امتیازات Silent Hill f

پیش بینی شما از میانگین متای بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129
  • نظرسنجی بسته شده است .

Zack.Fair

The price of freedom is steep
کاربر سایت
IMG_3610.jpeg
اولین نمره:
فامیتسو ۳۶/۴۰
(۹/۹/۹/۹)

ادیت: میانگین نمرات در اپن و متا:
IMG_3801.jpeg
IMG_3800.jpeg

-------
بازی Silent Hill f، بالاترین میانگین نمره تاریخ این فرنچایز را از Famitsu دریافت کرد؛ بالاتر از Silent Hill 2 Remake که از این مجله ۳۵ گرفت و Silent Hill 1 & 2 ارجینال که ازشون ۳۴ گرفتن.

----

مشخصات کلی بازی:

· عنوان کامل: Silent Hill f

· ژانر: ترس و بقا (Survival Horror)

· توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment

· ناشر: Konami Digital Entertainment

· پلتفرم‌ها:

· PlayStation 5

· Xbox Series X/S

· Microsoft Windows (از طریق Steam, Epic Games Store, و Microsoft Store)

· تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ مقارن با ۳ مهر ۱۴۰۴

· زبان‌ها: صدا: انگلیسی و ژاپنی؛ متن: شامل فارسی نمی‌شود، ولی زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی ساده و سنتی، کره‌ای و چندین زبان اروپایی پشتیبانی می‌شوند.
---
این بازی یک اسپین-آف مستقل در مجموعه Silent Hill هست و داستان آن در دهه ۱۹۶۰ در یک شهر خیالی به نام Ebisugaoka در ژاپن می‌گذرد. این اولین باره که یک بازی اصلی Silent Hill در ژاپن تنظیم شده، که نشان‌دهنده تمرکز توسعه‌دهندگان بر بازگرداندن هویت ژاپنی به سری هست .
---
شما نقش Hinako Shimizu، یک دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنید که در شهری که در مه فرو رفته و با هیولاهای عجیب پر شده، به دنبال بقا و حل معماهاست.

·به لحاظ گرافیکی محیط‌ها و شخصیت‌ها با جزئیات بالا طراحی شدن و از فناوری نسل جدید کنسول‌ها استفاده شده .

· از لحاظ صدا و موسیقی صداگذاری کامل به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی، و موسیقی متن توسط Akira Yamaoka و Kensuke Inage ساخته شده .

· سیستم نبرد:

· تمرکز بر نبرد نزدیک (مثلاً با لوله آهنی) به جای سلاح‌های دوربرد، با عناصری از مدیریت منابع و سیستم اجتناب.

· سیستم "Focus" که امکان دیدن دشمنان را می‌دهد ولی Sanity مصرف می‌کند .

· محتوای بازی:

· محیط‌های گسترده برای کاوش، معماهای روانی مبتنی بر فرهنگ ژاپنی، و داستانی با انتخاب‌های تاثیرگذار .

· مدت زمان بازی حدود ۵+ ساعت برای محتوای اصلی پیش‌بینی شده (بر اساس پیش‌نمایش رسانه‌ها) .
---
از آنجا که بازی هنوز منتشر نشده، نمره رسمی ندارد، اما پیش‌نمایش‌های رسانه‌ها مثبت بوده:
· IGN: آن را "یک بازی ترسناک که همه چیز را درست انجام می‌دهد" توصیف کرده .

· Polygon: بر تنش ناشی از کمبود منابع و انتخاب بازیکن تأکید کرده.
---
بازیکنان منتظر هستند تا ببینند چگونه این بازی به فضای روانی-ترسناک کلاسیک سری وفادار می‌ماند در حالی که سبک و سیاق و داستان کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. مشارکت نویسنده Ryukishi07 (معروف به Higurashi) نیز کنجکاوی زیادی را برانگیخته است.
---
جمع‌بندی
Silent Hill f به نظر می‌رسد یک قدم جاه‌طلبانه در بازتعریف سری محبوب Silent Hill باشد، با ترکیب عناصر ترس ژاپنی و گیم‌پلی مدرن. اگر عاشق بازی‌های ترسناک با داستان عمیق هستید، این عنوان می‌تواند یکی از بازی‌های برجسته سال ۲۰۲۵ باشد.
 
آخرین ویرایش:
در رابطه با ادامه سری MGS بدون حضور هیدئو کوجیما و حتی یوجی شینکاوا، قبلا خیلی صحبت شده و خب در این زمینه، به صورت کلی دو دیدگاه وجود داره. من هم قویّاً معتقدم، MGS بعدی بدون کوجیما، شاید بتونه یه بازی درجه یک تو ژانر stealth باشه، ولی یه بازی کالت با DNA متعلق به ساخته‌های شخص هیدئو کوجیما و امضای همیشگی سری، خیر!!

جهان ذهنی کوجیما، برخاسته از یک ذهن نرمال نیست (اصلا بحث این نیست که بخوام از کوجیما، بُت بسازم. چون از این کار متنفرم) و این نرمال نبودن، چه خوب از نظر برخی و چه بد از نظر عده‌ای دیگه، در تمام ابعاد و المان‌های به کار رفته در بازی‌های این بشر تأثیر داشته. اگر این حرفم رو اغراق می‌دونید، صبر کنید تا روزی که کوجیما، خودش رو بازنشسته کنه و اونوقت خروجی Kojima Productions در دوران پسا-کوجیما رو ببینید و خودتون مقایسه کنید!

به هرحال، با موفقیت‌های اخیر، اعتماد به نفس کونامی برای رفتن سراغ ادامه MGS، کم‌کم داره احیا میشه و چه بخوایم، چه نخوایم ادامه MGS بدون کوجیما ساخته خواهد شد و خب زمان مثل همیشه همه چیز رو مشخص می‌کنه؛ اینکه یا ما خیلی بدبین بودیم یا باقی دوستان خیلی خوشبین؛ و خب با تمام وجود آرزو می‌کنم که امثال من، اشتباه فکر کنن!
 
-من تا جایی که دقت کردم سایتهای درست و حسابی از نبود سلاح گرم انتقاد خاصی نکردن. این نشون میده این بخش به درستی طراحی شده خودم اولش تو ذوقم خورد فهمیدم سلاح سرد نداره ولی انگار از این بابت اصلا مشکلی نیست. البته باید اشاره کنم تو سایلنت هیل های قدیمیم سلاح سرد کم نداشتیم مهم ترینش لوله آهنی.

-مدت زمان اتمام بازی هم اصلا کوتاه نیست و اشاره نکردن. به هر حال اندازه مثلا پرسونا و فاینال فانتزی و GTA هم نیست و نبایدم باشه، اینو از روز اول طوری ساختن که برای انلاک کردن بعضی پایانها بیشتر از یکبار تمومش کنی و لذت خاصیم تو انلاک کردن این اندینگ ها هست. اینمورد اتفاقا عالیم هست اینطوری و نشان از وفاداری سازنده ها به ریشه های سری داره.

-درمورد مکانیسم های گیم پلی اصلا دمده نیست شاهکار کردن سیستم کامبت جدید بعد ۲۰ سال براش ساختن من خودم فکر نمیکردم از یه استدیو که از nowhere پیداش شده این مهم دربیاد و دلخوشیم به اتمسفر بازی بود که تو ژاپن بود ولی از موفقیت که تو ذهن داشتمم با گیم پلی عالی عبور کرد به موفقیت کامل رسید نمرات هم گویاست. این سبک واقعا چیزیه تا الان تا حد زیادی اشباع شده. از سایتهای بزرگ ۸ هم بگیری شاهکار کردی چه برسه به ۹.
 
-من تا جایی که دقت کردم سایتهای درست و حسابی از نبود سلاح گرم انتقاد خاصی نکردن. این نشون میده این بخش به درستی طراحی شده خودم اولش تو ذوقم خورد فهمیدم سلاح سرد نداره ولی انگار از این بابت اصلا مشکلی نیست. البته باید اشاره کنم تو سایلنت هیل های قدیمیم سلاح سرد کم نداشتیم مهم ترینش لوله آهنی.

-مدت زمان اتمام بازی هم اصلا کوتاه نیست و اشاره نکردن. به هر حال اندازه مثلا پرسونا و فاینال فانتزی و GTA هم نیست و نبایدم باشه، اینو از روز اول طوری ساختن که برای انلاک کردن بعضی پایانها بیشتر از یکبار تمومش کنی و لذت خاصیم تو انلاک کردن این اندینگ ها هست. اینمورد اتفاقا عالیم هست اینطوری و نشان از وفاداری سازنده ها به ریشه های سری داره.

-درمورد مکانیسم های گیم پلی اصلا دمده نیست شاهکار کردن سیستم کامبت جدید بعد ۲۰ سال براش ساختن من خودم فکر نمیکردم از یه استدیو که از nowhere پیداش شده این مهم دربیاد و دلخوشیم به اتمسفر بازی بود که تو ژاپن بود ولی از موفقیت که تو ذهن داشتمم با گیم پلی عالی عبور کرد به موفقیت کامل رسید نمرات هم گویاست. این سبک واقعا چیزیه تا الان تا حد زیادی اشباع شده. از سایتهای بزرگ ۸ هم بگیری شاهکار کردی چه برسه به ۹.
سایلنت هیل های قبلی هم سلاح گرم خاصی نداشتن شاید نسخه 2 ریمیک سلاح گرم خیلی کاربردی شده
 
فکر کنم کلمه f در عنوان بازی اشاره به کلمه Faith دارد . چون واحد مولی برای ارتقا و خرید در بازی Faith هست

پششششششششمام.بزرگترین کامبک تاریخ رو کونامی زده.به عنوان کسی که مورد علاقه ترین IP زندگیش SILENT HILL هست در پوست خود نمیگنجم.
تبریک حاج سمیر

رو ابرها سیر می کنی
 
سایلنت هیل های قبلی هم سلاح گرم خاصی نداشتن شاید نسخه 2 ریمیک سلاح گرم خیلی کاربردی شده
فقط بحث کاربرد سلاح گرم‌نیست، بودنش یه حس دیگه ای داره، حتی برای یکی‌دو تا صحنه( مثلا boss یا...) با مهمات خیلی محدود، به نظر من بودنش خیلی بهتر از نبودنش هست، لذت پیدا کردن چند تا دونه تیر برای یه کلت ساده، که دلت نیاد ازش استفاده کنی و نگهش داری برای روز مبادا تو این سبک بازیا خیلی زیاده.
 
تا جایی که یادمه متا نسخه دوم 89 شده بود نسخه اول هم متا 87 داشت حالا این بالاترین امتیاز توی کل سری از کجا اومده برام عجیبه!
درسته اتفاقا، از لحاظ تعداد نقدها تفاوت فاحشی با اون عناوین داره... اونا کلهم تا جایی که یادمه پرش ۲۰-۳۰ تا نقد داشتن.
 
درسته اتفاقا، از لحاظ تعداد نقدها تفاوت فاحشی با اون عناوین داره... اونا کلهم تا جایی که یادمه پرش ۲۰-۳۰ تا نقد داشتن.
خوب پس دلیلی بر این نمیشه که بگیم بالاترین امتیاز سری رو داشته دو نسخه اول و حتی ریمیک 2 امتیاز بالاتری داشتند و این نسخه امتیاز در حد شماره سوم گرفته .
 
7c8a23_25IMG-20250923-180554.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or