امتیازات Ninja Gaiden 4

پیش‌بینی شما از متای بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    108
  • نظرسنجی بسته شده است .
به عنوان کسی که از نمایش‌ها و تریلرهای منتشر شده از Ninja Gaiden 4، کاملاً راضی هست و تا اینجا هرچی از بازی دیدم، مطابق میل و سلیقه‌ام بوده و به موفقیتش هم امیدوارم، همچنان میگم که NG4، خیلی وایبِ NGهای قبلی رو نمیده! چرا این رو میگم؟! چون واقعاً همینطوره! حالا سوال این‌جاست که این چیز بدیه؟ چیزی از ارزش‌های بازی کم می‌کنه؟ این به معنی زیرسوال بردنِ نقاط قوت و نکات مثبت بازیه؟ جواب همه این سوال‌ها از جانب شخصِ من، یک «نه» بزرگ هست. PG یک استودیو بسیار مستعد و صاحب‌سبکه و خیلی طبیعی هست که امضای همیشگی‌اش در فرنچایزی هم که متعلق به خودش نیست، نمایان بشه و این اصلا چیز بدی نیست.

کلاً چند سالی هست که تو بازی‌سنتر، در واکنش به موجِ قدیمی‌تر hate ورزیدنِ بی پایه و اساسِ بعضی از کاربرها (که خیلی‌هاشون دیگه در فروم نیستن)، یک رویکرد به شدت محافظه‌کار شکل گرفته که در برابر هرگونه اظهارنظری که کمی از مسیر تعریف و تمجید صِرف و به اصطلاح حلوا حلوا کردنِ مطلق، خارج شده باشه، واکنش نشون میده. این واکنش، خوشبختانه تهاجمی نیست ولی متاسفانه به شدت از بالا به پایینه!

راه‌حل چیزی که در بالا بهش اشاره کردم، چیه؟! خیلی ساده است؛ با این واقعیت مواجه بشیم که "اعتراف به دور شدنِ یک اثر از ریشه‌هاش یا وجود برخی تغییرات در اون نسبت به گذشته، منافات و تعارضی با خوب بودن، باکیفیت بودن و تحسین‌برانگیز بودنِ اون اثر نداره". پس می‌بینید که موضوع، اصلا ناموسی نیست؛ صرفاً اقرار به چیزی است که چشم می‌بینه!

پ.ن: ولی در کل بی‌خیال این حرف‌ها! به امید موفقیت Ninja Gaiden 4 و لذت بردن همه از بازی.
کاملا موافقم. Ninja Gaiden 2 Black دیگه اوج همه اون ریشه‌هایی هستش که دوستش داریم و همین امسال عرضه شده. یعنی طرفدارای قدیمی سری از این نظر هم امسال بی نصیب نموندن.

بعد از ۲۰ سال (از زمان 3D شدن) واقعا نمیشه صرفا با بهبود یه فرنچایز رو برد جلو. اونم وقتی نسخه‌های قبلی این سبک رو به اوج خودش رسونده بودن.
 
آخرین ویرایش:
فقط به این فکر کنین که اگه پلاتینیوم نمیساخت این بازی هیچوقت ساخته نمیشد.
البته قبلش با پادرمیونی مایکروسافت و سرمایه گذاریش این مورد عملی نمیشد.

خودشون گفتن که این پیشنهاد از 7-6 سال پیش توسط اسپنسر/مایکرو به تیم نینجا شده بود و تو این مدت خود تیم نینجا نتونست برای برگشتش حرکتی بزنه و راضی به ساختش بشه.
در آخر هم حضور پلاتینیوم به دلیل پیشنهاد اسپنسر به تیم نینجا بوده که نهایتا تیم نینجا هم راضی میشه.

میخوام بگم اگه پلاتینیوم نمیساخت خب هیچ کس دیگه هم این بازی رو نمیساخت ، تیم نینجا قاعدتا اعتماد نمیکرد.

تو تاپیکش هم یک بار نوشتم حتی اگه بگیم بازی نینجا گایدن نیست و بیشتر MGR/Bayonetta و غیرست ....
جدای از اینکه این مورد اشتباست و بازی از لحاظ بخش مبارزه که مهمترین بخشه همون نینجا گایدن همیشگیه + امضای پلاتینیوم که به نظرم مبارزه رو خیلی جذابتر کرده.

ولی خب اصلا نینجا گایدن نباشه ، کیه که دلش یه کرکتر اکشن/Hack&Slash از جنس پلاتینیوم نخواد؟

میخوام بگم اصلا فراموش کنین که بازی نینجا گایدنه و به این فکر کنین که یه بازی در حد DMC/بیونتا/MGR داره منتشر میشه اونهم به دست پلاتینیوم!
فقط همین مورد رو باید جشن گرفت ، اینکه حالا اسم بازی نینجا گایدن 4 باشه و بازگشت شخصیت محبوب مجموعه و دنیای اون دیگه بماند.

بین این بازیهای جهان باز که پر از نفخ و غیره هستن و میخوان پلیر رو 100ها ساعت پای بازی نگه دارن و... یه بازی سراسر فان و سرگرمی داره منتشر میشه.

خیلی فضای تاپیک سرده آقا ، گرمش کنین:D
 
فقط به این فکر کنین که اگه پلاتینیوم نمیساخت این بازی هیچوقت ساخته نمیشد.
البته قبلش با پادرمیونی مایکروسافت و سرمایه گذاریش این مورد عملی نمیشد.

خودشون گفتن که این پیشنهاد از 7-6 سال پیش توسط اسپنسر/مایکرو به تیم نینجا شده بود و تو این مدت خود تیم نینجا نتونست برای برگشتش حرکتی بزنه و راضی به ساختش بشه.
در آخر هم حضور پلاتینیوم به دلیل پیشنهاد اسپنسر به تیم نینجا بوده که نهایتا تیم نینجا هم راضی میشه.

میخوام بگم اگه پلاتینیوم نمیساخت خب هیچ کس دیگه هم این بازی رو نمیساخت ، تیم نینجا قاعدتا اعتماد نمیکرد.

تو تاپیکش هم یک بار نوشتم حتی اگه بگیم بازی نینجا گایدن نیست و بیشتر MGR/Bayonetta و غیرست ....
جدای از اینکه این مورد اشتباست و بازی از لحاظ بخش مبارزه که مهمترین بخشه همون نینجا گایدن همیشگیه + امضای پلاتینیوم که به نظرم مبارزه رو خیلی جذابتر کرده.

ولی خب اصلا نینجا گایدن نباشه ، کیه که دلش یه کرکتر اکشن/Hack&Slash از جنس پلاتینیوم نخواد؟

میخوام بگم اصلا فراموش کنین که بازی نینجا گایدنه و به این فکر کنین که یه بازی در حد DMC/بیونتا/MGR داره منتشر میشه اونهم به دست پلاتینیوم!
فقط همین مورد رو باید جشن گرفت ، اینکه حالا اسم بازی نینجا گایدن 4 باشه و بازگشت شخصیت محبوب مجموعه و دنیای اون دیگه بماند.

بین این بازیهای جهان باز که پر از نفخ و غیره هستن و میخوان پلیر رو 100ها ساعت پای بازی نگه دارن و... یه بازی سراسر فان و سرگرمی داره منتشر میشه.

خیلی فضای تاپیک سرده آقا ، گرمش کنین:D
حرفات درست ماکان، ولی
چرا ریو رو حذف کردن؟ مریضن؟:|
 
تنها مشکل بازی کم بودن زمان حضور ریوئه! طرف قهرمان نمادین فرنچایزه!
با تغییرات گیم پلی و ... آدم کنار میاد مخصوصا که سازندش ثابت شدس تو حوزه گیم پلی ولی اینکه شخصیت جدید بیاری و حضورش چند برابر قهرمان اصلی باشه دیگه مشکل ساز میشه! امیدوارم دلیل و منطق درستی پشتش بوده باشه لااقل!
امسال که کلی سورپرایز داشتیم امیدوارم اینم موفق بشه. دم Platinum و تیم نینجا و مایکروسافت گرم که بعد n سال یه فرصت دیگه به این فرنچایز دادن واقعا جای خالیش حس میشد. ای کاش فقط ریو اینطوری به حاشیه رونده نمیشد.
 
حرفات درست ماکان، ولی
چرا ریو رو حذف کردن؟ مریضن؟:|
البته حذف که نکردن ، رفته تو حاشیه.
مثل کاری که کپکام با دانته تو چندتا DMC اخیر انجام داد.
اتفاقا این باعث میشه که حتما ریو محبوب تر از این هم بشه.

از طرف دیگه حتما پلیرهای جدید که به سمت بازی میان با یه شخصیت جدید که برای همه غریبست بهتر میتونن ارتباط بگیرن تا یکی که بالای 30 ساله که داستانهای مختلف براش تعریف شده و تو این سه گانه آخر داستانها و شرایط مختلفی رو تجربه کرده.
پلاتینیوم و تیم نینجا به این نتیجه رسیدن که مجموعه نیاز به به-روز شدن داره و خب پیاده کردن این شیوه مبارزه جدید (تغییر شکل دادن اسلحه و...) حتما با یه شخصیت جدید مثل یاکومو قابل باورتر هم میشه
 
زمانی که DmC ساخته شد و دانته رو کاملن ریبوت کردن، من خودم یکی از هیترهای اصلی این قضیه بودم. هیچجوره نمیتونستم قبول کنم که این اتفاق میتونه خوب باشه. تا اینکه خودم بازی رو تجربه کردم و متوجه شدم این دانته جدید به مراتب از دانته قدیمی کول تر، بداس تر و در عین حال واقعی تره. حتی اون تیکه هایی که تو اون بازی دانته جدید به دانته قدیمی مینداخت هم به شدت جذاب و خنده دار بود.
مطمعن هستم خیلی ها هم مثل من تجربه مشابهی داشتن. یعنی اول گارد گرفتن ولی وقتی خودشون تجربه کردن، خوششون اومد.
هیچوقت نفهمیدم که چرا کپکام ترجیه داد از دانته جدید دیگه استفاده نکنه و به اون کوه یخ قبلی برگرده ولی به هرحال DmC همیشه برای من به درس عبرتی تبدیل شد که زود قضاوت نکنم.

خلاصه که امیدوارم اینجا هم همین اتفاق بیوفته. به نظر من قبل از اینکه بازی رو خودتون تجربه کنید، بر علیهش گارد نگیرید. یهویی دیدید از کرکتر جدید خیلی بیشتر از ریو خوشتون اومد ))
 
فقط به این فکر کنین که اگه پلاتینیوم نمیساخت این بازی هیچوقت ساخته نمیشد.
البته قبلش با پادرمیونی مایکروسافت و سرمایه گذاریش این مورد عملی نمیشد.

خودشون گفتن که این پیشنهاد از 7-6 سال پیش توسط اسپنسر/مایکرو به تیم نینجا شده بود و تو این مدت خود تیم نینجا نتونست برای برگشتش حرکتی بزنه و راضی به ساختش بشه.
در آخر هم حضور پلاتینیوم به دلیل پیشنهاد اسپنسر به تیم نینجا بوده که نهایتا تیم نینجا هم راضی میشه.

میخوام بگم اگه پلاتینیوم نمیساخت خب هیچ کس دیگه هم این بازی رو نمیساخت ، تیم نینجا قاعدتا اعتماد نمیکرد.

تو تاپیکش هم یک بار نوشتم حتی اگه بگیم بازی نینجا گایدن نیست و بیشتر MGR/Bayonetta و غیرست ....
جدای از اینکه این مورد اشتباست و بازی از لحاظ بخش مبارزه که مهمترین بخشه همون نینجا گایدن همیشگیه + امضای پلاتینیوم که به نظرم مبارزه رو خیلی جذابتر کرده.

ولی خب اصلا نینجا گایدن نباشه ، کیه که دلش یه کرکتر اکشن/Hack&Slash از جنس پلاتینیوم نخواد؟

میخوام بگم اصلا فراموش کنین که بازی نینجا گایدنه و به این فکر کنین که یه بازی در حد DMC/بیونتا/MGR داره منتشر میشه اونهم به دست پلاتینیوم!
فقط همین مورد رو باید جشن گرفت ، اینکه حالا اسم بازی نینجا گایدن 4 باشه و بازگشت شخصیت محبوب مجموعه و دنیای اون دیگه بماند.

بین این بازیهای جهان باز که پر از نفخ و غیره هستن و میخوان پلیر رو 100ها ساعت پای بازی نگه دارن و... یه بازی سراسر فان و سرگرمی داره منتشر میشه.

خیلی فضای تاپیک سرده آقا ، گرمش کنین:D
حالا کافیه بازی یکم نتیجه نگیره فوری هم میریزن سر اسپنسر که بازی خراب کردی
 
حالا کافیه بازی یکم نتیجه نگیره فوری هم میریزن سر اسپنسر که بازی خراب کردی
خب این از اون موارد ناگزیره.

قضیه برعکس هم میشد و سونی میومد پشت ساخت بازی همین مورد حتما پیش میومد.

مطمئنا اون بخش از ""گیمرهای"" معلوم الحال از یه همچین خوراکی هیچوقت نمیگذرن :))
 
بنظرم تیم نینجا تمرکز رو گذاشته روی سری Nioh....... که در واقع همون نینجا گیدن هست که با سولز ترکیب شده و به یه چیز واقعا خفن ارتقا داده شده. دیگه نیازی به NG نداشتن دادن Platinum بسازه.
نکته جالبش اینه دوباره که Ninja Gaiden بازی کردم بعد از کلی تجربه سولزلایک، به نظرم میازاکی از بیشترین بازی که تاثیر گرفته برای خلق سری سولز همین Ninja Gaiden هستش.

تمرکز روی درجه سختی بالا، سیستم سیو و چک پوینت، نوع استفاده از آیتم‌ها، کامبت با حملات سبک و سنگین و مکانیزم داج و پری و ...
 
خب این از اون موارد ناگزیره.

قضیه برعکس هم میشد و سونی میومد پشت ساخت بازی همین مورد حتما پیش میومد.

مطمئنا اون بخش از ""گیمرهای"" معلوم الحال از یه همچین خوراکی هیچوقت نمیگذرن :))
اگه بازی خوبم باشه باز هیت میدن :D مثالشم اپیک بدبخت که هزینه تولید بازی رو داده بعد بازی با متای ۸۹ برای یه عده ارزش دانلود یه اپ رو نداره، میرن به تیم سویینی ایمیل میزنن میگن اینو بیار رو استیم :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or