خب دیگه خودت جوابش رو دادی. قضیه بیزنش و سود بیشتر هست. این حرکت رو ما توی تمام بازیهای راکستار به جز چندتا مثل مکس پین دیدیم. و به نظرم اگر 100 درصد به خاطر پایرسی نباشه، حداقل 50 درصد به خاطر همون هست. چون ردد کاملاً بخش کمپین مهمی داره و راکستار به دفعات گفته که با این قضیه مبارزه میکنه. بحث پلیر بیس من نکردم، اینجا بحث اینه که شما مجبور شی یه محصول رو دوبار بخری. شرکتی که بیزنش مدلش روی چنین منطقی استوار هست، قطعاً دوست نداره کسی بازیش رو کرکی بخره. البته هیچ شرکتی دوست نداره، ولی راکستار با این کارش که همیشه با تاخیر بازیها رو روی پی سی داده به خاطر این بوده که حداقل تا جای ممکن روی کنسولها که خیلی کمتر با مشکل پایرسی روبرو هستن فروشش رو داشته باشه. و تا الان 21 میلیون فروخته. یعنی از جمع 90+30 میلیون کنسولها درصد بالایی موندن که بازی رو تهیه نکردن. پس تا زمانی که تعداد بیشتری بازی رو نخریدن هیچ خبری حتی از تایید نسخه پیسی نخواهد بود. و این قضیه به نظرم حداقل تا 2020 و زمانی که برای کنسولهای نسل بعد اعلام کنن ادامه پیدا میکنه.