انقلاب نه تکامل|FIFA 12 REVIEW

s.e.p.e.h.r

کاربر سایت
Aug 18, 2011
486
نام
sepehr
سالی دیگر با فیفایی دیگر و تکاملاتی دیگر نه شاید انقلاب.
وقتی برای اولین تریلر این بازی را دیدم خیالم راحت شد که این بازی از همه جهات تکمیل است و نیازی به تعریف ندارد و همین طور هم شد.البته بازی اشکالاتی نیز دارد که خوشبختانه زیر سایه ی نکات مثبت بازی چندان احساس نمی شوند.

همه میدانیم مهم ترین دلیل موفقیت فیفا گیم پلی آن است که در بازی های قبلی چندان به واقعیت نزدیک نبود اما در این بازی گیم پلی بازی بسیار به واقعیت نزدیک است برای مثال سیستم دفاعی بازی یا پاس کاری بازی دگرگون شده اند و میتوان با سانتر کردن از نواحی خالی زمین استفاده کرد.

گیم پلی بازی شاید بعضی ها را راضی نکند اما کسانی که به لذت طبیعی بودن بازی اهمیت میدهند تجربه ی این بازی میتواند یک تجربه ی ناب برای آن ها باشد.
گرافیک بازی با استفاده از موتورImpact Engineپایه ریزی شده است.
fifa12ad-580x323.jpg

هدف اصلی این موتور طبیعی سازی برخورد ها و مصدومیت های بازی است که به طبیعی شدن گیم پلی بسیار بسیار کمک کرده است اما اشکالات بسیاری به این موتور وارد است مثل مات بودن گرافیک در روز و یا این که بعضی بازیکنان با نمونه ی اصلی خود هیچ فرقی ندارند.
منوی بازی بسیار زیبا و چشم نواز است و بازیباز از همان اول میفهمد که با چه بازی رو به رو است.
دوربین بازی نیز مثل گذشته طبیعی است برای مثال وقتی دروازه بان توپ را شوت میکند چند لحظه طول میکشد تا دوربین به وسط میدان برسد.
گزینه های متعددی نیز برای تنظیم نمای دوربین وجود داره که از نظر من بهترین نما tele هست که بتونید بازیکنانتون رو راحت تر ببینید.
در بازی وقتی توپ به اوت میرود همان لحظه بازیکن به سمت توپ میرود و دیگر بازی قطع نمیشود و یا وقتی یکی از بازیکنان مصدوم میشود بازی متوقف میشود و بعد بازی جوانمردانه(البته به صورت اجباری)رعایت میشود که بازهم از ارکانی است که این بازی زیبا را طبیعی تر کرده است.

د
8sezkpvccnjfiq9170d.jpg
ر بازی دیگر نمی توان با نگه داشتن یک دکمه به سمت توپ رفت و دراین جا فقط باید خودتان و با سبک خودتان دفاع کنید که به طبیعی تر شدن بازی بسیار کمک کرده است.
Career Modeبازی فوق العاده عالی است.جالب ترین آیتم این بخش سیستم استعداد یابی آن است به این صورت که شما میتوانید افرادی را به نقاط مختلف جهان برای مثال آسیا بفرستید بعد آن ها نونهالان و نوجوانانی را به شما معرفی میکنند که میتوانید آن ها را به آکادمی جوانان خود دعوت کنید.آن ها در آکادمی پرورش پیدا میکنند و بعد از مدتی به تیم اصلی میایند و شما میتوانید از آن ها استفاده کنید و بازیشان دهید.
داوری بازی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد البته در بعضی جا ها خطا های واضح اعلام نمیشوند و یا آفساید گرفته نمیشود اما باهم نمیتوانند ترازوی نکات منفی بازی را به سمت پایین بکشد و این اتفاقات بسیار کم اتفاق می افتند.
fifa-12-screenshot-01.jpg


