. بیایید در ادامه مطلب نگاهی داشته باشیم به آینده ای که اینتل برای 2013 و فراتر از آن، ترسیم کرده.
منبع
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
"استندبای متصل" قرار است به برنامه ها امکان اتصال به اینترنت در زمان چرت زدن دستگاه را هم بدهد.

درود بر ایرانیان دانلودر در ساعات رایگان شبانه! :D :>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر