امتیازات Mafia: The Old Country

پیشبینی متا؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    152
  • نظرسنجی بسته شده است .
هیچ چیز جای مافیا ارجینال رو نمی گیره
این که نسخه ۲ بود😁. بعد نمیدونم درست یادم نیست ولی خداییش این مرحله به این کشکی و سادگی نبود که راحت بدوویی و طرفو خفه کنی، یکم تند راه میرفتی صدای پاتو میشنیدن و باید حالت نشسته و stealth میرفتی. اینجوری نبود اصلا تا جایی که یادمه.
 
این که نسخه ۲ بود😁. بعد نمیدونم درست یادم نیست ولی خداییش این مرحله به این کشکی و سادگی نبود که راحت بدوویی و طرفو خفه کنی، یکم تند راه میرفتی صدای پاتو میشنیدن و باید حالت نشسته و stealth میرفتی. اینجوری نبود اصلا تا جایی که یادمه.
اینو خودم کپچر کردم وارد آپارات بشی نوشتم Mafia II DE، منظور اینه هر چی مافیا جلو رفت، ریمسترو ریمیک براش دادن نتونست اونطور که بایدوشاید جای خالی نسخه ارجینال رو برای من یکی پر کنه، بحث نسخه های بعدی و دست کشیدن به سرو روی موارد ارجینال بود، یک نمونه بارزشو آوردم. امیدوارم قسمت جدید موفق بشه ولی خب برای من حسوحالو اون جو مافیا رو تا اینجای نمایش ها نداره. دیدم برخی می گن وایب RDR رو می ده و برا همین دوسش دارن، شاید نام دیگه ای داشت آره ولی یک مورد رو نباید فراموش کرد، مافیا یک سری فرمول داره که قابل قیاس با RDR یا عنوان دیگه ای نیست، خودش صاحب سبکه و درسته این اسپین او پیش درآمدی بر ریشه های مافیائه ولی با مثال هایی که کاربران می زنن در مورد جو بازی موافقم، تا فردا صبر کنیم ببینیم نتیجه چی می شه
 
یکجور می گید مشکل هنگر 13 هست... انگار نمی دونید چه ناشری بالاسرشه:دی

2k مدیریتش هلدینگی هست... کلی استدیو رو تغییر نام داده به اسم خودش... اونایی هم که اسم دارن عملا باز با همون سیاست می رن جلو... 2k یکی از بی دروپیکر ترین ناشرین جهان هست... که سگ توش می زنه وگربه اونطرف می رقصه...

اگه وضعیت مافیا و هنگر 13 اینه، به راحتی مقصرش خوده 2k هست... اگه واقعا اینا دلشون برا این IP می سوخت... راحت تو همین هنگر 13 یک بازسازی اساسی انجام می دادن... تو اینجور کمپانی ها عملا استدیو ها صرفا اسم هستند! یعنی اگه هنگر 13 هم نبود... شما فکر نکنید وضعیت این IP بهتر از الان بود... تهش یک استدیو دیگه... با اسم دیگه ولی با همین خروجی!
توی 2k چیزی به اسم تهیه کننده خوب، عملا برا اکثر استدیو ها وجود نداشت...

آخرین نسخه بایوشاکم به لطف وارد شدن راد فرگوسن عرضه شد... وگرنه تا همین امروزم همون infinite هم عرضه نشده بود...کلی فرنچایز افتاده دست یکی از شلخته ترین ناشر ها... که به لطف بسکتبال و یکی دو تا خرید تیک تو که اورده زیر مجموعه اینا، تا حالا اومدن جلو...

در کل زیاد به هنگر 13 سخت نگیرید... اینا چیزی برا بازی کم نزاشتن، نهایت توانشون این هست... تهش اینارو 2k تاسیس کرده... مشکلی اگه هست بیشتر تقصیر 2k هست!
 
هم نسخه های اصلی رو دوست داشتم و همون زمان خودش پاره کردم (1 که لجندری هست یاد دوبله اشم بخیر 2 هم بینهایت دوست دارم)

هم ریمیک رو دوست داشتم و پاره کردم، ایده الی نگاه کنیم ریمیک قطعا جلو نسخه اصلی کم میاره اما "بازی" فوق العاده ای بود و حتی ریمیک خیلی خوبی هم بود و من به شدت ازش لذت بردم.....

یادش بخیر واقعا...
 
خب گفتی بازی خوب؟ نسل شش چند تا بازی راک استار داشتیم؟ نسل هفت چند تا؟ ایضا بازی ناتی داگ یا هر استدیوی خفن دیگه؟ این نسل چند تا بازی از اینها دیدیم؟

معادله بسیار ساده ای هست!
از سیل عناوین عالی رسیدیم به خوب! که اونها هم بسیار محافظانه کارانه عمل میکنند.
مگه فقط بازیای ناتی داگ یا راک استار باید منتشر بشن که بگیم بازی عالی منتشر شده؟ اره راک استار و ناتی داگ و یکسری استودیو دیگه کم کار شدن ولی عناوین عالی کم نداریم. مخصوصا تو سال های اخیر. الان تو همین دو سه سال گذشته چندتا بازی شاهکار AAA اومده؟ بگذریم از خیلی شاهکار های ایندی و استودیوهای جمع و جور تر.
الدن رینگ - زینوبلید - زلدا توتک - ماریو واندر - بالدورز گیت - استروبات - متافور - اکسپدیشن۳۳ - کینگدم کام ۲ - دث استرندینگ - اسپلیت فیکشن و ... تازه یکسری ریمیک های شاهکار مثل RE4 و فینال فانتزی و ... رو نگفتم که نگی اینا ریمیکن یا تکراری و ... . تازه این لیستی که الان دادم فقط بازیای شاهکارن یعنی هر کدومشون قشنگ ژانر خودشون رو تکون دادن وگرنه بازیای خیلی خوب زیاد داریم و داشتیم. تازه سراغ ایندی ها و AA ها نرفتیم.
کلا این که صنعت گیم به قهقرا رفته و ضعیف شده و ... رو درک نمیکنم. به معنای واقعی تو دوران اوج گیمینگ هستیم.
حالا اینکه کلا صنعت گیم رو ضعیف نشون بدیم که بازی مورد علاقه مون اگر خراب کرد خیلی بد نباشه دیگه به نظرم خیلی جالب نیست:D منم قبول دارم که این نسخه مافیا با هر نمایشش بدتر از قبل شد ولی من همچنان یکمی امید دارم بهش به نظرم بتونه نزدیک ۸۰ بشه عالیه. بیشترم شد که چه بهتر.
 
یکی از نقد های بازی که لیک شده و البته پاک شد.

خلاصه نقد که البته بدون نمره هم بوده و نقد مثبتی محسوب میشه:

(متن رو دادم هوش مصنوعی خلاصه کرد)

the review for Mafia: The Old Country from The AU Review.
The Catch:
"Mafia: The Old Country is a fantastic, authentic and lovingly crafted trip into the Sicilian underworld. It's visually stunning, mechanically stable and at times, utterly engrossing. But it's also worth weighing up the experience in advance, to help better judge expectations. Firstly, Mafia: The Old Country is truly linear in its approach."
Full Review Summary:
The review praises Mafia: The Old Country as an "admirable prequel" with an "engaging and emotional narrative, gorgeous visuals and solid gameplay." The story focuses on Enzo's descent into organized crime within the Torrisi family in Sicily. The game is noted for taking its time to introduce the player to the family's affairs, making the player feel like they've known the family for a while, which is a credit to the voice performances.
While the game's linear nature is mentioned as a potential flaw that limits freedom, the reviewer also states that it "ultimately benefits the story and its characters when it comes to direction and pacing." The gameplay mechanics are described as straightforward and well-executed, with "weighty and punchy" gunplay and a familiar cover system.
In conclusion, the review describes the game as a "wonderful, action-packed romp through the Sicialin countryside that feels inspired by other games in the series, without being bound to them."
Score:
The review did not provide a score.
You can read the full review here: Mafia: The Old Country is a riveting trip through the Sicilian underworld - The AU Review

ترجمه:
این نقد، بازی Mafia: The Old Country را به عنوان یک "پیش‌درآمد قابل تحسین" با "روایت داستانی جذاب و احساسی، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و گیم‌پلی قوی" ستایش می‌کند. داستان بازی بر روی ورود شخصیت اصلی، انزو، به دنیای جرائم سازمان‌یافته در خانواده‌ی توریزی در سیسیل تمرکز دارد. منتقد اشاره می‌کند که بازی با حوصله و به آرامی بازیکن را با امور خانواده آشنا می‌کند و به لطف صداپیشگی عالی، این حس را ایجاد می‌کند که گویی بازیکن مدت‌هاست این خانواده را می‌شناسد.
اگرچه ماهیت خطی بازی و محدود بودن آزادی عمل به عنوان یک نقص احتمالی ذکر شده است، اما منتقد معتقد است که این ویژگی "در نهایت به نفع داستان و شخصیت‌پردازی از نظر کارگردانی و ضرب‌آهنگ تمام می‌شود." مکانیک‌های گیم‌پلی، از جمله سیستم تیراندازی "سنگین و پرقدرت" و سیستم سنگرگیری آشنا، ساده و خوش‌ساخت توصیف شده‌اند.
در پایان، این نقد بازی را به عنوان یک "ماجراجویی فوق‌العاده و پر از اکشن در حومه‌ی سیسیل" توصیف می‌کند که از دیگر بازی‌های این مجموعه الهام گرفته، اما به آن‌ها محدود نشده است.
صفحه نقد که پاک شده:
https://share.google/z5jshu5WrKZ8NbbxA
 
مگه فقط بازیای ناتی داگ یا راک استار باید منتشر بشن که بگیم بازی عالی منتشر شده؟ اره راک استار و ناتی داگ و یکسری استودیو دیگه کم کار شدن ولی عناوین عالی کم نداریم. مخصوصا تو سال های اخیر. الان تو همین دو سه سال گذشته چندتا بازی شاهکار AAA اومده؟ بگذریم از خیلی شاهکار های ایندی و استودیوهای جمع و جور تر.
الدن رینگ - زینوبلید - زلدا توتک - ماریو واندر - بالدورز گیت - استروبات - متافور - اکسپدیشن۳۳ - کینگدم کام ۲ - دث استرندینگ - اسپلیت فیکشن و ... تازه یکسری ریمیک های شاهکار مثل RE4 و فینال فانتزی و ... رو نگفتم که نگی اینا ریمیکن یا تکراری و ... . تازه این لیستی که الان دادم فقط بازیای شاهکارن یعنی هر کدومشون قشنگ ژانر خودشون رو تکون دادن وگرنه بازیای خیلی خوب زیاد داریم و داشتیم. تازه سراغ ایندی ها و AA ها نرفتیم.
کلا این که صنعت گیم به قهقرا رفته و ضعیف شده و ... رو درک نمیکنم. به معنای واقعی تو دوران اوج گیمینگ هستیم.
حالا اینکه کلا صنعت گیم رو ضعیف نشون بدیم که بازی مورد علاقه مون اگر خراب کرد خیلی بد نباشه دیگه به نظرم خیلی جالب نیست:D منم قبول دارم که این نسخه مافیا با هر نمایشش بدتر از قبل شد ولی من همچنان یکمی امید دارم بهش به نظرم بتونه نزدیک ۸۰ بشه عالیه. بیشترم شد که چه بهتر.
نینتندو که کلا سواست وضعیتش تغییری نمیکنه ولی مثلا متافور رو گفتید خب متافور یه بازی بوده کش داده ساختشو اتلوس، در اصل بازی PS4 هست!! این نسل تا الان حتی پرسونا۶ بازی اصلی اتلوس آنونس هم نشده! این موارد هم باید دید...
این نسل مثلا بایوشاک نداشتیم، GTA یکی میاد، بازی ND یکی میاد ته نسل و...
نسبت به نسلی که دو تا بایوشاک داشت، ۲ تا GTA و یه RDR و ۴ تا بازی ND ضعیف شده دیگه:دی (نسل هفت)
 
با افتخار ۷۷ می شه

ولی دلی برای من ، باگ رو مخ و کرش نداشته باشه ۸۸ می ارزه

۷۲ تا ۷۶ زدم و قطعا همین حدود میشه.

اگه بالاتر شد درخواست بن خودم رو میدم :D
هر چی خیره

پس خودتم قبول داری هنگر ۱۳ انگل هست و عرضه ساخت بازی با متای بالا نداره.
پس وقتی دیگران به بازی ایراد میگیرن، نیا یقه جر بده. بگو بخاطر نوستالژی دوست دارم بازیش کنم، اوکیه. ولی فرقی در اصل قضیه که بازی زباله ست ایجاد نمیکنه.
داداش پلی نده . بزار ما صفاشو ببریم


عشقست سیسیل . هنگر۱۳ on fire 🔥

اون اکسپدیشن که شوخی کردم گفتم زباله است :D صرفا طبق گفته خودت با سلیقه ام جور نبود.
حالا ایشاله متای بازی بالا بشه و ما هم بتونیم لذت ببریم.
شوخیش هم خوب نیست

مشکل بازی اینه که روح نداره
ریمیک هم روح نداشت...
بسی از ریمیک لذت بردم . روحش حقیقتا حق بود
 
آخرین ویرایش:
نینتندو که کلا سواست وضعیتش تغییری نمیکنه ولی مثلا متافور رو گفتید خب متافور یه بازی بوده کش داده ساختشو اتلوس، در اصل بازی PS4 هست!! این نسل تا الان حتی پرسونا۶ بازی اصلی اتلوس آنونس هم نشده! این موارد هم باید دید...
این نسل مثلا بایوشاک نداشتیم، GTA یکی میاد، بازی ND یکی میاد ته نسل و...
نسبت به نسلی که دو تا بایوشاک داشت، ۲ تا GTA و یه RDR و ۴ تا بازی ND ضعیف شده دیگه:دی (نسل هفت)

مشكل شما اينه چنتا ip خاص از يه سرى كمپانى رو تو ذهنتون بزرگ كرديد و با نوستاژى قاطيش كرديد.
 
من نسخه اورجینال مافیا 1 رو بازی نکردم، اما همین چند وقت پیش و تا قبل از خروج ریمیک بازی از گیم‌پس، اون رو تموم کردم. داستان و نحوه روایتش برام فوق‌العاده بود و طراحی مراحلش هم برای منی که از بازی‌های جهان باز خسته شدم، ایده‌آل بود. از طرفی با گان‌پلی Definitive Edition هم حال کردم و به‌جز مشکلات فنی نه‌چندان کم بازی (نسخه PC)، مشکل خاصی باهاش نداشتم. واقعا تعجب کردم وقتی این چند روز، مخصوصا در تاپیک Mafia: The Old Country، واکنش بعضی از دوستان به نسخه ریمیک رو دیدم و فکر کردم که من یک بازی دیگه رو بازی کردم :D نوستالژی طرفداران نسخه اورجینال و جایگاه ویژه‌اش بخاطر روایت این داستان در بیش از 20 سال پیش رو قطعا درک می‌کنم، اما بعد از تموم کردن Definitive Edition، مقایسه تعدادی از میان‌پرده‌های دو نسخه رو دیدم که نسخه بازسازی‌شده نه‌تنها از لحاظ صداپیشگی چندین سروگردن بالاتر بود که طبیعیه، بلکه از لحاظ کیفیت دیالوگ‌ها و شیوه روایت داستان هم ترازو به میزان قابل توجهی به نفع ریمیک سنگینی می‌کنه. این حرف‌ها رو برای کوچک جلوه دادن نسخه اورجینال نمی‌زنم چون کاری که این بازی در اون زمان انجام داده، کم‌نظیر بوده. اما نسخه ریمیک واقعا برای کسانی که اون موقع به هر دلیلی فرصت دنبال کردن ماجراجویی‌های «تامی»، «پائولی» و «سم» و رقابت دو گنگ «دان سالیری» و «دان مورلو» رو پیدا نکردند، دست کمی از یک رویا نداره.
برای کسی که نسخه اصلی مافیا رو بازی نکرده نسخه ریمیک میتونه بازی خیلی خوبی باشه. ولی برای فن های قدیمی این بازی قطعا نسخه ریمیک یه زباله خالصه چون خیلی از جزئیات و واقع گرایی بازی اصلی رو نداره

اتفاقا مشکل منم بیشتر با تغییرات داستان و شخصیت های نسخه ریمیک هست که بشدت توش گند زدن.
از نظر طراحی چهره و صدا گذاری که کاملا داغونه و بعضی شخصیت ها مثل خود تامی کاملا متفاوت با بازی اصلی هست

با وجود این همه مشکلات تو ریمیک مافیا و مافیا ۳ هیچ امید و رغبتی هم نسبت به Old Country ندارم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: u.s.a and FERYGAMER
مشكل شما اينه چنتا ip خاص از يه سرى كمپانى رو تو ذهنتون بزرگ كرديد و با نوستاژى قاطيش كرديد.
نه صدرا جان بخاطر هزینه ها و پروسه سخت کلا بازیسازها کم کار و محتاط شدن خصوصا اونایی که شاهکار میسازن.
از ژاپنیها پرکارتر نداریم مثالش رو عرض کردم پست قبل.
حالا نینتندو زنوبلید انحصاری و نمیدونم ماریو و... میزنه اون حسابش جدا هست+میازاکی.
واقعا یه نگاه به نسل هفت و قبلترش کنیم مشخص میشه از شروع نسل هشت ریمستر زدن و کم کاریا شروع شد...
 
  • Like
Reactions: ultimate team 2
نه صدرا جان بخاطر هزینه ها و پروسه سخت کلا بازیسازها کم کار و محتاط شدن خصوصا اونایی که شاهکار میسازن.
از ژاپنیها پرکارتر نداریم مثالش رو عرض کردم پست قبل.
حالا نینتندو زنوبلید انحصاری و نمیدونم ماریو و... میزنه اون حسابش جدا هست+میازاکی.
واقعا یه نگاه به نسل هفت و قبلترش کنیم مشخص میشه از شروع نسل هشت ریمستر زدن و کم کاریا شروع شد...
صحیح هست ولی باید رشد کلی صنعت هم در نظر بگیرید .
سال 2024 18 هزار بازی indie روی استیم داشته در مقایسه با سال 2019 که 10 هزار بازی indie داشته رشد قابل توجهی هستش .
بله ساخت بازی ها طولانی شده و پر هزینه ولی ناشی از کم کاری نیستش بلکه ناشی از رشد استاندارد های بازی ها هستش اشخاصی مثل میازاکی که بازی هاشون زمان کمتری برای ساخت میبره موارد مشابه توی بازی هاشون بسیار زیاد هست و از بازی های قبلیشون کلی استفاده میکنن ضمن اینکه performance capture هم ندارن .

بنظر من با توجه به رشد هوش مصنوعی در آینده شاهد درخشش بیشتر بازیساز های مستقل و indie باشیم که برای من هیجان انگیزه .

ولی اینکه بعضی از دوستان با وجود گذشته نه چندان خوب استادیو همچنان بازی رو ندیده دوست دارن تجربه کنن هم دلگرم کننده هست هم خودش نشون میده گیمینگ نمرده و حالا حالا هست
 
آخرین ویرایش:
نه صدرا جان بخاطر هزینه ها و پروسه سخت کلا بازیسازها کم کار و محتاط شدن خصوصا اونایی که شاهکار میسازن.
از ژاپنیها پرکارتر نداریم مثالش رو عرض کردم پست قبل.
حالا نینتندو زنوبلید انحصاری و نمیدونم ماریو و... میزنه اون حسابش جدا هست+میازاکی.
واقعا یه نگاه به نسل هفت و قبلترش کنیم مشخص میشه از شروع نسل هشت ریمستر زدن و کم کاریا شروع شد...

هى اين جمله رو ميگيد ولى كم كارى و كمبود شاهكارى ديده نميشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or