امتیازات Silent Hill f

پیش بینی شما از میانگین متای بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129
  • نظرسنجی بسته شده است .

Zack.Fair

The price of freedom is steep
کاربر سایت
IMG_3610.jpeg
اولین نمره:
فامیتسو ۳۶/۴۰
(۹/۹/۹/۹)

ادیت: میانگین نمرات در اپن و متا:
IMG_3801.jpeg
IMG_3800.jpeg

-------
بازی Silent Hill f، بالاترین میانگین نمره تاریخ این فرنچایز را از Famitsu دریافت کرد؛ بالاتر از Silent Hill 2 Remake که از این مجله ۳۵ گرفت و Silent Hill 1 & 2 ارجینال که ازشون ۳۴ گرفتن.

----

مشخصات کلی بازی:

· عنوان کامل: Silent Hill f

· ژانر: ترس و بقا (Survival Horror)

· توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment

· ناشر: Konami Digital Entertainment

· پلتفرم‌ها:

· PlayStation 5

· Xbox Series X/S

· Microsoft Windows (از طریق Steam, Epic Games Store, و Microsoft Store)

· تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ مقارن با ۳ مهر ۱۴۰۴

· زبان‌ها: صدا: انگلیسی و ژاپنی؛ متن: شامل فارسی نمی‌شود، ولی زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی ساده و سنتی، کره‌ای و چندین زبان اروپایی پشتیبانی می‌شوند.
---
این بازی یک اسپین-آف مستقل در مجموعه Silent Hill هست و داستان آن در دهه ۱۹۶۰ در یک شهر خیالی به نام Ebisugaoka در ژاپن می‌گذرد. این اولین باره که یک بازی اصلی Silent Hill در ژاپن تنظیم شده، که نشان‌دهنده تمرکز توسعه‌دهندگان بر بازگرداندن هویت ژاپنی به سری هست .
---
شما نقش Hinako Shimizu، یک دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنید که در شهری که در مه فرو رفته و با هیولاهای عجیب پر شده، به دنبال بقا و حل معماهاست.

·به لحاظ گرافیکی محیط‌ها و شخصیت‌ها با جزئیات بالا طراحی شدن و از فناوری نسل جدید کنسول‌ها استفاده شده .

· از لحاظ صدا و موسیقی صداگذاری کامل به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی، و موسیقی متن توسط Akira Yamaoka و Kensuke Inage ساخته شده .

· سیستم نبرد:

· تمرکز بر نبرد نزدیک (مثلاً با لوله آهنی) به جای سلاح‌های دوربرد، با عناصری از مدیریت منابع و سیستم اجتناب.

· سیستم "Focus" که امکان دیدن دشمنان را می‌دهد ولی Sanity مصرف می‌کند .

· محتوای بازی:

· محیط‌های گسترده برای کاوش، معماهای روانی مبتنی بر فرهنگ ژاپنی، و داستانی با انتخاب‌های تاثیرگذار .

· مدت زمان بازی حدود ۵+ ساعت برای محتوای اصلی پیش‌بینی شده (بر اساس پیش‌نمایش رسانه‌ها) .
---
از آنجا که بازی هنوز منتشر نشده، نمره رسمی ندارد، اما پیش‌نمایش‌های رسانه‌ها مثبت بوده:
· IGN: آن را "یک بازی ترسناک که همه چیز را درست انجام می‌دهد" توصیف کرده .

· Polygon: بر تنش ناشی از کمبود منابع و انتخاب بازیکن تأکید کرده.
---
بازیکنان منتظر هستند تا ببینند چگونه این بازی به فضای روانی-ترسناک کلاسیک سری وفادار می‌ماند در حالی که سبک و سیاق و داستان کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. مشارکت نویسنده Ryukishi07 (معروف به Higurashi) نیز کنجکاوی زیادی را برانگیخته است.
---
جمع‌بندی
Silent Hill f به نظر می‌رسد یک قدم جاه‌طلبانه در بازتعریف سری محبوب Silent Hill باشد، با ترکیب عناصر ترس ژاپنی و گیم‌پلی مدرن. اگر عاشق بازی‌های ترسناک با داستان عمیق هستید، این عنوان می‌تواند یکی از بازی‌های برجسته سال ۲۰۲۵ باشد.
 
آخرین ویرایش:
ممدرضا جدی اینا یکی نیستن.

سایلنت هیل از ابتدا توسط اشخاص مختلف درست شد و هر شماره رو یه نفر جدید در آورده، ضمن اینکه هر بازی داستان و شخصیت منحصر به فرد خودش رو داشته و بیشتر شرد یونیورس بودن و عنصر ثابتشون شهر بوده تا داستان و شخصیت ها. اما MGS از ابتدا مخلوق یه نفر بوده و یه دنیای به شدت در هم تنیده و پیچیده ای داره. با یه شخصیت پردازی و کارگردانی به شدت یونیک. یعنی MGS خیلی خیلی وابسته به فانتزی و جهان خیالی خود کوجیماست و هرکی بخواد یه داستان جدید تو این دنیا بگه و کارگردانیش کنه واقعا باید عین کوجیما فکر کنه و اون شناخت و اشراف کامل به داستان + نگاه خاص فانتزی رو داشته باشه و بتونه کوجیمایی کار کنه.

ضمن اینکه MGS مورد پسند صرفا به بازی خوب نیست. یعنی یه شخصی میتونه یه گیم خیلی خوب و خفن بسازه و در عین حال MGS نباشه و فن ها ایگنورش کنن. و به همه این موارد باید حضور شینکاوا رو هم اضافه کرد، چون باز بخشی از خفنیت این فرنچایز به طراحی های منحصر به فرد شینکاوا برمیگرده.

مخلص کلام چیزی که ساخت یه MGS خوب و مورد پسند فن ها رو سخت میکنه صرفا دغدغه ساخت یه بازی خوب نیست که بگیم حالا کونامی با یه تیم تازه از پسش برمیاد، حتا وابسته به گرافیکم نیست که بگیم با هزینه کردن میشه جمش کرد، باید یه نفر بتونه فانتزی خاص و یونیک کوجیما رو بازتولید کنه که شخصا خیلی خیلی بعید میدونم ممکن باشه. ضمن اینکه کونامی تو دوره خود کوجیما سعی کرد این IP رو بده دست تیم های دیگه و حتا با وجود کوجیما به عنوان مشاور سنگین ریدن. مثل نسخه اولیه MGS3 که از بس بد بود خود کوجیما امد کارو جمع کرد. یه MGS زباله هم بدون کوجیما ساختن که فاجعه بود و کسی حتا یادش نمیاد اسمش چی بوده.
در مورد کوجیما و ادامه سری بدون حضورش من سالهاست که این رو قبول ندارم که بدون کوجیما نمیشه یه MGS خوب ساخت.

همون موقع هم ما Portable Ops رو داشتیم که بدون حضورش ساخته شد و با توجه به بودجه پایینش هم داستان و روایت خوبی داشت و هم چندتا ویژگی جدید آورد که بعدا تو نسخه های بعدی هم به بازیهای اصلی راه پیدا کردن.
خود کوجیما هم اذعان میکنه که کار اون تیم خیلی خوب بود.
تهیه کننده اون بازی همین Noriaki Okamura بود که تهیه کننده فعلی این مجموعه تو کونامیه ، چندنفر دیگه هم در همین حد تاثیرگذار همچنان کنار دست ایشون هستن.
فقط میمونه یه کارگردان مثل کارگردان Portable Ops (Masahiro Yamamoto) که به زیر و بم دنیای بازی و شخصیتهاش آشنا باشه و دید خوبی داشته باشه.
 
امتیازاتش خوبه ولی انگار 5 ساعت گیمپلی داره . اگر درست باشه این خودش ضعفه .
امکان نداره.
اگه اینطور بود منتقدها پدرش رو در میاوردن.

استاندارد این سبک برای AAAها حداقل بالای 10 ساعته یا نهایتا نزدیک به اونه.
چیزی کمتر از این رو هیچ کس قبول نمیکنه.
 
امتیازاتش خوبه ولی انگار 5 ساعت گیمپلی داره . اگر درست باشه این خودش ضعفه .
البته بستگی به کیفیت اون ۵ ساعت داره ریمیک اویل ۲ و کلا اویل های کلاسیک و خود سایلنت هیل ها در همین حدود و یا حتی کمتر تایم گیم پلی داشتند .فعلا کونامی خوب داره کامبک میزنه امیدوارم همین طور ادامه بده .دیگه وقتشه یک کسلوانیا جدید یا ریمیک لرد آف شدو رونمایی بکنه
 
در مورد کوجیما و ادامه سری بدون حضورش من سالهاست که این رو قبول ندارم که بدون کوجیما نمیشه یه MGS خوب ساخت.

همون موقع هم ما Portable Ops رو داشتیم که بدون حضورش ساخته شد و با توجه به بودجه پایینش هم داستان و روایت خوبی داشت و هم چندتا ویژگی جدید آورد که بعدا تو نسخه های بعدی هم به بازیهای اصلی راه پیدا کردن.
خود کوجیما هم اذعان میکنه که کار اون تیم خیلی خوب بود.
تهیه کننده اون بازی همین Noriaki Okamura بود که تهیه کننده فعلی این مجموعه تو کونامیه ، چندنفر دیگه هم در همین حد تاثیرگذار همچنان کنار دست ایشون هستن.
فقط میمونه یه کارگردان مثل کارگردان Portable Ops (Masahiro Yamamoto) که به زیر و بم دنیای بازی و شخصیتهاش آشنا باشه و دید خوبی داشته باشه.
من تاحدودی حرف شما قبول دارم ولی قبلا هم گفتم شاید بتونه حتی mgs های بهتر از کوجیما بسازه ولی اینکه بتونه او حس بازیهای کوجیما داشته باشه سخته و بعدش فکر کنم همیشه اون مقایسه بین mgs ها کوجیما و بدون کوجیما ادامه داشته باشه از طرفی هرجور فکر می کنم تقریبا این سری داستانش تمام شده مگر اینکه قسمت جدید در مورد باس باشه و یا بخوان با ریمیک mg 1 , 2 داستان بیگ باس تکمیل بکنند و ابهامات و خط داستانی با توجه به mgs 5 تکمیلش بکنند
 
من تاحدودی حرف شما قبول دارم ولی قبلا هم گفتم شاید بتونه حتی mgs های بهتر از کوجیما بسازه ولی اینکه بتونه او حس بازیهای کوجیما داشته باشه سخته و بعدش فکر کنم همیشه اون مقایسه بین mgs ها کوجیما و بدون کوجیما ادامه داشته باشه از طرفی هرجور فکر می کنم تقریبا این سری داستانش تمام شده مگر اینکه قسمت جدید در مورد باس باشه و یا بخوان با ریمیک mg 1 , 2 داستان بیگ باس تکمیل بکنند و ابهامات و خط داستانی با توجه به mgs 5 تکمیلش بکنند
این هم حرف کلیشه ایه که حتی اگه MGS خوبی رو بتونن بسازن باز هم حس بازیهای کوجیما رو نمیده.
خب این که الزاما چیز بدی نیست.
اتفاقا تیم و آدم جدید باید ایده و زبان نو و تازه ای رو به مجموعه اضافه کنه تا خودشون رو با ساخته های کوجیما متمایز کنن
و البته نباید از چهارچوب دنیای بازی و شخصیتها و... اون خارج بشن که پس بزنه.
مثل این کارهایی که با برگردانهای تلویزیونی/سینمایی بازیها انجام میدن و گند میزنن به مجموعه.

این نبودن حس تو بازیهایی که کوجیما نساخته رو میشه در همین Portable ops دید.
البته اینجا هم نمیشه منکر حضور کوجیما شد ، قطعا تو بخش داستانی و... دخالت داشته.
ولی نشون میده که میشه کار رو به تیم جدید سپرد و نتیجه کار هم خیلی خوب از آب در بیاد.
اگه این نسخه رو بازی نکردی حتما تجربش کن ، روی نظرت خیلی تاثیر میزاره.
 
این هم حرف کلیشه ایه که حتی اگه MGS خوبی رو بتونن بسازن باز هم حس بازیهای کوجیما رو نمیده.
خب این که الزاما چیز بدی نیست.
اتفاقا تیم و آدم جدید باید ایده و زبان نو و تازه ای رو به مجموعه اضافه کنه تا خودشون رو با ساخته های کوجیما متمایز کنن
و البته نباید از چهارچوب دنیای بازی و شخصیتها و... اون خارج نشن.

این نبودن حس تو بازیهایی که کوجیما نساخته رو میشه در همین Portable ops دید.
البته اینجا هم نمیشه منکر حضور کوجیما شد ، قطعا تو بخش داستانی و... دخالت داشته.
ولی نشون میده که میشه کار رو به تیم جدید سپرد و نتیجه کار هم خیلی خوب از آب در بیاد.
اگه این نسخه رو بازی نکردی حتما تجربش کن ، روی نظرت خیلی تاثیر میزاره.
Portable ops بازی کردم اتفاقا داستانش هم واقعا خوب بود البته به قول خود شما کوجیما اون موقع حضور داشته .البته شاید درست بگی و بایک تیم خوب و آشنا به سری بشه mgs خوب با همون حس و حال ساخت فعلا کونامی خوب کامبک زده امیدوارم همینطور ادامه بده
 
البته بستگی به کیفیت اون ۵ ساعت داره ریمیک اویل ۲ و کلا اویل های کلاسیک و خود سایلنت هیل ها در همین حدود و یا حتی کمتر تایم گیم پلی داشتند .فعلا کونامی خوب داره کامبک میزنه امیدوارم همین طور ادامه بده .دیگه وقتشه یک کسلوانیا جدید یا ریمیک لرد آف شدو رونمایی بکنه
در تکمیل حرفت ریمیک ایول 2 رو باید دوتا کمپین بالای 6 ساعته حساب کنی که روی هم میره بالای 10 ساعت.
برای این نسلی که درش هستیم و قیمت این بازیها اگه پلی تایم همین 5 ساعت باشه که منتقد رسما بازی رو میترکونن چون جای هیچ طرفداری و توجیهی نداره.

SH F حتما بالای 10 ساعت پلی تایم داشته که همچین نمراتی گرفته.
===========
واقعا کسلوانیا رو هم اگه بتونن خوب زنده کنن رسما شاهکار کردن.
کپکام که اینقدر ازش تعریف میکنیم تو نسل هشت فقط تونست RE رو باهاش کامبک بزنه.
مانتسر هانتر/استریت فایتر ها که همیشه عالی بودن و خب روی همونها ساختن و رفتن بالا.
DMC 5 هم که قدمهاش رو خیلی دورتر از نسخه های قبلی نزاشت و ادامه همونها بود.
مسئله اصلی ما با کپکام فقط در مورد RE بود که خب کامبک رو زدن واقعا.

اما کونامی داره تو چند جناه خوب کار میکنه.
این به نظرم خیلی کار سخت تریه.
اگه بتونه یه کسلوانیا/PES - Efootbal رو برگردونه دیگه باید سرش قسم خورد.
 
در تکمیل حرفت ریمیک ایول 2 رو باید دوتا کمپین بالای 6 ساعته حساب کنی که روی هم میره بالای 10 ساعت.
برای این نسلی که درش هستیم و قیمت این بازیها اگه پلی تایم همین 5 ساعت باشه که منتقد رسما بازی رو میترکونن چون جای هیچ طرفداری و توجیهی نداره.
باید دید منظور از 5 ساعت اسپیدرانه یا نه؛ توی تاپیک ریمیک ایول 2 بعد از اتمام دور ابتدایی، رکورد 1:57 یا 58 روی بالاترین درجه سختی زدم. یحتمل همینه
 
پس برای همین میانگینش از متا کمتر شده؟ (حالت نرمال جوریه اپن یکم بالاتر میشه)

آره. الان درستش کردند رفت روی 88

Screenshot_۲۰۲۵-۰۹-۲۲-۱۶-۴۴-۵۸-۹۰۳-edit_com.brave.browser.jpg


امتیازاتش خوبه ولی انگار 5 ساعت گیمپلی داره . اگر درست باشه این خودش ضعفه .

بعضی از سایت ها و نقدها مدت زمان بازی برای اولین پلی ترو رو بین 10 تا 13 ساعت گفتند. مثل نقد فامیتسو که گفته یود بین 12 تا 13 هست.

اون 5 ساعت که میگید اگر توی پست اول منظورتون هست که خود op هم ذکر کرده مربوط به پیش نمایش های بازی هست که رسانه ها 5 ساعت از بازی تجربه کرده بودند.

ضمن اینکه بازی +ng هم داره و ظاهرا برای دیدن پایان واقعی بازی باید چندین بار +ng رو تموم کنید.
 
من تاحدودی حرف شما قبول دارم ولی قبلا هم گفتم شاید بتونه حتی mgs های بهتر از کوجیما بسازه ولی اینکه بتونه او حس بازیهای کوجیما داشته باشه سخته
خود کوجیما همین الان بیاد mgs6 رو بسازه مطمینا بازم یه عده میگن حس شماره های قبلی رو نمیده چه برسه به اینکه افراد جدیدی بخوان سری رو ادامه بدن :D
با گذر زمان حتی تفکر سازنده اصلی هم رشد میکنه، تغییر میکنه و چه بسا به یه مسیر دیگه بهتری بره

چیزی که مهمه اینه که بتونه به اون چهارچوب اصلیه وفادار باشه ولو اگه حس متفاوت و جدیدی بده ( نشه مثه NG4 که قیمه ها رو ریختن تو ماستا :D )


.​
 
اون بزرگواری که از بازیسنتر واسش نقد نوشته رو تگ کنید بیاد شفاف کنه چند ساعت پلی تایم دور اولش بود و اینکه اسپیدران رفت یا با آرامش. برای ۵ ساعت نمی‌صرفه ۳.۵ میلیون پول بازیه ظرفیت ۲. حداقل هر دور ۲۰ ساعت گیم پلی بده قابل قبوله.


[اموشنال دمج]
 
خود کوجیما همین الان بیاد mgs6 رو بسازه مطمینا بازم یه عده میگن حس شماره های قبلی رو نمیده چه برسه به اینکه افراد جدیدی بخوان سری رو ادامه بدن :D
با گذر زمان حتی تفکر سازنده اصلی هم رشد میکنه، تغییر میکنه و چه بسا به یه مسیر دیگه بهتری بره

چیزی که مهمه اینه که بتونه به اون چهارچوب اصلیه وفادار باشه ولو اگه حس متفاوت و جدیدی بده ( نشه مثه NG4 که قیمه ها رو ریختن تو ماستا :D )


.​
البته من کلا در مورد حس و حال بازی های کوجیما منظورم بود که الانم توی ds ها دیده میشه بر خلاف شما من با ng 4 حال کردم و به نظرم تغییرات مثبت و به جایی دادن فقط مشکل اصلی محیط سایبریش هست تا حدودی ولی از لحاظ گیم پلی توی نمایش ها به نظرم حنی از ng 1 و ۲ هم بهتره فقط امیدوارم بانوان سری ویژگی انحصاری قدیمشون حفظ کنند :Cheesygrin: (البته کلا نینجا گیدن توی هک اسلشها برای من پایینتر از دویل می کرای و بیونتا بوده شاید به همین دلیل مشکلی با تغییراتش ندارم)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or