امتیازات Dreams

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
129297

ناشر: Sony Interactive Entertainment
سازنده : Media Molecule
تاریخ عرضه : Feb 14, 2020
پلتفرم : PS4
pushsquare : 10/10
Everyeye.it : 9/10

God is a Geek : 10/10
Hobby Consolas : 8.8/10
IGN Spain : 8.7/10
SpazioGames : 8.5/10
IGN : 9/10
IGN Italia : 9/10
Carole Quintaine : 8.5/10
GamePro Germany : 9.3/10
Attack of the Fanboy : 10/10
PlayStation Universe : 10/10
Meristation : 8.7/10
The Games Machine : 9/10
App Trigger : 9/10
Vandal : 8.7/10
Gameblog.fr : 9/10
Destructoid : 9.5/10
Jeuxvideo.com : 9/10
Digital Chumps : 9/10
10/Multiplayer.it : 8.5
10/Eurogamer Italy : 9
Screen Rant : 9/10
TrueGaming : 9/10
Game Rant : 9/10
4Players.de : 8.2/10
Game Over Online : 9.5/10
TheGamer : 10/10
129640
 
آخرین ویرایش:

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
والا بحث آف تاپیکه و من نمیخوام ادامش بدم ولی از اونجایی که مورد جالبیه فقط یه اشاره میکنم و بحث از نظر من تموم شدست. در مورد سیاستهای سونی من بحثی ندارم واقعا نمیدونم تو مغزشون چی میگذره اما در رابطه پست قبلی خودم اتفاقا نیازی به دستیابی به اسرار پشت پرده نیست خیلی راحت با یه سرچ گوگل به مقالات زیادی میشه دست پیدا کرد. در مورد اینکه USB میتونه از نظر امنیتی آسیب پذیر باشه این لینک یه مقاله جالبه که اتفاقا تو سایت Wired منتشر شده که سرنی هم گویا علاقه داره بهش

Why the Security of USB Is Fundamentally Broken

Although we know they often carry malware infections, we depend on antivirus scans and the occasional reformatting to keep our thumbdrives from becoming the carrier for the next digital epidemic. But the security problems with USB devices run deeper than you think: Their risk isn’t just in what they carry, it's built into the core of how they work.


در مورد هک لینوکس هم مقاله زیاده و اتفاقا یه مورد خیلی مشهوره تعجب میکنم نشنیدید. دقیقا دلیل توقف ساپورت لینوکس از سمت سونی هم همون هک شدنش بود. اینم یه مقاله از Cnet. بقدری این داستان اظهر من الشمسه که دیگه واقعا جای بحث نداره

PS3 loses Linux support after hack: Three people (and a penguin) cry

حالا برای اینکه خیلی آف تاپیک نباشه

شخصا بعد از دیدن بازسازی تریلر GoT تو دریمز فکم به زمین چسبیده رسما تفاوت چندانی با خود بازی نداره. خیلی برام جالبه چجوری این موتور/بازی تونسته یه نفر آدم رو توانمند بکنه که بتونه تا این حد به سورس اصلی نزدیک شه. واقعا بچه های مدیا مالکیول جادوگرن
این مشکلاتی که واسه usb تعریف شده نمی تونه اسیب پذیری برا کنسول بشه یعنی تو مقاله ای که شما لینک دادی اکثرا سر ویروسهایی هست که رو فلشه که اصن تو کنسول کدهای رو فلش نمی تونند خودشون رو اجرا کنند اینم گفتم که اگر سونی از این موضوع میترسید نمی ذاشت هارد و فلش به کنسولش وصل شه


قضیه هک other os هم بخونی تهش رو گفته "read/write access to the entire system memory, and HV [hyper-visor] level access to the processor" درسته که این دسترسی تام رو سخت افزار پیدا کرده ولی این موضوع کافی نیست برای هک شدن سیستم عامل اصلی ps3

هک از طریق other os قبل از اون که پیشرفت کنه و به اونجا ها برسه جلوش گرفته شد و با هک کاملی که سر fw 3.55 انجام شد خیلی غیر قابل مقایسه است که در واقع اون موقع از طریق usb به طور کامل هک شد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cj_sa and sajjad++

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
Gamers RD 9.7 / 10
Glitch Effect 10 / 10
PC Games 9 / 10
نچ نچ نچ :D

اگه خاطرم قشنگ همراهی کنه دوستان با یه إهن تلپ خاصی باور داشتن که این بازی عاقبتش میشه مثل project spark و و اینکه بازی رو به کپی برداری از اون عنوان فوق العاده متهم کردن و شکستش رو بسیار حتمی می‌دونستن و میگفتن این بازی داره همون مسیر رو طی میکنه :D



البته الان حوالش کردن 3 ماهه دیگه
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
Gamers RD 9.7 / 10
Glitch Effect 10 / 10
PC Games 9 / 10
نچ نچ نچ :D

اگه خاطرم قشنگ همراهی کنه دوستان با یه إهن تلپ خاصی باور داشتن که این بازی عاقبتش میشه مثل project spark و و اینکه بازی رو به کپی برداری از اون عنوان فوق العاده متهم کردن و شکستش رو بسیار حتمی می‌دونستن و میگفتن این بازی داره همون مسیر رو طی میکنه :D



البته الان حوالش کردن 3 ماهه دیگه


وقتی از مشکل بازی حرف میزنیم مسله چیه

تعداد پلیرهای بازی در هفته اول عرضه:

Screenshot_2020-02-19-06-41-45.png

تصویری از تعدادپلیرهای چند بازی پرمخاطب داخل دریمز و تعداد دفعاتی که بازی کردند:

Screenshot_2020-02-19-06-38-50.png
Screenshot_2020-02-19-06-37-41.png
Screenshot_2020-02-19-06-33-04.png

منتقد ها الان دارن به چی نمره 9 و 10 میدن؟ به پتانسیل یک انجین سرویس محور؟ به قیمت چهل دلاری بازی که هیچ تضمینی بابت محتوای اثر نشده؟ میبینی دیگه ملت بهترین ساخته ها رو کاربرها یکبار بیشتر تست نکردند
تازه این انجین اصلا گنده و مین استریم نشده و بحث های کپی رایت توسط سایر ناشرین مطرح نیست فعلا
این بازی رایگان روی پی سی و پلی استیشن عرضه میشد یک بحث دیگه بود
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
باز هم یه شاهکار دیگه از سونی. این بازی انقدر پتانسیل داره تا تبدیل به یک برند بشه و خودش یه استور مجزا.

فکر کنم مشکل کمال سونی هم حل شد با این گیمرا به کمال میرسن.
خدایی این بازی به کمال نرسونه هیچ بازیی نمیرسونه دیگه! :D
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
وقتی از مشکل بازی حرف میزنیم مسله چیه

تعداد پلیرهای بازی در هفته اول عرضه:

View attachment 129672

تصویری از تعدادپلیرهای چند بازی پرمخاطب داخل دریمز و تعداد دفعاتی که بازی کردند:

View attachment 129673
View attachment 129674
View attachment 129675

منتقد ها الان دارن به چی نمره 9 و 10 میدن؟ به پتانسیل یک انجین سرویس محور؟ به قیمت چهل دلاری بازی که هیچ تضمینی بابت محتوای اثر نشده؟ میبینی دیگه ملت بهترین ساخته ها رو کاربرها یکبار بیشتر تست نکردند
تازه این انجین اصلا گنده و مین استریم نشده و بحث های کپی رایت توسط سایر ناشرین مطرح نیست فعلا
این بازی رایگان روی پی سی و پلی استیشن عرضه میشد یک بحث دیگه بود
نه این بازی نه lbp که سه شماره ازش منتشر شد بازی‌هایی نیستن که همون روز اول بخوان کلی پلیر داشته باشن.

