امید های مالی Square براورده نشد

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Square-Enix-big-banner.jpg

همان طور که میدانید اخیرا شرکت Square enix به دلیل نرسیدن به اهداف مالی خود مجبور به برکناری مدیر خود اقای Yoichi Wada شده و احتمال میرود اقای Yosuke Matsud
به عنوان مدیریت بعدی کاندید شود.
در همین حال اخبار دیگری به دست میرسد که نشان میدهد 3 بازی معروف این شرکت نتوانسته اند به میزان فروش ایده ال خود برسند:
26-03-2013-14-13-37-600x188.jpg
گزارش ادامه میدهد:این درحالی است که این سه بازی از نقد های خوبی برخوردار بودند و با این وجود در یک مورد امریکا(شمالی) تنها به اندازه ی دو سوم اروپا فروش داشته اند
از طرفی نیز فشار قیمت ها زیاد است که باعث خرج های اضافی میشوند
هر چند شاید عده ای بگویند که فروش 3.4 میلیونی Tomb Raider در 4 هفته در بازار بازی های AAA خوب باشد
نظر شما چیست؟
منبع 1
منبع 2
منبع 3
 
@ Soheil ... این رفیقمون اعداد رو ضربدر 60 دلار کرده فکر کنم .
خیلی هر بازی سود داشته باشه واسه کمپانی هر کودوم 25 دلار . اون 60 دلار قیمت هر بازی یک مقداریش که سود خرده فروش ها و فروشنده هاس . هزینه ساخت دیسک و دفترچه و قاب و Ship و این چیزا هم به کنار . تازه بازی ها یک ماه نشده تخفیف میخورن تو خیلی از فروشگاه ها و با 49 دلار و 39 دلار هم فروخته میشن .
 
دوست عزيز درامد ها رو اينجوري حساب نمي كنن.يك بازي اگه حدود 200 ميليون دلار خرجش باشه بايد بالاي 15-20 ميليون نسخه فرشو كنه تا سود آور باشه.

سود خالص Square Enix سال هاي گذشته در بهترين حالت به زور به 100 ميليون دلار نزديك شده چه برسد به اين كه از سه تا بازي 200 ميليون كاسب بشن.
میشه برای ما بیشتر توضیح بدید پس چطور محاسبه میشن ؟ وقتی 8.5 ملیون نسخه فروش داشته رو هر 3 تا بازی یعنی چقدر درامد از فروش داشته ؟
حالا ما اگر فقط نسخه کنسولی رو حساب کنیم و بگیم رو نسخه های کنسولی 6 ملیون فروش داشته میشه

6000000 . 60$ = 360 ملیون دلار

غیر اینه ؟ هزینه ساخت بازی و تبلیغات رو کم کنیم میشه سود خالص برای square.. در واقع اگر غیر این هست لطفا تو ضیح دهید.

البته ما فرض رو بر این میگیریم که نسخه فروش رفته و شیپ نشده اگر قرار بر شیپ شدن باشه اونوقت نمیشه رو امار و ارقام زیاد استناد کرد.


@ Soheil ... این رفیقمون اعداد رو ضربدر 60 دلار کرده فکر کنم .
خیلی هر بازی سود داشته باشه واسه کمپانی هر کودوم 25 دلار . اون 60 دلار قیمت هر بازی یک مقداریش که سود خرده فروش ها و فروشنده هاس . هزینه ساخت دیسک و دفترچه و قاب و Ship و این چیزا هم به کنار . تازه بازی ها یک ماه نشده تخفیف میخورن تو خیلی از فروشگاه ها و با 49 دلار و 39 دلار هم فروخته میشن .

اونارم کم کنید باز هم رقم بالایی میشه

....اگر 25 دلار حساب کنیم که تا الان square ورشکسته شده بود...تو متن تاپیک هم نوشته شده براورده نشده یعنی ضرر مالی نخورده.
 
آخرین ویرایش:
چرا دعوا میکنید؟

کی گفته Square سود نکرده؟

فقط گفته توقع بیشتری داشته همین

شاید مثلا به جای 100 میلیون میخواسته 150 میلیون سود کنه نکرده

و از دوستانی که واقعا درکشون نمیکنم کمال سپاس را دارم که شرکتی مثل Square Enix رو دارن با THQ مقایسه میکنن :))
 
خب وقتی اکتی هر سال یه کال اف تکراری میده که انحینش 6 ساله عوض نشده و همین جوری داره سود میکنه باید چی کار کرد؟
این سه تا بازی هم انصافا بازی های خوبی بودند اما چقدر بلک آپس 2 فروش کردند روی هم؟
امیدوارم بتل 4 اکتیویژن رو به گور بفرسته
 
والا hitman و tomb raider که انقد آسون بودن که همه 5 ساعته 4 ساعته تمومش کردن!!! انقدم تو تموم کردن این بازیا بزن برو جلو یا به قول دوستان دکمه بزن تا زنده بمانی ذوق کرده بودن که نگو!!!
این نظر شخصیمه که square به بازی ها انگیزه جدید داد ولی حقیقت انقد سادشون کرد که همه گیمرها به راحتی تمومشون کردن!! نمیدونم hitman یا tomb raider های قبلی رو یادتون میاد یا نه!! ولی اوناا به سادگی تموم نمیشدن!
 
میشه برای ما بیشتر توضیح بدید پس چطور محاسبه میشن ؟ وقتی 8.5 ملیون نسخه فروش داشته رو هر 3 تا بازی یعنی چقدر درامد از فروش داشته ؟
حالا ما اگر فقط نسخه کنسولی رو حساب کنیم و بگیم رو نسخه های کنسولی 6 ملیون فروش داشته میشه

6000000 . 60$ = 360 ملیون دلار

غیر اینه ؟ هزینه ساخت بازی و تبلیغات رو کم کنیم میشه سود خالص برای square.. در واقع اگر غیر این هست لطفا تو ضیح دهید.

البته ما فرض رو بر این میگیریم که نسخه فروش رفته و شیپ نشده اگر قرار بر شیپ شدن باشه اونوقت نمیشه رو امار و ارقام زیاد استناد کرد.




اونارم کم کنید باز هم رقم بالایی میشه

....اگر 25 دلار حساب کنیم که تا الان square ورشکسته شده بود...تو متن تاپیک هم نوشته شده براورده نشده یعنی ضرر مالی نخورده.

والا من به شخصه خودم هم دقيقا نميدونم كه نحوه ي محاسبه سود خالص چطوري هستش ولي توي مقاله اي كه خودم ترجمه كردم و روي سايت هم هستش نوشته كه بازي كه بالاي 200 ميليون دلار خرجش بشه حداقل بايد 20 ميليون نسخه براي سود دهي فروش داشته باشه.اگه گزارش هاي مالي شركت هاي بزرگ رو هم بخوني به اين نتيجه ميرسي.اگه با اين روش كه ما محاسبه مي كنيم سود مي كردن سود خالص شركت هاي بزرگي مثل EA مرز چند ميليارد دلار رو هم رد مي كرد.

براي مثال Max Pain در حدود 100 ميليون دلار هزينه برداشته بود و بالاي 2 ميليون نسخه فروش داشت(دقيق نميدونم شايد از 3 هم بيشتر باشه) خوب شما اگه با اين روش خودت محاسبه كني بايد اين بازي حداقل 20 ميليون دلار سود خالص داشته باشه در حالي كه Rockstar گزارش داده بود كه بازي در مجموع زيان ده بوده و حتي استديو سازنده اون هم بسته شد.پس ميبني كه اينطوريا هم نيست.

يا Shenmue در حدود 70 ميليون دلار هزينه برداشته بود كه در حدود 1 ميليون هم فروش كرده بود.با روش ما بايد اين بازي در حدود 10 ميليون ضرر داشته باشه در حالي گزارش هاي Sega ميگه بازي يك شكست تجاري خيلي بزرگ بوده.

من اين حرفايي رو كه ميگم بيشتر از گزارش هاي مالي نتيجه گرفتم.خودم احتمال ميدم هزينه هاي تبليغات رو لحاظ نمي كنن.

در ضمن علاوه بر اين هزينه هاي كه دوستان گفتن بايد هزينه هاي مربوط به لايسنس بازي براي كنسول ها رو هم در نظر بگيرين كه براي هر نسخه مبلغي رو دريافت ميكنن.

در كل اين نيست كه بياي بگي 2 ميليون فروش كرده ضرب در 60 دلار بكنيم و هزينه ساخت رو كم كنيم بقيه اش سوده.اگه اينطور بود الان شركت ها به جاي پي در پي ورشكست شدن پول پارو مي كردن.
 
آخرین ویرایش:
من یک نکته ای رو بگم و اونم این هست که این تنها تکه ای هست از سری بازی ها و ممکنه این ضرر تو یک جاهای دیگه هم باشه پس نمیشه نتیجه گرفت این ضرر اساسی از همین سه بازی بوده
 
به نظرم سری TR رو که نجات داد البته حداقل 5 میلیون باید بفروشه که از لحاظ تجاری موفق باشه فقط موندم چرا عناوینی مثل parasite eve رو ادامه نمیده
 
این وضعیت دنیای گیم رو دقیق از 3.4 سال پیش که اوج شوتر شروع شد حدس میزدم..!! :( متاسفانه و بدبختانه حقیقت محض شده که بازی باید شوتر باشه تا به خورده ملت بره نه شاهکاری مثل TR این بود که همیشه غصه میخوردم و همیشه اعتراض میکردم که چرا این نسل شده نسل شوتر..!!! شرط میبندم نسل بعد بدتر خواهد شد..!! خیلی از عناوین به فنا رفت و خیلی دیگه نسل بعد به فنا میره..!!وافعا حق کمپانیه THQ این نبود که زیر دست و پایه یه مشت تینیجر شوتر باز..! له بشه و دیده نشه آخر سر بعد از این همه سال به فنا بره..!!واقعا برای این سبک بازی متاسفم..!!
 
فکر میکنم واقعا سلیقه گیمر ها هم داره میره تو آفساید!!
حقمونه که هرسال کال آف و اسسین به خوردمون میدن!!
یعنی درست ترین پستی که توی این چند سال دیدم همین بود
به نظر من این 3 بازی شاهکار بودن و مشکل از مدیریت نبوده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or