امتیازات METAL GEAR SOLID DELTA SNAKE EATER

BLACK-MYTH

کاربر سایت
1755851275756.png




1755851177235.png



نقد IGN :

نکات مثبت ✅


  • وفاداری کامل به نسخه اصلی؛ همان داستان، شخصیت‌ها و حال‌وهوای جاسوسی/سیاسی.
  • گرافیک ارتقایافته با Unreal Engine 5؛ محیط‌ها زیبا، طبیعی و جزئیات بالا.
  • مکانیک‌های کلاسیک استتار، گرسنگی و جراحت هنوز سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد.
  • کنترل‌ها تا حد زیادی مدرن‌سازی شده‌اند (الهام‌گرفته از MGS V).
  • گزینه‌های متنوع برای تجربه شخصی (Legacy/New Style، فیلترهای رنگی، UI قدیمی).
  • نوستالژی قوی همراه با روایت سینماتیک و لحظات نمادین (مثل مبارزه با The End یا سکانس نهایی با The Boss).
  • شخصیت‌پردازی قوی؛ روابط Snake با The Boss، Eva و حتی Ocelot.
  • بهترین نسخه برای تجربه‌ی Snake Eater، چه برای تازه‌کارها چه قدیمی‌ها.

نکات منفی ❌


  • در مقایسه با استانداردهای امروزی، بازی کوچک‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسه.
  • برخی باس‌فایت‌ها ضعیف و خسته‌کننده باقی موندن (مثل The Pain و The Fear).
  • طراحی مراحل و چیدمان دشمنان تغییر نکرده؛ در نتیجه گاهی یکنواخت یا قدیمی حس می‌شه.
  • برخی حرکات و کنترل‌ها هنوز سخت و خسته‌کننده‌ان (مثل چسبیدن به کاور یا CQC).
  • فوتورئالیسم گرافیکی با فضای اغراق‌آمیز و کمیک بازی همیشه هماهنگ نیست.
  • تغییرات بزرگ و نوآورانه‌ای فراتر از ارتقای بصری ارائه نشده.
  • بعضی لحظات روایت (به‌ویژه برخورد با شخصیت Eva) می‌تونست بهتر بازسازی بشه.

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
 
آخرین ویرایش:

نقد IGN :

IGN می‌گه: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بیشتر از اینکه یک بازسازی خلاقانه باشه، یک نسخه مدرن‌شده و وفادار از بازی کلاسیکه. گرافیک فوق‌العاده و نوستالژی قوی ارزش تجربه دوباره رو داره، اما کسانی که انتظار نوآوری یا تغییرات اساسی داشتن ممکنه کمی ناامید بشن. با این حال، اگر کسی بخواد Snake Eater رو تجربه کنه، این بهترین نسخه برای توصیه‌ست.
متال گیر 3 رو نمیشه نوآوری و تغییرات زیادی توش اعمال کرد مگه این که کوجیما خودش بیاد روی کار.
همین که مدرنش کردن کافیه
 
🔸تحلیل 8/10 - VGC
متال گیر سالید دلتا دقیقا همان نسخه‌ ای است که برایش لحظه‌ شماری میکردیم. این بازی، آن جواهر کلاسیک پلی‌استیشن 2 را برداشته، رنگ و لعابی امروزی به آن زده و با کنترل‌ های مدرن، برای نسل جدید آماده کرده است. هر چند ممکن است عطش کسانی را که منتظر یک بازسازی گسترده‌ تر بودند سیراب نکند، اما پیوند زدن گیم‌ پلی استثنایی MGS 5 با آن شاهکار قدیمی، برای ما غنیمت بزرگی ـست. پس از یک دهه سخت و پرحاشیه، متال گیر بالاخره بازگشته است.

🔸تحلیل 9/10 - Game Informer
گرچه متال گیر سالید 3 به بازسازی احتیاجی نداشت، اما حالا که نسخه‌ ی جدید رونمایی شده، بازگشت به گذشته دیگر آن لطف سابق را برایم ندارد.

🔸تحلیل 9/10 - Gamespot
گرچه دلتا اولین باری نیست که این شاهکار محبوب هیدئو کوجیما دستی به سر و رویش کشیده و دوباره عرضه میشود، اما اولین بازسازی تمام و کمال MGS3 به حساب می‌ آید. این بازسازی با موفقیت جلوه‌ های بصری را امروزی کرده، به طراحی بازی صیقل داده و کنترل‌ ها را بروز کرده است تا بازی بتواند شانه به شانه عناوین اکشن امروزی حرکت کند.
از نظر محتوا، کونامی کاملا محافظه‌ کارانه عمل کرده است: صداپیشگی و موسیقی همان نسخه‌ ی اصلی است و داستان هم دست‌ نخورده باقی مانده. در واقع، دلتا یک بازسازی مو به مو و وفادارانه است. اما نمیتوان به این رویکرد خرده گرفت، به‌ خصوص وقتی که بار دیگر خودم را غرق در ماموریت طاقت‌ فرسای اسنیک یافتم. ماموریتی برای نجات دنیا از لبه‌ ی پرتگاه اتمی و تقلایی نفس‌ گیر برای بقا در دل جنگلی بی‌ رحم.
تاثیر کار کونامی آنقدر عمیق بود که برای هشت ساعت، دیگر آن بزرگسالی نبودم که در حسرت خاطرات شیرین گذشته و دلایل علاقه‌ اش به متال گیر سالید 3 باشد و دوباره همان نوجوانی شده بودم که برای اولین بار، این شاهکار را با تمام وجود تجربه میکند.


🔻نقاط قوت:
✅ یک بازسازی چشم‌ نواز که با جزئیات خیره‌ کننده‌ اش، روحی تازه در کالبد MGS3 دمیده است.
✅ تغییرات هوشمندانه در گیم‌پلی، به بازی آب و رنگی کاملا امروزی بخشیده.
✅ متال گیر سالید 3 نشان میدهد که هنوز هم دود از کنده بلند میشود.

🔻نقاط ضعف:
⛔️ میان‌ پرده‌ ها گاهی اوقات تیک میزنند و روان نیستند.
⛔️ باگ‌ های گرافیکی ریز و درشتی که اینجا و آنجا به چشم میخورند.
⛔️ نسخه‌ ی جدید آهنگ Snake Eater به گرد پای نسخه‌ ی اصلی هم نمیرسد و این بدجوری توی ذوق میزند.
 
اینکه معلوم نبود کی میاد؟ یا من اشتباه میکنم... آخرین بار چک کردم ریلیز دیتش مشخص نبود برای اوایل پاییز زده بودن میاد...
طبیعیه نمرات... چون خالق اصلی نبود اضافات و تغییرات زیادی نمیتونستن اعمال کنن
SH2 هم همین بود ولی فکر کنم احتمالا اون نسبت به این که هنوز بازی نکردم تغییرات موفق جدید بیشتری داشته (که داشت هم) وگرنه ریمیک 1 به 1 یکمم احتمالا پایینتر بگیره.
ولی خب... تا کی میخواد ریمیک بزنه؟ احیای این واقعا تیم اصلیش رو میخواد مثل سایلنت هیل هم حتی نیست.
درنهایت من بهترین کار رو فروش ای پیش میبینم. بودجه شم به نفع توسعه بازیهای دیگه ش که میتونه احیا کنه یا در پروسه احیا هستن (مثل سری سایلنت هیل) استفاده کنه... خودشونم خوب میدونن نمی تونن شماره جدید ازش بزنن وگرنه میزدن عین همون سایلنت هیل...
میتونست عالی باشه اگه خود صاحبش سرش بود یه سری موارد داستانی که نمیخوام اسپویل کنم و تو شماره های بعدی مشخص شد اضافه میکرد... و خصوصا یه شخصیت خاص احتمالا که تو 5 آنچنان که باید بهش پرداخته نشد.
ولی باز هم بسیار خوبه.
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم عین RE ها شروع کنن به ریمیک همه بازی های مجموعه و هرچند ساختن یه نسخه جدید بدون کوجیما و شینکاوا عملا ممکن نیست، یا مشخصه خروجیش چی میشه، اما باز یه شانسی بهش بدن و باز MGS جدید ببینیم.

اون دو تا نسخه دو بعدى رو ريميك كنن من ممنون ميشم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or