اورجینال یا هالیوود: کدام یک برای خلق یک کرکتر به یاد ماندنی مناسب است؟

کدام؟

  • با شخصیت های چهره سازی شده مشکلی ندارم

    رای‌ها: 0 0.0%
  • فرقی برام نمیکنه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    8

.Fortune.

کاربر سایت
Oct 21, 2020
370
نام
چی بگم؟
ا یا ه.png
بازی های ویدیویی... یکی از خلاقانه ترین , بزرگ ترین و پرطرفدار ترین مدیاهای دنیای نوین.

مدیایی که که با نقطه ای ساده برروی تلوزیون ها شروع شده و رفته رفته از یک نقطه به 8 از هشت به 16 و از شانزده به و دنیای سه بعدی نفوذ کرده که با پیشرفت و محبوبتش قله های موفقیت را به عنوان یک صنعت بزرگ طی میکند و کسانی که این موفقیت را به ارمغان آورده اند سازندگانی باهوش و خلاق هستند که با پشتکار خود نسل به نسل دست به خلق شخصیت ها و داستان هایی افسانه ای زده اند.

و البته موضوع تاپیک امروز ما شخصیت ها هستند... شخصیت هایی که دل میلیون ها پلیرها را به دست آورده و برای آنها به اسطوره ای بزرگ تبدیل شده اند
اگر شما یک گیمر باشید از اهمیت این شخصیت ها و نقششان در محبوب یاختن عنوان خود با خبرید , اما این چیست آنها را برای شما بسیار خاص و بیاد ماندنی میسازد؟

ویژگی ها؟

شخصیت پردازی؟

طراحی ظاهری , صدا و بیشتر؟

مسلما تمامی اینها! و اما در اینجا سوالی پیش می آید که هدف اصلیه تاپیک است... اصل یا هالیوود؟ کدام رو انتخاب میکنید؟ پیش از توضیح دقیق این سوال بزارید این جمله از دن هوزر نویسنده سریه مشهور GTA که باعث به تحریر درآمدن این متن شد را براتون نقل کنم:

"ما دیگر از بازیگران نام دار به دلیل نفسِشان استفاده نمیکنیم و مهم تر از آن باور داریم که استفاده از صداپیشگانِ با استعدادی که نمیشناسید حس بهتری را ایجاد میکند"

وقتی که این جمله هوزر را خواندید میفهمید که منظور سوال ما تفاوت بین یک شخصیت اورجینال با صدا و چهره ای جدید و ناشناخته و یک شخصیت با چهره و صدای بازیگری نامدار و محبوب است و اینکه شما به عنوان یک گیمر کدام یک را بیشتر میپسندید و با گدام یک میتوانید ارتباط بهتری برقرار کنید.

حقیقتا صنعت ویدیو گیم با پیشرفت هایی که داشته به مرحله جدیدی از داستان سرایی و شخصیت پردازیی رسیده تا آن حدی که با صنعت فیلم نیز برابری میکند
و همانطور که میدانید این روزها بسیاری از سازندگان به دلایل مختلف همچون علاقه خود به سینما یا اهداف تبلیغاتی دست به خلق شخصیت هایی با چهره و صدای بازیگران هالیوودی به جای استفاده از هوش و خلاقیت یک طراح و استعداد یک صداپیشه میزنند.

شخصیت هایی چون Samanosuke Akechi و Jacques Blanc از سریه اونی موشا , جانی سیلورهند از سایبرپانک 2077 , سم پورتر و کلیف از دث استرندینگ و برخی کرکترهای عناوین دیوید کیج
همگی صدا و چهره اشان براساس شخصی معروف از صنعت سینماست و سوال ما هم همین است

آیا شخصیت چهره سازی شده را ترجیح میدهید یا شخصیتی که توسط یک هنرمند طراحی شده و صدایش توسط یک صداپیشه حرفه ای ضبط شده است؟

کدام یک از این دو کرکتری را برایتون ماندگار و تاثیرگذار میسازد با کدام یک ارتباط بهتری میگیرید؟ بنظرتون استفاده از بازیگران هالیوودی برای صنعت مضر اس؟ با کدام موافق و با کدام مخالفید؟
اصلا اروجینال بودن یا چهره سازی شدن شخصیت فرقی برایتون ایجاد میکند؟

میدونم که متنمون یکم گیج کننده شده اما عده زیادی را دیدم که در گرفتن ارتباط با شخصیت های چهره سازی شده مشکل داشتین واسه میخوام که نظرتون رو بدونم.

توجه:

شخصیت هایی که فقط از صدای فرد معروف استفاده میکنه جایی در این مقایسه ندارد.



موفق باشیم...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر