سازنده: Obsidian Entertainment
ناشر: Xbox Game Studios
سبک: RPG
تاریخ انتشار: 29 اکتبر 2025
پلتفورم ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, PC
STEAM
opencritic
metacritic
آخرین ویرایش:
بازی اگه مال مایکروسافت نبود میتونست تا حدود ۸۷-۸۸ بیاد بالاView attachment 397572
بازم دم این گرم که علنی اعتراف کرده اکثر منتقدها ها چراغ خاموش روی نمرات بازی ها فشار خودشان خالی میکنند
به نظرم ربطی به این قضیه نداره. همین آبسیدین سر فالوت نیو وگاس هم حقشو خوردن. اگر یه احتمالی بدیم که منتقدا عمدا نمره کمتر میدن به نظرم بیشتر خود استدیو هدفشونه نه ناشرش. از سمت سونیم به نظرم نسبت به Polyphony و ساکر پانچ و اینسومنیاک تو این سه نسل بی انصافی شده همیشه. کلا مثال خیلی زیاده که بعضی وقتا حس میکنم یه سری یه جورایی استدیو رو لایق یه سری نمرات نمیدونن. حتی با اینکه من واقعا چشم دیدن یوبیسافت رو ندارم ولی به طرز واضحی همیشه کمتر از چیزی که واقعا ارزش داره بهش نمره میدن. برعکسشم هست که به بازیای یه سری استدیو ها واقعا دست و دل باز تر رفتار میکنن. اگه چیزی مثل سایبرپانک رو یوبیسافت لانچ کرده بود با اون وضع باید خواب نمره ای مثل 86 رو میدید. شانس میاورد متاش زرد نمیشد.بازی اگه مال مایکروسافت نبود میتونست تا حدود ۸۷-۸۸ بیاد بالا
انصافا منتقدها حق نیووگاس رو نخوردن.به نظرم ربطی به این قضیه نداره. همین آبسیدین سر فالوت نیو وگاس هم حقشو خوردن. اگر یه احتمالی بدیم که منتقدا عمدا نمره کمتر میدن به نظرم بیشتر خود استدیو هدفشونه نه ناشرش. از سمت سونیم به نظرم نسبت به Polyphony و ساکر پانچ و اینسومنیاک تو این سه نسل بی انصافی شده همیشه. کلا مثال خیلی زیاده که بعضی وقتا حس میکنم یه سری یه جورایی استدیو رو لایق یه سری نمرات نمیدونن. حتی با اینکه من واقعا چشم دیدن یوبیسافت رو ندارم ولی به طرز واضحی همیشه کمتر از چیزی که واقعا ارزش داره بهش نمره میدن. برعکسشم هست که به بازیای یه سری استدیو ها واقعا دست و دل باز تر رفتار میکنن. اگه چیزی مثل سایبرپانک رو یوبیسافت لانچ کرده بود با اون وضع باید خواب نمره ای مثل 86 رو میدید. شانس میاورد متاش زرد نمیشد.
منظورم از یوبیسافت و سی دی پراجکت اون بال های دولوپشونه نه نشرشون.
نسل هفت اصلا مسائل فنی تو نمره دخیل نبودانصافا منتقدها حق نیووگاس رو نخوردن.
بازی زمان انتشار فاجعه بود ، یه چیزی تو مایه های نسخه های کنسولی سایبرپانک.
نسخه PC که اصلا با سلام و صلوات اجرا میشد و اگه میتونستی بازی رو تجربه کنی ، لحظه ای کرش میکرد و بعدش سیوت مشکل پیدا میکرد.
نسخه های 360 و PS3 دیگه ببین چه فاجعه ای بودن.
اگه این مشکلات رو نداشت راحت متای 90 به بالا روی شاخش بود.
در مورد سایبرپانک هم که CDP همه رو گول زد و فقط نسخه PC رو برای نقد داد که ثبات خیلی خوبی داشت و بهترین نسخه ای بود که ساخته بودن.
وگرنه همونطر که گفتی 86 که خوبه ، نمیتونست خودش رو به 80 برسونه.
