انتخابی سخت بین Amd و Intel

شما کدام یک از این گزینه ها را انتخاب می کنید(ابتدا بخوا


  • مجموع رای دهنده‌ها
    39

reza9

کاربر سایت
Feb 24, 2008
103
مشکلی که اکثر ایرانی ها با amd دارن اینه :
من خودم شخصا به سری های k6 کار نکردم اما میگفتن خوب نیست اون زمان ها. بعد ها که سری k7 اومد توی بازار چون خیلی داغ میکرد می بایست از فن های قوی و خمیر سیلیکون استفاده می کردیم. یادمه اولین k7 که بستیم (یادم نیست دقیقا چی بود فکر کنم یه دوران 800 بود) طبق عادت فن رو نبست دوستم تا بعد از تصویر گرفتن فن رو نصب کنه. یه چند ثانیه ای سیستم روشن بود و تصویر اومد بعد دوستم انگشتش رو روی سی پی یو گذاشت و چنان انگشتش سوخت که نگو ! خدا رو شکر سی پی یو نسوخت اما خیلی از افراد که این تجربه رو نداشتن و از فن های ضعیف و یا بدون سیلیکون استفاده می کردن کلی سی پی یو سوزوندن و amd کم کم تو ایران بدنام شد در صورتی که از لحاظ کیفی واقعا شاهکار بودن. البته آتلون های امروزی دیگه مشکل حرارتی ندارن اما کماکان amd توی بازار ایران بد نامه.
از وقتی که با اولین دوران کار کردم دیگه سیستم اینتل نبستم.
به هیچ کس هم بحث نمیکنم سر این قضیه، اونایی که میگن اینتل خوبه مبارکشون باشه.
البته نه اینکه اینتل بد باشه ! اصلاً !!! اما آتلون واقعا عالی و مقرون به صرفه ست.
من 2 سالی هست که سربازی بودم و توی جریانات بازار نبودم اما تا جایی که من اطلاع دارم همین شرایط برای کارت های ati هم توی ایران هست.
بنده یه تجربیاتی دارم که امیدوارم با استفاده از دانش و تجربیات دوستان اطلاعات و مهارت بیشتری کسب کنم.
 

abas.dinari

کاربر سایت
Jun 6, 2008
33
سلام دوستان عزیز

تمام مطالب موردنظر را دوستان بیان کردند و فکرنکنم احتیاج باشه که من هم مطلبی بگم
فقط می تونم بگم AMD آخرشه .اینم بگم که هم AMD داشتم هم INTEL
 

Golden

کاربر سایت
Jul 27, 2008
30
نام
masoud
با سلام.به چه دليل شما اين حرفو ميزنيد وقتي كه intel‏ بدون گارانتي 70% از فروش جهان و 87% از فروش ايران رو به خودش اختصاص داده.و amd‏ با گارانتي فقط 30% از فروش جهان و 13% از فروش ايران رو به خودش اختصاص داده.حالا خودتون قضاوت كنيد.
 

jack sparrows

کاربر سایت
Nov 3, 2006
1,034
نام
هادی
با سلام

من هم خودم در حال حاضر هم Intel دارم هم AMD و تا به حال بنا به دلایلی چند بار CPU Intel رو از مادربورد جدا کردم ولی هیچ اتفاقی تابحال نیافتاده ولی CPU AMD رو یکبار از مادربورد جدا کردم بعد نگاه کردم دیدم پایه هاش کج شده!!!
 

Ram1n

다이나 밋
ناظم انجمن
Jul 5, 2007
6,560
نام
رامین
با سلام.به چه دليل شما اين حرفو ميزنيد وقتي كه intel‏ بدون گارانتي 70% از فروش جهان و 87% از فروش ايران رو به خودش اختصاص داده.و amd‏ با گارانتي فقط 30% از فروش جهان و 13% از فروش ايران رو به خودش اختصاص داده.حالا خودتون قضاوت كنيد.
فک کنم دیگه یادش رفته همچین تاپیکی هم بوده.
 

Saman_silas

کاربر سایت
Jul 30, 2008
77
نام
Saman
سلام دوستان عزيز احتمالا GAMER
من تو بازار رضا هستم باتوجه به تجربه اي كه تويه اسمبل و مشكلات معمول سيستم ها دارم CPUهاي انتل رو به AMDترجيح ميدم به دلايل زير :
1:استفاده نكردن از پايه تو كفCPU
2:سنسور هاي حرارتي دقيق تر با ضريب اطمينان از حرارت وسلامت CPU تا90%
3:همونطور كي ميدونيد شركت اينتل هميشه الگوريتم هاي قويتري و بهتري از AMD ستفاده ميكنه

اين بخش فني بود حالا در مورد سهم بازار و گارانتي بستگي به خودتون داره
 

Amir369x

کاربر سایت
Jul 24, 2007
156
نام
Amir Hosein
در مقایسه قیمت CPU های AMD مقرون به صرفه هست و با قیمت برابر نسبت به Intel کارایی بهتری دارند اما اگر اهل Over Clock باشید خواهید دید که ضعیف ترین CPU در خانواده Pentium Dual Core اینتل به راحتی Athlon X2 6000 را شکست می دهد;) (من خودم E2140 1.6 اینتل را بدون فن و هیت سینک اضافه تا 2.66 و با فن حرفه ای تا 3.2gh اور کردم :eek: )
در کل اگر آن دسته از افرادی (در این جا گیمر) باشید که فقط می خواهید بازی کنید CPU های AMD را به شما پیشنهاد می کنم ولی اگر ار آن دسته از افرادی هستید که می خواهید بازی های next genertion را روی آخرین تنظیمات گرافیکی با بالای 85 فریم در ثانیه ببلعید(خطاب به بازی خور های بازی سنتر) Core to Exterme اینتل چاره ی کار شما خواهد بود:laughing: (تک هسته ای های اینتل و سری core to duo زیر 2.6 با حداقل 2 مگ کش اصلا بدرد بخور نیستند البته برای بازی)
موفق باشید:-"
 

jack sparrows

کاربر سایت
Nov 3, 2006
1,034
نام
هادی
با سلام

من هدفم از خرید CPU AMD این بود که بیشتر با کامپیوتر بازی میکنم تا کار دیگه و یکی دیگه هم اینکه اگه شما توی System Requirement بازی ها نگاه کنین میبینین که CPU پیشنهادی مربوط به Intel گرانتر از CPU پیشنهادی مربوط به AMD هست ولی با این وجود باز هم CPU Intel رو پیشنهاد میکنم البته با مین گیگا.
 

Golden

کاربر سایت
Jul 27, 2008
30
نام
masoud
البته اينو بگم كه بعضي فروشنده ها كه amd‏ رو دستشون مونده ميگن كه amd‏ ‏گارانتي داره و ارزون تره و از intel‏ بهتره و از اين حرفها.به شما پيشنهاد ميكنم اول تحقيق كنيد بعد cpu‏ بخريد.اينو هم بگم كه من تا حالا با amd‏ كار نكردم ولي بدشو خيلي شنيدم.حالا انتخاب با خودتون هست.
 

eR67

کاربر سایت
Nov 25, 2007
139
crysys.png


3dmark-1.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر