امتیازات Silent Hill f

پیش بینی شما از میانگین متای بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129
  • نظرسنجی بسته شده است .

Zack.Fair

The price of freedom is steep
کاربر سایت
IMG_3610.jpeg
اولین نمره:
فامیتسو ۳۶/۴۰
(۹/۹/۹/۹)

ادیت: میانگین نمرات در اپن و متا:
IMG_3801.jpeg
IMG_3800.jpeg

-------
بازی Silent Hill f، بالاترین میانگین نمره تاریخ این فرنچایز را از Famitsu دریافت کرد؛ بالاتر از Silent Hill 2 Remake که از این مجله ۳۵ گرفت و Silent Hill 1 & 2 ارجینال که ازشون ۳۴ گرفتن.

----

مشخصات کلی بازی:

· عنوان کامل: Silent Hill f

· ژانر: ترس و بقا (Survival Horror)

· توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment

· ناشر: Konami Digital Entertainment

· پلتفرم‌ها:

· PlayStation 5

· Xbox Series X/S

· Microsoft Windows (از طریق Steam, Epic Games Store, و Microsoft Store)

· تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ مقارن با ۳ مهر ۱۴۰۴

· زبان‌ها: صدا: انگلیسی و ژاپنی؛ متن: شامل فارسی نمی‌شود، ولی زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی ساده و سنتی، کره‌ای و چندین زبان اروپایی پشتیبانی می‌شوند.
---
این بازی یک اسپین-آف مستقل در مجموعه Silent Hill هست و داستان آن در دهه ۱۹۶۰ در یک شهر خیالی به نام Ebisugaoka در ژاپن می‌گذرد. این اولین باره که یک بازی اصلی Silent Hill در ژاپن تنظیم شده، که نشان‌دهنده تمرکز توسعه‌دهندگان بر بازگرداندن هویت ژاپنی به سری هست .
---
شما نقش Hinako Shimizu، یک دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنید که در شهری که در مه فرو رفته و با هیولاهای عجیب پر شده، به دنبال بقا و حل معماهاست.

·به لحاظ گرافیکی محیط‌ها و شخصیت‌ها با جزئیات بالا طراحی شدن و از فناوری نسل جدید کنسول‌ها استفاده شده .

· از لحاظ صدا و موسیقی صداگذاری کامل به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی، و موسیقی متن توسط Akira Yamaoka و Kensuke Inage ساخته شده .

· سیستم نبرد:

· تمرکز بر نبرد نزدیک (مثلاً با لوله آهنی) به جای سلاح‌های دوربرد، با عناصری از مدیریت منابع و سیستم اجتناب.

· سیستم "Focus" که امکان دیدن دشمنان را می‌دهد ولی Sanity مصرف می‌کند .

· محتوای بازی:

· محیط‌های گسترده برای کاوش، معماهای روانی مبتنی بر فرهنگ ژاپنی، و داستانی با انتخاب‌های تاثیرگذار .

· مدت زمان بازی حدود ۵+ ساعت برای محتوای اصلی پیش‌بینی شده (بر اساس پیش‌نمایش رسانه‌ها) .
---
از آنجا که بازی هنوز منتشر نشده، نمره رسمی ندارد، اما پیش‌نمایش‌های رسانه‌ها مثبت بوده:
· IGN: آن را "یک بازی ترسناک که همه چیز را درست انجام می‌دهد" توصیف کرده .

· Polygon: بر تنش ناشی از کمبود منابع و انتخاب بازیکن تأکید کرده.
---
بازیکنان منتظر هستند تا ببینند چگونه این بازی به فضای روانی-ترسناک کلاسیک سری وفادار می‌ماند در حالی که سبک و سیاق و داستان کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. مشارکت نویسنده Ryukishi07 (معروف به Higurashi) نیز کنجکاوی زیادی را برانگیخته است.
---
جمع‌بندی
Silent Hill f به نظر می‌رسد یک قدم جاه‌طلبانه در بازتعریف سری محبوب Silent Hill باشد، با ترکیب عناصر ترس ژاپنی و گیم‌پلی مدرن. اگر عاشق بازی‌های ترسناک با داستان عمیق هستید، این عنوان می‌تواند یکی از بازی‌های برجسته سال ۲۰۲۵ باشد.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم بعیده که کونامی رود مپی برای ریمیک MGS ها نداشته باشه، اما اگر فرض کنیم واقعا نظرسنجی معتبر هست من قطعا به MGS 4 رای می‌دم. بین نسخه های کلاسیک هم اگر بخوان زحمت ریمیک به خودشون بدن قاعدتا باید اول MGS ریمیک بشه بعد MGS 2.
 
در مورد کوجیما و ادامه سری بدون حضورش من سالهاست که این رو قبول ندارم که بدون کوجیما نمیشه یه MGS خوب ساخت.

همون موقع هم ما Portable Ops رو داشتیم که بدون حضورش ساخته شد و با توجه به بودجه پایینش هم داستان و روایت خوبی داشت و هم چندتا ویژگی جدید آورد که بعدا تو نسخه های بعدی هم به بازیهای اصلی راه پیدا کردن.
خود کوجیما هم اذعان میکنه که کار اون تیم خیلی خوب بود.
تهیه کننده اون بازی همین Noriaki Okamura بود که تهیه کننده فعلی این مجموعه تو کونامیه ، چندنفر دیگه هم در همین حد تاثیرگذار همچنان کنار دست ایشون هستن.
فقط میمونه یه کارگردان مثل کارگردان Portable Ops (Masahiro Yamamoto) که به زیر و بم دنیای بازی و شخصیتهاش آشنا باشه و دید خوبی داشته باشه.

ماکان به نظرم مثالت خوب نیست. PO بازی خوبی بود، چون اسکیل کوچیکی داشت و کسی انتظار چندانی ازش نداشت. البته نمیگم بازی خوبی نبود، چون اتفاقا فان بود و متا خوبی هم گرفت، 87 اینا شد. اما وقتی صحبت از MGS6 میشه، ناخودآگاه همه منتظر یه چیز شاهکارن، حتا خود کوجیما هم بسازتش میره زیر ذره بین و میخوان ببینن چه ایده تازه و نوآوری تو داستان و گیم پلی و ... داره، چه برسه به اینکه کوجیما هم نباشه و کونامی بخواد بسازه. کار واقعا سخته، خیلی خیلی سخت از SH:F که بحث اصلی من بود و گفتم چون SH:F بازی خوبیه دلیل نمیشه به همین راحتی بتونه MGS رو هم برگردونه و اساسا کسی که ساخت قسمت اصلی بعدی رو به عهده بگیره باید یه نابغه تمام عیار باشه.

هرچند من کماکان سر حرفم هستم و معتقدم ممکنه یه مخفی کاری درجه یک بسازن و بازی خیلی خوبی در بیاد اما MGS خوب که تکرار مکررات و بازسازی دوباره ایده های قبلی در شکل جدید نباشه تقریبا غیر ممکنه. تنها حالتی که من متصورم اینه که یه نابغه ای ظهور کنه، بتونه ضمن حفظ المان های اصلی سری که DNA کاره، MGS رو مال خودش کنه و یه دایرکشن جدید غیر کوجیمایی بده بهش که فن ها دوستش داشته باشن و یجورایی ریبوتش کنه. عین کاری که کوری بارلاگ با GoW کرد، یه گاو جدید ساخت، ضمن نگه داشتن روح سری، یه دایرکشن تازه بهش داد و گاو رو کرد بازی خودش. نمیدونم همچین نابغه ای رو در حال حاضر تو کونامی که هیچی، تو کل دنیا داریم یا نه:دی

خود کوجیما همین الان بیاد mgs6 رو بسازه مطمینا بازم یه عده میگن حس شماره های قبلی رو نمیده چه برسه به اینکه افراد جدیدی بخوان سری رو ادامه بدن :D

مراد من به عنوان نماینده تام الختیار کوجیما در ایران و سایر مناطق میگم DS2 کاملا حس و حال MGS هارو داشت، بخصوص MGS4 که اشارات واضحی هم بهش میشد، و استاد بخواد به راحتی میتونه حس کارهاش رو برگردونه. DS2 که واقعا به نظرم بالانس ترین بازی کوجیما بود و بالاخره به فرمول داستان گویی به سبک خودش رسیده که دیگه دو ساعت کاتسین نگه، یا مجبورت نکنه از تو گوشی نیم ساعت به حرف هایی گوش بدی که اساس جهان بینی شخصیت هارو توضیح میده، و در عین حال عین MGSV به ورطه فاصله گرفتن از دنیای خودش و اون کارگردانی های عجیب غریب خاص خودش که همه دوست داریم نیفته.

DS2 رو بزنید، دلتنگیتون برای MGS ها تا حد زیادی بر طرف میشه:دی
 
ماکان به نظرم مثالت خوب نیست. PO بازی خوبی بود، چون اسکیل کوچیکی داشت و کسی انتظار چندانی ازش نداشت. البته نمیگم بازی خوبی نبود، چون اتفاقا فان بود و متا خوبی هم گرفت، 87 اینا شد. اما وقتی صحبت از MGS6 میشه، ناخودآگاه همه منتظر یه چیز شاهکارن، حتا خود کوجیما هم بسازتش میره زیر ذره بین و میخوان ببینن چه ایده تازه و نوآوری تو داستان و گیم پلی و ... داره، چه برسه به اینکه کوجیما هم نباشه و کونامی بخواد بسازه. کار واقعا سخته، خیلی خیلی سخت از SH:F که بحث اصلی من بود و گفتم چون SH:F بازی خوبیه دلیل نمیشه به همین راحتی بتونه MGS رو هم برگردونه و اساسا کسی که ساخت قسمت اصلی بعدی رو به عهده بگیره باید یه نابغه تمام عیار باشه.

هرچند من کماکان سر حرفم هستم و معتقدم ممکنه یه مخفی کاری درجه یک بسازن و بازی خیلی خوبی در بیاد اما MGS خوب که تکرار مکررات و بازسازی دوباره ایده های قبلی در شکل جدید نباشه تقریبا غیر ممکنه. تنها حالتی که من متصورم اینه که یه نابغه ای ظهور کنه، بتونه ضمن حفظ المان های اصلی سری که DNA کاره، MGS رو مال خودش کنه و یه دایرکشن جدید غیر کوجیمایی بده بهش که فن ها دوستش داشته باشن و یجورایی ریبوتش کنه. عین کاری که کوری بارلاگ با GoW کرد، یه گاو جدید ساخت، ضمن نگه داشتن روح سری، یه دایرکشن تازه بهش داد و گاو رو کرد بازی خودش. نمیدونم همچین نابغه ای رو در حال حاضر تو کونامی که هیچی، تو کل دنیا داریم یا نه:دی



مراد من به عنوان نماینده تام الختیار کوجیما در ایران و سایر مناطق میگم DS2 کاملا حس و حال MGS هارو داشت، بخصوص MGS4 که اشارات واضحی هم بهش میشد، و استاد بخواد به راحتی میتونه حس کارهاش رو برگردونه. DS2 که واقعا به نظرم بالانس ترین بازی کوجیما بود و بالاخره به فرمول داستان گویی به سبک خودش رسیده که دیگه دو ساعت کاتسین نگه، یا مجبورت نکنه از تو گوشی نیم ساعت به حرف هایی گوش بدی که اساس جهان بینی شخصیت هارو توضیح میده، و در عین حال عین MGSV به ورطه فاصله گرفتن از دنیای خودش و اون کارگردانی های عجیب غریب خاص خودش که همه دوست داریم نیفته.

DS2 رو بزنید، دلتنگیتون برای MGS ها تا حد زیادی بر طرف میشه:دی
ماکان حتما نباید MGS 6 بسازن، احیای سری با تیم جدید می‌تونه با یه عنوان بدون شماره باشه، مثلا MGS Cobra :دی
 
ماکان حتما نباید MGS 6 بسازن، احیای سری با تیم جدید می‌تونه با یه عنوان بدون شماره باشه، مثلا MGS Cobra :دی

منظورم بیشتر شماره بعدی، یا کلا یه بازی بزرگ بود:دی یه چیزی که ملت انتظار داشته باشن ازش و منتظر باشیم داستان اصلی بره جلو. اونجا به نظرم دچار مشکل میشن. وگرنه مثلا MGS Rising 2 بسازن، دمشون هم گرم، خیلی هم عالی:دی
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
hardcore gamer:80
While not the best in the franchise, Silent Hill f is a true Silent Hill experience.

INVEN:87
With Ryukishi07’s solid storytelling and layered replay value, it firmly retains the essence of Silent Hill.

QUINTAINE:85
Silent Hill F is a very good Survival Horror and it carries within it the DNA of Silent Hill even if it takes us elsewhere

Playstation universe:90
It's a brilliant return that respects its roots while boldly moving forward.

The gamer:90

Silent Hill f feels like Konami finally cementing the survival horror icon’s return. It is an emotional, unpredictable, and unsettlingly beautiful glimpse into the worst parts of human.

Games.cz:90

Silent Hill f makes a bold move outside the titular city and proves that the series doesn't have to lose its identity on another continent.

AREAJUGONES:90

No, Silent Hill f is not the best game in the franchise, but it is an outstanding installment that looks back on older titles and lays the groundwork for Konami to continue the saga with quality standards it had forgotten since the PlayStation 2 generation

GIGA:90

Silent Hill f delivers unsettling, slow-burn horror with a unique perspective and strong storytelling, though it doesn’t reinvent the formula. Fans of Silent Hill 2 will feel right at home.

COGconnected:90

Silent Hill f is the entry fans have been waiting for since 2004’s The Room. The shift from small-town America to rural Japan gives the game a distinct identity, allowing the developers to craft a unique experience that still captures the spirit of the series.

Destructoid:95

Psychological action horror at its finest. A new kind of Silent Hill that holds onto its roots and never falters. Experimental like SH4: The Room, f stands out by giving us something vastly different while sticking to and modernizing the fundamentals

Dual shockers:95

Silent Hill f is completely distinct from any other entry in the franchise, but also firmly committed to being faithful to Team Silent's visions, and it carried out those visions wonderfully. Not only is the game a horror masterpiece, it's a Silent Hill masterpiece, finally giving veteran fans.

Inverse:100

It’s a game that manages to honor the series’ legacy, while simultaneously pushing it in a new direction, and it might just be the best Silent Hill to date.

چکیده مطالب:

سایلنت هیل اف یک تجربه واقعی از سایلنت هیل هست.
دوستانی که معتقد بودن بازی سایلنت هیل نیست اما منتقدا متفق القول سایلنت هیل اف رو در کنار وجه تمایزی که داره وفادار به روح و ریشه سری میدونند.
سایلنت هیل اف نه تنها به فرمول سری دست نمیزنه بلکه اون ارتقا میده و به تکامل میرسونه و خودش متعهد و وفادار به ویژن اصلی تیم سایلنت میدونه.
سایلنت هیل اف در کنار مدرنیزه کردن بنیاد بازی هنوز یک سرویوال هرر کلاسیک مختص فن ها کهنکار سری به حساب میاد.
شاید سایلنت هیل اف بهترین نسخه در سری نباشه اما پایه گذار و ادامه حماسه نسخه ها کلاسیک سری از زمان ps2 هست.
خیلی از منتقدها داستان سرایی بازی رو از لحاظ قدرت نویسندگی و عمق با نسخه دوم مقایسه کردن و از قلم نویسندگی ریوکشی سون تقدیر کردن.
 
آخرین ویرایش:
هرچند من کماکان سر حرفم هستم و معتقدم ممکنه یه مخفی کاری درجه یک بسازن و بازی خیلی خوبی در بیاد اما MGS خوب که تکرار مکررات و بازسازی دوباره ایده های قبلی در شکل جدید نباشه تقریبا غیر ممکنه. تنها حالتی که من متصورم اینه که یه نابغه ای ظهور کنه، بتونه ضمن حفظ المان های اصلی سری که DNA کاره، MGS رو مال خودش کنه و یه دایرکشن جدید غیر کوجیمایی بده بهش که فن ها دوستش داشته باشن و یجورایی ریبوتش کنه. عین کاری که کوری بارلاگ با GoW کرد، یه گاو جدید ساخت، ضمن نگه داشتن روح سری، یه دایرکشن تازه بهش داد و گاو رو کرد بازی خودش. نمیدونم همچین نابغه ای رو در حال حاضر تو کونامی که هیچی، تو کل دنیا داریم یا نه:دی
:دی
بیا امیدوار باشیم که اون آدم درست وجود داره و کونامی هم پیداش کرده باشه چون کونامی عظمش رو جزم کرده و با چندتا بازی اخیرش اعتماد به نفسش هم رفته بالا.

میدونم تکراری شده ولی خب حقیقتا هر هفته از بس بازی نداریم من هی باید بگم!
نسل کویر! سالهای بی بازی! :-j
نه ببین نسل ۹ بازی درست حسابی نداره!! :-j
انصافا من میخواستم تو پستهای قبلیم بگم گفتم الان میزننم :))
خیلی جدی داره میره جزو سه تا نسل برتر ، پتانسیل بالاتر هم داره.
از اونهایی که نسلهای بعد میزنیم تو سر نسل های جدیدتر.
 
تو شیش ماه اخیر ۳۰ ساعت DS1 و ده ساعت سیلکسانگ بازی کردم در این حد هیچ چیز بدردبخوری پیدا نمیشه
اینم که گیم پلی تعطیله و از لحاظ ساختاری همون بازیهای سی سال پیشه با تکسچرای بهتر
از ۲۰۲۰ تا ریلیز جی‌تی‌ای یه خلا گیمی داشتیم رسما هیچ بازی درست و حسابی ای نیومده
میتونم بگم گیمینگ هیچوقت اینقد راکد و لش و درحال از جیب خوردن نبوده
 
تو شیش ماه اخیر ۳۰ ساعت DS1 و ده ساعت سیلکسانگ بازی کردم در این حد هیچ چیز بدردبخوری پیدا نمیشه
اینم که گیم پلی تعطیله و از لحاظ ساختاری همون بازیهای سی سال پیشه با تکسچرای بهتر
از ۲۰۲۰ تا ریلیز جی‌تی‌ای یه خلا گیمی داشتیم رسما هیچ بازی درست و حسابی ای نیومده
میتونم بگم گیمینگ هیچوقت اینقد راکد و لش و درحال از جیب خوردن نبوده
 
  • Like
Reactions: MyJinx and Rohshen
تنها حالتی که من متصورم اینه که یه نابغه ای ظهور کنه، بتونه ضمن حفظ المان های اصلی سری که DNA کاره، MGS رو مال خودش کنه و یه دایرکشن جدید غیر کوجیمایی بده بهش که فن ها دوستش داشته باشن و یجورایی ریبوتش کنه. عین کاری که کوری بارلاگ با GoW کرد، یه گاو جدید ساخت، ضمن نگه داشتن روح سری، یه دایرکشن تازه بهش داد و گاو رو کرد بازی خودش. نمیدونم همچین نابغه ای رو در حال حاضر تو کونامی که هیچی، تو کل دنیا داریم یا نه
برادر چنین نابغه ای هست:
خود کوجیما:دی داره با Physint دقیقا همچین کاریو میکنه
فقط برخلاف کوری بارلاگ و ریبوت GoW، اسم بازی + شخصیتا رو عوض کرده.

بازی سروایول هاروری که سلاح گرم نداره همینجوری پیش پیش باید ۳۰، ۴۰ نمره ازش کم کرد.
باز خوبه رحم کردید و ۶۰-۷۰ نمره کم نکردید استاد😢

اون بزرگواری که از بازیسنتر واسش نقد نوشته رو تگ کنید بیاد شفاف کنه چند ساعت پلی تایم دور اولش بود و اینکه اسپیدران رفت یا با آرامش. برای ۵ ساعت نمی‌صرفه ۳.۵ میلیون پول بازیه ظرفیت ۲. حداقل هر دور ۲۰ ساعت گیم پلی بده قابل قبوله.


[اموشنال دمج]
اینم دوشواری نداره اکانتشو با هزینه اندک اجاره کن ده بیست روز
البته الان هر جا چک کردم باید رزرو کنی واسه حداقل یه ماه دیگه
همه فروختن

خودمم جدا سر پولش موندم چه کنم. باید شریکی بخرم یا چی نمیدونم.
 
آخرین ویرایش:
عالی=D>. این چند وقت حسابی سرم شلوغ بود و همچنان ادامه دار هست برای همین می خواستم بازی دیر تر تجربه کنم ولی الان که دیدم بازی موفق شده اونم دقیقا مثل پیش بینی ها که نگرانی فقط سر گیم پلی بود که اونم برای خیلی ها قابل قبول بوده و از بقیه نظر همه تحسینش کردن دیگه بازی پیش خرید کردم که جمعه یا شنبه برسه و بعد از کار شبا در اغوش این بازی سپری کنم :D
=================
همون اول رفتم امتیاز ign با استرس نگاه کردم و بعد یه لبخند بزرگ زدم که امتیاز بازی داده 7 خدا خدا می کردم که امتیاز بالا نداده باشه. 7 که ign بده یعنی بازی در حد 9 بوده و البته احتمالا ووک پسند نبوده:p:D
 
تو شیش ماه اخیر ۳۰ ساعت DS1 و ده ساعت سیلکسانگ بازی کردم در این حد هیچ چیز بدردبخوری پیدا نمیشه
اینم که گیم پلی تعطیله و از لحاظ ساختاری همون بازیهای سی سال پیشه با تکسچرای بهتر
از ۲۰۲۰ تا ریلیز جی‌تی‌ای یه خلا گیمی داشتیم رسما هیچ بازی درست و حسابی ای نیومده
میتونم بگم گیمینگ هیچوقت اینقد راکد و لش و درحال از جیب خوردن نبوده
فرض EA و بساطش جمع شد با این عزیزان چه کنیم؟
 
تو شیش ماه اخیر ۳۰ ساعت DS1 و ده ساعت سیلکسانگ بازی کردم در این حد هیچ چیز بدردبخوری پیدا نمیشه
اینم که گیم پلی تعطیله و از لحاظ ساختاری همون بازیهای سی سال پیشه با تکسچرای بهتر
از ۲۰۲۰ تا ریلیز جی‌تی‌ای یه خلا گیمی داشتیم رسما هیچ بازی درست و حسابی ای نیومده
میتونم بگم گیمینگ هیچوقت اینقد راکد و لش و درحال از جیب خوردن نبوده

این خلا گیمی الان با ما تو یه اتاقه؟ :-?
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or