![5m8l_normal_1297103161.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2F5m8l_normal_1297103161.jpg&hash=56f02b2fb45aa969f15b2e7804301242)
Initial release date: 14 September 2018
Publisher: Square Enix
Developers: Crystal Dynamics, Eidos Montréal
Platforms: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
![c1e5_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fc1e5_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14.png&hash=d086a493a0166193e3f061f314063fda)
![cmv0_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-46.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fcmv0_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-46.png&hash=f247edef8326a7c428e4f981986f857e)
![f7vh_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-17.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Ff7vh_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-24-17.png&hash=357ac820d1875ad317027d2b96286a03)
![imyh_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fimyh_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42.png&hash=af1b2331cb2e16feb29d7214c172d992)
![k0ty_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-1411111.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fk0ty_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-1411111.png&hash=6b8760cdd9f797a4c8de9b2e210a83ba)
![v4km_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14111.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Fv4km_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-14111.png&hash=3442c7a0622b743b6e7f9173afdd2a44)
![toj9_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-141.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Ftoj9_screenshot-www.metacritic.com-2018.09.12-01-26-141.png&hash=9c890c72850ccb57192d19a1447dff1b)
![tjyz_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42111.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.upsara.com%2Fimages%2Ftjyz_screenshot-opencritic.com-2018.09.12-01-31-42111.png&hash=ce9b7db4813a09b707c5839f09d7d3d7)
آخرین ویرایش:
من به لطف یکی از بچه ها توننستم بازی ظهر فعال کنم. بازی نکردم زیاد حدود نیم ساعت چون این هفته فرصت ندارم ولی توی نیم ساعت گرافیک روی PC عالیه
بقیه بازیا اکثرا رو PS4 نقد میشدن ولی چون این نسخه رو ONEX خیلی تبلیغ کردن براش منتقدا اومدن بیشتر سمت ماکروسافت تو اینجور موارد به نظر من Opencritic بهترین مرجع هستش ...این بازی چرا نقد هاش روی یک پلتفرم خاص منتشر نشده؟ معمولا روی یک پلتفرم خاص بیشتر نقد ها میومد و متای مشخص میگرفت اما حالا Xbox و PS4 تقریبا به یک اندازه نقد دارن اما با متا های متفاوت!
Shadow of the Tomb Raider shines in exploration, offering stunning scenic views that enrich the pursuit to walk among the greater open world. It's filled with rewarding puzzle platforming tombs that emphasize the return of new and old gameplay mechanics. However, the same can't be said for the story, as Lara's journey is concluded with a tired and tried formula that never reaches the potential it displays in certain cutscenes, despite its promising beginning.
من این پست رو تازه دیدمالان دیگه 6 سال پیش نیست سازنده با خیال راحت بشینه بازیشو بسازه ریسک کنه حالا هرچی هم استاندارد بالاتر رفته باشه. از اون طرف هم پلیرهای دیگه بیشتر رفتن سمت یک سری آت و آشغال های آنلاین که همه میدونن دیگه.
در نتیجه سازنده نمیتونه زیاد ریسک کنه تغییرات زیاد رو یک جا اعمال کنه! فروش بازی هم قطعا مهمه عاشق چشم و ابروی گیمر نیستن که بگن وای فن های قدیمی ناراحت میشن پس حتما مثل نسخه 20 سال پیش بسازیم. نسخه 20 سال پیش مال گیمر 20 سال پیشی بود که محیطش زمین تا آسمون فرق داشت. نه گوشی جایی بود نه این همه گیم و تنوع وجود داشت. حوصله داشت وقت داشت واسه یه پازل یهو 3 ساعت هم علاف میشد آخ نمی گفت. اکثرا الان طرف تا یه جا گیر میکنه دیسکو در میاره یه فیفا یا کال اف میزاره!
الانم متای بالای 80 یعنی شاهد یه بازی خیلی خوب هستیم. حالا میتونن اونایی که ناراحتن نق بزنن یا اینکه همین رو هم بازی کنن کیفشو ببرن. چون فعلا هرچی رفتیم جلوتر تعداد اینجور بازی ها سال به سال کمتر و کمتر شده و یه روزی ممکنه بیاد که حتی حسرت همینا رو هم بخوریم.
من این پست رو تازه دیدم
کاملا در اشتباهیبرعکس، الان دقیقا وضعیتیه که سازنده با خیال راحت میشیه و بدون ریسک کردن و استفاده از یه فرمول موفق و تکراری، بازی میسازه و ککش هم نمیگزه.
اتفاقا الان دقیقا کسی که ریسک میکنه، موفق تره. میتونی یه نگاهی به بازار بازی های ایندی بندازی که بدون ذره ای پشتیبانی و با بودجه کم و تعداد کم، چجوری صنعت بازی رو تحت تاثیر خودشون قرار میدن. چرا راه دوری بریم اصن، یه نگاه به دیمنز سولز و بعدش دارک سولز بنداز. کی جرات همچین کاری داشت؟ کی جرات داشت حتی فکر همچین کاری به سرش بزنه؟ اتفاقا یکی مثل میازاکی به بازیکن باج نمیده و میزنه جرش میده و میگه همینی که هست. اگر خواستی بازی کنی، باید مهارت و صبرت رو افزایش بدی و در نهایت هم مثل اسب میفروشه و هم تاثیر وحشتناکی روی صنعت بازی میزاره و یه سبک ابداع میکنه و بقیه سازنده ها رو ترغیب میکنه مثلش بسازن. نه مثل بقیه شرکت ها که اسکیپ کردن فلان چیز و بوستر پک و کوفت و زهر مار و خر و سگ میچپونن و التماس میکنن که بازیکن بیاد بازی کنه. یه فرق اساسی هست بین سازنده ای که مثل سگ زحمت میکشه و خودش رو پاره میکنه تا یه کار با کیفیت بده بیرون و سازنده ای که به چپش هم نیست و فکر میکنه هر چی بریزه جلوی گیمرها، میرن طرفش چون اگه دقت کنی، این SoTTR حتی با استانداردهای چند سال قبل هم بازی خوبی نیست و دقیقا یه مثال نقض واسه حرفت هست. گشادی سازنده ها و نداشتن Ball کافی برای تغییر رویه کاریشون رو توجیه نکنید لُدفَن.
بازی که خوب ساخته بشه، هم خوب میفروشه، هم تحسین همگان رو پشتش داره و هم به یاد میمونه.
همونه هنوز به صدای پا هم کلا واکنش نشون نمیدنAI نسخه قبلی زباله خالص بود و تا سرت رو می اوردی بیرون 44 نفر شلیک می کردن و مهم هم نبود از کجا سرت رو بیاری بیرون، Wall hackـشون خیلی تابلو بوددرستش کردن اینو یا هنوز همونه؟
کدوم سازنده زیاد ریسک کرده ؟! اتفاقا سازنده ها شدیدا محتاط شدن خیلی نمونه کم ریسک زیاد داشتیم که یک نمونش Gow بود بقیه همون تکرار قبل بودن مثل FC5 یا همین AC نسخه جدید با بالاتر رفتن هزینه ها سازنده ها بیشتر دنبال سود هستن با کمتر کردن هزینه و زمان بیشتر ریسک ها میره برای بازی های کوچک تر یا مستقلمن این پست رو تازه دیدم
کاملا در اشتباهیبرعکس، الان دقیقا وضعیتیه که سازنده با خیال راحت میشیه و بدون ریسک کردن و استفاده از یه فرمول موفق و تکراری، بازی میسازه و ککش هم نمیگزه.
اتفاقا الان دقیقا کسی که ریسک میکنه، موفق تره. میتونی یه نگاهی به بازار بازی های ایندی بندازی که بدون ذره ای پشتیبانی و با بودجه کم و تعداد کم، چجوری صنعت بازی رو تحت تاثیر خودشون قرار میدن. چرا راه دوری بریم اصن، یه نگاه به دیمنز سولز و بعدش دارک سولز بنداز. کی جرات همچین کاری داشت؟ کی جرات داشت حتی فکر همچین کاری به سرش بزنه؟ اتفاقا یکی مثل میازاکی به بازیکن باج نمیده و میزنه جرش میده و میگه همینی که هست. اگر خواستی بازی کنی، باید مهارت و صبرت رو افزایش بدی و در نهایت هم مثل اسب میفروشه و هم تاثیر وحشتناکی روی صنعت بازی میزاره و یه سبک ابداع میکنه و بقیه سازنده ها رو ترغیب میکنه مثلش بسازن. نه مثل بقیه شرکت ها که اسکیپ کردن فلان چیز و بوستر پک و کوفت و زهر مار و خر و سگ میچپونن و التماس میکنن که بازیکن بیاد بازی کنه. یه فرق اساسی هست بین سازنده ای که مثل سگ زحمت میکشه و خودش رو پاره میکنه تا یه کار با کیفیت بده بیرون و سازنده ای که به چپش هم نیست و فکر میکنه هر چی بریزه جلوی گیمرها، میرن طرفش چون اگه دقت کنی، این SoTTR حتی با استانداردهای چند سال قبل هم بازی خوبی نیست و دقیقا یه مثال نقض واسه حرفت هست. گشادی سازنده ها و نداشتن Ball کافی برای تغییر رویه کاریشون رو توجیه نکنید لُدفَن.
بازی که خوب ساخته بشه، هم خوب میفروشه، هم تحسین همگان رو پشتش داره و هم به یاد میمونه.
BaziCenter 80A uniquely satisfying third act for this edition of Lara Croft, who continues to be the most badass female protagonist in gaming. She’s more vicious in this game, and she exists in a game that’s definitely showing its age.
GameSpew 80While Shadow of the Tomb Raider does not feel as fresh as the 2013 title, it concludes the rebooted trilogy on high ground. Shadow of the Tomb Raider is the most complete entry in the trilogy that manages to gather all the great elements from the two previous titles and take them to the next level. Now we have to wait and see how this legendary series will form in the future.
Shadow of the Tomb Raider leaves a little to be desired as the final instalment in this reboot series, but the trilogy all together is a strong and fantastic series. It’s worth picking up and playing if, for no other reason, than to share in Lara’s incredible adventures one more time.
Yes I’m a fan of Tomb Raider, but once again I have loved my time with Lara in Shadow of the Tomb Raider. If you’re in my camp, and enjoyed the first two games of this rebooted franchise, then I would highly recommend this experience. In fact, it is the best of the three in terms of of tomb exploration, puzzle interactions, deep storytelling, and action.
GameSpew 80Shadow of the Tomb Raider offers the best game of the trilogy. While the jungle might be a place of death, the game really comes to life with a nice balance of puzzles, combat and exploring. A true ending to a awesome trilogy.
Shadow of the Tomb Raider leaves a little to be desired as the final instalment in this reboot series, but the trilogy all together is a strong and fantastic series. It’s worth picking up and playing if, for no other reason, than to share in Lara’s incredible adventures one more time.
LaPS4 93The tweaked gameplay mechanics, along with a bigger emphasis on platforming and puzzle-solving, make this a perfect ending chapter for the recent trilogy, and series fans will certainly be pleased with how Shadow turns out.
It's an impressive game, there's no lull in the entire story. It's full of emotions, with a constant fight inside Lara. The creators they have taken the evolution of the protagonist to a place which I particularly love. It's amazing how she's created her own path, how she has placed the foundations that make it and after all that, you can tell how easy it can be destroyed or how it tumbles to survive in her heart. World's fate is in Lara Croft's hands, and She looks so human, so sensitive and yet so dedicated and strong. All of these things make the shadows and the lights of the tomb raider, Lara Croft.
More of the same but the familiar formula is polished to an impressive degree, featuring some of the reboot series’ most majestic environments and its best puzzles.