اینترنت وایمکس در ایران

Sterben

Shinu made
کاربر سایت
Dec 14, 2007
2,090
نام
هومن
هر کسی اطلاعاتی در مورد این سرویس و زمان واگذاری ان در ایران وقیمت در اختیار مابگذاره تاما استفاده کنیم
 

MALEKY

کاربر سایت
Nov 21, 2005
148
سلام
وایمکس سرعتش نسبت به وای فای بیشتره
ومثل وای فای WiFi مانع دید نداره وای فای حتما باید ACCESS POINT داشته باشی یا جلوی انتش باشی
وهیچ مانع دید هم نباشه مثل درخت دیوار ولی وایمکس اینطور نیست چه شما تو خونه باشی چه جلوتون درخت یا دیوار باشی مشکلی نداره
 

Captain Bl4ck3

کاربر سایت
Jan 9, 2009
1,113
نام
فرهاد
این تایپک رو باید وقتی میزدین که نوه هامون شده باشن بابا بزرگ...:cheesygriما تو همین اینترنت معمولی 1000 تا مشکل داریم تا بیاد وایمکس جا بیفته......:-"
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
سلام
وایمکس سرعتش نسبت به وای فای بیشتره
ومثل وای فای WiFi مانع دید نداره وای فای حتما باید ACCESS POINT داشته باشی یا جلوی انتش باشی
وهیچ مانع دید هم نباشه مثل درخت دیوار ولی وایمکس اینطور نیست چه شما تو خونه باشی چه جلوتون درخت یا دیوار باشی مشکلی نداره
خوب چه کاریه 3 خط نوشتی 1 کلمه بگو دید مستقیم نیست :D
 

x360

کاربر سایت
Aug 10, 2006
863
نام
khosro
من اول يه معرفي از اين سيستم بزارم ....اين معرفي از سايت itan گرفته شده ...شرمنده كه قوانين رو زيرپا گذاشتم...ولي فقط واسه آشنايي لازمه ...
وايمكس (WiMAX) در آينده بسيار نزديك، اينترنت را در كنار شبكه مخابراتى قرار خواهد داد و چنان انقلابى را در اين زمينه به‌ وجود خواهد آورد كه روشن كردن اكثر كامپيوترهاى قابل حمل، خانگى و يا خاص، مساوى با اتصال آن‌ها به اينترنت باشد.

وايمكس (WiMAX) يك روش بدون سيم فوق العاده سودمند در زمينه دسترسى تمامى كاربران به اينترنت و ارائه خدمات الكترونيكي شهري مي‌باشد. براي اين‌كه بهتر به نقشي كه فناوري وايمكس در تغير و تحولات سيستم ارتباطي ايفا مي‌كند، پي ببريد، تصور كنيد كه در هر كجا و هر زمان خواهيد توانست با استفاده از لپ تاپ خود به دنياي اينترنت دسترسي داشته باشيد.
وايمكس فناوري قدرتمندي است كه مي‌تواند تحرك واقعي را براي شبكه به ارمغان آورد.
در زماني نه چندان پيش،‌ اكثر خريداران رايانه خوشحال بودند كه دستگاه جديدشان يك مودم دارد كه به شكل داخلي در آن نصب شده است. در آن روزها كاربر مي‌توانست يك مگابايت را در حدود 5 دقيقه (بسته به سرعت ارتباط و اتصال) دانلود كند؛ با سيستم واي-فاي (WI-FI) همين كاربر مي‌تواند يك مگابايت را در مدت يك ثانيه دانلود كند. وايمكس حتي سرعت بالاتري را در حوزه‌هاي گسترده‌تري ارايه مي‌دهد.
از مزيت‌هاي فناوري نوظهور وايمكس نسبت به فناوري‌هاي قديمي‌تر از خود (نظير واي-فاي) اين است كه وايمكس مي‌تواند ورودي‌اي باشد كه به كاربران اجازه مي‌دهد بدون محدوديت در سراسر كشور حركت كنند. با اين ويژگي، اينترنت قابل جابجايي و حمل و نقل خواهد شد كه اين امر سرعت روآوردن صاحبان كسب و كار به استفاده از مزيت‌هايي كه اينترنت براي آن‌ها فراهم مي‌كند را، بيشتر از پيش خواهد نمود.
وايمكس چگونه كار مي كند؟
وايمكس دو جزء اصلي را براي ايجاد يك شبكه احتياج دارد:
• ايستگاه مركزي (BS) كه به عنوان يك تكرار كننده عمل مي‌كند و مي‌تواند به اينترنت متصل باشد.
• مشترك/ كاربر نهايي كه از دسترسي بي‌سيم با پهناي بالا از طريق ايستگاه مركزي استفاده مي‌كند.
وايمكس دو نوع سرويس بي‌سيم را ارائه مي‌دهد:
• سرويس خارج از خط ديد (NLOS): اين نوعي از سرويس واي-فاي (wi-fi) مي‌باشد كه در آن يك آنتن كوچك روي رايانه مشترك (كاربر) به برج متصل است. در اين سرويس، وايمكس از فركانس پايين‌تري مشابه واي-فاي استفاده مي‌كند. اين فركانس بين 2 گيگاهرتز و 11 گيگاهرتز مي‌باشد. به دليل استفاده از طول موج كوتاه سرويس خارج از ديد (NLOS) مي‌تواند از موانع عبور كند.
• سرويس روي خط ديد (LOS): در اين نوع سرويس يك آنتن بشقابي بر روي سقف يا نقاط قطب يك برج وايمكس نصب مي‌شود. اين نوع ارتباط پر قدرت‌تر و پايدارتر مي‌باشد و مي‌تواند حجم بزرگي از اطلاعات را با خطاي كم‌تر بفرستد. اين نوع ارتباط از فركانس بالاتري تا حد 66 گيگاهرتز استفاده مي‌كند. در فركانس هاي بالا تداخل كم‌تر است و پهناي باند زيادتري در دسترس مي‌باشد.
با كاربرد آنتن‌هاي قدرتمند سرويس روي خط ديد (LOS)، ايستگاه وايمكس مي‌تواند اطلاعات را به رايانه‌ها و روترها بفرستند، البته روترها و رايانه‌هايي كه فناوري وايمكس راپشتيباني مي‌كنند در 30 مايلي فرستنده هستند. چرا كه حداكثر محدوده مخابراتي وايمكس 30 مايل مي‌باشد.
3.JPG

دو مسئله كوچك
وايمكس در دو جا با مشكل روبه‌رو است. اول آن كه اين سيستم بى حد و مرز مى‌تواند امنيت دولت‌ها را به خطر اندازد و به همين خاطر از هم‌اكنون يك تهديد امنيتى براى حكومت‌ها به شمار مى‌رود. از اين‌رو به موازات تامين لوازم تكنيكى آن، مسائل حقوقى وايمكس نيز احتياج به راه‌حل دارند. مسئله دوم، تامين هزينه وايمكس است كه براى آن راه‌كار منسجم و مشخصى ارائه نشده است. آيا بايد مانند تلفن همراه با آن برخورد كرد و از مشتركان هزينه اتصال را برحسب مدت اتصال، دريافت كرد و يا همچون آي.اس.پي‌هاى بيشتر كشورها، هزينه اشتراك ثابت از مشترى اخذ كرد؟


نحوه ارايه مجوز وايمكس:
اغلب كشورها طيف وايمكس را از طريق مزايده واگذار كرده‌اند. تعداد كم‌تري هم مجوز را به اپراتوري داده‌اند كه در بخش‌هاي تخصصي اعتبار لازم را داشته است (beauty contest). اطلاعاتي كه در ادامه خواهد آمد، اغلب تحت تاثير اطلاعات جمع‌آوري شده از 17 كشور جهان قرار دارد كه مجوز‌ها را از طريق مزايده فروخته‌اند.
قيمت وايمكس:
قيمت طيف وايمكس تحت تاثير عوامل متعددي از جمله شاخصه‌هاي جمعيتي ناحيه مورد نظر،‌ قدرت خريد سرويس، ضريب نفوذ تلفن همراه و باند وسيع، تخصيص طيف و چشم‌انداز رقابت در بازار قرار دارد.
با تجزيه و تحليل 17 بازار كه در آن‌ها سيستم وايمكس ارايه شده بود، اين نتيجه حاصل شد كه ميانه و ميانگين قيمت هر مگاهرتز پهناي باند به ازاي جمعيت، به ترتيب 013/0 و 031/0 دلار بر هرتز مي‌باشد. اين تفاوت فاحش ميانه و ميانگين نشان‌دهنده اين است كه قيمت‌ها در بازار‌هاي مختلف بسيار متفاوت مي‌باشد (اين تفاوت مي‌تواند ناشي از نوظهور بودن فناوري وايمكس و انحصاري بودن آن در بعضي از بازارها و رقابتي بودن آن در بعضي بازارهاي ديگر باشد).
قيمتي كه به ازاي هر مگاهرتز پهناي باند به ازاي هر نفر براي طيف وايمكس پرداخت شده است، در كشورهاي خاورميانه، ‌مركز و شرق اروپا بالاترين رقم (بالاتر از ميانگين) در دنيا بوده است. در حالي‌كه بازارهاي با درآمد سرانه بالاتر (نظير اروپاي غربي، آمريكا، ‌ژاپن و ...) قيمت‌هاي نزديك به ميانه را ارايه داده‌اند.
طيف وايمكس در بازارهايي كه رشد بالايي (ضريب نفوذ 50 درصد) در بخش تلفن همراه داشته‌اند و هنوز مجوز 3G (شبكه تلفن‌هاي نسل سوم) به آن‌ها داده نشده،‌ قيمت بيشتري دارد. اين امر در حالت كلي بيانگر اين مساله است كه مجوز دهندگان با رسيدن تلفن همراه نسل دوم به مرز اشباع،‌ به فرصت‌هاي پيش روي وايمكس توجه بيشتري دارند.
قيمت هر مگا هرتز پهناي باند وايمكس به ازاي هر نفر به طور قابل ملاحظه‌اي از طيف 3G ارزان‌تر است (در مواردي بيش از 1000 برابر). اين تفاوت در اروپاي غربي و آمريكاي شمالي محسوس‌تر از بازارهاي رو به رشد است.
پيش‌بيني مي شود كه وايمكس در آينده بسيار نزديك، اينترنت را در كنار شبكه مخابراتى قرار خواهد داد و چنان انقلابى را در اين زمينه به‌ وجود خواهد آورد كه روشن كردن اكثر كامپيوترهاى قابل حمل، خانگى و يا خاص، مساوى با اتصال آنها به اينترنت باشد.
 

Captain Mitchell

کاربر سایت
Sep 21, 2007
4,228
داتک قبل عيد گفت بود که امسال اين سيستم رو راه اندازی ميکنه

1 ماه پيشم پرسيدم گفتن تا قبل تابستون الی اواسط تير درست ميکنن ( حالا اگه نکردن ديگه اون کسی که تو داتک کار ميکرد 6 و 8 ميزنه lol )

مرسی
 

ali954

کاربر سایت
Nov 18, 2007
1,080
نام
علی
من فقط میدونم یکی از بهترین پینگ هارو داره و مثلا یک نفر که میگفت از افغانستانه اومده بود کانتر پینگ=لن=4 !
بعد دیدم یک شرکت تبلیغ wiimax کرده زنگ زدم پرسیدم گفت ماهی فکر کنم 250 هزار تومان دقیق یادم نیست !
 

apadana.1001

کاربر سایت
Sep 2, 2007
96
نام
محسن
دوستان گرامی
سرویس وایمکس یکی از تکنولوژی های روز دنیاست که کشورهای توسعه یافته مانند کره و ژاپن از این سرویس در کنار سرویسهای دیگر (مثل ADSL ) استفاده می کنند .
این سرویس دو امتیاز ویژه نسبت به Wi fi داره :
1 - افزایش طول برد دست رسی به خدمات ( برای مثال از 1 کیلومتر در Wi Fi به 20 کیلومتر یا بیشتر درWi Max البته برای مثال )
2 - دست رسی به خدمات ( اینترنت ) در حال حرکت. (حداکثر 80 کیلومتر در ساعت )

دوستان گرامی که چیزی نمی دونن الکی هم نیان اطلاعات الکی به بچه ها بدن ( مثل نداشتن مانع و .. )
مجوز این سرویس در یک مزایده در اواخر پارسال به 6 شرکت داده که ایرانسل یکی از این شرکتهاست .
این سرویس حداکثر در اواخر امسال در تهران و سپس در شهرهای دیگر راه اندازی خواهد شد .
 

sas_l3oy

کاربر سایت
Mar 6, 2009
596
نام
محراب‌
سلام دوستان.
بله فکر کنم اپراتور سوم هم که قرار هست از اول مهر وارد بازار بشه از این سیستم پشتیبانی کامل می کنه.
 

W00T1991

کاربر سایت
Feb 5, 2007
1,588
نام
محمد
توی تهران طبق گفته ها و شنیده ها راه اندازی شده بود توسط داتک
اما کنسلش کرد مخابرات
بهش مجوز ندادن
احتمالان در قرون اینده بتونیم adsl 256 بگیریم !
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
البته الان یه سیستمی هست که یکم ماقبل Wimax ه به این خاطر که یه سری شرایطشو نداره و البته دید مستقیم هم لازمه ولی سرعتش مثل ADSL ه واسه اونایی که خطشون PCM ه یا تو منظقه مخابراتیشون شرکت خوبی سرویس نمیده خوبه، هزینه هاشم مثل ADSL شاتل و پارس آنلاینه، من خودم رو یکی از اینام الان:D
 

Sterben

Shinu made
کاربر سایت
Dec 14, 2007
2,090
نام
هومن
من توی یک خبر گزاری شنیده بودم که می خوان ازپاییز امسال شروع کنن وتا اخر همین سال تمام کنن البته گفته بود که اگر هیچ مشکلی نیاد:confused::confused:
 

AriDark

کاربر سایت
Jul 5, 2008
260
نام
آرین
این سرویس حداکثر در اواخر امسال در تهران و سپس در شهرهای دیگر راه اندازی خواهد شد .

تا اخر امسال چرا حاجی؟ الان من 2تا شرکت میشناسم که دارن تو تهران از خیلی وقت میدن که؟ یکیش لایزر یکیشم یه شر کت به اسم هما که فقط وایرلس با وایمکس میده.قیمتشم از اینه که 400هزار تومن پول مودم + 150هزار تومن پول نصب + قیمت ماهانه که حداقلش 128 ماهی 160هزار تومن شروع میشه.خواستید تل این شرکتارو بدم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر