امتیازات Silent Hill f

پیش بینی شما از میانگین متای بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129
  • نظرسنجی بسته شده است .

Zack.Fair

The price of freedom is steep
کاربر سایت
IMG_3610.jpeg
اولین نمره:
فامیتسو ۳۶/۴۰
(۹/۹/۹/۹)

ادیت: میانگین نمرات در اپن و متا:
IMG_3801.jpeg
IMG_3800.jpeg

-------
بازی Silent Hill f، بالاترین میانگین نمره تاریخ این فرنچایز را از Famitsu دریافت کرد؛ بالاتر از Silent Hill 2 Remake که از این مجله ۳۵ گرفت و Silent Hill 1 & 2 ارجینال که ازشون ۳۴ گرفتن.

----

مشخصات کلی بازی:

· عنوان کامل: Silent Hill f

· ژانر: ترس و بقا (Survival Horror)

· توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment

· ناشر: Konami Digital Entertainment

· پلتفرم‌ها:

· PlayStation 5

· Xbox Series X/S

· Microsoft Windows (از طریق Steam, Epic Games Store, و Microsoft Store)

· تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ مقارن با ۳ مهر ۱۴۰۴

· زبان‌ها: صدا: انگلیسی و ژاپنی؛ متن: شامل فارسی نمی‌شود، ولی زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی ساده و سنتی، کره‌ای و چندین زبان اروپایی پشتیبانی می‌شوند.
---
این بازی یک اسپین-آف مستقل در مجموعه Silent Hill هست و داستان آن در دهه ۱۹۶۰ در یک شهر خیالی به نام Ebisugaoka در ژاپن می‌گذرد. این اولین باره که یک بازی اصلی Silent Hill در ژاپن تنظیم شده، که نشان‌دهنده تمرکز توسعه‌دهندگان بر بازگرداندن هویت ژاپنی به سری هست .
---
شما نقش Hinako Shimizu، یک دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنید که در شهری که در مه فرو رفته و با هیولاهای عجیب پر شده، به دنبال بقا و حل معماهاست.

·به لحاظ گرافیکی محیط‌ها و شخصیت‌ها با جزئیات بالا طراحی شدن و از فناوری نسل جدید کنسول‌ها استفاده شده .

· از لحاظ صدا و موسیقی صداگذاری کامل به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی، و موسیقی متن توسط Akira Yamaoka و Kensuke Inage ساخته شده .

· سیستم نبرد:

· تمرکز بر نبرد نزدیک (مثلاً با لوله آهنی) به جای سلاح‌های دوربرد، با عناصری از مدیریت منابع و سیستم اجتناب.

· سیستم "Focus" که امکان دیدن دشمنان را می‌دهد ولی Sanity مصرف می‌کند .

· محتوای بازی:

· محیط‌های گسترده برای کاوش، معماهای روانی مبتنی بر فرهنگ ژاپنی، و داستانی با انتخاب‌های تاثیرگذار .

· مدت زمان بازی حدود ۵+ ساعت برای محتوای اصلی پیش‌بینی شده (بر اساس پیش‌نمایش رسانه‌ها) .
---
از آنجا که بازی هنوز منتشر نشده، نمره رسمی ندارد، اما پیش‌نمایش‌های رسانه‌ها مثبت بوده:
· IGN: آن را "یک بازی ترسناک که همه چیز را درست انجام می‌دهد" توصیف کرده .

· Polygon: بر تنش ناشی از کمبود منابع و انتخاب بازیکن تأکید کرده.
---
بازیکنان منتظر هستند تا ببینند چگونه این بازی به فضای روانی-ترسناک کلاسیک سری وفادار می‌ماند در حالی که سبک و سیاق و داستان کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. مشارکت نویسنده Ryukishi07 (معروف به Higurashi) نیز کنجکاوی زیادی را برانگیخته است.
---
جمع‌بندی
Silent Hill f به نظر می‌رسد یک قدم جاه‌طلبانه در بازتعریف سری محبوب Silent Hill باشد، با ترکیب عناصر ترس ژاپنی و گیم‌پلی مدرن. اگر عاشق بازی‌های ترسناک با داستان عمیق هستید، این عنوان می‌تواند یکی از بازی‌های برجسته سال ۲۰۲۵ باشد.
 
آخرین ویرایش:
IMG_3611.jpeg
خب الان نمراتش رو دیدم متای ۸۶ عالیه احساس کردم دوباره Silent Hill های زمان PS2 زنده شدن واقعا.
انتخاب نویسنده تاثیر به سزایی در موفقیتش داشت-من بشخصه از اول هم-روز آنونسش-بخاطر اینکه تو ژاپن میگذشت و دولوپرهای شرقی داشت بهش امید داشتم و الان خوشحالم موفق شده.
و در کل بهتره Silent Hill 5 هم بدن همینا.

باید البته دید کونامی این روند رو چطور پیش میبره، با توجه به اینکه کوجیما ادامه معنوی MGS رو داره میسازه من دیگه ازشون ناراحت نیستم. همه چیز داره ختم به خیر میشه، فقط نباید باز درمورد سایلنت هیل اشتباهات قبل رو تکرار کنه و بدتش دست سازنده دیگه جز این نئوبارد.
البته کماکان رو این نظرم که باید سرکیسه هم شل کنن برای موفقیت ادامه دار، در کل ولی الان به آینده سایلنت هیل بسیار خوش بین هستم. چون بعد دو دهه یه استدیو پیدا شده تونسته ادامه درست و حسابی براش بسازه.
 
خب این هم یک بازی جدید از کونامی که ریمیک نیست و عالی نواخته.
امیدوارم دیگه این بحثهای تکراری و تاریخ گذشته در مورد کونامی رو تو تاپیکهای مختلف نبینیم و نشنویم.
========
انگار برگشتیم به نسل 6.
انتشار دوتا سایلنت هیل باکیفیت در کمتر از یک سال؟! \:D/

این نسل فوق العاده بوده تا اینجا.
اگه نسل 8 رو احیای کپکام بنامیم نسل 9 حتما مال کونامیه.
 
@Zack.Fair اگر صلاحه! نظرسنجی رو ببند :D
چشم، اتفاقا کمی قبلتر از این پستت گذاشتم تا یک ساعت دیگه بسته میشه. (۴۲ دقیقه دیگه)

پ.ن: اشتباه کردم گزینه رای دادن مالتیپل رو روشن گذاشته بودم! :دی
این باید به صورت دیفالت به نظرم خاموش باشه کلا، امیدوارم ادمینها درستش کنن.
 
Silent Hills + Kojima-Konami’s everlasting feud

ممدرضا جدی اینا یکی نیستن.

سایلنت هیل از ابتدا توسط اشخاص مختلف درست شد و هر شماره رو یه نفر جدید در آورده، ضمن اینکه هر بازی داستان و شخصیت منحصر به فرد خودش رو داشته و بیشتر شرد یونیورس بودن و عنصر ثابتشون شهر بوده تا داستان و شخصیت ها. اما MGS از ابتدا مخلوق یه نفر بوده و یه دنیای به شدت در هم تنیده و پیچیده ای داره. با یه شخصیت پردازی و کارگردانی به شدت یونیک. یعنی MGS خیلی خیلی وابسته به فانتزی و جهان خیالی خود کوجیماست و هرکی بخواد یه داستان جدید تو این دنیا بگه و کارگردانیش کنه واقعا باید عین کوجیما فکر کنه و اون شناخت و اشراف کامل به داستان + نگاه خاص فانتزی رو داشته باشه و بتونه کوجیمایی کار کنه.

ضمن اینکه MGS مورد پسند صرفا به بازی خوب نیست. یعنی یه شخصی میتونه یه گیم خیلی خوب و خفن بسازه و در عین حال MGS نباشه و فن ها ایگنورش کنن. و به همه این موارد باید حضور شینکاوا رو هم اضافه کرد، چون باز بخشی از خفنیت این فرنچایز به طراحی های منحصر به فرد شینکاوا برمیگرده.

مخلص کلام چیزی که ساخت یه MGS خوب و مورد پسند فن ها رو سخت میکنه صرفا دغدغه ساخت یه بازی خوب نیست که بگیم حالا کونامی با یه تیم تازه از پسش برمیاد، حتا وابسته به گرافیکم نیست که بگیم با هزینه کردن میشه جمش کرد، باید یه نفر بتونه فانتزی خاص و یونیک کوجیما رو بازتولید کنه که شخصا خیلی خیلی بعید میدونم ممکن باشه. ضمن اینکه کونامی تو دوره خود کوجیما سعی کرد این IP رو بده دست تیم های دیگه و حتا با وجود کوجیما به عنوان مشاور سنگین ریدن. مثل نسخه اولیه MGS3 که از بس بد بود خود کوجیما امد کارو جمع کرد. یه MGS زباله هم بدون کوجیما ساختن که فاجعه بود و کسی حتا یادش نمیاد اسمش چی بوده.
 
اوپن کریتیک نقد Levelup که 8.8/10 هست رو به اشتباه 0.8 ثبت کرده.

View attachment 393736
پس برای همین میانگینش از متا کمتر شده؟ (حالت نرمال جوریه اپن یکم بالاتر میشه)
---
من رفتم برای خرید بازی. امیدوارم تا پنجشنبه شب قابل دسترس شه دانلودش کنم همون موقع...
 
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or