خیلی آروم آروم پلیرهای بازی زیاد میشن وفن بیس بازی افزایش پیدا میکنه،

ببین علی جان بازی به شدت کامیونیتی محوره و هرچی کامیونیتی بازی بیشتر بشه و بازی‌ها ساخته شده جالب‌تر باشن ملت ترغیب میشن وارد این اکوسیستم بشن.

بازی قرار نیست فروش بلاک باتری داشته باشه که یهو بترکونه، بیشتر از اون نوع بازی هاست که یه فروش متداوم رو در پیش میگیره

مساله دوم اینه که

به نظره من انتظارت از دریمز
اشتباه هست.


قرار نیست هرکی بشینه یه بازی AAA یا AA

درست کنه که یه گیم‌پلی چند لایه داشته باشه و ارزش چند ساعت وقت گذاشتن با هزارو یک جور فیچر های مختلف( البته فعلا اینطور نیست در آینده نمیدونیم چی پیش میاد)

نه.

فلسفه وجود دریمز چیه

که بتونی بدون یه خط کد نویسی کردن
بدونه کمترین مهارت در طراحی 3 بعدی
و بدونه علم داشتن از آهنگ سازی

ایده خودت رو پیاده سازی کنی و با بقیه به اشتراک بزاری.

حالا این بینابین پلیرهایی هستن که روزا اول میان با اون دانش قبلی تو زمینه ها وابسته بازی سازی، بازی‌هایی رو درست میکنن و یا آهنگهایی رو میسازن که آدم فکش می‌چسبه زمین.( مثل سازنده ایی به اسمه disarmed)

بعضی ها هم هستن که با ایده ساده ولی جالب و متفاوت میان جایزه یکی از بهترین دریمز ها رو از ایمپی اوارد میبرن مثل:

Opposite day 2

(در صورتی که بسار بازیش از لحاظ طراحی پیش پا افتاده هست)


و دسته دیگه هم هستن که توی این سیستم از صفر شروع میکنن و رفته رفته حرفه ای تر میشن. مثل سازنده ای به اسمه
Slummer

این ویدئو رو به عنوان مثال نگاه کن.

سازنده هر دو بازی یکیه

اولی رو داخل بتا درست کرده



و داخل بازی آخریش به قدری پیشرفت کرده که چنل پلی استیشن یه تریلر اختصاصی از رو بازیش ساخت واسه تبلیغ دریمز

 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
وقتی از مشکل بازی حرف میزنیم مسله چیه

تعداد پلیرهای بازی در هفته اول عرضه:

View attachment 129672
این تعداد پلیرهای هفته اول عرضه نیست تعداد پلیرهایی هست که در همون لحظه آنلاین هستن , برا مثال وضعیت گیرز5 در استیم رو برات میذارم که متوجه اوضاع بشی که این آمار دریمز خیلی هم بد نیست
Gears 5 - Steam Charts
این که سوال شده برات منتقدها به چی دارن 9 و 10 میدن , جوابش اینه که به پتانسیل بی نهایتش دارن 9 و 10 میدن چیزی که تا حالا هیچ استدیویی نتوسنته مشابهش رو در این کیفیتی که می بینیم تحویل بده و پتانسیلی که قراره سال ها ساپورت بشه و هزاران بازی از درونش ساخته بشه , پلیرها قراره هر روز بازی های جدیدی رو تجربه کنن و خودشون بدون اطلاعات برنامه نویسی بازی بسازن حتی یه چیز کوچیک . دریمز بازی هست که قراره آروم آروم بزرگ تر بشه از اول هم قرار نبوده بیاد مثل GOW تو 3 روز 3.1 میلیون بفروشه . اگر برا PC هم ریلیز میشد شاید سریع تر به هدفشون میرسیدن ولی میتونن با ریلیز برا PS5 هم پلیربیس بازی رو بزرگ تر کنن
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
نه این بازی نه lbp که سه شماره ازش منتشر شد بازی‌هایی نیستن که همون روز اول بخوان کلی پلیر داشته باشن.

