امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:
اون دو تا نسخه دو بعدى رو ريميك كنن من ممنون ميشم
اونا رو واقعا کسی بازی نکرده جز خارجیا
من رو میکرو اصلا ندیدم اگه میدیدم یادم نبود حالا اگه بوده دوستان بگن
فقط همون موقعی که پلی استیشن 1 هم بود روی این سی دی پلیرها دیدم که یه سری بازی دو بعدی داشتن.
ولی بخوان باز ریمیک کنن احتمالا شماره یکه یا ریمستر شماره 4 رو میدن.
اون دوتا چون بازی دو بعدی بودن براشون سخته. البته داستان فوق العاده ای دارن منم آرزومه ریمیکشون رو ببینم.
در کل مهم تر از اون جای خالی ادامه ی سریه که حس میشه. و چاره ای نیست جز اینکه به انتظار ادامه معنویش که توسط استاد داره ساخته میشه بنشینیم. اونم من یکم نگرانی دارم کونامی ملعون بیاد شکایتی چیزی کنه بگه کپی MGS ه و فلان اگه شباهت ها زیاد باشه.
 
وقتی بر آن بودم که نخستین بار تجربه‌اش کنم، هیچ ایده‌ای در موردش نداشتم. اسنیک ایتر برایم خاطره‌انگیز است، چون خیلی بر روابط تاکید دارد، در آن زمان هنوز روابط چنین شکل و شمایلی نگرفته بود. اصلا داستان‌سرایی با این بازی دوباره تعریف شد. شخصیت‌پردازی لایه‌به‌لایه و چندوجهی چیزی بود که با کوجیما بازآفرینی شد. از بعد سینمایی،شروع این بازی جزو خاص‌ترین آغازهای تاریخ است و پایانش هم تراژیک‌ترین پایانی است که می‌توان تصور کرد. اما انتهای ماجرا به‌نوعی شما را ارجاع می‌دهد به آغاز بازی و سقوط تدریجی اسنیک، در هر قدم پیشروی، اسنیک یک قدم به سقوط نزدیک‌تر می‌شود. صنعت بازی به کوجیما بدهکار است، چون او با این بازی احساسات را به آن تزریق کرد.
 
بهترین تصمیمی که گرفتن، وفاداری تقریباً کامل به بازی اصلیه. خیلی رُک و پوست‌کنده بخوام بگم، هرگونه دخل و تصرف یا بسط بازی، بدون تایید و عبور از فیلتر شخص هیدئو کوجیما، رسماً «غلط زیادی» ـه :D
دلیلش هم مشخصه؛ همه چیزِ فرنچایز MGS، کاملاً وابسته به جهانِ ذهنیِ مؤلف اثر، یعنی کوجیماست. هیچ ویژگی و اِلمانی در سری MGS، نه تنها به اصطلاح generic نیست بلکه خیلی خیلی خاصه! تازه اینی که گفتم شامل استودیوهای ژاپنی میشه، چون استودیوهای غربی اساساً درک دقیقی از استایل ژاپنی بازی هم ندارن، چه برسه به استایل کوجیمایی بازی :D

در کل مایه امیدواریه که کونامی کم‌کم داره به روزهای خوبش برمیگرده و از تصمیمات مهلک و احمقانه گذشته‌اش فعلا خبری نیست.
 
اون دو تا نسخه دو بعدى رو ريميك كنن من ممنون ميشم

هم جفت MG ها رو میشه ریمیک کرد (که البته به شدت کار سختیه) و هم میتونن به ترتیب تایم لاین MGS هارو ریمیک کنن. یعنی مثلا بعد دلتا برن سراغ MGS1 و بعد 2 و در آخر 4. هرچند من بی نهایت دوست دارم ریمیک MGS4 رو ببینم! یعنی یکی از دلایلی که باعث شد عاشق DS2 بشم اشاراتش به MGS4 بود:دی
 
هم جفت MG ها رو میشه ریمیک کرد (که البته به شدت کار سختیه) و هم میتونن به ترتیب تایم لاین MGS هارو ریمیک کنن. یعنی مثلا بعد دلتا برن سراغ MGS1 و بعد 2 و در آخر 4. هرچند من بی نهایت دوست دارم ریمیک MGS4 رو ببینم! یعنی یکی از دلایلی که باعث شد عاشق DS2 بشم اشاراتش به MGS4 بود:دی
به ترتیب تایملاین بخوان برن جلو میشه Peace Walker که به نظرم اتفاقا ریمیک و یه کم سر و دست کشیدن رو داستانش باعث میشه کار خوبی ازش در بیاد.
 
هم جفت MG ها رو میشه ریمیک کرد (که البته به شدت کار سختیه) و هم میتونن به ترتیب تایم لاین MGS هارو ریمیک کنن. یعنی مثلا بعد دلتا برن سراغ MGS1 و بعد 2 و در آخر 4. هرچند من بی نهایت دوست دارم ریمیک MGS4 رو ببینم! یعنی یکی از دلایلی که باعث شد عاشق DS2 بشم اشاراتش به MGS4 بود:دی
بدون کوجیما بعیده بتونن برن سراغ بازی های قدیمی تر. همه‌ی مکانیسم‌های گیم‌پلی، گرافیک هنری، کاتسین‌ها، انیمیشن‌ها و ... باید از صفر ساخته بشن و بدون کوجیما بعیده فعلا کونامی اعتماد به نفس و جرات این کار رو داشته باشه :دی
در دسترس ترین کار براشون ریمیک MGS4 و بعدش مثلا ۴-۵ سال دیگه ریمیک MGS V با گرافیک نسل بعدی و سر و سامون دادن به پایان بندیش هست.
 
اسم دو نفر رو نوشته، تا جایی که من میدونم واقعا مهره کلیدی نبودن تو تهیه mgs ها...
از لحاظ فنی که بحثش جداس دخیل بودن یکیم تهیه کننده بوده اشتباه نکنم.
آخه خود طرف باید مهره کلیدی بوده باشه بیاد بقیه رو آموزش بده که تو بازیهای ژاپنی واقعا واقعا فکر نکنم جز خود کارگردان کس دیگه باشه، مگه اینکه مثلا مثل ff یه فرانچایز گنده ای باشه چند تا کارگردان بالا سرش بوده باشن.
این بهترین گزینه که براش هست آی پیو بدن به صاحبش و پولشو بزنن به بازیهای دیگه شون. واقعا یعنی بعیده بتونن کاری کنن به نظرم.
من حالا میگم جمود فکریم انقدر نداشته باشم، حالا گیریم مثلا MGS VI اومد و موفق هم شد... باید دید چقدر میتونه اون امضای کوجیما رو پای کارش داشته باشه؟؟؟ بازیسازی که بیشتر شبیه فیلمساز هست... طراحی کات سینها خصوصا چطور میخواد مو نزنه با کارهای اون؟
 
  • Like
Reactions: Thundersky
اونا رو واقعا کسی بازی نکرده جز خارجیا
من رو میکرو اصلا ندیدم اگه میدیدم یادم نبود حالا اگه بوده دوستان بگن
فقط همون موقعی که پلی استیشن 1 هم بود روی این سی دی پلیرها دیدم که یه سری بازی دو بعدی داشتن.
ولی بخوان باز ریمیک کنن احتمالا شماره یکه یا ریمستر شماره 4 رو میدن.
اون دوتا چون بازی دو بعدی بودن براشون سخته. البته داستان فوق العاده ای دارن منم آرزومه ریمیکشون رو ببینم.
در کل مهم تر از اون جای خالی ادامه ی سریه که حس میشه. و چاره ای نیست جز اینکه به انتظار ادامه معنویش که توسط استاد داره ساخته میشه بنشینیم. اونم من یکم نگرانی دارم کونامی ملعون بیاد شکایتی چیزی کنه بگه کپی MGS ه و فلان اگه شباهت ها زیاد باشه.
اتفاقا کارتریجهاش همه جا ریخته بود.
=========
من فکر میکنم کونامی نسل نهم به دنبال اینه که بتونه حتی روابطش رو با کوجیما بهبود بده.
حداقل به عنوان مشاور در پروژه های نسخه های جدید ازش استفاده کنه.
ماکزیممش هم سفارش نسخه جدید به خود کوجیما پروداکشنزه.
 
اتفاقا کارتریجهاش همه جا ریخته بود.
=========
من فکر میکنم کونامی نسل نهم به دنبال اینه که بتونه حتی روابطش رو با کوجیما بهبود بده.
حداقل به عنوان مشاور در پروژه های نسخه های جدید ازش استفاده کنه.
ماکزیممش هم سفارش نسخه جدید به خود کوجیما پروداکشنزه.
ای بابا...
ای میکرو و سگا هم داستانهایی داشتن. ممکن بود یه سری بازیها کلا از دست ادم دربره
شایدم گذری دیدم (کارتریجهای میکرو پر بازی بود) نمیدونستم چیه و بعدها هم یادم رفته... آشناییم باهاش از زمان PS1 بود چون.
/////
این ژاپنیها خیلی سخت نظرشونو تغییر میدن
به نظرم سنگ از آسمونم بباره دیگه باهاش همکاری نمیکنن
نشون به این نشون که اسمشم تو این ریمیکه نیاوردن و خودشم تو مصاحبه اخیرش گفت کارم با این سری تموم شده.
اینکه بیان با ته مونده های سازنده های سری هم همکاری کنن به نظرم به جایی نمیرسن. تو فقط یه FF رو در نظر بگیر چندین ساله ساکاگوچی رفته تازه کسیم نبرد با خودش، و چطور سالهاست داریم با فانوس دنبالش میگردیم؟ حالا جریان کوجیما و استدیوش جای خود دارد.
 
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or