من دقیقا به خاطر سایبرپانک دیگه برای نظر منتقد های سایت های بزرگ هیچ ارزشی قائل نیستم. همین سایبرپانک برای من مصداق بارز عدم اهمیت کیفیت بازی از دیدگاه عموم گیمر هاست. الانم همه صاف تو چشمای آدم نکاه میکنن میگن نه ببین فقط یه کم باگ داشتنسل هفت اصلا مسائل فنی تو نمره دخیل نبودمن واقعا یادم نمیاد اون نسل بازی بدون عیب و ایراد و فریم دراپ وحشتناک بازی کرده باشم. الن ویک انقدر رزولوشن و فریمش اوضاعش خراب بود بیشتر از اینکه از خود بازی بترسم از این میترسیدم که چشام بعد این بازی سالم میمونه یا نه
یعنی واقعا اگه به خاطر مسائل فنی قرار بود نمره کم کنن gta و رد دد باید میرفتن زیر هشتاد.
ولی یادمه مجله های اون موقع هم یه چیزایی درمورد مشکلات نیو وگاس نوشته بودن ولی من که اتفاقا رو 360 هم بازی کردم چیز زیاد متفاوتی نسبت به فالوت 3 یادم نمیاد ازش. کلا اون انجین کوفتی گیم بایرو رو دست فضاییا هم میدادی نمیتونستن بدون باگ و مشکلات فنی دربیارن کارو. سر اسکایریم که یه بار مجبور شدم کلا از اول بازی رو برم.
من سایبرپانک رو موقع لانچ بازی نکردم ولی بعضی ویدیوهاشو تو یوتیوب بعدا دیدم واقعا موندم چطوری روشون شده چنین چیزی رو لانچ کنن اصلا. باگ و گلیچ و ناپایداری یکی از ده ها مشکل بازی بود. بازی به معنای واقعی کلمه ناقص بود. تحت هیچ شرایطی اون بازی با اون تبلیغات که مصداق بارز اسکم بود نباید متای 86 میگرفت.

شاید دلیلش این باشهSlant Magazine 4/10
من کار ندارم به هیچی. نه بازی گویا اومده و نه تجربش کردم.
اما چیزی که می دونم اینه که بازی اگه ع#ن خالص هم باشه, نمره ی ۴ دادن بهش مسخرس![]()
This game was reviewed with code provided by Assembly Inc. Slant Magazine stands in solidarity with the ongoing BDS boycott of Microsoft gaming products. No links will be posted which provide additional revenue to Microsoft directly.
سر doom da هم یک سری به علت جنبش BDS boycott نمره کم دادنشاید دلیلش این باشه![]()

شاید دلیلش این باشه![]()
نمرات بازی ها فاجعه هست اصلا.ویدئو گیم ژورنالیسم واقعا مضحک شده. بررسیها اگه از تاثیر پول کمپانیها جون سالم به در ببرن میرن از فیلتر ووک و آنتی ووک و BDS و هزارتا جریان و شت دیگه رد میشن. هیچ اعتمادی دیگه ندارم به نمرات. میخواد ۹۵ باشه یا ۵۰.
حالا وضع استریمرها و یوتیوبرها که افتضاحتر ام هست. ۹۰ درصد ویدئوهای ریاکشن یا واکترو رو میبینی یاد این فودبلاگرای ایرانی میوفتی هر آشغالی رو تعریف میکنن یا اگه پول غذا رو ازشون بگیرن بد و بیراه میگن![]()
Welcome to modern gaming journalismنمرات بازی ها فاجعه هست اصلا.
همین ماعیا اولد کانتری نمونه واضحش هست، بازی شدیدا عالی و با کیفیته، بازی های خیلی ضعیف تر از این بازی نمرات بالاتری گرفته بودن اونوقت این بازی اینجوری بهش نمره دادن.
Doom که ورای فاجعه هست، هرکسی بازی کنه متوجه میشه این بازی کاملا یه عنوان 90+ هست اونوقت اینجوری برخورد شد باهاش
سر همین مافیا که میگی تاپیکش قبل عرضه رو چک کن! بازی رو در حد جنگ در خلیج عدن پایین آورده بودن! بعد عرضه یه نفر از اون جماعت پیداش نشد دیگه! همینو سر گوست اف یوتی هم دیدیم.نمرات بازی ها فاجعه هست اصلا.
همین ماعیا اولد کانتری نمونه واضحش هست، بازی شدیدا عالی و با کیفیته، بازی های خیلی ضعیف تر از این بازی نمرات بالاتری گرفته بودن اونوقت این بازی اینجوری بهش نمره دادن.
Doom که ورای فاجعه هست، هرکسی بازی کنه متوجه میشه این بازی کاملا یه عنوان 90+ هست اونوقت اینجوری برخورد شد باهاش