خیلی آروم آروم پلیرهای بازی زیاد میشن وفن بیس بازی افزایش پیدا میکنه،

ببین علی جان بازی به شدت کامیونیتی محوره و هرچی کامیونیتی بازی بیشتر بشه و بازی‌ها ساخته شده جالب‌تر باشن ملت ترغیب میشن وارد این اکوسیستم بشن.

بازی قرار نیست فروش بلاک باتری داشته باشه که یهو بترکونه، بیشتر از اون نوع بازی هاست که یه فروش متداوم رو در پیش میگیره

مساله دوم اینه که

به نظره من انتظارت از دریمز
اشتباه هست.


قرار نیست هرکی بشینه یه بازی AAA یا AA

درست کنه که یه گیم‌پلی چند لایه داشته باشه و ارزش چند ساعت وقت گذاشتن با هزارو یک جور فیچر های مختلف( البته فعلا اینطور نیست در آینده نمیدونیم چی پیش میاد)

نه.

فلسفه وجود دریمز چیه

که بتونی بدون یه خط کد نویسی کردن
بدونه کمترین مهارت در طراحی 3 بعدی
و بدونه علم داشتن از آهنگ سازی

ایده خودت رو پیاده سازی کنی و با بقیه به اشتراک بزاری.

حالا این بینابین پلیرهایی هستن که روزا اول میان با اون دانش قبلی تو زمینه ها وابسته بازی سازی، بازی‌هایی رو درست میکنن و یا آهنگهایی رو میسازن که آدم فکش می‌چسبه زمین.( مثل سازنده ایی به اسمه disarmed)

بعضی ها هم هستن که با ایده ساده ولی جالب و متفاوت میان جایزه یکی از بهترین دریمز ها رو از ایمپی اوارد میبرن مثل:

Opposite day 2

(در صورتی که بسار بازیش از لحاظ طراحی پیش پا افتاده هست)


و دسته دیگه هم هستن که توی این سیستم از صفر شروع میکنن و رفته رفته حرفه ای تر میشن. مثل سازنده ای به اسمه
Slummer

این ویدئو رو به عنوان مثال نگاه کن.

سازنده هر دو بازی یکیه

اولی رو داخل بتا درست کرده



و داخل بازی آخریش به قدری پیشرفت کرده که چنل پلی استیشن یه تریلر اختصاصی از رو بازیش ساخت واسه تبلیغ دریمز


این اثر که وضعیت ش با lbp ها فرق میکنه!! اونا یک چیزه دیگه بودند و دریمز یک چیزه ديگه است
شما کافیه به تعداد پلیرهای ماینکرفت در زمان عرضه نگاه کنی به عنوان یک اثر کامینیوتی بیس
تمام این آمارها تازه با این پیش زمینه هست پلی استیشن فن ها این نسل وحشتناک از بازیهای فرس پارتی حمایت کردند

این تعداد پلیرهای هفته اول عرضه نیست تعداد پلیرهایی هست که در همون لحظه آنلاین هستن , برا مثال وضعیت گیرز5 در استیم رو برات میذارم که متوجه اوضاع بشی که این آمار دریمز خیلی هم بد نیست
Gears 5 - Steam Charts
این که سوال شده برات منتقدها به چی دارن 9 و 10 میدن , جوابش اینه که به پتانسیل بی نهایتش دارن 9 و 10 میدن چیزی که تا حالا هیچ استدیویی نتوسنته مشابهش رو در این کیفیتی که می بینیم تحویل بده و پتانسیلی که قراره سال ها ساپورت بشه و هزاران بازی از درونش ساخته بشه , پلیرها قراره هر روز بازی های جدیدی رو تجربه کنن و خودشون بدون اطلاعات برنامه نویسی بازی بسازن حتی یه چیز کوچیک . دریمز بازی هست که قراره آروم آروم بزرگ تر بشه از اول هم قرار نبوده بیاد مثل GOW تو 3 روز 3.1 میلیون بفروشه . اگر برا PC هم ریلیز میشد شاید سریع تر به هدفشون میرسیدن ولی میتونن با ریلیز برا PS5 هم پلیربیس بازی رو بزرگ تر کنن

یعنی من فکر کردم شبه بازسازی سونیک 20 هزاربار تجربه شده و بعد کل پلیرهای هفته اول پنچ هزار نفره!؟؟؟ :))
و بعد اون player online now رو ندیدم!!
بیخیال
هر چند گیرز روی استیم هم اثر موفقی حساب نمیشه


دیگه نهایت قدرت بحث تون هست :d
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
منتقد ها الان دارن به چی نمره 9 و 10 میدن؟ به پتانسیل یک انجین سرویس محور؟ به قیمت چهل دلاری بازی که هیچ تضمینی بابت محتوای اثر نشده؟ میبینی دیگه ملت بهترین ساخته ها رو کاربرها یکبار بیشتر تست نکردند
تازه این انجین اصلا گنده و مین استریم نشده و بحث های کپی رایت توسط سایر ناشرین مطرح نیست فعلا
این بازی رایگان روی پی سی و پلی استیشن عرضه میشد یک بحث دیگه بود
الان جدی داری با تعداد کاربرای آنلاین امتیازای بازی رو زیر سوال میبری؟! انتظار داری منتقدا پلیرا رو بشمرن و بیان امتیاز بدن؟
منتقد میاد محتویات بازی رو تجربه میکنه + ابزار ساخت و ساز و Tutorialها رو بررسی میکنه و دقیقا نسبت به قیمت 40 دلاریش نقدش میکنه و امتیاز میده.
کسی که میاد 40 دلار به بازی میده میدونه داره چی میخره...بازی یه جوری بازاریابی نشده که قراره کمپین 20 ساعته داشته باشه...از همون اولین معرفی بازی و کل زمان ارلی اکسس هم تمرکز روی ساخت و ساز بوده.
یه کمپین 2 3 ساعته‌ی فوق‌العاده + کلی بازی دیگه که رسما توسط مدیا مولکول داخل دریمز ساخته شده + کلی بازی و فیلم کوتاه و انیمیشن خلاقانه که توسط بازیکنا ساخته شده + ابزار کامل ساخت و سازِ تمام عناصر بازی داخل یه محیط یوزر فرندلی. این چیزا هم همه به هم متصل هستن و بازی سیستم لول آپ و کوئست و تعامل با بقیه‌ی بازیکن‌ها رو داره و صرفا یه انجین نیست که منتشرش کنن تا پلیرا محتوا واسش بسازن.
یه جوری میگی هیچ تضمینی بابت محتوای اثر نشده انگار یه چیز شل و ول و بدون محتوایی مثل Sea of Thieves با قیمت 60 دلار عرضه کردن و گفتن صبر کنید محتویات بازی رو بعدا اضافه می‌کنیم! اتفاقا دریمز واسه همین انقدر ساختش طول کشیده که دیگه هیچ مشکلی از نظر محتوا و ابزاری که ارائه میده نداشته باشه و یه بازی تمام و کمال با بالاترین سطح پولیش برسه دست اونایی که به ساخت و ساز علاقه دارن.
اصلا پلیرا 20 نفر هم باشن، بازم خیلی تحسین‌برانگیزه که همچین عنوانی در طول 7 8 سال اجازه ساختش داده شده و ناشر و سازنده‌اش صرفا فقط دنبال پول نبوده و هدف اصلیش خلق تجربه‌های جدید و آسون‌تر کردن توسعه‌ی بازیا و امتحان کردن ایده‌ها بوده.
در آینده هم خیلی قراره اسم Dreams رو بشنوی...واسه همین توصیه میکنم سخت نگیری :D
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
Metro : no score

But

We’re not going to give Dreams a score, because not only is it not a game but it’s a continuously changing platform that is likely to evolve into something even greater over the course of the next few years. As a tool for others to make whatever kind of virtual world they want it’s an astonishing achievement, especially as according to creative director Mark Healey his team is comprised of only 50 people. You can read the entirety of our interview with him at the end of this review but in the meantime, Dreams is a surprisingly easy thing to describe, despite its seemingly endless applications.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر