ايده هاي جديد شما و Wiimote

MVBDX

کاربر سایت
Jul 4, 2006
167
نام
محمد
اول سلام. نماز روزه هاي همتون قبول. بدون تلف كردن وقت ميريم سراغ اصل مطلب. ميخوام منظورم رو از اين تاپيك به صورت يك مقاله براتون بيان كنم. شرمنده اگه طولاني ميشه، ولي به نظرم چيزه جالبي ميشه؛ پس تا پايان با ما همراه باشيد.

نميدونم تا الان چند بار به جون كنترل تلويزيون خونتون افتادين تا به لذت بازي كردن با Wiimote پي ببريد؟ يا چند بار تلويزيون خونتون خاموش بوده و شما مشغول انجام بازي و در اوردن پدر كنترل در رؤياهاتون بوديد؟! شما رو نميدونم ولي اين اتفاق براي من كه خيلي افتاده!
اصلا برام مهم نيست كه از طرفداراي اين كنسول هستيد يا نه، هدف اصلي من از اين تاپيك نشان دادن تنها گوشه اي از پتانسيل بالاي اين كنترلر و وسايل جانبي ان و اشنا كردن هر چه بهتر شما با خاصيتهاي ان البته با همكاري شما. حسي كه شايد هيچكدوم از ماها حتي حاضر به تعويض ان با واقيعت نيستيم چون هم كم هزينه تر، كم خطرتر، راحت تر و ... خواهد بود.
خيلي وقت بود قصد ايجاد همچين تاپيكي داشتم ولي منتظر بودم حداقل چند ايده اوليه به ذهن خودم برسه، شروعي كه مطمئنا دست يافتن به پايان ان غير ممكن خواهد بود.
*: ياد اور ميشوم كه ساخت هر كدام از اين بازيها نيازمند روزها و شايد ماهها تحقيق، هزينه هاي فراوان، برنامه نويسي هاي طاقت فرسا و ... ميباشد و اين ايده هاي من بسيار سطحي و لحظه اي است و اين سبكهايي كه مثال زده شده فكر نميكنم هنوز در بازي استفاده شده باشد. (سبكهاي در حال ساخت با اين كنترلر: Tennis, Golf, Baseball, Bowling, Boxing, Airplane, NFL, Soccer (Mario SC), 3D Platform, RPG, Fighting, Racing, Action, Horror, FPS و...)

تذكر 1: Nunchuk همانند Wiimote داراي سنسورهايي مشابه است و البته اين كمك زيادي ميكند تا دو دست درگير شوند.
تذكر 2: منظور از نكته هاي كليدي يعني قدرت، سرعت، زاويه، و ... وارد بر كنترلر

بيليارد: Nunchuk به مانند دست چپ (براي راست دستان) در اين بازي جاي هدفگيري و Wiimote به مانند چوب اين بازي. دوربين به مانند واقعيت از چشمان بازيباز و با حركت رو به جلو (به سمت تلويزيون) و توجه به نكته هاي كليدي توپ شروع به حركت و ديد بازي از بالا دنبال ميشود.

بندبازي: Wiimote به صورت افقي و از وسط مانند ميله بندبازي در يكي از دستان و با توجه به حركت شما توسط انالوگ Nunchuk، شما سعي در كنترل خود با Wiimote داريد.

ورزشهاي دو و ميداني (پرتاب ديسك و نيزه): نيزه، Wiimote را مانند نيزه از ته گرفته و با توجه به نكته هاي كليدي ان را رو به جلو پرتاب ميكنيد. ديسك، Wiimote را از وسط مانند يك ديسك گرفته و بقيه مانند نيزه.

هاكي: كنترل شخصيت بازي توسط Nunchuk، Wiimote همانند چوب هاكي رو به پايين عمل خواهد كرد براي پاس دادن و ضربه با توجه به نكته هاي كليدي.

سوار كاري (يا همون اسب سواري خودمون): طوري كه شما Nunchuk و Wiimote را مانند افسار اسب در دستان خود گرفته و با توجه به حركت ارام يا تند ان، اسب با سرعتي متفاوت حركت خواهد كرد. هنگامي كه شما Wiimote و Nunchuk را كاملا به سمت خود ميگيريد با توجه به سرعتي كه اين كار را انجام داديد اسب از حركت باز خواهد ايستاد و يا با حركت اني به سمت بالا اسب از روي مانعي خواهد پريد.

ماهيگيري و كباب كردن ان!: ماهيگيري كه تو TLOZelda: TP هست ولي من يك بار براي افرادي كه شيوه ان را نميدانند خواهم گفت. شما Wiimote را به مانند قلاب به سمت خودتون ميگيريد و با توجه به نكته هاي كليدي قلاب مسافتي را طي خواهد كرد. با چرخاندن Nunchuk به مانند دستگيره لنسر به دور يك محور افقي قلاب جمع ميشود. براي كباب كردن هم Wiimote حكم سيخ ماهي و Nunchuk حكم بادبزن! طوري كه شما Wiimote را در دست چپ و Nunchuk در دست راست، و Nunchuk با حركت بر روي ان كار بادزن، پس از سرخ شدن اين روي كباب Wiimote رو برعكس ميكنيد تا اون روش بپزه! (همانند چرخش تفنگ در تريلر Red Steel)

واليبال: براي استفاده از سرويس همانند ضربه به زير توپ و يا سرويس زدن تنيس مانند با Wiimote.
و دريافت توپها طوري كه Wiimote را از دو سمت گرفته براي دريافت با ساعد، پاس رو به بالا همانند قبلي Wiimote را از دو طرف گرفته و مانند پاس رو به بالا به طرف بالا خواهيم برد. (مانند پاس هاي پاسور) و ضربه ي ابشار كه به صورت ضربات سرويس تنيس. (زاويه بازي از ديد زننده سرويس خودي)

هندبال: كنترل شخصيت با Nunchuk و ضربه زدن Wiimote به سمت پايين براي كنترل توپ (از قانون هاي اين ورزش) و ضربه ها هم با Wiimote.

كاراته يا كنگفو (توا!): با استفاده از Wiimote و Nunchuk براي اجراي حركات دست اين ورزشها يا حركات نانچيكو كه در صورت اجرا واقعا جذاب خواهد بود.

شمشير بازي: استفاده از حركاتش ممكن در بعضي بازيها استفاده شده باشد، ولي در صورت ساخت يك بازي جداگانه جذابتر خواهد بود. براي مثال دو نفره بودن بازي كه واقعا جذابيت خاصي خواهد داشت.

و يا استفاده از Wiimote براي وزنه برداري، نجاري (اره و چكش با Wiimote) و يا حتي شمشيربازي كه در صورت دو نفره بودن واقعا جذابه.

همونطور كه ميبينيد ايده هايي بي نهايت و البته سبكهايي جديد با استفاده از اين كنترلر عملي خواهد بود و البته يك بار ديگر پاراگراف ستاره دار (*) بالا را متذكر ميشوم و ميگم كه ممكنه حتي با تلاش فراوان، عملي شدن بعضي ها، فقط در حد يك بازي ساده (Mini-Game) باشد و بعضياشون واقعا بچه گانست.
به هر حال، باور كنيد اينها تمام ايده هايي بود كه در عرض 4-5 ساعت (متوالي) در دست گرفتن كنترل تلويزيون به فكر من رسيد. پيشنهاد من به شما اينه كه حتما اين كار را انجام دهيد. (البته اگر ترجيح ميدين كه به جاي ب دوم بازيبازتون س بشينه!)

به اميد عملي شدن اين امكان براي تمام افرادي كه ارزوي امتحان كردن اين دنياي حقيقي-مجازي را دارند!
و از همتون اين خواهش را دارم كه روي ايده پيشنهادي خودتون حداقل چند ساعتي فكر كنيد.
حرف اخر: زنده باد نوآوري! موفق باشيد و همتون رو به خداي بزرگ ميسپارم!

پ.ن: با تشكر از سينا. به قول اين استاد گرانقدر!!: "درسته كه ما نميتونيم به همين سادگي بازي بسازيم، اما به هر حال ميتونيم با تبادل ايده هامون حس بازيسازي رو در هم ديگه زنده نگه داريم." (سينا من كه با اين حرفت خيلي حال كردم.)
 

Esikhafan

کاربر سایت
Jul 5, 2006
1,353
نام
احسان
خوندم(میخواستی نخونم:cheesygri )
اما راستش این نینتندو اکثر این نظر ها رو داره
مثلا همین وزنه برداری و بندبازی در smooth moves هستن
اسب سواری واقعا جالب بود
بادبزن رو خیلی حال کردم!!!


راستی با اینها چی کار کنیم؟
آخر باید بفرستیم به این نینتندو؟
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
منم طرح خودم رو بدم البته به واسطه ی این طرح هر گیمری دچار اختلالات عصبی می شه ولی من که با اینجور بازی کردن حال می کنم چون خودم همیشه موقع گیم زدن باید یه تحرک ویژه داشته باشم .
طرح من فوتباله که با Wii-Mote و Nunchuk انجام اما نیاز به یه قطعه ی اضافه داره به اسم کفش کتونی چینی !!!! البته اون کفش در حقیقت مثل همون فرمون Ubi Soft یا Zapper عمل می کنه یعنی یه قوطی حلبیه ی که Wii-Mote روش سوار می شه .
شما توی این بازی با Nunchuk بازیکنا رو جابجا می کنین می برین اینور و اونور و با دکمه زیرش می تونین دریبل بزنین یا پاس بدین اما اصل ماجرا کاریه که با اون کفشه می کنین البته باید کاملا از سفت بودن Wii-Mote در جای مشخص شده مطمئن باشین چون خیلی مهمه که در هنگام بازی ول نشه چون در صورت ول شدنش باید بپرین یه دونه Wii-Mote دیگه بخرین . شما در هنگام بازی باید مثل یه فوتبالیست واقعی شوت کنین و اینکه شما چطوری و با چه زاویه ای و با کدوم قسمت پا و با چه استیلی شوت می کنین مهمه البته پاس دادن و سانتر کردن رو هم می شه با همین کفشه انجام داد که هیجان بازی دو چندان می کنه اما نیاز به بالا بردن مهارت های خاصی داره که باعث می شه سالها وقت صرف یادگیری این بازی بشه . اینجا می شه یه کاری کرد که هیجان بازی بیشتر هم بشه اونکار سوم شخص کردن بازیه مثل کاری که دارن با Love Football می کنن این جوری گیمر یه مقدار آزادی عمل بیشتری داره . مشکلی اینجا هست اینه که گیمر در موقع بازی کردن هم باید حواسش به صفحه ی تلویزیون باشه هم به حرکاتش هم به Wii-Mote (که پرت نشه) اینجوری وضعیت روانی گیمر بعد از دو تا بازی فوتبال ناپایدار می شه اما با لذت بازی کردن به همه چی می ارزه ، مگه نه ؟
==============
اگه این طرحا رو اگه برای نینتندو بفرستیم خوبه ولی نینتندو عموما کار خودش رو می کنه درسته که همیشه به طرفداراش بها می ده اما نمی ره که روی پروژه ی اونا پول صرف کنه اما کاری که میاد بیرون دقیقا همون چیزیه که طرفدارا می خوان .
==============
بچه ها یکم فعال شین بابا هر چیزه باحالی که به ذهنتون میرسه رو بگین
 

Esikhafan

کاربر سایت
Jul 5, 2006
1,353
نام
احسان
فوتبال کفش لازم نداره که:D
فقط باید یه تیکه پلاستیک داشته باشی که به ساق پات ببندی:)
در ضمن میدونید که PES هم یه خبرهایی در این مورد داره
نینتندو قبل از ما به فکرش میرسه;)
فقط یه چیزی رو بگم که اکثر بازی این شکلی (مینی گیم ) در wii play موجود هستش
pinball, table hockey and pool
Duck Hunt
Table tennis
Laser Hockey
به همراه ماهی گیری و کباب کردن آن!!
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
راستي، پايه Mini Game هستين، بهترين Mini Game هاي عمرم رو توي WarioWare Touched! ديدم. نسخه Wiiاش هم همينطوريه! خيلي خدا !
(هدف اين بود تاپيك بياد بالا!)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر