اولین اطلاعات از PES 2014 از سوی مجله‌ی Edge منتشر شد

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
files_news__nes%5Bw200h100mresizeByMaxSize%5D.jpg


مجله Edge قصد دارد در شماره 252 خود، اطلاعاتی از بازی PES 2014 رونمایی کند. با این حال امروز اطلاعاتی از این بازی بدست آمده است که خیلی از طرفداران این سری، بسیار شگفت زده شدند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این نسخه دارا می‌باشد، استفاده از موتور قدرتمند کوجیما یعنی Fox Engine است. سازندگان این بازی مدعی هستند که این انجین بسیار برای این نسخه مناسب است و توانسته‌است محدودیت کمتری برای سازندگان ایجاد کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده و اتفاقاتی که قرار است برای سریِ PES رخ دهد، به نظر می‌رسد سال آینده، سال بزرگی برای شبیه‌سازهای فوتبال می‌باشد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بار به نظر می‌رسد سازندگان علاوه بر این که روی کارهای تیمی مانور داده‌اند، در طراحی چهره‌های بازیکنان نیز بسیار دقت کرده‌اند. در عکسی که از یک بازیکنان ژاپنی به صورت Close-Up (نزدیک) منتشر شد، ما شاهد جزئیات بسیار بالایی بودیم و حتی ما قادر به دیدن منافذ پوست و ابروی آن خواهیم بود.
این بار، طراحی پیراهن بازیکنان طوری می‌باشد که از بدن آن‌ها جدا می‌باشد. یعنی پیراهن بازیکنان در هنگام دویدن، تکان می‌خورد و جزئیات خیره کننده‌ای را نمایش می‌دهد. افزون بر آن، بازیکنی که در حال حمله است، ممکن است پیراهن توسط مدافع حریف کشیده و یا حتی پاره شود.
یکی از مشکلاتی که نسخه‌های قبلی سری PES از آن رنج می‌برد، سیستم درگیری آن بود که در این بازی بسیار پیشرفته‌تر شده‌است و کمی با رقیب خود یعنی FIFA مشابه است. این بار بازیکنان صاحب توپ می‌توانند برای خود فضا ایجاد کنند و حتی در مواقع ضروری به سایر بازیکنان تنه بزنند. همینطور، زمانی که شما توپ را در اختیار ندارید، می‌توانید راه‌های نفوذ را ببندید تا مانع فرار کردن حریفِ خود شوید. فیزیک بازیکنان بسیار بالانس می‌باشند و بازیکنان درشت‌تر می‌توانند بر بازیکنان ریزتر نیز مسلط شوند. برای این که از حمله کردن حریف خود در امان باشید، می‌توانید پیراهن آن‌ها را بکشید و البته ممکن است پیراهن آن‌ها از تنشان جدا و یا پاره شود.
شما می‌توانید برای خطا کردن، از راه‌های مختلفی استفاده کنید. عکس‌العمل بازیکنان نیز در مقابل خطاها جالب است. مثلاً اگر شما به پای بازیکنی تکل بزنید، بازیکن حریف پای خود را به نشانه‌ی درد می‌گیرد و به خود می‌پیچد. یعنی این که بستگی به ضربه‌ی شما دارد که بازیکن حریف، از چه جناحی مصدوم شود.
فیزیک و کنترلِ توپ، یکی از مسائلی می‌باشد که کونامی بسیار روی آن مانور داده‌است، به طوری که بازیکنان سریع می‌توانند با استفاده از این مهارت، سایر بازیکنان را دریبل بزنند و سریعاً از آن‌ها عبور کنند. به لطف فیزیکِ Barycentre، بازیکنان دارای وزن مختلفی در تمامی قسمت‌های بدن خود می‌باشند.
مکانیزم کنترل توپ دجار تغییرات بسزایی شده است و شعاعی که بازیکنان در آن توپ را کنترل می‌کنند، سه برابر بیشتر از نسل فعلی شده‌است. این بدان معناست که هنگام درگیری بر سرِ توپ، بازیکنان می‌توانند تاکتیک‌های زیادی را پیاده سازی کنند تا توپ را مال خود کنند.
سیستم چینش بازیکنان، همواره با پیشرفت‌های زیادی مواجه شده است. شما قادر هستید که بازیکنان خود را در یک منطقه خاصی از زمین قرار دهید. یعنی این که شما به بازیکنان کلیدی خود این اجازه را می‌دهید که فقط در یک قسمت از سطح زمین متمرکز شوند. این استراتژی برای تیم‌هایی که ضعیف هستند، بسیار کاربرد دارد. مثلاً در UEFA Champion League تیمِ Celtic توانست با دفاع چند لایه و ضدحمله‌های خود، تیم FC Barcelona را شکست دهد. در واقع سیستم چینش بازیکنان، نیز به شما این اجازه را خواهد داد که روی کارهای دفاعی و هجومی تمرکز بیشتری داشته باشید و سازندگان می‌خواهند روی آن‌ها نیز تأکید داشته باشند.

در آینده، مطمئناً اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد و باید دید سازندگان، چه قابلیت‌هایی را می‌خواهند در PES 2014 پیاده‌سازی کنند.

منابع:
1
2
 
PES 2014 برای هر دو نسل, PS4 و PS3 با Fox Engine ساخته خواهد شد . EDGE هم بدجوری در مورد کیفیت گرافیک بازی روی PS3 جوگیر شده وای بحال نسل بعدش:دی!
According to the latest issue of EDGE, the new engine "looks incredible" on PS3, with in-engine visuals that look "near indistinguishable" from the real world. "Only some intricate background detail betrays the CG version," EDGE states. "In terms of quality, think of the Fox Engine 'boardroom' test image... It looks incredible, but we're assured it's all running on PS3."
Both current and next-gen PES will use Fox Engine - PES 2013 for PS3 News
 
PES 2014 برای هر دو نسل, PS4 و PS3 با Fox Engine ساخته خواهد شد . EDGE هم بدجوری در مورد کیفیت گرافیک بازی روی PS3 جوگیر شده وای بحال نسل بعدش:دی!

Both current and next-gen PES will use Fox Engine - PES 2013 for PS3 News

واو... قبله عالم از چیزی تعریف بکنه دیگه حساب کار معلومه..

امين باور كن اگر تمرين ميكردي قدرت شوت دستت ميومد با ادريانو يا اتوئو هرچي از وسط زمين شوت ميزدي ميرفت تو گل
من با پسر همسايه ام بازي ميكردم كلا همش يه موقعيت داشت از وسط زمين ميزد كاسياس گل ميخورد8-|
بابا يكم واقعبين شو:|

نمی دونم شاید باگ بوده ولی اینجور نبوده هر شوتی بزنی بره تو دروازه..!
 
یک نکته رو باید متذکر باشم درباره صحبت های مختلف دوستان درباره نظرات و عقیده ها ی مختلفشون درباره سری PES و همچنین بسیاری از برداشت های اشتباهشون درباره PES . عده ای میگن سری pes در مقابل سری FIFA همانند بازی نید فور اسپید با فورتزا هستش . واقعا برای من شگفت آور هستش چنین حرفی رو میشنوم .نمیدونم کسایی که این صحبت رو میکنن چند سالشونه و چند سری از pes رو از شماره اولش بازی کردن و چقدر با این سری آشنایی دارن . دوستانی که این صحبت رو میکنید ،اگه سنتون نمیرسه و اطلاعی از سری های pes ندارین باید بدونید pes بود که توانست در در کنسول های پلی استیشن 1 و 2 اولین بازی ورزشی شبیه ساز به معنای واقعی در زمان خودش رو به وجود بیاره . واین که گیم پلی اون شمار های کنسول پلی استیشن 1 و 2 رو در زمان خودش مقیاس کنید و بسنجید . pes هیچ وقت چنین برداشتی از بازی فوتبالش نداشت که سبک آرکد رو به بازار بده بلکه با اشتباهات و خطاهای پی در پی خودش در شروع این نسل اصلا و ابدا هیچ تغییر اساسی نسبت به نسل قبل نکرد و وقتی بازی فیفا 2008 به بازار اومد با گرافیک ،گیک پلی ،صدا گذاری ،انیمشن های بی نظیرش همه رو متحیر کرد و در این جا میشه گفت که دیگر pes 2008 در مقابل FIFA 2008 یک بازی آرکد بود چه از لحاظ گرافیک ،گیم پی ،صدای گذاری و انیمشن pes در نسل قبل به سر میبرد ................ بعد دوستان میگن موتور گرافیکی pes تغییر کرده اصلا مهم نیست و باز هم میگن کهpes به جای تغییر دادن موتور گرافیکی باید بره گیم پلی و انیمشن هاش رو عوض کنه ...کسایی که چنین حرفی رو میزنن مشخص هستش که هیچ شناختی از قابلیت های یک موتور گرافیکی در بخش های مختلف ندارن . خیلی ها فکر میکنن موتور گرافیکی فقط به نور پردازی ، بافت ها ، افکت ها و از این قبیل موضو عات مربوط میشه . در صورتی که نه اصلا این طور نیست و یک موتور گرافیکی میتونه در نحوه پردازش موشن کپچر برای انیمشن های روان و ادغام شدن موتور گرافیکی با یک موتور فیزیک پیشرفته هم ارتباط اساسی داره ..اصولا هیچ وقت از خودتون سوال کردین که چرا کونامی با وجود موشن کپچر کردن سری pes از اواسط نسل اصلا به حد و اندازه های انیمشن های بی نظیر فیفا نرسید ؟ در صورتی که کونامی یکی از بهترین استدیو های موشن کپچر رو در جهان داره . جواب این سوال مستقیما به موتور گرافیک pes بر میگرده . موتور گرافیکی که مربوط به نسل گذشته بود و فقط برای این نسل پالایش داده شده بود و این موتور توانایی پردازش های سنگین موشن کپچر برای به ثبت رساندن انیمشن های با کیفیت رو نداشت و ما همیشه میدیدم که بازیکنان در pes مثل یک روبات هستن .........دوستان عزیز موتور گرافیکی یکی از مهم ترین ویژگی های هر بازی هستش که با یک موتور گرافیکی قوی میشه اجزا صورت و انیمشن های مربوط به صورت ،انیمشن های خود فرد ، هوش مصنوعی ،موتور فیزیک ادغام شده با موتور گرافیک و بسیاری نکات دیگه که در بحث نمیگنجه . پس بهتر هستش شما دوستان با مطالعه بیشتر درباره موتور های گرافیکی بتونین هم سطح اطلاعات خودتون رو بالاببرین و هم تاپیک های بازی رو از اطلاعات خوبتون رونق بیشتری بدین .............
 
یک نکته رو باید متذکر باشم درباره صحبت های مختلف دوستان درباره نظرات و عقیده ها ی مختلفشون درباره سری PES و همچنین بسیاری از برداشت های اشتباهشون درباره PES . عده ای میگن سری pes در مقابل سری FIFA همانند بازی نید فور اسپید با فورتزا هستش . واقعا برای من شگفت آور هستش چنین حرفی رو میشنوم .نمیدونم کسایی که این صحبت رو میکنن چند سالشونه و چند سری از pes رو از شماره اولش بازی کردن و چقدر با این سری آشنایی دارن . دوستانی که این صحبت رو میکنید ،اگه سنتون نمیرسه و اطلاعی از سری های pes ندارین باید بدونید pes بود که توانست در در کنسول های پلی استیشن 1 و 2 اولین بازی ورزشی شبیه ساز به معنای واقعی در زمان خودش رو به وجود بیاره . واین که گیم پلی اون شمار های کنسول پلی استیشن 1 و 2 رو در زمان خودش مقیاس کنید و بسنجید . pes هیچ وقت چنین برداشتی از بازی فوتبالش نداشت که سبک آرکد رو به بازار بده بلکه با اشتباهات و خطاهای پی در پی خودش در شروع این نسل اصلا و ابدا هیچ تغییر اساسی نسبت به نسل قبل نکرد و وقتی بازی فیفا 2008 به بازار اومد با گرافیک ،گیک پلی ،صدا گذاری ،انیمشن های بی نظیرش همه رو متحیر کرد و در این جا میشه گفت که دیگر pes 2008 در مقابل FIFA 2008 یک بازی آرکد بود چه از لحاظ گرافیک ،گیم پی ،صدای گذاری و انیمشن pes در نسل قبل به سر میبرد ................ بعد دوستان میگن موتور گرافیکی pes تغییر کرده اصلا مهم نیست و باز هم میگن کهpes به جای تغییر دادن موتور گرافیکی باید بره گیم پلی و انیمشن هاش رو عوض کنه ...کسایی که چنین حرفی رو میزنن مشخص هستش که هیچ شناختی از قابلیت های یک موتور گرافیکی در بخش های مختلف ندارن . خیلی ها فکر میکنن موتور گرافیکی فقط به نور پردازی ، بافت ها ، افکت ها و از این قبیل موضو عات مربوط میشه . در صورتی که نه اصلا این طور نیست و یک موتور گرافیکی میتونه در نحوه پردازش موشن کپچر برای انیمشن های روان و ادغام شدن موتور گرافیکی با یک موتور فیزیک پیشرفته هم ارتباط اساسی داره ..اصولا هیچ وقت از خودتون سوال کردین که چرا کونامی با وجود موشن کپچر کردن سری pes از اواسط نسل اصلا به حد و اندازه های انیمشن های بی نظیر فیفا نرسید ؟ در صورتی که کونامی یکی از بهترین استدیو های موشن کپچر رو در جهان داره . جواب این سوال مستقیما به موتور گرافیک pes بر میگرده . موتور گرافیکی که مربوط به نسل گذشته بود و فقط برای این نسل پالایش داده شده بود و این موتور توانایی پردازش های سنگین موشن کپچر برای به ثبت رساندن انیمشن های با کیفیت رو نداشت و ما همیشه میدیدم که بازیکنان در pes مثل یک روبات هستن .........دوستان عزیز موتور گرافیکی یکی از مهم ترین ویژگی های هر بازی هستش که با یک موتور گرافیکی قوی میشه اجزا صورت و انیمشن های مربوط به صورت ،انیمشن های خود فرد ، هوش مصنوعی ،موتور فیزیک ادغام شده با موتور گرافیک و بسیاری نکات دیگه که در بحث نمیگنجه . پس بهتر هستش شما دوستان با مطالعه بیشتر درباره موتور های گرافیکی بتونین هم سطح اطلاعات خودتون رو بالاببرین و هم تاپیک های بازی رو از اطلاعات خوبتون رونق بیشتری بدین .............
دوست عزیز ازونجایی که اون مقایسه نیدفور اسپید و گرنتوریسمو رو بنده کردم . صلاح دیدم جوابتونو بدم . اولا بنده اولین شماره های بازی pes روی کنسول ps1 رو بازی کردم و اون زمان هم بیشتر بازیو به اسم شرقیش وینینگ ایلون میشناختن( فوتبال 99 ، دوبار بالا دوبار پایین عقب جلو عقب جلو ضربد دایره . منتخب جهان و اروپا ، گابریل باتیستوتا و ....:d) . اونجایی که گفتی pes روی پی اس وان و پی اس 2 بهترین شبیه ساز فوتبال بود و منم کاملا باهات موافقم . اون دوران زمانی بود که pes پادشاهی می کرد و برعکس امروز فیفا یه شبیه ساز درجه چندم بود . من فقط مقایسه م در مورد نسخه های اخیر این دوتا بازی بود و به گواه حرفای خودت اخیرا با اشتباهاتی که کونامی داشت pes به یه بازی آرکید گونه تبدیل شده در حالی که فیفا توی این نسل سرمایه گذاری درست و حسابی کردو خودشو بالا کشید . البته هنوزم این بازیهای نصفه و نیمه ی کونامی رو به فوتبال بازی کردن با توپ پینگ پونگ ( فیفا ) ترجیه می دم .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or