امتیازات Silent Hill f

پیش بینی شما از میانگین متای بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129
  • نظرسنجی بسته شده است .

Zack.Fair

The price of freedom is steep
کاربر سایت
IMG_3610.jpeg
اولین نمره:
فامیتسو ۳۶/۴۰
(۹/۹/۹/۹)

ادیت: میانگین نمرات در اپن و متا:
IMG_3801.jpeg
IMG_3800.jpeg

-------
بازی Silent Hill f، بالاترین میانگین نمره تاریخ این فرنچایز را از Famitsu دریافت کرد؛ بالاتر از Silent Hill 2 Remake که از این مجله ۳۵ گرفت و Silent Hill 1 & 2 ارجینال که ازشون ۳۴ گرفتن.

----

مشخصات کلی بازی:

· عنوان کامل: Silent Hill f

· ژانر: ترس و بقا (Survival Horror)

· توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment

· ناشر: Konami Digital Entertainment

· پلتفرم‌ها:

· PlayStation 5

· Xbox Series X/S

· Microsoft Windows (از طریق Steam, Epic Games Store, و Microsoft Store)

· تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ مقارن با ۳ مهر ۱۴۰۴

· زبان‌ها: صدا: انگلیسی و ژاپنی؛ متن: شامل فارسی نمی‌شود، ولی زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی ساده و سنتی، کره‌ای و چندین زبان اروپایی پشتیبانی می‌شوند.
---
این بازی یک اسپین-آف مستقل در مجموعه Silent Hill هست و داستان آن در دهه ۱۹۶۰ در یک شهر خیالی به نام Ebisugaoka در ژاپن می‌گذرد. این اولین باره که یک بازی اصلی Silent Hill در ژاپن تنظیم شده، که نشان‌دهنده تمرکز توسعه‌دهندگان بر بازگرداندن هویت ژاپنی به سری هست .
---
شما نقش Hinako Shimizu، یک دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنید که در شهری که در مه فرو رفته و با هیولاهای عجیب پر شده، به دنبال بقا و حل معماهاست.

·به لحاظ گرافیکی محیط‌ها و شخصیت‌ها با جزئیات بالا طراحی شدن و از فناوری نسل جدید کنسول‌ها استفاده شده .

· از لحاظ صدا و موسیقی صداگذاری کامل به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی، و موسیقی متن توسط Akira Yamaoka و Kensuke Inage ساخته شده .

· سیستم نبرد:

· تمرکز بر نبرد نزدیک (مثلاً با لوله آهنی) به جای سلاح‌های دوربرد، با عناصری از مدیریت منابع و سیستم اجتناب.

· سیستم "Focus" که امکان دیدن دشمنان را می‌دهد ولی Sanity مصرف می‌کند .

· محتوای بازی:

· محیط‌های گسترده برای کاوش، معماهای روانی مبتنی بر فرهنگ ژاپنی، و داستانی با انتخاب‌های تاثیرگذار .

· مدت زمان بازی حدود ۵+ ساعت برای محتوای اصلی پیش‌بینی شده (بر اساس پیش‌نمایش رسانه‌ها) .
---
از آنجا که بازی هنوز منتشر نشده، نمره رسمی ندارد، اما پیش‌نمایش‌های رسانه‌ها مثبت بوده:
· IGN: آن را "یک بازی ترسناک که همه چیز را درست انجام می‌دهد" توصیف کرده .

· Polygon: بر تنش ناشی از کمبود منابع و انتخاب بازیکن تأکید کرده.
---
بازیکنان منتظر هستند تا ببینند چگونه این بازی به فضای روانی-ترسناک کلاسیک سری وفادار می‌ماند در حالی که سبک و سیاق و داستان کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. مشارکت نویسنده Ryukishi07 (معروف به Higurashi) نیز کنجکاوی زیادی را برانگیخته است.
---
جمع‌بندی
Silent Hill f به نظر می‌رسد یک قدم جاه‌طلبانه در بازتعریف سری محبوب Silent Hill باشد، با ترکیب عناصر ترس ژاپنی و گیم‌پلی مدرن. اگر عاشق بازی‌های ترسناک با داستان عمیق هستید، این عنوان می‌تواند یکی از بازی‌های برجسته سال ۲۰۲۵ باشد.
 
آخرین ویرایش:
برادر چنین نابغه ای هست:
خود کوجیما:دی داره با Physint دقیقا همچین کاریو میکنه
فقط برخلاف کوری بارلاگ و ریبوت GoW، اسم بازی + شخصیتا رو عوض کرده.

خوب پس یعنی نیست دیگه:دی بحث اینه که این نابغه غیر کوجیما و تو کونامی باشه:دی وگرنه خود کوجیما که خوب همه میدونیم چه کارهایی ازش بر میاد و شخصا امیدوارم این Physint ـش هم یه بازی درست حسابی باشه و مسخره بازی درش قاتی نشه:دی
 
خوب پس یعنی نیست دیگه:دی بحث اینه که این نابغه غیر کوجیما و تو کونامی باشه:دی وگرنه خود کوجیما که خوب همه میدونیم چه کارهایی ازش بر میاد و شخصا امیدوارم این Physint ـش هم یه بازی درست حسابی باشه و مسخره بازی درش قاتی نشه:دی
دقیقا
درمورد Physint من صرفا از رو کاوری که دادن و شخصیت روی کاور نصف لباسش نظامی بود نصفش رسمی احساس میکنم ایده ش بیشتر به هیتمن و به Agent که هیچ وقت عرضه نشد نزدیکه همراه با عناصر متال گیر. یعنی یه سری مسائل در قالب نظامی قرار بگیریم و یه جاهاییم احتمالا مثل مامور ۴۷ با لباس مجلسی:دی بریم ماموریت انجام بدیم.
اگه تو عصر جنگ سرد هم بگذره که دیگه چه شود.. رسما داغ ایجنت رو‌ از دلمون درمیاره.
 
تو شیش ماه اخیر ۳۰ ساعت DS1 و ده ساعت سیلکسانگ بازی کردم در این حد هیچ چیز بدردبخوری پیدا نمیشه
اینم که گیم پلی تعطیله و از لحاظ ساختاری همون بازیهای سی سال پیشه با تکسچرای بهتر
از ۲۰۲۰ تا ریلیز جی‌تی‌ای یه خلا گیمی داشتیم رسما هیچ بازی درست و حسابی ای نیومده
میتونم بگم گیمینگ هیچوقت اینقد راکد و لش و درحال از جیب خوردن نبوده
تاثیر گذار بود
 
20250923_232843.jpg
گرافیک بازی واقعا خوبه و تمیز در اومده تو نقدا از نکات مثبت ازش یاد کردن.
سیستم بازتاب‌ها، سایه‌ها و تأثیرات محیطی مانند مه در ترکیب با نور، به خلق حس تعلیق کمک خوبی کرده‌. مثلاً از بازتاب سطحی (Screen Space Reflections) و نور غیرمستقیم (Indirect Lighting) به عنوان گزینه‌های گرافیکی مطرح شده‌ که کمک خوبی به خلق اتمسفر بازی کرده.
 
View attachment 394073
گرافیک بازی واقعا خوبه و تمیز در اومده تو نقدا از نکات مثبت ازش یاد کردن.
سیستم بازتاب‌ها، سایه‌ها و تأثیرات محیطی مانند مه در ترکیب با نور، به خلق حس تعلیق کمک خوبی کرده‌. مثلاً از بازتاب سطحی (Screen Space Reflections) و نور غیرمستقیم (Indirect Lighting) به عنوان گزینه‌های گرافیکی مطرح شده‌ که کمک خوبی به خلق اتمسفر بازی کرده.

Windows key + PrtScn

https://www.reddit.com/r/screenshotsarehard/s/gnj1ufMdZk
 
اینکه UE5 هست ولی بهینه سازیش خوبه:-?
پس شاید مقصر UE نبوده اخر سر
دقیقا! این بازی نشون داد اصلا مقصر آنریل نیست، من خودم با آنریل روزی 10 ساعت بیشتر کار میکنم، وقتی بلد باشی چطور باهاش کار کنی ابزار زیاد داره واسه همه این مشکلات توسعه بازی
 
  • Like
Reactions: Thundersky
ناپرهیزی کرده ۸ داده

پس بلده بیشتر از ۷ بشمره
شمردن که بلده حتی تا 10 ولی خب کم تعدادن:

Super Mario 64 — 10
Gran Turismo — 10
The Legend of Zelda: Ocarina of Time — 10
Halo: Combat Evolved — 10
Half-Life 2 — 10
Halo 3 — 10
The Orange Box — 10
Super Mario Galaxy — 10
Grand Theft Auto IV — 10
LittleBigPlanet — 10
Bayonetta — 10
Super Mario Galaxy 2 — 10
Rock Band 3 — 10
Red Dead Redemption 1 — 10
The Legend of Zelda: Skyward Sword — 10
The Last of Us — 10
Grand Theft Auto V — 10
Bayonetta 2 — 10
Bloodborne — 10
The Legend of Zelda: Breath of the Wild — 10
Super Mario Odyssey — 10
Elite — 10
Exile — 10
Super Mario Bros. — 10
GoldenEye 007 — 10
Advance Wars — 10
Resident Evil 4 — 10
Drop7 — 10

Super Street Fighter IV — 10
Dark Souls — 10
Red Dead Redemption 2 — 10
Dreams — 10
Elden Ring — 10
Immortality — 10
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom — 10
Baldur’s Gate 3 — 10
Astro Bot — 10
Clair Obscur: Expedition 33 — 10
 
شمردن که بلده حتی تا 10 ولی خب کم تعدادن:

Super Mario 64 — 10
Gran Turismo — 10
The Legend of Zelda: Ocarina of Time — 10
Halo: Combat Evolved — 10
Half-Life 2 — 10
Halo 3 — 10
The Orange Box — 10
Super Mario Galaxy — 10
Grand Theft Auto IV — 10
LittleBigPlanet — 10
Bayonetta — 10
Super Mario Galaxy 2 — 10
Rock Band 3 — 10
Red Dead Redemption 1 — 10
The Legend of Zelda: Skyward Sword — 10
The Last of Us — 10
Grand Theft Auto V — 10
Bayonetta 2 — 10
Bloodborne — 10
The Legend of Zelda: Breath of the Wild — 10
Super Mario Odyssey — 10
Elite — 10
Exile — 10
Super Mario Bros. — 10
GoldenEye 007 — 10
Advance Wars — 10
Resident Evil 4 — 10
Drop7 — 10

Super Street Fighter IV — 10
Dark Souls — 10
Red Dead Redemption 2 — 10
Dreams — 10
Elden Ring — 10
Immortality — 10
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom — 10
Baldur’s Gate 3 — 10
Astro Bot — 10
Clair Obscur: Expedition 33 — 10
مساله اینجاست لیست بازیهای بزرگی که بهشون نمره پرت داده از این لیست طولانیتره.
اولین چیزیم که چشم یه ژاپنی باز رو بعد دیدن این لیست میگیره میبینه شمشیر رو از رو بسته برای بازیهای سنتی ژاپنی جز عناوین نینتندو و رزیدنت اویل که همه خب میدونیم ستینگ و همه چیش تو امریکا و غرب هست.
یه بازی Atlus یه Final Fantasy و امثالهم تو این لیست نمیبینی😂
با کوجیما هم که پدر کشتگی داره.
در کل به نظرم نمره هاش که اغلب آخر از همه میده هم نذاریم تو تاپیکها. (نظر شخصی-به عنوان یه JRPG باز حس میکنم سلیقه ش دهن کجی به علاقه من هست)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or