منوی بازی نیز بسیار کامل است برای مثال عملکرد بازیکنان در طول فصل و ...
موسیقی و صداگذاری گزارشگران در سطح بسیار مطلوبی است و شما را با یک بازی پر هیجان آشنا میسازند.
جو ورزشگاه ها در این بازی فوق العاده است و تماشاگران درست در موقع حمله صدایشان به گوش میرسد اما برای مثال قبل از یک پنالتی حساس ورزشگاه نسبتا آرام است.
مولتی پلیر بازی به غیر از چند فرق جزئی هیچ فرقی با سال های گذشته ندارد بنابراین در این بخش کمی کم کاری شده است.
در کل این بازی میتوانست با کمی دقت بیشتر در زمینه ی گرافیک و یا بخش مولتی پلیر میتوانست به یک شاهکار تبدیل شود اما با زهم یک تجربه ی ناب را برای شما به ارمغان خواهد آورد که حتما تجربه ی آن را به فوتبال دوستان توصیه میکنم.
این بازی توانست به خوبی انتظارات را برآورده کند و یک بازی در حد و اندازه ی سری فیفا است.
269.jpg

نکات مثبت:Career Mode فوق‌العاده-سیستم پاسکاری و دفاع-مصدومیت ها و برخورد ها-برخی مد های آنلاین بازی-تجربه ای بسیار نردیک به واقعیت
نکات منفی:گرافیک-حرکات ضعیف بازیکنان-طراحی بد چهره بازیکنان
نمره های من به این بازی
خلاقیت:9
گرافیک8
گیم پلی:10
موسیقی و صداگذاری:9
نمره ی کلی:9
fifa12-1.jpg





نمرات بازی هم میزنم:
  • GamePro 5 /5
  • Official Xbox Magazine UK 9 /10
  • Official Xbox Magazine 9 /10
  • 1UP A
  • Game Boyz 9 / 10
 

idahadi21

کاربر سایت
Sep 8, 2008
1,930
نام
هادی
با تمام پیشرفت هایی که fifa 12 نسبت به 11 داره... ولی من 11 رو بیشتر پسندیدم ... حس سنگینی فوتبال تو 12 عملا از بین رفته .. بعضی موقع ها فک میکنی fifa street ه !!
مخصوصا شوت های 12 واقعا رو مخه ... که واقعا توش افراط شده .. ضربه های کات دار که بعضی مواقع به صورت کاملا غیر طبیعی از فاصله ... میره تو گل ...

به نظرم گیمپلی تو 12 بیش از حد سریع و فضایی شده ... کلا گیمپلی 11 رو بیشتر میپسندم ...

به نظرم شوت های 11 و12 هر کدوم یه مشکلاتی دارن .. 12 به شدت فضاییه :D 11 هم مثلا وقتی در عرض زمین حرکت میکنی شدت های به ندرت به چارچوپ میره و اگه بره اصلا گل نمیشه .. و... .

در کل اگه تو fifa 13 این 2 نسخه رو تلفیق کنن چیز خوبی در میاد
 

s.e.p.e.h.r

کاربر سایت
Aug 18, 2011
486
نام
sepehr
با تمام پیشرفت هایی که fifa 12 نسبت به 11 داره... ولی من 11 رو بیشتر پسندیدم ... حس سنگینی فوتبال تو 12 عملا از بین رفته .. بعضی موقع ها فک میکنی fifa street ه !!
مخصوصا شوت های 12 واقعا رو مخه ... که واقعا توش افراط شده .. ضربه های کات دار که بعضی مواقع به صورت کاملا غیر طبیعی از فاصله ... میره تو گل ...

به نظرم گیمپلی تو 12 بیش از حد سریع و فضایی شده ... کلا گیمپلی 11 رو بیشتر میپسندم ...

به نظرم شوت های 11 و12 هر کدوم یه مشکلاتی دارن .. 12 به شدت فضاییه :biggrin1: 11 هم مثلا وقتی در عرض زمین حرکت میکنی شدت های به ندرت به چارچوپ میره و اگه بره اصلا گل نمیشه .. و... .

در کل اگه تو fifa 13 این 2 نسخه رو تلفیق کنن چیز خوبی در میاد​





من مخالفم
بازی تو این شماره طبیعی تر شده بود نسبت به11
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر