امتیازات Uncharted4: A Thief's End

  • Thread starter Thread starter Navid
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

نظر شما در مورد متا ( تمام شد )


  • مجموع رای دهنده‌ها
    326
  • نظرسنجی بسته شده است .

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
footer-logo.png

U4-final-logo-web.png


952hef0w2q2q2lhs9hg4.png



متای بازی تا به این لحظه: 94
قوانین مهم تاپیک:​
1: اسپویل داستانی به هر شکلی تکرار میکنم به هر شکلی به شدت ممنوع و به شدت برخورد میشه چون واقعا حق بقیه ضایع میشه


Atomix 100/100
PSX-Sense.nl 100/100
Arcade Sushi 100/100
Areajugones 100/100
CG magazine : 100100
GamingTrend 100/100
Gamereactor Norway 100/100
Gamereactor Sweden 100/100
Gamereactor Danmark 100/100
Time - 100/100
Toronto Sun - 100/100
Meristation 100/100
Game Rant 100/100
Digital Spy 100/100
DarkStation 100/100
Telegraph 100/100
Twinfinite 100/100
PlayStation LifeStyle 100/100
Gameblog.fr 100/100
CGMagazine 100/100
Playstation Universe 100/100
empireonline 100/100
TheSixthAxis 100/100
Push Square 100/100
GameSpot 100/100
Giant Bomb 100/100
God is a Geek 100/100
JeuxActu 100/100
IGN Denmark 100/100
examiner 100/100
DualShockers 100/100
Nextgen gaming 100/100
GameOver.gr 100/100
NGB 100/100
PSL 100/100
Hobby Consolas 98/100
NZGamer 98/100
GamesBeat 98/100
LevelUp 97/100
Multiplayer.it 97/100
LaPS4 96/100
Merlin'in Kazanı 96/100
Game World Navigator Magazine: 96/100
IGN Spain 96/100
PS Nation 95/100
GRYOnline.pl 95/100
3DJuegos 95/100
The Games Machine 95/100
Game Informer 95/100
Everyeye.it 95/100
Vandal Online 95/100
XGN 95/100
Destructoid 95/100
Power Unlimited 94/100
PC Games (Germany) 94/100
InsideGamer.nl 93/100
4Players.de 91/100
EGM 90/100
GamePro Germany 90/100
0Gamreactor Germeny 90/10
Gamereactor UK 90/100
Gamer.nl 90/100
Forbes 90/100
TrustedReviews 90/100
Eurogamer Poland 90/100
IGN Sweden 90/100
Digital Chumps 90/100
Metro GameCentral 90/100
USgamer 90/100
Post Arcade (National Post) 90/100
High-Def Digest 90/100
Polygon 90/100
Hardcore Gamer 90/100
Attack of the Fanboy 90/100
games(TM) 90/100
Eurogamer Italy 90/100
We Got This Covered 90/100
Shacknews 90/100
Cheat Code Central 88/100
The Jimquisition 85/100
Jim Sterling 85/100
GamesRadar+ 80/100
M3 80/100
Digitally Downloaded 80/100
VideoGamer 80/100
Paste Magazine 80/100

Unscoreds:
Ars Technica
IGN
The A.V. Club
Kotaku

جایزه: من از جیب خودم به دو نفر از کسانی که درست متا را پیش بینی کنن دو تا کارت 15 دلاری پی اس ان میدم برای خرید مکس پین 1 و فیلم قرعه کشی را هم میگیرم پس درست انتخاب کنین
 
آخرین ویرایش:
دیگه دارید خیلی قضیه رو بزرگش می‌کنید! نمره IGN یه نمره از 100 نمره‌‌ست، یعنی تمام این منتقدها، چه اونایی که 10 و چه اونایی که 8 دادند، همه بدون دخالت نظر شخصیشون بازی رو نقد کردند؟! نه، فقط چون این بابا منتقد سایت بزرگی مثل IGN هست اینقدر روش زوم شده. یادمه سر GTA V هم یه چنین گیرهایی به منتقد GS داده بودند، ولی اون حقش بود چون نکات منفی نقدش خارج از چهارچوب های متعارف بود و اگه اشتباه نکنم exism$ رو هم جز ضعف های بازی حساب کرده بود!

درکل اینکه خیلی خودتون رو درگیر این قضایا نکنید. سر TLoU یکی مثل تام چیک اومد به بازی 6 داد، اینجا حداقل از این حرکات انتحاری نداشتیم :D
 
وقتشه این رو بزنم اینجا سر این بحث ها:
International Gamer Council Updates Review Guidelines: 8.8/10 Now A ‘Bad’ Score – Point & Clickbait

خدایی داریم به جایی می رسیم که 9 کمترین امتیاز قابل قبول هست، همه بدن 10 یه نفر بده 8.8 دیگه نمیشه، باید ریخت سر منتقد با زمین یکیش کرد. من واقعا فکر می کنم امتیاز واسه بعضی ها ارتباط تنگاتنگی با لذت از بازی داره. مثلا الان داره بازی می کنه کیف می کنه یهو می بینه 8.8، 20% از لذتش کم میشه میزنه زیر بازی.

FXpk3.png
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t
از کی تا حالا دخالت سلیقه و نظرشخصی در نقد شده حق مسلم! تفکرات شخصی هر منتقدی میتونه رو نقدش تأثیر بذاره ولی اینکه سلیقه شخصی خودشو در هر صورتی تو نقدش قرار بده و بخواد علایق و سلایق خودشو رو به مخاطب بقبولونه اون نقد کلاً بی ارزشه. به منِ خواننده نقد چه ربطی داره منتقد از چی خوشش میاد و از چی بدش میاد. وظیفه منتقد اینه که یه نمای کلی از بازی برای خواننده خودش ترسیم کنه تا خواننده نقد راحتتر بتونه از بین بازی های مختلف گیم مورد علاقش رو انتخاب کنه.
کی چنین تعریفی که شما این بالا آوردی رو از نقد گفته؟! هر کسی یه سری معیار داره تو نقد خودش که با توجه به اونا حرف میزنه. اعتبار یه نقد وقتی پایین میاد که نقاط قوت یا ضعف اشتباه و دروغی به بازی نسبت بده و گرنه اگه کسی یکی از معیارهاش جنبه‌های فمنیستی بازی باشه، اگه واقعا بازی‌ای مثل U4 از این نظر مشکل داشته باشه میتونه با توجه به این معیار از بازی خوشش نیاد و نمره‌ی کمتری بده. مثلا خود من بعد از چهار بازی بسیار بسیار خوب و عالی از ناتی‌داگ، منتظر دیدن یه هوش مصنوعی فوق‌العاده ام؛ چیزی که تو سری قبلی آنچارتد و حتی آخرین ما توش ضعف داشته ناتی‌داگ و مثل بقیه بخش‌های بازی کامل نبوده. این مهم‌ترین متر و معیار من برای U4 هست و اگه تو این زمینه نتونه انتظارات منو برآورده کنه، نمره‌اش از نظر من پایین میاد حالا هرچقدر گرافیک و چیزای دیگه‌اش فک برانداز باشه.
 
این بنده خدا میخواست بیشتر مورد توجه قرار بگیره که موفق هم شد
توی شرایطی که خیلی ها حساس شدن حرفای تحریک آمیز زد ، خیلی حساب شده بود :D
 
کی چنین تعریفی که شما این بالا آوردی رو از نقد گفته؟! هر کسی یه سری معیار داره تو نقد خودش که با توجه به اونا حرف میزنه. اعتبار یه نقد وقتی پایین میاد که نقاط قوت یا ضعف اشتباه و دروغی به بازی نسبت بده و گرنه اگه کسی یکی از معیارهاش جنبه‌های فمنیستی بازی باشه، اگه واقعا بازی‌ای مثل U4 از این نظر مشکل داشته باشه میتونه با توجه به این معیار از بازی خوشش نیاد و نمره‌ی کمتری بده. مثلا خود من بعد از چهار بازی بسیار بسیار خوب و عالی از ناتی‌داگ، منتظر دیدن یه هوش مصنوعی فوق‌العاده ام؛ چیزی که تو سری قبلی آنچارتد و حتی آخرین ما توش ضعف داشته ناتی‌داگ و مثل بقیه بخش‌های بازی کامل نبوده. این مهم‌ترین متر و معیار من برای U4 هست و اگه تو این زمینه نتونه انتظارات منو برآورده کنه، نمره‌اش از نظر من پایین میاد حالا هرچقدر گرافیک و چیزای دیگه‌اش فک برانداز باشه.
اول اینکه هوش مصنوعی دشمن ها در TLOU به جرات یکی از بهترین های نسل قبل بود در سری آنچارتد هم هوش مصنوعی رو نمیشه گفت بد بوده , این از این بحث . راجب منتقد به نظرم زن و مردش مهم نیست هر منتقد هم نظره خودشو داره ولی به شرطی که منطقی باشه و مخصوصا نمره ای که میده با نقدش همخونی داشته باشه مثلا نمیشه فقط بابت third act that drags on far too long که خیلی ایراد هم نیست اینقدر نمره کم کرد ! وقتی یه منتقد دو بازی هم سبک رو نقد میکنه و در بازی که به قول خودش هیرو زن بوده از بعضی چیزها راحت چشم پوشی میکنه و در بازی دیگه نه (اونم وقتی نکات مثبتش در بالانرین سطح ممکنه مثل گرافیک , گیم پلی (چه گان پلی چه میلی اتک و ... , چه موسیقی چه ویس اکتینگ و داستان + MP عالی) چه بخواد چه نخواد بحث پیش میاد بعضی ها هم قبل از بازی کردن با دید پیدا کردن ایراد و منفی گرایی بازی رو تجربه میکنن که مشخصه فن گرایی دارن (مثل خودت :D) . الانم یه بحثی شکل گرفته که مثلا 8.8 نمره ی خیلی خوبی هست برا یه بازی خیلی خوب و البته کاملا درسته ولی نه برا بازی با لول U4 اونم از سایتی مثل IGN که کم 8 و 9 و بالاتر به بازی های خیلی متا پایین تر نداده و نمیده (مثال خیلی زیاده مثل بلک اوپس 3 : 9.2) اونم از منتقدی که مثلا به فلان بازی هم سبکش راحت 9.3 میده ! این حرفا زمانی درسته که در تمام بازی ها صدق کنه اگه کسی مثل تام جیک بیاد 4 از 5 یا همون 8 بده اون اتفاقا خیلی هم خوب نمره داده و دیدگاه نمره دادنشو همه میدونن .
 
آخرین ویرایش:
بچه ها ولش کنید دیگه این منتقدو :D
بازی اینقدر شاهکاره که با این نمرات ارزشش کم نمیشه
با این نمره فقط و فقط ارزش سایتشون میره زیر سوال و دیگر هیچ
ولی بازم میگم عجله نکنید شاید نمره تغییر داد 8->
 
  • Like
Reactions: Adidas95
اصلا بحث نمره نیست بعضی ها دارن با تراوش عفونت های مغزیشون عقده های درونیشون دو بروز میدن وگرنه به بازی هشت دادن کسی صداش در نیومد اینا مشکلشون جای دیگس
 
  • Like
Reactions: Crystal Vamp
برای همین Eli می تونست جلو اون جونور ها بندری برقصه و هیچ عکس العملی نشون نمی دادن؟ همین هی قسمت خیلی تو حس بازی تاثیر داشت.
دقیقا خواستم همین رو بگم
تنها مشکل tLoU همین بود
کلا انگار همراهات توی بازی وجود خارجی نداشتن - تا زمانی که تو دیده نمیشدی هیچ کس دیگه ای دیده نمیشد - توی فایت هم که کلا توی بازی های ناتی داگ من ندیدم تاثیر آنچنانی همراهت داشته باشه - بازی ها شاهکار هست و اصلا و ابدا شکی توش نیست - اما دیگه ایراد رو باید دید
بزرگترین نقطه قوت ناتی این هست که داستان سرایی تو گیماش انقدر قویه که من به شخصه وقت نمیکنم به بازی ایرادی بگیرم
صد در صد بهترین بازی نسل تا به اینجا خواهد بود
زیادم به منتقدا دقت نکنید
من دایینگ لایت رو خیلی دوست داشتم اما متاش ؟
کوانتوم برک ؟
خیلی متا مهم نیست خودتون رو اذیت نکنید :)
در ضمن حالا چون من و شما فن Uncharted هستیم دلیل نمیشه بگیم RoTR بازی بدی بوده یا ضعیف بوده فوق العاده بود بازی
دلیلم نمیشه چون آنچارتد هست کسی بهش ایراد نگیره
---
فن هم نباشید
اگه میتونید جفت کنسولارو بگیرید از گیم لذت ببرید جای اینکه وقتتون رو اینجا و توی فروم های دیگه صرف این کنید که طرف یه کنسول رو بکشید
 
برای همین Eli می تونست جلو اون جونور ها بندری برقصه و هیچ عکس العملی نشون نمی دادن؟ همین هی قسمت خیلی تو حس بازی تاثیر داشت.
دوست عزیز علت حساس نبودن دشمنان به شخصیت eli بخاطر جلوگیری از بروز مشکل توی گیم پلی بازی بوده چون خود کارگردان بازی هم اشاره کرد و گفت که بخاطر اینکه رفتار هوش مصنوعی یارت باعث نشه تو موقعیت مخفی کاری جای کارکترت لو بره و بازیت خراب شه حساسیت دشمنانو نسبت به حرکت eli و یارات دستی کم کردن وگرنه کاری براشون نداشته که حساس ترش کنن
 
برای همین Eli می تونست جلو اون جونور ها بندری برقصه و هیچ عکس العملی نشون نمی دادن؟ همین هی قسمت خیلی تو حس بازی تاثیر داشت.
الی دشمن بود تو بازی ؟ اول ببین چی نوشتم بعد نقل قول کن ، کلا هوش مصنوعی همراه خیلی بهتری هنوزم پیدا نشده البته با گیم پلی که از U4 دیدم پیدا شد ، همون سال بایوشاک اینفینیت هم از این نظر مشکل داشت هر چند که الی ممکن بود بعضی مواقع دیده بشه ولی دشمن نمیفهمید و تاثیری رو مخفی کاری نمیذاشت و مواقعی که باید کمک کنه کمک میکرد که اون نقص دیده شدن هم شما به سخت افزار نسل قبل و 2 تا رم 256 ببخش ولی از نظره هوش مصنوعی دشمن ها فوق العاده بود
 
  • Like
Reactions: only sony
دوست عزیز علت حساس نبودن دشمنان به شخصیت eli بخاطر جلوگیری از بروز مشکل توی گیم پلی بازی بوده چون خود کارگردان بازی هم اشاره کرد و گفت که بخاطر اینکه رفتار هوش مصنوعی یارت باعث نشه تو موقعیت مخفی کاری جای کارکترت لو بره و بازیت خراب شه حساسیت دشمنانو نسبت به حرکت eli و یارات دستی کم کردن وگرنه کاری براشون نداشته که حساس ترش کنن

من اون موقع هم که بازی اومده بود گفتم، به نظر من باید مراحل رو جوری طراحی می کردن که این قضیه پیش نیاد. وقتی نمی شه یه کاری رو انجام داد چرا اصرار به انجامش داشته باشیم؟ فضا سازی بازی عالی بود، موقعی که داشتی با ترس و لرز آروم آروم می رفتی یه وقت صدایی در نیاد خیلی تو ذوق می زد که کنارت یکی باشه انگار نامرئی هست. کلا دشمن ها کاری به کار همراهات نداشتن تو اون بازی. این خودش تنبلی در طراحی رو می رسونه دیگه! وقتی تکنولوژی به اونجا نرسیده که بشه این سیستم ها رو اعمال کرد، پس باید تو طراحی بازی هم مد نظر داشت با توجه به محدودیت ها بازی رو طراحی کرد. وگرنه این توجیح که امکانات کمه دلیل نمی شه برای توجیح کم و کاستی بازی.

الی دشمن بود تو بازی ؟ اول ببین چی نوشتم بعد نقل قول کن ، کلا هوش مصنوعی همراه خیلی بهتری هنوزم پیدا نشده البته با گیم پلی که از U4 دیدم پیدا شد ، همون سال بایوشاک اینفینیت هم از این نظر مشکل داشت هر چند که الی ممکن بود بعضی مواقع دیده بشه ولی دشمن نمیفهمید و تاثیری رو مخفی کاری نمیذاشت و مواقعی که باید کمک کنه کمک میکرد که اون نقص دیده شدن هم شما به سخت افزار نسل قبل و 2 تا رم 256 ببخش ولی از نظره هوش مصنوعی دشمن ها فوق العاده بود

شما بذار بازی بیاد بعد بگو هوش مصنوعی اش چجوریه. کلا هیچ بازیی خیلی نتونسته هوش مصنوعی خفنی بیاره وسط، یکی از بهترین ها FEAR 1 بود که هنوز رو دستش کسی زیاد بلند نشده. مخصوصا تو این بازی های این جوری که به set pieces اهمیت زیادی می دن هوش مصنوعی با توجه به مراحل و اتفاقات مراحل طراحی شده خیلی راحت می شه یه کاری کرد قاطی کنه. خیلی راحت میشه کاری کرد هوش مصنوعی نه تو اون بازی، تو خیلی بازی های دیگه قاطی کنه اونم به اقتضای اینه که هنوز کسی نتونسته هوش مصنوعی عالی طراحی کنه توی هیچ جا، نه تنها بازی ها. کلا این داشتن companion تو بازی های این سبکی به جز نقطه منفی چیزی نداره چون خوب انجام نمیشه پس طراح بازی هست که باید با توجه به این بازی رو طراجی کنه.
 
آخرین ویرایش:
من اون موقع هم که بازی اومده بود گفتم، به نظر من باید مراحل رو جوری طراحی می کردن که این قضیه پیش نیاد. وقتی نمی شه یه کاری رو انجام داد چرا اصرار به انجامش داشته باشیم؟ فضا سازی بازی عالی بود، موقعی که داشتی با ترس و لرز آروم آروم می رفتی یه وقت صدایی در نیاد خیلی تو ذوق می زد که کنارت یکی باشه انگار نامرئی هست. کلا دشمن ها کاری به کار همراهات نداشتن تو اون بازی. این خودش تنبلی در طراحی رو می رسونه دیگه! وقتی تکنولوژی به اونجا نرسیده که بشه این سیستم ها رو اعمال کرد، پس باید تو طراحی بازی هم مد نظر داشت با توجه به محدودیت ها بازی رو طراحی کرد. وگرنه این توجیح که امکانات کمه دلیل نمی شه برای توجیح کم و کاستی بازی.
تو بقیه موارد مثل کمک کردن در مبارزات خیلی خوب کارشو انجام میداد یارت تو این موارد هم که شما میگی اونقدرم تو ذوقم نخورد ولی باید خیلی زمان بذارن برای حل این مساله چون هیچ بازی تا حالا هوش مصنوعی یارو اونم تو مخفی کاری نتونسته بی نقص در بیاره شاید با افزایش قدرت پردازشی و هزینه سازنده ها بتونن بعدا یچیز بی نقص در بیارن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or