من یه دور دیگه ماشین های GT 4 رو دیدم الان !
هیچ رقمه تو کتم نمیره که بخوان یه همچین چیز هایی رو بچپونن تو بازی !
حالا اون 200تا از بقیه خوف تره ، اما اونقدر هم نیست که بخواد دو دستگی توشون دیده بشه ...
اتفاقآ دقیقآ همین کارو میکنن
خیلی وقت هم هست که این موضوع اعلام شده
شاید بیشتر از یه سال پیش که اولین بار با واژه های پریمیوم و استاندارد روبرو شدیم ! بعد ملت توی GTPlanet بحث میکردن که چرا زیر ماشینها نوشته پریمیوم. خبر رسمیش هم یه کم بعد اومد و توی E3 دیگه کامل توضیح داده شد که ماشینهای استاندارد همون ماشینهای GT4 , GTPSP هستن و کاکپیت هم ندارن. البته معنیش این نیست که دقیقآ همونا رو با همون کیفیت انداختن توی GT5
مدل های GT4 خیلی خوب ساخته شده و توی بخش Photo Mode اون بازی میشد عکسهایی ساخت که قابل مقایسه با یه بازی 2010 هست ! مثلآ عکسهای زیر برای GT4 هست ولی خیلی راحت میتونه با اکثر بازیهای این نسل رقابت کنه :
AA ماشینها هم توی GT5 نسبت به GT4 خیلی بهتر شده و از همه مهم تر نورپردازی نسل جدید روی اونها قرار میگیره که خیلی بهترشون میکنه. یه تریلر هم مدتها پیش از ماشینهای استاندارد اومد که کیفیت خیلی خوبی داشتن. درسته که قابل مقایسه با ماشینهای پریمیوم نیستن ولی مشکل خاصی هم ندارن.
در کل همون طور که قبلآ توی تاپیک بازی گفتم , بزرگترین موردی که منتقدها میتونن بهش گیر بدن همین ماشینهای استاندارد هست. GT5 میتونست خیلی راحت با 200 تا ماشین پریمیوم عرضه بشه و هیچ منتقدی هم جرئت نداشت از این موضوع انتقاد کنه. ماشینهایی که طراحی خارجی و داخلی فوق العاده دارن و کاکپیت کامل با بیشترین کیفیت ممکن براشون طراحی شده. مثلآ برعکس همه بازیهایی که دیدم (شاید بازی ای باشه که ندیدم
) وقتی از زاویه کاکپیت بازی میکنیم , با زدن دکمه ای که عقب ماشین رو نشون میده باز هم از داخل کاکپیت عقب رو میبینیم نه مثل بقیه بازیها که دوربین یه دفعه میاد خارج از ماشین !
در مجموع ماشینهای استاندارد از دید طرفدارهای GT یه جور هدیه هست ! همون طور که GT3 تعداد ماشینهاش تقریبآ یک چهارم GT2 بود ولی از نظر میانگین امتیازهایی گرفت که بعیده تا مدتها هیچ ریسینگی بهش برسه , GT5 هم میتونست با 200 تا ماشین بیاد و کسی هم ازش ایراد نگیره ولی یامائوچی 800 تا ماشین هم به این 200 تا اضافه کرده تا تنوع بازی بالاتر بره.